MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Tuesday, February 14, 2012

Fadiah Nadwa Fikri…, Anak Melayu Mahu Membela Rakyat Arab Saudi Yang Menghina Rasulullah S.A.W

Baru seminggu yang lalu kita semua meyambut Hari Maulidur Rasul memperingati hari kelahiran rasul junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.

Tiba tiba semalam kecoh pula dengan berita mengenai tindakan pihak berkuasa negara kita memberikan kerjasama dengan kerajaan negara Arab Saudi untuk menghantar pulang seorang wartawan warga Arab bernama Hamza Kashgari.

Kesalahan yang dilakukan oleh lelaki Arab itu adalah menghina rasulullah s.a.w dan kerajaan negara Arab Saudi sedanng memburunya untuk diadili dan menurut maklumat Hamza sedang cuba memasuki negara New Zealand bagi mendapatkan suaka politik tetapi membuat “transit” dinegara kita.

Muncul pula beberapa pihak yang mahu memberikan perlindungan kepada Hamza Kashgari seperti beberapa kumpulan hak asasi menggesa Malaysia supaya tidak mengusir penulis muda itu

Antaranya, penyelidikan kanan Human Rights Watch, Christoph Wilcke berkata Malaysia tidak perlu "bersubahat dengan menghantar Kashgari balik", sambil mendakwa beliau tidak mungkin mendapat perbicaraan yang adil di sana.

"Ulama Saudi telahpun memutuskan bahawa Kashgari adalah murtad yang harus menghadapi hukuman," katanya.

Menurut Wilcke, Malaysia perlu menyelamatkan Kashgari dan membiarkannya mendapat perlindungan di negara pilihannya.

Turut menyokong saranan itu adalah aktivis hak asasi S Arulchelvan daripada SUARAM sebuah NGO dinegara ini.

Kita tidak sekelumit pun merasa hairan dan pelik dengan pendirian dua nama yang disebutkan diatas tadi kerana mereka bukanlah terikat dengan hukum hakam agama Islam dan lebih berpeluang untuk berselindung disebalik nama Hak Asasi Manusia….

Tetapi yang menyinggung perasaan banyak pihak terutamanya yang sensitif mengenai akidah islam sudah tentunya apabila muncul seorang peguam wanita melayu beragama islam lengkap bertudung litup, turut sama cuba mempastikan Hamza Kashgari tidak dipulangkan ke negara asalnya, Arab Saudi untuk mendepani proses pengadilan dan seterusnya hukuman yang berat….

Fadiah Nadwa Fikri, anak kelahiran Alor Setar Kedah ini menamatkan zaman persekolahnya pada tahun 2000 di KISAS. Beliau kini berusia 27 tahun merupakan graduan Universiti Islam Antarabangsa sedang bertugas sebagai peguam bersama Lawyers For Liberty.

Peguam PKR ini tanpa segan silu mahu bertindak membela Hamza yang melakukan dosa amat besar menghina rasulullah s.a.w dimana kalau kita lihat pada tajuk laporan portal Malaysiakini [klik sini] secara terang terang menyebut “Usaha Terakhir Peguam Halang Wartawan Diusir Gagal” merujuk kepada Fadiah Nadwa sebagai peguam tersebut, lihat keratannya dibawah ini;

Inilah dia natijahnya apabila fahaman mengenai Pluralisme Islam yang dibawa oleh mahkluk bangsat bernama Anwar Ibrahim semakin menular dalam benak pemikiran penjilat penjilatnya…!!

Lu Pikir La Sendiri…, Anak Siapa La Nie…?

24 comments:

Anonymous said...

Saya amat tidak setuju dgn penulisan tuan MIK. Jangan sesekali memikirkan org bertudung tutup apa pun berjiwa islam. Kebanyakan yg bertutup skrg hanya trend fesyen. Semua hiasan tetapi tidak berjiwa Islam. Budak ni entah lah, lantak lah dia sbb dia adalah apa mak bapa jadikan dia.
Bagi saya org islam pegang lilin ni murtad, ini pendapat peribadi saya. Sikit sgt wanita berjiwa islam menutup aurat. kalau dpt pemimpin mcm Anwar, anak buah mcm mana fikir2 lah sendiri.

Anonymous said...

Kalau menghina Nabi telah murtad begitu juga lah betina fadiah tu, tudung yang dipakai bukan melambangkan Islam sister kristian juga pakai tudung samalah dia tu. kasihan emak bapak dia, tidak memdidiknya kejalan ugama Allah, nasihatlah dia tetapi setelah dinasihat tak mahu juga kemabli kepada islam ambillah tindakan sepatutnya mengikut Islam

Anonymous said...

Pendidikan kebangsaan skrg dah terlalu sekular. Sbb tu lah 'lahir' golongan muda mcm Fadiah ni. Semua nak bebas!

Kita perlu lebih penekanan ttg Islam dalam sistem persekolahan dan pendidikan kebangsaan, supaya anak muda Islam faham ttg hukum-hakam. Dan seeloknya rakyat Malaysia bukan Islam juga diajar ttg fahaman Islam dan keadilannya, supaya mereka tidak berprasangka buruk dn terpengaruh dgn fahaman anti-Islam barat.

Umat Islam pastikan anak-anak dpt pendidikan agama yg sempurna. Contoh buruk mcm ni ptut jadi peringatan pada kita.

Jgn sibuk dgn PERMATA PINTAR, tapi aqidah out! (ingatan utk Datin Rosmah).

Anonymous said...

Tidak ada kesalahan untuk membela pesalah untuk mendapatkan hukuman yang betul adil.

Tetapi tersangat salah untuk menghalang tindakan undang2 diambil kepada pesalah!! Tentunya keadilan langsung tidak ada melalui cara ni.

Apa susah? Dah hantar pulang, pi lah buat pembelaan di negara asal...

hangkedee said...

Terjemahan dari gambar,bukan setakat loyer buruk yang ter ikut ikut kafir harbi tetapi pokcik di belakangnya pun 2x5 dengannya super Veteran BANGAI.

abdhakim said...

Dia ni syiah kot.Sebab syiah kata nabi telah gagal didik para sahabat,daripada 124,000 para sahabat semuanya murtad kecuali tak sampai 10 orang yang beriman.Kan itu satu penghinaan kepada nabi kita.Kalau ini lah pegangan peguam ni, tak hairanlah.....

Anonymous said...

Minah ni mesti leh bukak kain ni. Besttttttt

Anonymous said...

ini anak harammmmm........

Anonymous said...

anak haram la...anak sape lagi

Anonymous said...

http://www.malaysiakini.com/news/189049

Tolong komen ye...

Anonymous said...

betina ini ialah contoh kafir yang berselindung dengan image islam bagi merosakkan islam secara senyap-senyap. pengajian apa yang telah dia perolehi di UIA? jangan fikir mendapat pendidikan islam menjadi kau boleh buat sesuka hati. Sial kau hai peguam gampang. semuga Allah melaknat kau. Amin

Anonymous said...

PAKAI TUDUNG TAPI MENGAMALKAN BUDAYA KRISTIAN.........

Anonymous said...

Jangan terkejut seperti suatu ketika dulu kes budak sekolah memakai tudung litup, rupanya didalam baju ada memakai kalung bersalib.....
Ini jenis2 camtulah, sam seperti puak2 munafik yg diluar bukan main lagi dgn serban dan jubahnya...tapi bila keluar cakap..mak ai...fitnah macam gula2, buat hukum macam ulamak besar, sombong pulak tu...kalau setakat budak2 tepi jalan atau org2 kampong dibuli habis...dia ajelah yg betul.Dah tu mendewa2kan pemimpinnya bagaikan nabi???!!!

Anonymous said...

pengikut ad dajjal terdiri dari golongan perempuan yg ramai...
mungkin ni la salah sorang...

pejuang hamas...

Anonymous said...

saudara2 sekelian, ini soal Nabi SAW, cukuplah kafir laknat dan iblis menghina baginda. Ini Kekasih Allah, siapa shj menghina Baginda SAW, Islam atau bkn Islam dalam apa bentuk sekalipun wajib utk org Islam perangi. Jangan kira parti lagi, ini soal menghina Kesayangan kita semua, kita mestilah lebih sygkan Baginda dari diri kita sendiri. Wajib kita perangi musuh Allah dan RasulNya, hatta darah daging kita sendiri. Betina sial ini sengaja masuk kedalam kem musuh.

Anonymous said...

Bising-bising pun tak guna. Hangpa bising bila kena pada orang lain yang tak sekutu dengan hangpa. Bila terkena pada pemimpin hangpa, diam membisu seribu bahasa... jangan lupa ada pemimpin hangpa pernah hina janggut Nabi, sup tangan, habis batu nak buat jalan, undang-undang kuno dan sebagainya.

Malah ada pemimpin tu terang-terang kata takkan laksanakan hudud. Macam mana ni? Kalau tolak satu huruf dalam Al-Quran dah dikira terbatal shahadahnya dan gugur akidahnya, macam mana dengan pemimpin yang terang-terang menolak barisan ayat-ayat Allah yang terdiri dari banyak huruf di dalam Al Quran? Kenapa tidak dikatakan menghina Qalam Allah, menghina Allah yang menurun Al Quran dan Rasulullah yang mengajarkan kita kandungan Al Quran itu? Apa pula jenis hukuman untuk kesalahan ini?

Anonymous said...

kepada semua, kita nie suka sgt memberi komen2 seolah-olah kita yg betul...perhatikan diri dan keluarga kita sendiri adakah kita betul2 mengamalkan ISLAM..berapa percent...Allah pun kita tak kenal dan Syaitan pun kita tak kenal...lebih baik kita perbaiki diri sendiri dari membuat sebarang komen yg melampau...sia2

Anonymous said...

budak-budak sekarang banyak yang terkeliru dengan permainan politik...terkeliru dengan perjuangan untuk agama, bangsa dan negara...inilah yang boleh terjadi jika terlalu taksub dengan pemimpin2 mereka dan tidak tahu arah tujuan perjuangan yang sebenar...

Anonymous said...

Menghina Baginda Nabi SAW telah di tafsirkan Murtad oleh Ulama besar Arab Saudi dan akan dihukum bunuh jika disabitkan kesalahan oleh kersjaan Arab, apa pula hukum kepada mereka yg membela si murtad... ???? Msmpus lagi baik
Tok Mus

stravi14 said...

kepala hotak ko..islam xde ajar ke setiap orang berhak mendapat pengadilan sebelum dijatuhkan hukuman? korang ni islam loqlaq.

Anonymous said...

Tulisan dalam ruangan ini dah terlalu melampau. Dia ingat dia saja yang betul, orang lain salah. Cuba kencing dlm tempurung dan cermin-cerminkan diri anda...

sarfah said...

Kotornya tulisan-tulisan yang mengutuk dan memaki hamun....sekurang-kurangnya kalau 'membela Islam' pun, salah ke kalau guna pekataan yang molek sikit? Mana citra bangsa kita sebagai orang Melayu Islam yang beradab??

Anonymous said...

tahniah bolgger ni nak tulis kena le kurang ajar sikit bahasa baik baik selalu nya dah tak jalan sesekali kena ajar sikit... PAS pun kalau ceramah cakap pun suka maki hamun mana ade cakap sopan lagi...sesekali kurang ajar ni patut dilakukan tahniah blogger ni

Anonymous said...

specially to the anonymous atas ni:
bagus sangat la tu ikut semua benda org lain buat.org lain maki hamun kau pn nak jugak.kalau org makan taik kau pun makan jugak la ye :p macam ni la makhluk2 yg mengaku islam.tp maki hamun org sini sana.kalau ye pun org tu buat silap,apa hak kita nk tuduh org tu kafir murtad segala bagai? amalan kita tu dh confirm diterima Allah? bukan nak cari gaduh, cuma to give all of u somthing to ponder upon je..