SEMINAR ANTARABANGSA AUTISME 2014

SEMINAR ANTARABANGSA AUTISME 2014

Wednesday, August 17, 2011

Wanita Islam Murtad Masuk Kristian Dibogel Dan Dipukul Oleh Orang Ramai...


New Delhi; Sekitar 50 orang Islam mengamuk di sebuah gereja menuntut seorang wanita, Selina Bibi agar bertaubat dan masuk semua ke dalam Islam. Mereka mengugut untuk membakar gereja tersebut jika waniat itu enggan memeluk bertaubat.

Sebelum itu Selina Bibi telah dibogelkan oleh 2 orang wanita muslim yang datang bersama sekumpulan orang ramai ke rumahnya bagi melihat tanda dia telah menjadi Kristian. Mereka percaya seorang muslim yang murtad menjadi kristian akan terdapat tanda pada tubuh badannya.

India bukanlah sebuah negara Islam tetapi rakyatnya akan segera bangun jika ada orang Islam yang murtad. Berlainan bagi negara kita kini yang didakwa sebagai sebuah negara Islam tetapi apabila penguatkuasa agama yang memang ada peruntukan undang-undang mencegah murtad membuat pemeriksaan di geraja riuh satu negara. Itu baru buat pemeriksaan dan bukannya serbuan kasar atau tidak beradab.

Kita hanya mengambil isu murtad sebagai modal untuk mencari siapa salah samada kerajaan atau pembangkang sedangkan isu ini bukanlah masalah samada pembangkang atau kerajaan yang bersalah. Ia adalah masalah keseluruhan umat Islam di negara kita yang perlu mencari jalan penyelesaian dan menampal segala kelemahan yang ada.

Walau bagaimanapun Kerajaan perlu memikul semua tanggung jawab tersebut kerana rakyat telah mengamanahkan mereka untuk menerajui negara. Dan tidak lupa juga Majlis Raja-Raja dan Agong yang menjadi penaung dan berkuasa penuh dalam hal ehwal agama perlu aktif menangani masalah ini.

26 comments:

abghani said...

majlis raja raja perlu arahkan kerajaan negeri dan pusat ambil tindakan hal murtad nie

mualaf baru said...

kalau ada lagi nak bogelkan wanita murtad,panggil aku.Aku nak tengok.

Miey said...

Pasal murtad ni org2 atas ni buat main-main tak lama lagi atau suatu hari nanti malaysia ni bukan lagi sebuah negara islam...kalau tidak pun nama saja negara islam tetapi pengaruh org bukan islam...diaorg boleh buat sesuka hati mereka...

Sampai ke mati le aku takkan maafkan org2 yg hanya pentingkan politik dan diri sdri sahaja. Agama pulak tolak ke tepi...

azrul260 said...

dlm bulan pose ni, buang je lah video sex tu, ko buat tambah dosa ko jer...nak tunjuk kebenaran pun, biarlah secara ilmiah. agama kita mn ada mengajar memfitnah seseorg tampa ada bukti 4 org saksi..kalo ko nak gunakan video tu jgk. nmpak sgt ko agungkan hukum manusia dr hukum Allah.aku tau ko xkan berani publish post aku ni...

gengantimurtad said...

Itu baru betul, hukum murtad ini bukan sahaja dikenakan tindakan dera, malah boleh dihukum bunuh. Darah mereka tidak lagi suci setelah menolak tauhid. Mereka msuk kristian pun sebab nak puaskan hawa nafsu sahaja kerana kristian menghalalkan banyak yang haram. Malaysia akan dijahanamkan oleh puak murtad ini satu masa nanti jika tak ambil tindakan. India melakukannya tetapi Malaysia? Toleransilah konon! Pas pun bergayut sama, nak jadi hero membela pemurtad dan Ambeega. Jom perang!

Anonymous said...

kepada gengantimurtad, anda belum tahu apa itu kristian. suatu hari nanti, kebenaran akan terungkai sedikit-demi sedikit bahawa anda sebenarnya memuja SYAITAN.

Anonymous said...

kenapalaa korang taksub sangat pasal ni....agama kristian tiada cacat cela sama dgn islam...sama-sama mengajar kearah kehidupan yang baik2 belaka cuma berbeza cara...orang yang datang kepada agama yang dipilihnya ikut suka dia laaaa....yang korang cemas mcm kehilangan nyawa menunjukan anda suka CUT & PASTE ja maklumat ni...

Anonymous said...

ramainya pengganas kat sini...suke je nk suh bunuh org. kalu tu anak korang sendiri, sudi ke korang bunub dia? nk kluar islam tu hak dia, korang ni sibok ape?

Anonymous said...

Yohanes 14:6 "Akulah jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak ada seorangpun yang datang kepada Bapa, kalau tidak melalui Aku."

Perempuan ni dipilih Tuhan untuk menemukan kebenaran. Semoga dia terus kuat didalam Yesus Kristus. Orang di dunia ini tidak dapat menyelamatkannya, tetapi Yesus Kristus akan memberi dia hidup yang kekal dan sejati.

Anonymous said...

oi gengantimurtad, ko sbrg ckp nape. ko pganut islam btul ke?
tdk kh kau thu agama kristian tu slh stu dr 4 agama lngit atau agama dr allah? ckp tnpa usul periksa btl la. bole kau gtau ape dlm kaabah tu?

Anonymous said...

Jika dihina secara berlebihan,islam akan menentangnya melalui pemberontakan,keganasan.. Tapi kami kristian jika dihina,kami akan berdoa dalam nama yesus kristus supaya iman kami kuat dan berdoa supaya yg benar akan kekal benar..

Anonymous said...

EvoX : genganmurtad.. apa yg kristian haram kan tu? cuba list kan..bodoh!. Nak perang lah konon nya, nanti kalo ko mati konpom masuk neraka..

Anonymous said...

Tuhan cuma satu, yg membezakan kita semua adalah pegangan agama. Agama memberi kita pedoman utk khidupan di dunia yg penuh dgn godaan dan cabaran, sbgai manusia kita di beri pilihan utk memilih agama yg mblhkan kita berubah ke arah yg baik. Itula gunanya agama.

Anonymous said...

Masuk islam atas dasar paksaan.. Kekal dlam islam juga atas dasar paksaan.. Tetapi memeluk agama kristian adalah bredasarkan kebenaran.. Orang2 kristian xpernah mendera apa lagi niat membunuh org2 mualaf. Kerana di dlam ajaran kristian adalah ajaran yang brlandaskan cinta kasih.. Bukanya dngan keganasan seperti yang diajarkan di dalam islam, sekiranya Tuhan itu mengajar keganasan dan membenarkan manusia berbunuhan yang kononya jihad and mati syahid apakah bezanya dngn syaitan?? Syaitan juga selalu mngoda manusia untuk membunuh, merogol dan bnyk lagi perbuatan2 yang jahat. Islam ini sangat menakutkan.

Anonymous said...

In jesus name.. Amen..

Anonymous said...

zaman nabi
muhhamad dulu kalau murtad ialah hukum bunuh.

Anonymous said...

islam ganas. cuba buat search di google dan taip 'comparison between muhammad and jesus'. kamu akan tahu kebenarannya

Anonymous said...

true..Prove it..!

Melayu Bukan Islam said...

Melayu hina Cina, India, Hindu, Buddha, Kristian.

Kejam dengan ajaran hudud: sembelih, pancung orang Kristian, Melayu murtad.

Tiada desakan beragama itu tipu.

Anonymous said...

Memilih agama itu hak individu,paksaan itu keganasan dan keganasan itu perangai saitan,,

maha said...

Allahuakbar!3 ya allah ampunilah dosa mereka yang murtad,berilah hidayah dan petunjuk. Allah3

Anonymous said...

Kesiannya aku dgn org yg murtad ni..
Jadi kayu api di neraka...bertaubatlah sblm tlambat..
Ingat org tua kau tu! Mesti org tua kau sedih tgk kau murtad.. menyesal emak kau lahirkan kau..kesiannya...happy syaitan sbb ada kwn dia di neraka.. sbb si
murtad ni ikut agama syaitan yg sesat!HahahahahahahahHa...bodohnya...

Anonymous said...

Kesiannya si murtad ni!bertaubatlah ke jln yg benar...jangan jadi bodoh...ketawa syaitan sbb ada kwn dia masuk neraka....happy sungguh si syaitan!sbb kau masuk agamanya....jgn dapat masalah sikit...terus nak jadi murtad...jdlah manusia yg kuat dgn ujian Allah SWT.. jgn terus menyalahkan Tuhan....fikir2kanlah wahai org yg murtad...taubat nasuha la sblm tlambat...

Anonymous said...

Kesiannya si murtad ni!bertaubatlah ke jln yg benar...jangan jadi bodoh...ketawa syaitan sbb ada kwn dia masuk neraka....happy sungguh si syaitan!sbb kau masuk agamanya....jgn dapat masalah sikit...terus nak jadi murtad...jdlah manusia yg kuat dgn ujian Allah SWT.. jgn terus menyalahkan Tuhan....fikir2kanlah wahai org yg murtad...taubat nasuha la sblm tlambat...

manusia yg prihatin said...

Kesiannya si murtad ni!bertaubatlah ke jln yg benar...jangan jadi bodoh...ketawa syaitan sbb ada kwn dia masuk neraka....happy sungguh si syaitan!sbb kau masuk agamanya....jgn dapat masalah sikit...terus nak jadi murtad...jdlah manusia yg kuat dgn ujian Allah SWT.. jgn terus menyalahkan Tuhan....fikir2kanlah wahai org yg murtad...taubat nasuha la sblm tlambat...

manusia yg prihatin said...

Kesiannya si murtad ni!bertaubatlah ke jln yg benar...jangan jadi bodoh...ketawa syaitan sbb ada kwn dia masuk neraka....happy sungguh si syaitan!sbb kau masuk agamanya....jgn dapat masalah sikit...terus nak jadi murtad...jdlah manusia yg kuat dgn ujian Allah SWT.. jgn terus menyalahkan Tuhan....fikir2kanlah wahai org yg murtad...taubat nasuha la sblm tlambat...