Thursday, November 17, 2011

Anak Anak Azmin Ali Dan Anak Anak Pimpinan Pembangkang Terima RM100 Setiap Pelajar Sekolah....

Syabas dah tahniah kepada Datuk Sri Najib Tun Razak yang mengotakan janjinya seperti yang dibentangkan dalam Belanjawan atau Bajet 2012 baru baru ini.

Mulai semalam setiap sekolah diseluruh tanahair sudah mula membuat bayaran RM100 untuk pelajar pelajar yang bersekolah untuk meringankan beban ibu bapa menghadapi persiapan awal tahun untuk segala perbelanjaan membeli baju sekolah dan lain lain peralatan.

Wang RM100 setiap pelajar diseluruh negara ini menelan belanja RM550 juta dan ia diberikan tanpa mengira darjat, pangkat, status, jenis bangsa, agama dan pendirian politik!! Semua dapat...!!

Anak anak Azmin Ali pun dapat..., anak anak Fuziah Salleh pun dapat..., anak anak Zuraidah Kamaruddin pun dapat..., anak Saifuddin Nasution pun dapat..., anak Chegu Bard pun dapat..., anak Bloggers pro Pakatan pun dapat..., anak anak pimpinan PAS pun dapat....!! Oh ya, hampir terlupa. Anak anak pimpinan DAP pun dapat juga...

Syabas Datuk Sri Najib....!

6 comments:

Anonymous said...

sya jgk nak ucapkan syabas kpd TS Khalid Ibrahim yg berikan subsidi air kpd semua rakyat sgor tanpa mengira parti..jgn pertikai apa yg pmimpin parti berikan kpd kite krn semua itu untuk rakyat..tmasuk apa yg dberikan oleh DS Najib..

Anak Lenggong said...

Ramai bapak-bapak melayu PAS dan PKR pepagi dok sibuk nak duit tu sebab mereka ni kaki subsidi..tetapi yang sial nya..tangan ambik duit tu tapi mulut cam puaka lak dok menyumpah kata kerajaan bagi sikit sangat dan duit ni gula-gula untuk pilihanraya dan duit haram..kalau tak mau jangan ambik laa ....

Anonymous said...

Duit tu bukan duit UMNO, itu duit rakyat yang diamanahkan pada UMNO untuk menjaganya. Kalau UMNO tak rasa diri tu nazak di hadapan rakyat, haramlah pelajar-pelajar tu nak merasa RM100.00.

Di Selangor dapat air free 20m3

Di Pulau Pinang warga emas dapat RM100 - dua kali dah dapat.

Duit RM100 untuk pelajar ni oneoff je ke?

Anonymous said...

subsidi air selangor hanya utk mrk yg gunakan SEDIKIT shj air..kurang dari 20litepadu shj...bukannya utk semua orang!!!!

Anonymous said...

Betul tu. 20mpadu tu buat basuh berak dan mandi junub saja boleh lah. Berapa sen sangat. Kalau guna lebih dah tak layak dapt.

Anonymous said...

Lebih baik dari bayar bil air walau kurang 20m3.... apa punya pencacai UMNGOK daaaaa