MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Monday, April 30, 2012

Penyanyi Aishah Menyesal Sertai BERSIH 3.0 Setelah Membaca Kisah Benar Ini....!

Sebagai salah sorang anak kepada anggota polis saya ingin bersuara bagi pihak rakan2 saya..

Memang negara ini negara demokrasi tapi tak bermakna sikap puak pembangkang especially Bersih berhak memaki hamun sehingga menjatohkn maruah serta harga diri pihak polis...anda menggelarkan anggota polis sebg ANJING kerajaan...jadi siapakah kami anak2 POLIS ini...adakah kami anak2 ANJING?

Tuduhan cacian yangg tak trbatas seolah2 semua anggota Polis kaki rasuah, tak bole di percayai dan sehingga tak sanggupp saya menulis disini...

Berlinangan airmata saya bila melihat ada diantara anggota polis di pukul , di terajang seolah mereka tak punya sanak saudara dan anak2 yg menanti kepulangan mereka dari bertugas...



Saban hari bila2 waktu yang kritikal seperti Bersih ini, saya sering terfikir apakah ini lambaian dan ciuman ayah utk kali terakhir kerana ayah akan berhadapan dengan makhlok2 yag begitu bencikan tugas ayah...

Apakah tugas anggota Polis itu terlalu hina dimata puak Pembangkang? Apakah selama ini rezeki yang ayah dan anggota polis dapat selama ini utk menyara hidup anak isteri mereka adalah rezeki yang tidak halal semata2 mereka bekerja untuk kerajaan yang dipilih oleh rakyat?

Apa yang saya tahu setiap kali sebelum ayah pergi bekerja ayah kami adik beradik bersama ibu akan bersalam dan mencium tangan ayah, dan setiap kali itu juga pesanan ayah akan diulangi...JANGAN LAWAN IBU, DENGAR CAKAP IBU, JANGAN BIADAP DENGAN ORANG LAIN, HORMATI HAK ORANG LAIN DAN YANG PALING2 TERGURIS DIHATI SAYA IALAH AYAH AKAN BRRKATA JANGAN SESEKALI TINGGAL SOLAT KERANA ITU ADALAH TIANG AGAMA KITA...

Sedangkn di luar sana , ayah dan rakan2 dicerca , dimaki , di ludah dan di pukul semata2 untuk menjaga keamanan negara...anda yang berkelakuan demikian fikirla,

Dengan penghinaan yang sedemikian tak kan kami anak2 anggota polis akan berdiam , membiarkan orang tersayang dalam hidup kami di perlakukn seperti haiwan, sedang tingkah laku saudara2 pendemo itu lah yg kelihatan AMAT KEJI, seolah2 negara kita tiada undang2....

Seolah2 anda semua tiada AGAMA, sehingga sangggup menghina, memukul, menerajang dengan niat kalaupolis itu mati adalah kejayaan anda...

Inikah yang di kataksn perjuangan menegakkan keadilan sedangkan keadilan dipihak kami, pihak ayah dan rakan2 nya , pihak orang2 yangg cintakn keamanan anda ketepikan?




Maaf...!Bersih 3.0 ini menutup pintu hati kebanyakkan kami terhadap perjuangan puak anda kerana kami telah melihat betapa rakus dan liarnya perbuatan pendemo2 itu...negara akan hancur seandainya jatoh ketangan puak YANG TAK PUNYA PERI KEMANUSIAAN ini...

Kepada ayah dan rakan2 polis ayah, saya amat berbangga dan kagum melihat kesabaran dan dedikasi anda semua dlm melaksanakn tugas menjaga keamanan negara...

InsyaAllah ayah, saya akan belajar rajin2 supaya menjadi insan yang berguna terhadap agama, bangsa dan negara , menyara hidup keluarga agar ayah tak perlu mengharungi lagi episod duka dan hina ini....

Saya tetap berbangga dengan tugas ayah sebagai anggota polis, yang sangggup menggadai nyawa demi keselamatan negara. AYAH KAU LA WIRA KU....!!

Amin...

Luahan Hati Seorang Anak Polis Yang Boleh Membuatkan Kita Menitis Air Mata - Blog Rbf Online

21 comments:

Anonymous said...

aku cadangkan ngo semua yang anti bersin supaya membuat tindakan berikut :-
hantar memorandum kepada suhakam, bar counsil membantah dan menyatakan betapa kecewanya rakyat terhadap keganasan yang dicetuskan olih kumpulan pendemo semasa demo bersih yang baru berlaku. mendesak bar counsil memecat keahlian lawyer2 yang terlibat dengan demo bersin kerana keganasan yang telah pendemo lakukan. mendesak nwar berahi dan azmin bertanggungjawab di atas rempuhan olih puak pendemo. sekiranya ini mereka tidak lakukan, bermakna mereka sampai bilapun tidak ikhlas dalam memperjuangkan hak asasi dan hak orang awam yang cintakan keamanan. memorandum juga hendaklah dihantar kepada pejabat peguam negara dan badan kehakiman agar kumpulan demo bersih ini dituduh dan dihukum dengan sewajarnya.
ingat bukan mereka sahaja yang mempunyai hak bersuara - rakyat majoriti juga mempunyai hak bersuara.

Anonymous said...

aku cadangkan ngo semua yang anti bersin supaya membuat tindakan berikut :-
hantar memorandum kepada suhakam, bar counsil membantah dan menyatakan betapa kecewanya rakyat terhadap keganasan yang dicetuskan olih kumpulan pendemo semasa demo bersih yang baru berlaku. mendesak bar counsil memecat keahlian lawyer2 yang terlibat dengan demo bersin kerana keganasan yang telah pendemo lakukan. mendesak nwar berahi dan azmin bertanggungjawab di atas rempuhan olih puak pendemo. sekiranya ini mereka tidak lakukan, bermakna mereka sampai bilapun tidak ikhlas dalam memperjuangkan hak asasi dan hak orang awam yang cintakan keamanan. memorandum juga hendaklah dihantar kepada pejabat peguam negara dan badan kehakiman agar kumpulan demo bersih ini dituduh dan dihukum dengan sewajarnya.
ingat bukan mereka sahaja yang mempunyai hak bersuara - rakyat majoriti juga mempunyai hak bersuara.

Anonymous said...

MELAYU LUPA SEJARAH.

INGATLAH MELAYU, JANGAN HARAP ANDA2 SEMUA AKAN MERASA SEPERTI APA YANG ANDA DAPAT NIKMAT ALLAH SEKARANG SEKIRANYA PEMBANGKANG WALAUPUN ANWAR IBRAHIM MEMERINTAH.

ANDA AKAN HILANG NIKMAT HARI INI.

-ART-

Anonymous said...

Aku sungguh malu dan sedih melihat anak-anak bangsaku berkelakuan seperti monyet-monyet liar. mereka bukan lah pendemo tetapi boleh dipanggil sebagai penganas. apabila akal yang waras diletakan dibawah telapak kaki mereka. Syabas PDRM anda telah menang dalam episod ini. Moga Pihak ARKIB negara memasukan peristiwa pada 28/04/2012 sebagai satu peristiwa Negara dalam slot Hari Ini Dalam Sejarah.

Anonymous said...

bersabarlah menerima semua ini.Semoga Allah terus melindungi kesejahteraan dan keamanan yang sedang kita kecapi. sememangnya apa yang kita saksikan bukan lagi perlakuan manusia yang waras. Namun haiwan juga tidak begitu ganasnya. ini dah melebihi perlakuan haiwan..sebagaimana ketua..begitulah anak buahnya. Semoga Allah memberi petunjuk kepada mereka.

Anonymous said...

BERSIH SEBENARNYA BERADA DALAM NAUNGAN PANJI-PANJI DAJJAL. Ramai yang telah terpesong akidah. terikut telinjuk kafir harbi. terpesong akidah, runtuhlah segala ibadah, dan rosaklah akhlak. berada dalam naungan panji-panji dajjal bererti memusuhi ALLAH.

Ashraf said...

Memastikan terkuburnya ejen2 yahudi zionis dan komunis serta ulamak2 sesat ini pada pru nanti adalah satu jihad.,,

Anonymous said...

mereka tiada perasaan, mereka ibarat iblis...agama islam melarang umatnya melakukan kerosakan pada muka bumi tp iblis-iblis ini dgn sokongan nabi mereka nik aziz tdk langsung pedulikan larangan Allah ini. Anjing digelar pd mereka yg menjaga keamanan pada diri mereka juga pd negara, tak terpikirkah mereka akan perasaan ahli keluarga polis tersebut. jika mereka sesuka hati blh menggelarkan org lain anjing, maka tak salah klu aku menggelarkan umat melayu yg berhati iblis ini sebaga Babi peliharaan Ambiga..babi yg diarah tuannya untuk mengikut kata, disuruh berlari mereka berlari, disuruh merusuh mereka merusuh..tiada bezanya dgn perangai babi yg berjalan tunduk seakan patuh pd tuannya...jd jgn lah marah pada aku krn gelarkan anda babi ambiga krn anda blh gelarkan org lain anjing jd kenapa tidak blh terima gelaran dr aku..

Anonymous said...

jgn terkejut 1 hari nanti kubur anwar bin ibrahim akan dikencing oleh aku dan anak2 polis...

harap azizah jgn tanam anwar ni kat israel plak sebab aku tak leh masuk ke negara haram tu...

kepada anak2 polis kalau nak kencing sekarang pi la...jgn dok tahan nanti kena batu karang plak...

anwar lakhanat ni meme umur dia liat nak mampos sebab bencana yg dia bt ni akan berpanjangan...

harap anak polis bersabar...

kita akan jumpa jugak kubur dia nanti...

pejuang hamas...

Anonymous said...

terharu dgn luahan anak polis tu... kpd rakyat yg cintakan keamanan, marilah kita sama2 berdoa semoga pihak yg sengaja mencetuskan huru-hara dlm Bersih 3 tu ditimpa BALA dan KECELAKAAN bagi mereka dan keluarga mereka...

Zmg Spg Mrb said...

Saya telah membaca luahan hati anak angota polis ini sambil air mata saya mengalir tak henti mengalir.
Saya hairan pendemo yang berbangsa melayu beragama Islam sanggup bertindak seperti haiwan dengan memukul, menendang seperti hendak membunuh anggota polis sedangkan anggota polis hanya menjalankan tugasnya sahaja. Haiwan pun lebih mulia kerana hanya bertindak melawan atau membunuh apabila hendak makan sahaja.
Tidakkah pemimpin mereka sedar akan kemusnahan yang boleh terjadi apabila pergaduhan dan pembunuhan berlaku? atau sememangnya itu yang mereka inginkan 'ada yang mati / KL hangus terbakar / ekonomi negara jatuh / pelabur asing lari kemudian senangla mereka nak minta negara asing masuk dan tercapaila cita-citanya nak jadi PM.
Saya berdoa kapada Allah agar Negara Malaysia ini dilindungi dari Pemimpin yang berhati dajjal ini. Amin. Kepada anak-anak polis, berbanggalah kalian kerana jasa Ayah kalian dalam menjadikan Negara Malaysia Ini aman damai amat dihargai oleh saya dan jutaan penduduk Malaysia.

Anonymous said...

Agaknyalah kalau PR memerintah negara, adakah PR akan masih memanggil POLIS sebagai anjing kerajaan? Try tanya kat puak2 PR ni..

Anonymous said...

Ek elehhh aisyah dimana janji manismu....marah kat sharizat ..pi join PAS....klu nak bertubah sebenarnya tak payah join PR...silap masok lorong!

Anonymous said...

Saya amat bersetuju dengan pandangan " anak polis", tapi apa boleh buat menteri yang jaga polis lembut macam sotong... Mungkin takut hilang kerusi atau memang dia perwatakan lembut.Hatinya lembut...semua lembut. Orang lembut tak boleh diberikan tanggungjawab berat saperti yang dipikulnya serkarang. Elok Najib berikan tugas itu pada orang lain pada masa akan datang. Itu pun kalau Najib dapat jadi PM....

Dizaman Dr. M. tiada siapa yg berani bersuara menentang kerajaan. Ini bukan bermakna kuku besi, tetapi TEGAS. Pendatang China, India sunyi sepi macam tikus... sekarang mereka sudah diberi kebebasan. Dengan kebebasan itu mereka mencaci polis. Bukan polis sahaja tetapi seluruh bangsa Melalyu yang cintakan tanahair ini.

Anonymous said...

Dasar keturunan pelacur je yg buat mcm ni....aq syor dgn polis tembak mati je org penakut mcm ni....buat malu negara je.....

Anonymous said...

Terima kasih PDRM, pengorbanan dan jasa mereka akan dikenang sepanjang masa..Alllah sentiasa bersama orang-orang yg mempertahankan kesucian agama dan bangsa....

hak55 said...

What I did not understand was, being well-prepared and in control, the police still resorted to doing some things that I consider cruel. One was throwing several canisters of tear gas at an enclosed area like the Masjid Jamek LRT Station when the station was full of people who just wanted to catch the next train to go home and two, beating up some people who sought refuge within the compound of Masjid india, dragged and beat them and these are people who did not even resist arrest or were seen to be troublemakers!

In my training on handling weapons and other equipment and items such as tear gas, to be an army officer many years ago, we were told never to throw them or use them in enclosed areas. Tear gas are meant to disperse crowds in a crowd control situation and when the police at BERSIH 3.0 threw several canisters inside Masjid Jamek LRT Station, an enclosed area which was filled up to the brim, last Saturday afternoon, how do they expect the crowd in there to disperse?

Were the police trying to kill people?

Anonymous said...

arwah bapak aku bekas polis tapi anak-anak semua tak jahat macam setan Bershit3. Don't talk about duit rasuahlah duit haramlah. berkat doa' bapa aku, aku dapat belajar kat luar negara sekarang 2 anak aku kat oversea buat medic. Orang-orang bershit! kau orang bersih sangat ke. belajar kat U pun cukup makan dan mungkin pmr pun kantoi. belajar malas, berdemo no. 1 bodoh punya orang. siapa yang pukul polis yg sedang jalankan tugas tu aku berdoa' supaya mereka termasuk orang-orang yang hidup nya sial sampai mati. AMIN

Anonymous said...

hak55, very nice comment. hope next time police just keep quite or distance themselves from the crowd. kalau ada yang mati, I believe you just smile and say dalam hati...Mampus kau. What kind people are you?

mat din said...

BUAT ANAK ANAK POLIS.anda tubuhkanlah union khas untuk anak anak polis untuk menyaingi NGO yang sedia ada sekarang,

Anonymous said...

Aku pun nak beyrak kat kubur anwar dan khalid ismath.bodoh punya budak,belajar law tapi xtau hukum hakam agama.ko mmg syiah lah mat sbb muka syiah nih senang nak kenal.sahabat nabi puak2 syiah hina,jd aku xpelik polis pun ko hina.aku nak pesan kat ko wahai khalid ismath 'ko panjangkan bulu kotey ko dulu,jgn sibuk2 nak riot'.buat solat SUNAT TAUBAT,muhasabah diri,zikir dgn kalimah yg memuji2 nama Allah.bukan mengagungkan Khomenei Anwar Ibrahim & Azmin Ali.