Thursday, May 24, 2012

Fadiah Nadwa Fikri "Sanggup" Pergi Ke Mahkamah Perancis Nak Pastikan Najib Disabitkan Dengan Perbicaraan Scorpene...!!

Peguam SUARAM yang baru pulang dari Perancis, Fadiah Nadwa Fikri berkata, pihaknya telah memaklumkan kepada mahkamah Perancis tentang saksi-saksi yang akan dipanggil itu.

Turut disenaraikan sebagai saksi adalah bekas penasihat Najib, Abdul Razak Baginda dan isterinya, Mazlinda.

Mahkamah Perancis sedang menyiasat dakwaan rasuah dalam pembelian dua kapal selam Scorpene yang dibuat oleh syarikat Perancis.

“Bila kami berjumpa dengan hakim, kami telah serahkan senarai saksi yang perlu disapina agar datang ke mahkamah.

“Kami memberikan nama Najib Razak, Zahid Hamidi and Razak Baginda,” kata Fadiah dengan dalam ceramahnya di Third Mile Bazaar, Kuching, Ahad lepas, lapor Free Malaysia Today.

Fadiah turut memaklumkan bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi akan disapina agar datang ke Mahkamah Perancis untuk memberikan keterangan.

Foto diatas; Fadiah (tengah) bersama Pengarah Suaram, Cynthia Gabriel di hadapan Mahkamah Perancis.

31 comments:

Anonymous said...

korang tgok la dua betina ni yg bulu kening2 masing dah dah ditebas .. tudung tu sebagai fesyen je ... korang percaya ke yg mereka ni... dah terdesak sgt takut2 kalah pilihanraya .. terpaksa guna pentas antarabangsa ... melayu yg penakut sajer minta tolong kat musuh2 untuk Islam ...npe tak minat tolong kat negara2 Islam .... mmg hampeh .... mmg haramjadah

Anonymous said...

Siapa dia ni. Cam bagus je. Moga-moga engkau pulak yang dapat susah nanti.

Anonymous said...

Anak siapa la agaknya BETINA SUNDAL ni ya gamaknya?

Anonymous said...

tak tau la puak puak ni ,lg tak hancur negara ,bangsa apa tak tau la,

hangkedee said...

Belajar pandai pandai melalui keringat usaha UMNO lepas berjaya gigit balik.Dulu kecik kecik tak nak mampos.1.masuk U kauta bumi sudah pandai bersetongkol dengan cina kafir harbi.kenapa orang melayu di singapork tak ramai jadi pembesar?????melayu bodoh tak makan babi.

Anonymous said...

pelik kes SPICE ngan kes pasir tak nak pulak dorang bersungguh2 panggil naik makamah.

Anonymous said...

fuyohhhh..pasal nak dakwa sanggup pergi ke mahkamah perancis noo..baguss..tetapi kenapa manusia yang MELIWAT, melakukan PERSETUBUHAN HARAM dengan china dol dan melakukan perbuatan BERZINA DENGAN ISTERI ORANG tidak mahu didakwa?kENAPA DIDIAMKAN KEMUNGKARAN BERLAKU??? Halal kah perbuatan insan ini walaupun sudah ade bukti depan mata? ANDA PASTI KENA JAWAB DI HADAPAN ALLAH SWT. Jangan ingat perancis itu syurga buat kamu pendakwa....

Anonymous said...

Inilah contoh manusia berhati busuk, sanggup memburukkan pemimpin negara hanya semata-mata hendak memuaskan hati sendiri. Contoh manusia tak tahu diuntung, tak sedar diri.

Anonymous said...

bdak kecik bebbb...

dia mana lagi paham istilah ditunggang atau menunggang...

suruh dia makan byk2 sket nanti bila dah beso sket dan dah matang baru dia sedo diri....

pokok pangkalnya sapa2 pon bleh pergi ke peranchis dan daftar dimahkamah sana kata ada penyelewengan....

kalau transaksi di amerika, boleh suruh warga amerika file di mahkamah amerika ada rasuah dlm pembelian kapal terbang boing misalnya....

tapi ni semua permainan persepsi dari anwar brahim, yg dah jelas ada video seks tapi masih muka tak malu divert isu dan mainkan persepsi konspirasi...

sampai bila rakyat msia nak kene tipu....tepuk dada tanya iman la..

otai..

Anonymous said...

kalau muka cina atau keling yg pergi gerentoi tak dpt perhatian. tapi anwar gunakan muka org melayu pergi ke france, dpt tiket pergi balik dan duit elaun berjalan2 tgk effel tower di france. hehehe...

kesiannn anak melayu kene main dgn keling dan cina.

Anonymous said...

latifah koya tersenyum kat belakang bebb.

soalan.
kenapa latifah koya tak mo gi dan serahkan sendiri??? huhu..

Anonymous said...

Ayuh blogger semua...LONDEH kan BETINA sundal ni sampai lembik macam dia buat kak ijat sampai berundur..

Anonymous said...

jangan nak kutok sana ke atau sini.....Najib berani ke jadi SAKsi ni.....jangan fikir orang lain lah.....KALAU NAJIB TAK BERANI BERI KETERANGAN.....AKU MALU MEMPUNYAI PM YG PENAKUT.....JADI ANAK JANTAN LA....KALAU TAK BERANI POTONG JE AWANG LEKU KERAT 18 BAGI ANJING MAKAN

Anonymous said...

nuar tak berani pun saman dato eskay...ko tak nak kerat ke anu warr...

Anonymous said...

SEBELUM SURUH PM POTONG.CHOPPED OFF KOTE BENGKOK TU DULU..ITS SO DISGUSTING.DALAM MAHKAMAH KES LIWAT TAK BERANI BELA DIRI....DAN SIAPA YANG LARI KEDUTAAN TURKI TEMPOH HARI...BANYAK JANTAN PUNYA.

Anonymous said...

SEBENARNYA ANWAR IBRAHIM ADALAH MANUSIA PALING PENAKUT! KENAPA? BERSUMPAH LAKNAT TAKUT..BERI KETERANGAN TAKUT..GENG2 DIA DULU CABAR SURUH SAMAN TAKUT..APA BARANG PUJA MANUSIA YANG BACUL BRO...SENDIRI MAU IGT LAA...ADA HATI NAK JD PEMIMPIN! POOODAAH

kluangman said...

Pergi makan angin, makan tanggung berak tong, jangan kan peguam, pelacur pun sudi berkorban untuk ke hulu ke hilir macam tu.

Sekadar jumpa hakim dan serahkan nama2 - itu kerja pecacai - lepas tu buat gempaq bila balik dalam negara.

Cuba siasat, dia serah kat tangan peon mahklamah ke terus ke tangan hakim? Kalau sekadar serah dengan bukti2 cakap kosong - mahkamah bodoh sahaja akan layan puak ni.

Semua ni gembar gembur dan bila mahkamah tak panggil, mudah mereka fitnah kerajaan campurtangan dan sekali lagi akan dikatakan UMNO guna duit rakyat billiion2 bayar orang itu dan ini.

Ini strategi haram suaram.

Roket Patah Muncung said...

Memang budak ni patut kena kutuk pun. Abang Anwar dia menutuh sana sini depan belakang pasai apa tak suruh dia bersumpah dulu. Paksa dia buat ujian DNA rakyat nak tau anak Azmin ka anak dia.

Sampai sekarang dok putaq belit. Bangkai punya budak.

Hang pi korek mana Bang Anwar hang dapat duit banyak sampai berbillion ada simpan di luar negara.

Rasuah, Anwar lah Raja segala Rasuah.

Budak juboq kembang.

Anonymous said...

Sukanya aku pasal pencacai-pencacai umno sudah kecut perut , bila kes ini dibicarakan di mahkamah perancis

Anonymous said...

Hari tu pencacai-pencacai umno sibuk sangat supaya segerakan perbicaraan ini di perancis. Siap kata suaram ni hanya gembar-gembur saja. tapi bila nak kena panggil kenapa takut pula? ...

Anonymous said...

anon diatas anuar ibrahim pun tak berani sumpah laknat , lu pun suruh dia kerat 18 kasi anjing makan la bodoh punya org.

Anonymous said...

loyar ni ke yg sokong mamat arab yg hina islam aritu? sekadar bertanya.

Anonymous said...

Najib mana ada telog ? Najib telog di pegang olih Rosmah. Tak kan kau orang tak tahu. Bak kata Mahathir, UMNO has rotten to the bottom termasuk semua ahli da penyokong UMNO.

aripinsujak said...

tujoh keturunan budak yang di tenggah2 tu telah di sumpah hidup sengsara.......

Anonymous said...

hello suaram banggang.....

selam ini memang saya sokong kalian, sayang seribu kali sayang, nasi dah jadi bubur, korang nih memang dah jatuhkan martabat & status korang la,

SATU SOALAN JE, TUJUAN PENUBUHAN SUARAM UNTUK APA? KENAPA? MENGAPA?

Anonymous said...

heran aku dengan orang pakatan haram ni, dulu masa mahathir puya korang benci tapi2 last guna jugak kata2 mahathir, eh tak malu ke pakatan haram??

kalau setakat pergi daftar kes jangan kepoh lah pakatan haram, tunggu sepina dari perancis datang malaysia jangan buat cerita..

ikut logik lah kalau buat laporan dan siasatan pernah ko dapat update details pasal siasatan, negara yang korang junjung sebagai demokrasi pun belum pernah buat macam tu.

jadi tolong jangan ank murid anwar kencing dekat mana2 selagi boleh..

Anonymous said...

Setakat nak bergambo depan Mahkamah Perancis, sape2 pun boleh. Yang pasti, gua tak akan terpengaruh dengan pemimpin2 yang :
Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki liwat, kaki betina, kaki urut, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki bermuka-muka, kaki tiada muka, kaki menyamar, kaki rasuah, kaki songlap, kaki himpun, kaki merusuh, kaki provoksasi, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki wahhabi, kaki pluralisme, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki fitnah, kaki kafir mengkafir, kaki nyanyok, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki khawarij, kaki maki, kaki hamun, dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini. Hang pikir lah sendiri.

Anonymous said...

Daripada membuang masa g ke Perancis, kan ke elok benar kalau Peguam2 Suaram ni buka balik fail SPR yang yang cuba di tutup oleh ANNUAR berkaitan harta Azmin dan Shamsidar. Nak tengok mereka ada teloq ke tak.

zaimwhizpro@gmail.com said...

i really salute this young lady... she's a good citizen!

femes said...

apa cerita sekarang? ha ha. puak pembangkang bodoh2 belaka. anwar cuma guna perception saja, depa percaya bulat2. by right, tunggulah sampai najib & geng kena subpoena ke perancis, barulah boleh bising.

saya gerenti bila dah kantoi nanti, puak haramjadah ni akan kata yang najib rasuah itula inilah...

adalah nanti skrip yang direka nanti.

Anonymous said...

yes, singaporKean like u support anybody that want to see Malaysia goes down. support free sex, lgbt n so om. yes i agree, citizen who accept free sex is a good citizen, good citizen my arse kah kah kah kah kah kah sexuality merdeka Kah kah kah kah kah. she is ambiga walking dog kah kah kah kah kah kah