Thursday, November 17, 2011

Haram Jadah Kaum Mata Sepet Mahu Pancung Kejayaan KR1M...!!

Tan Sri William Cheng adalah cartel cina pertama yang mempertikaikan KR1M yang menawarkan barangan pengguna harga murah.

Jelas sekali kaum kiasu ini amat bimbang jika industri monopoli kaum mereka dapat dibolosi oleh orang lain. Semua maklum, rangkaian borong dan runcit memang kaum kiasu ini yang kawal.

Selepas William Cheng, Tony Pua DAP pulak yang siang malam bekerja keras untuk menjahanamkan program barang murah untuk rakyat ni.

Punyalah banyak barang dan makanan packing belakang rumah kaum kiasu ni yang sangat diragui kualiti dan kebersihannya, sepatutnya ini yang Tony Pua siasat. Tauhu, fish cake, fish ball, sambal dan sausage dan macam-macam lagi produk makanan yang dibuat sambil mengangkang dan ditemani oleh anjing-anjing setia di belakang rumah kaum kiasu masih bebas dan laris terjual tanpa sekatan.

Gampang betul lah....!!

Rupanya initiatif Mydin dan kerajaan menawarkan barang pengguna harga murah amat merunsingkan kaum kiasu dan kuat monopoli ni. Program Menu Rakyat 1Malaysia pun turut jadi mangsa penjahanaman oleh si Tony Pua DAP.

Tony Pua DAP pulak bijak. Dia menggunakan anak bangsawan melayu mamak yang tidak pernah tahu erti murah atau mahal sesuatu barangan. Setakat kurang seposen dua se kilo yang sangat bermakna bagi rakyat marhain, langsung tidak beri makna apa-apa pada anak bangsawan ni.

Jangan lupa, bapak Nurul Izzah dah bertaraf bangsawan. Anak dan keluarganya automatik jadi anak bangsawan. Anak bangsawan melayu mamak inilah yang ke hulu ke hilir turut bersama dengan Tony Pua DAP untuk menjahanamkan program yang jelas mampu memberi banyak kebaikan untuk rakyat ni.

Memang kojo gampang yang dio orang buat ni.. Tak habih-habih. Anak tekak pun dipolitikkan..

[sumber]

3 comments:

Anak Lenggong said...

Yang sial nya si betina melayu yang belum lama hidup ikut sama mensabotaj apa yang disumbangkan oleh kerajaan untuk rakyat..dia peduli apa duit simpanan kat bank israel pun dah beratus ribu..apa..ini lah jenis manusia sundal yang lebih buruk perangainya daripada betina sundal di chow kit

Anonymous said...

aku setuju, anak mamak tapi mata sepet ini memang pengkhianat melayu no. 1. Kalau sikitol tu lelaki, maka si kitol betina pula adalah Nurul Izzah. Makanan apa yang disumbatkan kemulutnya oleh anwar sehingga menjadi begitu jahat terhadap masyarakat malaysia dan umat islam seluruhnya. Kebuasan nafsu dan gila kuasanya saling tak tumpah macam bapanya juga. pegi jahanam Nurul Izzah!!!!

Anonymous said...

salam tuan moderator...

Pada saya sekiranya cina gampang mempertikaikan KR1M ....tak susah paling mudah kita buat MELAYU MESTI BELI BARANG PADA ORANG MELAYU/ISLAM ....itu adalah lebih afdal dan dapat pahala ....insyaALLAH...