Saturday, February 5, 2011

Permintaan Kami Dari Cairo..! Tolonglah....

Kepada juak juak murahan PAS, apa faedahnya demo yang anda semua buat didepan Pejabat Kedutaan Mesir di Kuala Lumpur..??

Kerajaan Malaysia sedang bertungkus lumus untuk membawa keluar pelajar pelajar kita di Mesir. Sukarelawan Kelab Putera 1 Malaysia bersengkang mata tidak tidur dan cukup rehat menjadi penghuni dibawah khemah menunggu dipintu masuk International Departure Cairo International Airport. Ada sekumpulan Sukarelawan lagi, sentiasa bergerak dari satu tempat ke satu tempat untuk proses menghantar bekalan makanan dan memastikan anak anak kita dibawa ke Cairo International Airport.

Keadaan yang semakin meruncing disini sekaligus membuatkan jalanraya sentiasa sibuk kerana tempoh had waktu sangat singkat masing masing mengejar masa bagi mengelakkan terperangkap dalam Perintah Berkurung [CURFEW].

Begitulah risiko yang diambil oleh sahabat sahabat kami. Oleh itu pihak berkuasa disini seperti memberikan kelonggaran kepada mereka yang melaksanakan tugas tugas "humanitarian services", malah pihak Kedutaan Besar Malaysia disini pun mohon immunity diberikan....

Baghalnya juak juak murahan PAS yang membuat demo seperti mahu masuk campur konflik negara Mesir, berdemo tanpa sebab kukuh mahu Hosni Mubarak letak jawatan..! Apa untungnya pada rakyat Malaysia..??

Tidakkah tindakan bebal ini akan menyusahkan kerja kerja kami disini..?? Sekiranya pihak kerajaan Mesir tersinggung dengan tindakan mereka yang berdemo ini, tidak mustahil kami disini akan menjadi mangsa..????

Foto ini Blogmaster Medan Info Kita rakam pagi tadi dari jendela tempat penginapan kami disini. Pasukan Tentera yang menggunakan kereta perisai mereka standby 24 hours dan akan menutup jalan sebaik sahaja jam 7 malam iaitu waktu Perintah Berkurung - CURFEW.

Apa akan jadi kepada kami sekiranya rakyat Malaysia juga menjadi sasaran pihak berkuasa Mesir..?

Malam tadi kami lalui pengalaman pahit yang mengerikan..., sila klik sini

30 comments:

Anonymous said...

ya Allah Ya tuhanku, selamatkanlah semua rakyat Msia yg berada diEgypt dan kakitangan Msia yg bertungkus lumus utk membantu mengeluarkan rakyat Msia yg berada disana semoga tiada mala petaka yg menimpa dan permudahkanlah urusan pemindahan2 yg dilakukan oleh kakitangan2 sukarela Msia yg tak kenal penat-lelah dan bahaya nyawa sendiri.Amin ya Rabbal A'lamin!

Pejuang Islam said...

Apa la yg penulis merepek ni... pada awalnya saya gemar membaca blog ini kerana utk mengetahui keadaan mesir, tiba2 penulis memasukkan perihal politik kedalam isu mesir. Adakah penulis sendiri mempolitikkan isu mesir dan mengagung2kan UMNO?? Nak termuntah saya baca. Memalukan..
Demo yang dibuat di Malaysia atas dasar Islam, perjuangan Islam. Disertai oleh semua NGO Islam, tetapi di sangkal oleh penulis dengan alasan membahayakan keselamatan rakyat malaysia. Saudara tidak tahukah kekejaman regim hosni mubarak? Janganlah saudara risau, bukan Malaysia sahaja yang mengecamm negara2 besar lain semuanya mengecam Mesir...Cuma satu negara yg tidak mengecamnya, iaitu ISRAEL.... Adakah rakyat Malaysia berfikiran seperti ISRAEL dgn membiarknnya?.. Jgn risau, keselamatan saudara tidak akan terjejas sebaliknya Demo yang dibuat oleh Pas dan NGO Islam akan lebih menekan Husni Mubarak meletakkan Jawatan.

jiwakita said...

salam...

sedang pelbagai pihak Malaysia bertungkus lumus selamatkan
pelajar di mesir cara berdiplomatik
dengan pihak agensi Mesir...kat Malaysia para pendemo cuba pulas
tangan pegawai kedutaan Mesir pula...

akai takda ka?....

Anonymous said...

bagi aku demo yang diadakan kat KL tu tidak cerdik langsung dan hanya utuk publisiti murahan. tak terpikir ker yang perbuatan demo itu juga bakal membahayakan nyawa rakyat malaysia kat mesir. Perlu diingat Preseden Husni juga masih ada sokongan dr orang2nya...tak terbayang apa akan jd jika mereka melihat rakyat malaysia juga berdemo utuk jatuhkan preseden mereka.... Kita seelok2nya biarkanlah rakyat Mesir menentukan halatuju mereka dan utamakan keselamatan rakyat kita kat Mesir

jiwakita said...

salam....

pemuda BN tiada niat nak jadi hero Di Mesir...di Malaysia pemuda PR
nak jadi hero demo...hero taik kucing adalah...hehehehe

Anonymous said...

Semoga Allah SWT meringankan beban mereka dan merahmati usaha dan penat lelah petugas2 Malaysia
Ameen Ya Robbana.

Anonymous said...

Inilah yg dikatakan manusia jahil dan bahlol yg suka buat kerja bodoh lagi sia-sia..
bukan hendak berada dalam saf untuk membantu kesusahan pelajar kita di Mesir, nk tmbah kacau lg adalah..puak Toghut..
penganut PAS ni hanya Allah jua mampu lembutkan hati mereka yg keras macam batu granit..

Anonymous said...

Dalam 7 komen diatas ada sorang bahalol yg xtau demo tuh utk siapa, rakyat Mesir biarlah dornag yg tentukannya awak yg ngok nak berdemo sama terpacak jadi org bodooh apa pasai? Nam aID pejuang Islam..pejuang lubang taik adalah gamaknya, sebab kalau pejuang Islam dia tak berdemo tapi membantu apa yg patut, bukan setakat jd pak pacak atau setakat bukak mulut keluarkan saliva aje! Dah lah xusahle menggelarkan diri pejuang Islam kalau setakat bertcakap cam tin kosong aje..kalau berani pegilah berdemo kat Mesir sana, tgk ada brani ka? Dah pegi main jauh2....

pejuang islam said...

suke hati korang la... teringat masa pihak umno pun melakukan demo membantah regim zionis menyerang merampas Palestin, masa tu ada Rakyat Malaysia yg menjadi penyampai bantuan di Palestin. x silap pemuda 1 Malaysia paling lantang masa tu..Orang Umno pun buat demo semasa kapal mavi marmara dan kapal2 lain bertolak ke Gaza, menyokong mereka... Masa tu tak terfikir ke implikasi yg sama seperti di egypt?..." penulis ludah ke langit jatuh atas muka sendiri"...
Bagi yang belajar di mesir, merasai hidup di mesir dan berjiran dengan mesir, faham benar bagaimana sikap husni mubarak, sikap dia menutup pintu sempadan bagi rakyat palestin, sifat dia menjadi boneka amerika dan israel..sekarang zaman kebangkitan ISLAM di Mesir, yang di bawa ikhwanul muslimin... kalau penulis nak tahu, susur galur ikhwanulmuslimin matannya sehingga ke PAS..

Anonymous said...

Sedih rasa sebab ramai lagi keturunan Pak Kadok di Malaysia ni yang suka sangat bersorak sorai tak tentu arah tanpa fikir ugama, bangsa dan tanah air tergadai. Fikiran terlalu sempit dan tak dapat bayangkan implikasi yang akan terjadi sebabkan kata kata atau tindakan yang dibuat. Semuanya ikut emosi. Ingatlah saudara kita tu bertugas dalam negera yang sedang bergelora. Suka tak suka buat masa sekarang Hosni Mubarak tu Lah yang berkuasa disitu. Jadi janganlah jadikan nyawa saudara kita sebagai pertaruhan pulak. Itu namanya menang sorak saudara sendiri yang tergadai. Sepuluh Kali kita demo pun tak jadi kudis pada mereka. Yang penat dan susah kita juga. Yang terbaik kita berdoa supaya Mesir kembali aman dan Allah memberi kuasa pada mereka yang dapat membangunkan umat Islam disana dan seterusnya membantu membebaskan Palastine dari gengaman zionis Isreal lanatulllah.

Anonymous said...

bahlol sorang tu yg agung2kan demo dekat mesir tu melayu belacan yg tak tau tamadun mesir tu dah wujud beribu tahun dulu lagi dan antara yg teragung di dunia pandailah mereka menyelesaikan negara mereka sendiri.

Anonymous said...

Pendemo-pendemo ni menyusahkan rakyat..hallo kenapa nak campur urusan negara lain. Ko nak kata penulis mempolitik kan isu...habis yang korang terpekik terlolong tanpa fikir keselamatan pelajar yang baru nak transit balik ada fikir ker...lebih nak lepaskan nafsu politik sendiri ja....

Isu dia senang je, korang sebenarnya nak kaitkan malaysia sama seperti mesir. itu matlamat demo korang. Lepas tu gunakan rakyat yang tak faham agenda korang, heret sama wujudkan konflict. Adoi kalau isu pengunaan nama Allah oleh roman katolik korang diam jer, Lee kuan yew dekat hujung negeri terang-terang nak hapuskan identiti islam melayu, boleh peluk dengan bagi tump up, molek sangat lah tu.

Dasar suka menyusahkan rakyat. Yang moleknya korang ramai-ramai hari tu pi demo kat kelate, ramai-ramai. Pi tengok rakyat kelate suka ke tak buat macamtu. Ambil gambar semua pok nik, husam, annuar, LKS dan lain-lain. Ajak sekali lee kuan yew. Ha ada berani ke. Ini kat kelate buat ceramah Mesir lebih nak tanam benci rakyat kepada kerajaan BN. Bukan sungguh pun nak demo kepada Husni.

Persoalannya ada ker puak-puak PAS ni ke mesir menyampaikan bantahannya kepada husni?

Huh cakap lebih, imej saja ke arah Islam nafsu politik.

Anonymous said...

ini haram- kalau UMNO BN buat mesti tidak haram.


INI HARAM

JoeZuax said...

Moga Allah swt Lindungi Anda Semua Di Cairo ! Insya-Allah !

Untuk Pejuang Islam.
Bagi aku satu penghinaan untuk ko guna perkataan 'Islam'. Sudah-sudahlah melacurkan agama untuk kepentingan ko. Bangsat !

Anonymous said...

Pemimpin2 PAS dan pengikut2 nya memang bodoh dan tak da otak.. Dorang fikir dorang je yang bijak dan menjadi pejuang Islam.. Dorang tak fikir tindakan bodoh dorang tu hanya membahayakan nyawa rakyat Malaysia kat Mesir.. Tindakan bodoh korang tu hanya memalukan umat Islam je..Kalau mursidul am dah bodoh dan sesat apalagi pengikutnya...adakah patut Solat lima waktu pun disamakan dengan demonstrasi..? Ada akai kah ..?

Rainbow said...

Yang merepek adalah mereka yang tak tahu asal usul. Puak bahlol yang berdemo kat KL tu memang bahlol, sebab si bahlol kata nak kasi Mubarak letak jawatan, kemudian si bahlol juburi minta US hentikan rejim Mubarak. Siapa yang letak Mubarak di sana dulu? Yang sibuk demo di Mesir tu banyak bahlol si ikhwan al (not) muslimun, dicpita oleh jesuit dan diketuai oleh freemason hassan al banna, kemudian disambung oleh freemason syed qutb yang suka gelar orang lain jahiliyyah - dan puak PAS inilah ahli ikhwan al (not) muslimun kerana suka gelar orang lain jahiliyyah kafir dan ahzab. Mubarak kejam, ya, tapi US yang mau dia berkuasa, jadi sekarang bahlol juburi mau US tukar rejim - sekarang nak kasi ikhwan al (not) muslim kuasa kat mesir, dan sokong elbaradei. saya sendiri tidak suka mubarak, tapi saya tak sokong juburi dan tak sokong ikhwan. sekarang juburi pergi new york ditaja oleh illuminati rockfeller (asia society) nak sibuk pasal tunisia dan mesir. Sebenarnya puak2 juburi dan pas ini nak rampas malaysia melalui ikhwan (pas), illuminati (juburi) dan golongan kuffar socialist international (dap). kalau ini lah gayo nya kao orang berpolitik, HANCURLAH MALAYSIA, menangis lah anak cucu kita di tanah air sendiri nanti!

rauna said...

kpd pejuang islam..sebenarnya ko yg merepek..masa puak syiah gan sunnah bertempur kat iraq nape korang tak buat demo gampangan gan kedutaan iraq..masa india dgn pakistan ada konflik knpa lebai2 korang buat demo sundalan dpn kedutaan india/pakistan..masa org islam id thailand dibunuh beramai ramai knpa mat2 kopiah korang tak buat demo haram jadah di dpn kedutaan thailand..bkn ke dorang pun org2 islam..tag ko pejuang islam tapi menyalak mcm anjing kurap kat sni..ko tau ke ape yg tersurat dan tersirat di masir tu..tugas kita sepatutnya selamat rakyat msia di sana,drp menyemakkan jalan kat k.l tu lebih baik korang sewa tongkang pergi ke mesir selamatkan rakyat msia..berani kat belakang jea apa lobang nik ajis..begitu murah ko labelkan konsep "pejuang islam"..jgn pilih kasih kalau bercakap atas dasar islam..byk lagi negara dan rakyat islam didunia ni yg memerlukan pembelaan segera kenapa tak menyalak ari kat jalanan..kenapa PAS tak menekan LKW,OBAMA dan pemimpin2 dunia kafir lain yg sering menindas org islam..sangat bodoh kenyataan ko tu..

Anonymous said...

Kepada Pejuang Islam....wueeekkk. Nama saja Pejuang Islam, tapi ciri-ciri Islam pocit. Islam keturunan sahaja. Tapi perangai macam b...

Anonymous said...

buat pejuang islam....pemikiran tak seindah nama...masih kolot dan tak tau nak bezakan pejuangan dengan pengorbanan...kasihan..moga diberi hidayah dan petujuk..aminn..

Anonymous said...

Dalam kontks ini, GELI melihat nama samaran 'Pejuang Islam'. Geli kerana sekali lagi kata Islam itu digunakan untuk faedah diri dan kumpulan. Hakikatnya... hancus!

Pada pendapat penulis, Si penggelar diri Pejuang Islam ini'... Islam perlu diperjuangkan walaupun terpaksa mengorbankan nyawa (sahid). Hal ini tidaklah boleh orang Muslim pertikaikan tetapi perjuangan tanpa kebujakan ilmu dan strategi yang tepat adalah sia-sia.

Ironinya Si Pejuang Islam ini yang berada di luar zon konflik terkinja-kinja berdemo di KL tanpa mengambil kira implikasi keselamatan kepada pelajar, rakyat malaysia, diplomat Malaysia dan petugas Operasi Piramid di sana.

Jika agak terdesak untuk ambil kesempatan untuk berdemo pun, tunggulah semua operasi memindah selesai. Status di Mesir masih celaru, Mubarak dilihat masih dapat mengawal pasukan keselamatannya. Kita tidak mahu operasi kita melalui proses sukar atau mengakibatkan bencana lain akibat demo PAS di KL.

Rakyat Memerhati!

arifomar said...

pejuang islam

hotak kau nak memberi tekanan kepada hosni. suka ke kau kalau rumahtangga kau oang ganggu. pas hanya nak jadikan isu politik. nak ambil keuntungan politik aje. bukan tak tahu pas. kerajaan pas baik sangat ke? Bagaimana lubang kubur tok guru di KB tu.

Anonymous said...

juak juak pas ni buta hati.. mek tak nampak kah agenda Yahudi yg di kepalai oleh amerika.. nak hampuskan umat islam.. dulu orang iraq amat suka dengan kejatuhan Saddam hussin.. kini lihat lah puak yahudi tak mau keluar dari Iraq.. mereka akan porak perandakan negara Iraq degan melaga2kan kaum kaum disana.. PAS ni ingat berundur nya Hosni masalah akan selesai pada hal Meka yagng paling ramai mengantar anank didikan mereka disana sejak 30 tahun yang lalu...Sudah lah jika ingat Malaysia tak bagus berambus dari sini..kat sana bira pak arab Liwat kat dgn pelir dia yg besar...

umat islam said...

pejuiang islam..kolah yang merepek...
ko lah yang agung2kan sangat pemimpin bahlol ko tuh...
wey saudara seislamku..sedara mara ko xda kat mesir ko boleh la cakap macam tu b*ng*ng...
ak jamin la kalo sedara ko sendiri ade kat sana ko takkan terfikir nak keruhkan lagi keadaaan...
wey saudara seislamku...
orang lain sibuk nak selamatkan pelajar2 kita ko pulak sebuk nak hentam usaha murni dorang...
ko lah sebenarnya sampah dalam malaysia ni...
sebelum ko nak hentam penulis ni bagitahu ak apa yang ko buat nak tolong anak2 malaysia kat sana...
apa langkah yang ko ambil..
jangan kata yg ko berdoa bagai..
doa tanpa usaha tak guna jugak...
korang pandai nak hentam kerajaan desak suroh percepatkan usaha semua la..
padahal keadaan kat mesir tu yang korang tahu cuma 0.001% saja...
tu pon dari mulut2 orang..
kononnye perjuangan islam..korang lah umat islam yang tak berkualiti...
kau tahu tak yang korang-korang ni semua da kena main ngan boneka2 US..
same la dgn pemimpin yg korang agungkan tu...
Ni lah jadinya kalau malas nak membaca..
setakat dengar ceramah jalanan je..
penulis ni xkan campur bab politik kalo pakatan tak mulakan...

telok perang said...

Memang specis banggang betul si pejuang islam sekor ni. Yg korang sibuk2 nk berdemo hal negara org buat apa?? banggang, biol, setan kontot betul.. Kau tu guna otak kat jubor tu...sbb tu la tak boleh fikir dgn waras. Ko betul2 membahayakan rakyat malaysia dan pasukan bantuan di sana..sial dpt org mcm ni dilahirkan didunia ni..

telok perang said...

Memang specis banggang betul si pejuang islam sekor ni. Yg korang sibuk2 nk berdemo hal negara org buat apa?? banggang, biol, setan kontot betul.. Kau tu guna otak kat jubor tu...sbb tu la tak boleh fikir dgn waras. Ko betul2 membahayakan rakyat malaysia dan pasukan bantuan di sana..sial dpt org mcm ni dilahirkan didunia ni..

kaki bakar said...

Kok ye pun nak demo,google2 le dulu kat mana kedutaan mesir.Ini tidak,apa kejadahnya korang demo depan kedutaan us?Buta warna ke hape?

Anonymous said...

yg guna nama pejuang Islam :

ko tahu tak, apa makna ISLAM? atau memang ko ni jenis spesis pak turut/pak hangguk shj?

kapal mavi marmara tu bantuan kemanusiaan. yg sekarang kat mesir tu lebih kpd politik. ni pun nk kena ajar jugak ke? :-(

Anonymous said...

"Sampai masanya kita selamatkan Mesir. Mesir ini orang amarika punya, orang israel punya. jangan pikir Mesir ini orang orang Islam punya"
- ucapan .... di depan duta amareka dan israel
xx hb Februari 2xxx

Kutip said...

Kot ye pun nak berdemo, kasik semua rakyat Malaysia keluar dulu. Lepas tu nak berdemo sampai mampus pun takpe.

Anonymous said...

salam..sedih rasanya bila baca tulisan pejuang islam..bukan ke PAS yang sokong sangat Husni tu?minyak murah?rm1.03?skang hentam plak?dulu sampai suruh Husni ajar Pak Lah?skarang?