Sunday, November 6, 2011

GEMPAAQQ..!! Anwar Ibrahim Kata "Sia Sialah Najib Pergi Tunaikan Haji...!"

TANGKAK: Tidak ada ertinya menunaikan haji di Mekah jika terus menerus mengamal kezaliman dan penindasan kepada rakyat, kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Tidak semestinya pergi haji, terhapus semua dosa. Sebab itu, dalam Islam kena ikhlas, ada konsep haji mabrur.

“Jangan zalimi rakyat. Tangkap orang, fitnah orang, ukur kemaluan orang. Ini tidak. Pergi, balik haji – sama saja. Sebelum pergi haji, rasuah. Balik haji pun rasuah.

“Ambil rasuah tapi pergi haji, siap derma lagi,” katanya tanpa menyebut nama mana-mana individu mahupun pemimpin politik pada ceramahnya di Kampung Sri Jaya, Serom 8 Tangkak Johor, malam tadi.

Lebih 1,000 penduduk setempat mengikuti ucapan Anwar sekalipun hujan sepanjang program itu. Turut berucap ialah Pengerusi KEADILAN Johor, Datuk Jui Meng dan Ketua Angkatan Muda KEADILAN, Shamsul Iskandar Mat Akin.

Anwar percaya ibadat haji adalah amalan yang penuh makna dan turut menyatakan beliau sudah sudah dua kali mengerjakan haji selain umrah sekali gus menjawab tohmahan dan fitnah blogger pro-Umno.

[Dipetik dari laporan Blog Upahan Pakatan Pembangkang - UltraNews]

Blog MIK : Tak gunalah pergi menunaikan haji sebanyak dua kali selain umrah sekiranya masih membalun China Doll..., dan lubang jubo Saiful Bukhari Azlan...!!

11 comments:

Anonymous said...

kahkahkah..gelak guling guling doh niee....hahahaha

zamzamri said...

Biarlah sape pun nak pergi menunaikan fardu haji...apasal sakit hati sangat. Berdoalah agar fardu haji yang telah ditunaikan sebelum ini diterima Allah dan mendapat haji yang mabrur..banyak cara lain lagi nak berpolitikkk!!!

Anonymous said...

Tak gunalah pergi menunaikan haji sebanyak dua kali selain umrah sekiranya masih membalun China Doll..., dan lubang jubo Saiful dan menipu rakyat jelata dan fitnah kerajaan 24/7 dan penakut dan kongkek bini kawan baik mindayu ......!!wakakakakakakakakakakak....... piiiiiii laaaaaaaaaaa mampoihhhhhhhhh panglima jobuq woiiiiii lu sapa nak tentukan sah ke tak lu pun dah jadi macam nickyaji kerrrr suka sangat jatuh hukum wakakakakakak

Anonymous said...

hudud najib mesti istihar undang undang no 1 malaysia sebab dia tengok mekah aman damai lagi pun dah cuci dosa tak nak buat lagi

Anonymous said...

Kalau Najib tak betul naper tak bengong atau sesat gila babi ke masa pijak tanah haram. Semua nampak ok jer. Aku nak tengok bagaimana penerimaan "tanah haram" bila manusia laknatullah dan munafik Anuar ni pijak tanah haram. Pijak Phuket Thailand bole le beb. KLahaak Puiiihhh. Cakap tak tilik diri sendiri..

Anonymous said...

mcm nk pecah perut n terburai sume isi perut gua ketawa dgn statement mat gay ni.....adeiiiiiiii

tolonglah saper2 bg dia cermin oiiii...

Anonymous said...

hahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahhahahahahahahhahahahahahahahahahhahahahhahahahahh!!!!1

Brader Vo said...

Anwar dah jadi firaun .... boleh tau dosa orang hapus atau tidak .... tahniah tahniah ... ini tuhan sekular dan hak agama LGBT ...

Anonymous said...

Kalau yer pun nak jadi pemimpin Janganlah gila sampai begitu sekali pak sheikh

Anonymous said...

Kalau yer pun nak jadi pemimpin Janganlah gila sampai begitu sekali pak sheikh

Anonymous said...

nampak sgt anwar nie dah terdesak sangat.. LOL... haji orang jgn dipertikaikan.. apa dia cakap.. cuba bandingkan pada diri sendiri.. 2 x 5.. kate da pegi haji tapi masih mengata...