Sunday, March 13, 2011

Panaass...!! Saifuddin Abdullah Pernah Menangis Sewaktu Anwar Dipecat Mahathir...!! Saifuddin Juga Pernah Makan Gaji Dengan Yayasan Anda....

Semakin meluat dengan kesombongan dan keangkuhan Timbalan Menteri Product MC Gay Gay yang ada ciri ciri mangsa liwat Anwar..., Blog Medan info Kita mendapat maklumat dari seorang sahabat yang pernah bertugas di Institut Kajian Dasar [IKD] bahawa Saifuddin Abdullah adalah salah seorang individu “melayan” emosinya sewaktu insiden pemecatan Anwar Ibrahim 2 September 1998.

Sahabat tersebut memaklumkan bahawa didalam kandungan sebuah buku tulisan MSO bertajuk “Sumpah Dan Airmata Reformis Bangsa” yang diterbitkan pada sekitar tahun 1999 ada menceritakan bagaimana Saifuddin Abdullah menitiskan airmatanya kerana terlalu emosi dan sedih dengan pemecatan Anwar...! Menurut kisah tersebut, peristiwa ini berlaku pada petang 2 September 1998 bertempat di kediaman rasmi Sri Perdana 2. Saifuddin dikatakan menangis ditepi pintu masuk kediaman rasmi Timbalan Perdana Menteri, meilhat situasi ini, Khalid Jaafar terpaksa memujuk Saifuddin agar kuat melawan emosi dan jangan “lemah” walaupun “Boss” mereka sudah disingkirkan dari semua jawatan rasmi kerajaan....

Waduh.., waduuhhh...!!! Ngapain sih..?? Kok nangisin..??? Apa apa’an lor..???

Lihat..! Ciri ciri lelaki gay.., auuuwwww...!! Tak kuasa nyaaaahhh..!!!

Apa mau dihairankan sekiranya spesis seperti ini mahu menjilat menjilat Buku Jin Gay yang diilhamkan oleh Anwar Ibrahim..?? Tatkala kita semua yang berdiri teguh dibelakang kepimpinan YAB Datuk Seri Najib tidak akan sesekali menerima apa sahaja idealisme Anwar, dengan bangangnya Saifuddin Abdullah kenapa berani menongkah arus..??

Tindakan biol dan bebal Saifuddin ini mengingatkan kita kepada kronologi dan bibit bibit pemergian Zaid Ibrahim yang secara dangkal mendakap dan berkucupan dengan Anwar dan Pakatan Rakyat. Masih ingat..? Ianya bermula dengan tindakan Zaid Ibrahim menjulang Pakatan dan bersekongkol dengan mereka menentang penggunaan ISA sewaktu Teresa Kok ditahan..

Seterusnya sebagai tanda sokongan, Zaid Ibrahim dengan penuh kebodohannya melepaskan jawatan Menteri dan menyertai Pakatan secara rasmi setelah mengumumkan PKR parti yang tanpa nilai perjuangan itu telah menjadi pilihannya!!

Cuba kita perhatikan dengan penuh teliti. Segala tindak tanduk Saifuddin Abdullah benar benar mirip langkah dan jejak tapak pernah ditinggalkan oleh Zaid Ibrahim... Mari kita singkap sebentar;

Bermula dengan tindakan bebal dan bingai Timbalan Menteri ini masuk campur urusan krisis pemilihan wakil mahasiswa di UPM dan ianya memeranjatkan banyak pihak apabila Saifuddin yang sombong bodoh ini “memihak” kepada Mahasiswa Anti Kerajaan..!!

Untuk ditambah sambal kepada lauk yang sedang disantap, Saifuddin turut sama menentang AUKU..! Tindakan Saifuddin mempertikaikan AUKU dan mahu kebebasan secara multak diberikan kepada mahasiswa boleh juga disifatkan sebagai satu penghinaan dan pencabulan kepada keputusan atau dasar yang telah dipersetujui oleh kabinet dan diluluskan oleh Parlimen. Secara tidak langsung Saifuddin tidak menghormati PM Najib supaya AUKU tidak lagi dibahaskan dan keputusan kerajaan tegas dalam soal itu.

Tindakan ini juga dilihat bercanggah dengan tindakan Menteri yang mempertahankan segala dasar yang diputuskan oleh kerajaan dan juga parlimen tetapi Timbalan Menteri ini pula beriya-iya sepanjang masa mempertikaikan keputusan yang telah dipersetujui itu. Malah Saifudin hadir merasmikan dan menyokong segala gerakan songsang pelajar-pelajar ini hingga beliau seperti mengugut kerajaan sekiranya hak-hak pelajar dihalang,dibimbangi Malaysia senasib Mesir dan negara lain yang sedang berdepan dengan protes terhadap kepimpinan kerajaan.

Nampak jelas..?? Adakah Saifuddin akan membuat pengumuman beliau akan tinggalkan UMNO dan sertai Anwar dan PKR..?? Tidak mustahil bagi Timbalan Menteri yang menjulang idelogi “New Politshit @ New Politics” garapan Anwar berbuat demikian.

Iya, tidak mustahil sebab rekod menunjukkan Saifuddin pernah “makan gaji” dengan Yayasan Anda ciptaan air tangan Anwar sekitar tahun 1984 – 1986....

26 comments:

Wenger J Khairy said...

Mahathir juga kuat menangis. Dia menangis di pentas pula di khalayak umum. Maka dgn logik tu Mahathir tu gay ke?
kah kah kah

Anonymous said...

Simpan buat apa menteri ni lagi...nyahhhhkan saja....
Org sebegini amat berbahaya pada Parti...ini ler manusai talam 2 muka, parasit yg menjalar di batang pokok...

Kalau tidak di cantas sekarang, ianya akan merebak ke pokok lain...
nasihat aku, racunkan sahaja....

Anonymous said...

UMNO Temerloh lubuk kunyit . tengok2 la siapa yg ada di sana dari atas hingga ke AJK.Kunyit hangit....

Org Chengkenik said...

Wehhh, kawe orang Pahang pun tak tergamok nak bertuankan dia.... g lah pudin, kaih tak noknya deme... nyampoh kaih nengok....

Anonymous said...

Rakayt harap Ds Najib selaku presiden dan PM jangalah merelakan diri mendukong biawak hidup, janganlah Ds Najib merelakan parasit2 hidup membesar dalam UMNO, kerana apabila kanker sudah merebak, tidak ada jalan lain melainkan di talkin kan pabila sudah terlambat. Jikalau Ds Najib tidak ingin menjadi dalam sejarah Presiden dan PM dari UMNO yg terakhir, sudah sepatutnya Ds Najib dgn berani, tegas dan pantas melucut dan sepak teranjang parasit2 sebelum rakyat naik muak melihat kdegilan dan kebaculan, serta tidak ada apa2 tindakan setelah rintihan demi rintahan tidak di pedulikan oleh Ds Najib. Apakah Ds Najib tidak belajar sejarah akan nasib Tun Tdolah, kerana tidak mendengar rintihaan rakyat, bodoh dan sombong akhir dibuang dalam kemaluan. Harap2 nasin Ds najib tidak serupa. Bangunlah lah dari tidor bdengkur dalam kekenyngan di buai mimpi yg populariti Ds Najib sudah naik, itu persepsi yg silap. Jangan biarkan rakyat menghukom dan memberi KPI yg merudum di PRU13 nanti.

Anonymous said...

Apa komen Dato' Shakar, Dato' Nan??

Tenno perang said...

tidak sama sekali saipuddin di hentam begitu teruk..sy dapat melihat beliau dari sudut lain...kita tunggu dan lihat wajh sebenar saifudin ini..beliau bukan jenis politiking yang semberono..beiau membawa cara politik baru...puji buku jingay..bukan bererti bersetuju dengan kandungan buku itu..

Anonymous said...

Mahathir nangis tu dalam konteks lain Wenger J Khairy oiiiii. SI mamat ni nangis sbb sedih tk dpt lg jumpa bang nuar.......

Anonymous said...

mahathir menangis sebab tak berjaya mendidik bangsanya yg mudah lupa diri atau tak sempat(meletak jawatn) tapi yg peliknya yg tak reti x2 nak berundur wlupun org dah naik meluat .
tapi yg pasti menngis tepi pintu merajuk memang stail auuuuuuww.

Anonymous said...

Dah tuduh org sendiri gay pulak...

Itulah dia org UMNgOk dan Barang Naik (BN) ni...species sesumpah...

Benda yg baik2 diperjuangkan orang...dikutuk, dihina, dicaci...

Benda2 yg tak senonoh...korup, penipu, kroni, suka hiburan, bazir duit rakyat...itu yg mereka paling suka...

Mereka suka M'sia ni dipenuhi oleh rakyat yg beku, bodoh, bebal, boleh dicucuk hidung...supaya mereka boleh memerintah sehingga 50 tahun...malah sampai kiamat...

Tapi, ingat, masa nya akan tiba...

SUARA KERAMAT RAKYAT...

Jam tu baru ko tau...

oRang kAmpong said...

Bismillahhirrahmannirrahim. Secara peribadinya aku simpati ngan T.Menteri ni bab aku org Temeloh dan adalah pengundinya dan juga mengenalinya. xp sebagai ahli umno yg sayangkan umno aku rasa beliau xdak patut menentang AUKU dan menyokong buku jing-gay.maafkan saya dato i rasa u silap.DEMI UGAMA, BANGSA DAN TANAH AIR....KENGKAWAN I FOLLOW U.

Anonymous said...

nape la sekor ni tak masuk aje pkr... :-(

ABE ZUL KELATE said...

ORANG MELAYU TIDAK RUGI SEDIKIT PUN JIKA MANUSIA SEUMPAMA INI DINYAH KAN DALAM LANDSKAP POLITIK NEGARA....SUMBANGAN BELIAU BUAT BANGSA HANYA SEBESAR HAMA......JIKA DIBANDINGKAN DENGAN RAKAN-RAKAN BELIAU YANG LAIN.....BIARKAN DIA MENONGKAH ARUS KESEORANGAN, KITA TUNGGULAH SAAT BELIAU KELEMASAN DAN KEPENATAN.APA YANG PASTI JALAN YANG BELIAU TEMPUH ITU SEBUAH GAUNG YANG DALAM DAN AMAT GELAP.....SESUNGGUHNYA BELIAU KELIRU...BELIAU SESAT DALAM TERANG...BIARKAN LAH BELIAU TERJUN DENGAN LABU NYA.

Anonymous said...

patuula slama ini koi tak dengor orang PAS dengan PKR tak bahan mamat sekor ni di Temerloh malah ada yang bgi tau kalau ia bertanding lgi dlam PRU13 pihak PR cakap dia orang dah srender awal ruanya slama ini jdi gunting dlam lipatan.Pst!.."Masih kah kau ingat waktu arwah bapa you sakit bagaimana adik beraik you marah sma you dato krana ikut ckap bini"

Anonymous said...

Apalah pemikiran orang kita ni.Bila ada pemimpin pelapis yang berfikiran melawan arus sikit, mulalah nak nyahkan..akhirnya kita tinggal dengan menteri senior di kabinet yang hidup-hidup kena tipu contohnya PKFZ.Sebab apa? Semuanya kayu!!

Anonymous said...

Kita ibarat satu team bola lah. Satu pasukan mesti satu hati. jgn ada yg belot skor gol sendiri. Pihak lwn skor gol pun kita tumpang tepok. Mana boleh mcm tu marah lah kwn lain. Kalu ada mcm tu x kira lah apa trend politik dia nak bawa, kenalah ikut team. Kalu nak menongkah arus, elok berundur dan bagi pemain lain. Jgn sampai coach keluarkan ganti pemain lain.DSN kena perhati pemain2 mcm ni yg dok skor gol sendiri, bahaya...

Anonymous said...

Bukan sikit melawan arus, sebab ikut arus kepala totey bengkok lagi menjahanamkan negara. Memang mahukan kepda pendapat bernas tapi bukan secara menyokong tujuan kepala totey tuh...

Anonymous said...

anon di atas sedap2 kata BN sbg barang naik, walhal KRIM semuanya turun, barang naik ialah BARANG NUAR YG BENGKOK tu, hohohohohoh

Anonymous said...

anon di atas sedap2 kata BN sbg barang naik, walhal KRIM semuanya turun, barang naik ialah BARANG NUAR YG BENGKOK tu, hohohohohoh

hitch said...

anon kat atas kata masanya kan tiba...aku setuju sbb apa:

Masa tu adalah masa PR dibungkuskan.
Masa tu adalah masa anwar masuk penjara...
Masa tu Nabi Nik aziz akan diangkat kelangit bersama2 LGE...

Kah..kah..kah...

bota silver said...

kalau PM pilih juga org macam ni jadi calon PRU13 kami sebagai penyokong BN x mengundi pun x pa.

Anonymous said...

bongok la penyokong2 Umno nie.

GotYou said...

Bahalol la penyokong2 kote bengkok ni!

Anonymous said...

Apalah nak jadi dengan bangsa melayu ni.Malu sungguh bila membaca tulisan saudara kerana sanggup menghina dan menjatuhkan maruah peribadi sesorang sehingga begitu rupa.Janganlah lupa bahawa kita ini orang islam.Janganlah menjatuhkan maruah agama,maruah bangsa dan maruah negara hanya kerana dia(saifuddin)tak selari dgn anda dalam setengah2 perkara.Politik hari ini mahukan org yang berpengetahuan tinggi bukan politik kotor seperti ini.Org awam dah lama maju dan berpengetahuan, tak mudah ditipu dgn mudah dan cara kolot lagi. Ingatlah wahai org2 umno, kemerosotan pd sokongan anda hanya kerana cara politik dangkal dan negetif yg anda(umno) bawa.mungkin 20tahun lalu ia sesuai tp tidak utk hari ini..Itu saja sebabnya.Mudah sahaja jujur dan amanah.

Anonymous said...

Apalah nak jadi dengan bangsa melayu ni.Malu sungguh bila membaca tulisan saudara kerana sanggup menghina dan menjatuhkan maruah peribadi sesorang sehingga begitu rupa.Janganlah lupa bahawa kita ini orang islam.Janganlah menjatuhkan maruah agama,maruah bangsa dan maruah negara hanya kerana dia(saifuddin)tak selari dgn anda dalam setengah2 perkara.Politik hari ini mahukan org yang berpengetahuan tinggi bukan politik kotor seperti ini.Org awam dah lama maju dan berpengetahuan, tak mudah ditipu dgn mudah dan cara kolot lagi. Ingatlah wahai org2 umno, kemerosotan pd sokongan anda hanya kerana cara politik dangkal dan negetif yg anda(umno) bawa.mungkin 20tahun lalu ia sesuai tp tidak utk hari ini..Itu saja sebabnya.Mudah sahaja jujur dan amanah.

lee ky said...

blogger inilah sebenar mangsa liwat... bila dah sedap kena suap.tut tut... ikut ajer... arahan tuan dia.. haa haa...suruh toggeng dia ikut jer... haa.. haa...sapudin nie bukan jenis yes man...ikut cakap jer.. macam lu... blogger kena liwat....yg hari-hari seronok dapak kena suap benda... kalau tak ikut cakap tuan nanti ketagih lak....sebab tu lu blogger cakap melalut.... byk cara naka bagi anak bini, makbapak lu makan lah...bukan buat fitnah... pegilah cara rezeki halal... orang yang kutip sampah lebih mulia dari lu....haa haa.... lu ada berani keluar wa punya statement....