Monday, February 7, 2011

YAB Perdana Menteri Sambut Kepulangan Kumpulan Pertama Dari Jeddah & Cairo

Inilah pesawat MAS yang tiba sama waktu dengan pesawat Air Asia yang kami naiki.. Tercipta sejarah apabila dua penerbangan berasingan yang selama ini bersaing diantara satu sama lain dalam dunia perniagaan, hari ini telah mendarat pada landasan yang sama bergabung tenaga untuk berkhidmat demi tanahair diatas semangat SATU Malaysia...!!

Diantara wajah wajah "hero" Sukarelawan Kelab Putera 1 Malaysia, merekalah sahabat sejati kami di perantauan bersama sahabat sahabat wartawan yang lain. Dari kiri; Izwan, Pak Long dan Safirul Berita Harian.

Datuk Seri Najib menyatakan beliau amat bersyukur kerana Misi Khas Ke Mesir berjaya dengan kerjasama banyak pihak... Beliau akan menyampaikan Amanatnya setelah semua pelajar pelajar turun dari pesawat.

Datin Seri Rosmah Mansor turut bersama sama menyambut kepulangan anak anak Malaysia yang dibawa keluar dari Mesir..

Pelajar pelajar yang selamat pulang mengucapkan rasa terima kasih kepada pihak kerajaan yang mengambil berat kebajikan dan keselamatan mereka...

Amanat PM.... Diakhir ucapannya beliau akui kejayaan kita melaksanakan proses evakuasi Misi Khas membawa pelajar pelajar keluar dari Mesir adalah hasil kerjasama semua pihak terlibat... Datuk Seri Najib merakamkan rasa terima kasih kepada Wisma Putra, Kementerian Luar, MAS, Air Asia, TUDM, MISC, dan tidak lupa kerja kuat Sukarelawan Kelab Putera 1 Malaysia yang dipimpin oleh Dato Abd Azeez Abd Rahim

Terima kasih kepada pegawai pegawai Imigresen Malaysia yang memudahkan urusan dokumentasi pasport kami yang tiba dari Jeddah - Cairo.

Pelajar pelajar mengambil bagasi bagasi mereka sebelum pulang bertemu keluarga tersayang...

Sejarah tercipta...! Pesawat Airbus Air Asia dan MAS bekerjasama melaksanakan Misi Khas ke Mesir untuk membawa pulang pelajar pelajar Malaysia dari Mesir.

Tahniah Datuk Kamaruddin Meranun dan Dato Seri Tony Fernandez..!!

Akhirnya.... bertemu jua ahli keluarga dan sanak saudara yang tersayang. Alhamdulillah semuanya selamat.

7 comments:

Anonymous said...

world .... 1 malaysia

Anonymous said...

tahniah kpd sukarelawan2 yg telah berjuang, dato Azeez kelab putera serta wartawan dan bloggers yg membuat liputan.

Anak Malaysia

Anonymous said...

Tahniah semua. Tahniah PM, you deserve to be our PM.

perantau moscow said...

padan muka, siapa suruh umno politikkan isu ini..

utk pengetahuan korang geng umno, bukan shj di mesir, majoriti student luar negara dorang lebih terbuka, atau mungkin boleh dikatakan pro-pembangkang, bukan shj di mesir..

kiteorang bukan orang ulu kampung yg mudah dibodohkan oleh sesiapa..maaf jika ada yang terasa, tapi itulah hakikatnya..

Anonymous said...

Peh... Angkuhnya anak Melayu si Perantau Moscow ni. Anak muda darah masih panas. Cakap berapi-api tu. Tapi barang diingat, jauhnya kamu merantau dan tingginya ilmu yang dapat dibawa balik (itu pun kalau nak balik) menjadi penentu kejayaan-gagal kehidupan sebenarmu nanti.

Rakyat memerahati dan menilai respon kamu yang biadab dan sombong.

Anonymous said...

perantau moscow

baik ekao duduk sano diam diam la yea...
balik malaysia buat menyemak jer


perantau moscow konon....ontah ontah....duduk gua musang...haha

Anonymous said...

pi moscow pun sebab biasiswa...
kenapa tak minta nik ajih biasiswa

haram jadah betui

konon terbuka tapi bila kepentingan negara pun nak dipolitikkan.terbuka apa macam tu?

penah tengok pembangkang kat negara maju politikkan kepentingan negara diorg?

perasan je lebih