Tuesday, July 31, 2012

Full Version Kisah Sedih Isteri Ahli Parlimen Kuala Langat ...! Yb Zuraidah Ampang Jadi DALANG

Halimah Mohd Sahat 48, telah mendirikan rumahtangga dengan Abdullah Sani Abdul Hamid , dimana suaminya kini merupakan Ahli Parlimen PKR Kuala Langat Selangor.

Mereka dikurniakan enam orang anak. Seorang menantu dan seorang cucu. Sebelum ini Halimah hidup aman bahagia bersama suami dan anak-anaknya.

Bagaimanapun suasana telah berubah selepas suami bergelar YB apabila memenangi pertandingan dalam Pilihanraya umum ke 12 untuk kerusi Kuala Langat (Banting) atas tiket PKR.

Pada peringkat awal bergelar YB tidak ada masalah yang timbul. Suasana berubah tidak berapa lama kemudian apabila YB PKR itu berkenalan dengan seorang Wanita PKR Hulu Selangor yang dikenali sebagai Faizah Ariffin, yang juga merupakan seorang Mak Andam.

Sikap suaminya mula berubah dan berlaku penderaan secara mental terhadap Halimah. Faizah juga sering mengganggu hidup Halimah termasuk mencabar Halimah menerima dirinya sebagai madu....!

Halimah hidup dalam keadaan tertekan kerana tidak dipedulikan suami, ditengking dan dimarahi dalam tempoh yang agak lama. Halimah mengadu kepada kepimpinan PKR peringkat pusat.

Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin diberi tanggungjawab oleh PKR Pusat untuk menyelesaikan kes rumah tangga Ahli Parlimen mereka. Zuraida pernah berkunjung ke rumah Halimah di Banting pada 2011. Namun sekadar hanya meminta supaya Halimah bersabar.

Faizah Ariffin juga mempunyai hubungan yang baik dengan Zuraidah....

Dalam kes ini Zuraidah telah menjadi kapak dua mata. Dengan Halimah dia minta supaya bersabar dan berjanji akan menolong. Manakala dengan Faizah pula, dia galakkan supaya bernikah dengan Abdullah Sani atau yang dia panggil Dollah.

Akhirnya Abdullah Sani telah bernikah dengan Faizah Ariffin pada 18.03.2011 di Songhkla Thailand. Pernikahan mereka disahkan oleh Konsulat Malaysia di Songhkla melalui satu surat yang dikeluarkan oleh Konsul berkenaan.

Selepas bernikah Faizah dengan penuh lagak dan sombong pergi ke rumah Halimah bersama-sama surat nikah untuk memaklumkan dia telah bernikah dengan suami Halimah.

Halimah hidup dengan penuh sabar kerana mengenangkan anak-anak walaupun suaminya telah melakukan beliau seperti anjing kurap.

Kemuncak kepada krisis Halimah bersama suaminya adalah pada seminggu sebelum Ramadhan 1433H yang kita sedang lalui sekarang. Seminggu sebelum Ramadhan Halimah mendapat perkhabaran dari adik beradiknya tentang kesihatan bapanya di kampung yang agak tidak berapa baik.

Halimah megambil keputusan untuk melawat bapanya memandangkan ibunya telah meninggal dunia. Suami Halimah yang juga Ahli Parlimen PKR enggan turut sama pulang melawat bapa Halimah. Lalu Halimah mengambil keputusan untuk pulang berseorangan ke kampung dengan menaiki bas ekspress.

Selama seminggu berada di kampung dan pada hari pertama Ramadhan, Halimah mengambil keputusan untuk pulang ke rumahnya di Banting. Maklumlah tanggungjawab sebagai isteri dan ibu akan meningkat di bulan puasa...

Halimah memikirkan tanggungjawabnya terhadap suami dan anak-anak, sebab itu beliau tinggalkan bapanya yang sedang uzur untuk pulang menunaikan tugas tugasnya.

Dari kampungnya di Changkat Jering Perak, Halimah pulang dengan menaiki bas ekspress menuju ke Klang. Sebaik tiba di Klang Sentral lebih kurang jam 2 petang, Halimah telah menghubungi suaminya untuk meminta mengambilnya di Klang Sentral dan pulang ke rumah mereka di Banting.

Namun jawapan suaminya sungguh mengejutkan dan perkara tersebut tidak patut berlaku di bulan Ramadhan, apatah lagi di hari pertama Ramadhan dan dilakukan oleh seseorang yang bertaraf pemimpin...!

Dalam perbualan telefon tersebut, Ahli Parlimen PKR berkenaan telah menengking Halimah dengan berkata " AKU DAH HALAU HANG, PASAI APA HANG NAK BALIK SINI LAGI, EHHH AKU DAH TAK SUKA KAU LA...."

Apa yang diungkapkan oleh Ahli Parlimen PKR itu dinyatakan oleh Halimah dalam laporan polis yang dilakukannya. Halimah melakukan laporan itu bagi melindungi keselamatan dirinya.

Selepas suaminya enggan menjemputnya di Klang Sentral , Halimah menghubungi pula beberapa orang anaknya. Malang sekali, mereka juga enggan!

Akhirnya anak sulung Halimah datang juga menjemputnya. Namun apa yang memelikkan Halimah apabila anak-anaknya menghubunginya dan mengahalang dia dari pulang ke rumahnya di Banting.

Halimah tetap berkeras untuk pulang juga ke rumahnya...!

Dalam keseluruhan cerita Halimah, disinilah saat yang amat-amat menyedihkan....

Satu perkara yang tak terfikir dek akal dilakukan oleh seorang suami yang juga seorang wakil rakyat. Sesiapa sahaja yang mendengarnya pasti akan meremang bulu roma.... Inilah kecelakaan dan haram jadah seorang pemimpin PKR...!!

Setibanya di rumahnya Halimah terkejut apabila melihat beberapa barang-barangannya berada di luar rumah. Beliau masih mampu bersabar....

Beliau melangkah masuk ke dalam rumah dan melihat ada beberapa perubahan dalam rumahnya. Beliau masih mampu bersabar.....

Namun apabila beliau naik ke tingkat atas dan melangkah masuk ke dalam kamar tidurnya, disinilah bermula peristiwa yang tidak terfikir dek akal.

Halimah terasa bagaikan dipanah halilintar apabila melihat cadar tempat tidurnya telah ditukar dengan cadar milik orang lain....!

Kemudian apabila dibuka almari pakaiannya, bertambah mengejutkan..!!

Halimah mendapati pakaiannya yang disimpan dalam almari berkenaan telah dikeluarkan dan digantikan dengan pakaian betina lain.... Apa yang lebih memilukan Halimah apabila melihat pakaiannya yang dikeluarkan dari almari dan diisi dalam plastik sampah.

Kegembiraan yang dirancang untuk berbuka puasa bersama keluarga pada 1 Ramadhan hancur luluh buat Halimah....

Beliau turun ke bawah dan menuju kebahagian dapur. Sekali lagi beliau terkejut kerana melihat terdapat seorang 'pembantu rumah' didapurnya. Sedangkan sepanjang hidupnya berumah tangga bersama Abdullah Sani 27 tahun tidak pernah sesekali pun mereka ada pembantu rumah.

Di dapur juga Halimah melihat pinggan mangkuknya telah ditukar dan pinggan mangkuk miliknya telah diletakkan di luar rumah.

Dengan hati yang hancur remuk Halimah melangkah keluar dari rumah tersebut untuk menumpang di rumah saudaranya.

Tidak terfikir dek akal yang waras bagaimana mungkin seorang suami boleh bawa masuk isteri muda ke dalam rumah dan ke dalam bilik tidur isteri tuanya disaat beliau masih hidup dan mereka belum bercerai....!!

Mengikut maklumat yang kami dapat, sikap anak-anak Halimah juga turut dikesali. Kebanyakan mereka telah dewasa dan dapat berfikir dengan waras. Tetapi oleh kerana sikap pentingkan diri dan bernafsukan wang, mereka tinggalkan ibu mereka berjuang terkontang-kanting seorangan.

Mereka selalu berpesan kepada ibu mereka jangan lakukan itu atau ini kerana nanti abah tak bagi duit.

Kepada anak-anak Halimah, kalian semua tolong ingat, syurga di bawah tapak kaki ibu. Duit bapa kamu tidak akan membawa kamu ke syurga.

Puan Halimah sekarang sedang berjuang di Mahkamah Syariah bagi menuntut haknya. Namun beliau tidak ada wang untuk mendapatkan khidmat peguam. Beliau kini hidup dalam keadaan tertekan. Sudilah sekiranya ada pihak-pihak pertubuhan wanita atau mana-mana NGO boleh membantunya.

Sumber - Sel-13.com

18 comments:

Anonymous said...

Sedihnya nasib makcik nih....yg xbole ditrime ialah nape anak2 dia pon 2x5 prangai cam BAPAK mrk...ini adala keluarga SiTANGGANG alias si TONGGENG....

Puak pembangkang sntiasa menanam rasa xperlu brtrimekasih pada kjaan atas sgl yg tlh mrk trime, jadi ajaran itu telah menular dlm institusi keluarga khusus bagi keluarga PEMBANGANG...

Sok nnt akan ramai la si TANGGANG yg lahir dari puak sebgini...

Sokong mcik nih wat tuntutan...

Anonymous said...

Ya Allah
Lindungilah mangsa kekejaman ini
Dan tunjukkan keadilan mu kepada si pengenayah ini

Anonymous said...

itulah dasr PKR. Biar rumah tanggaa hancur, biar negara ini hancur, biar bangsa ini hancur, biar ISLAM digadaikan yang penting kepuasan nafsu syaitan didahulukan sama seperti pemimpinnya. Astgafirla. Kepada anak-anak halimah tunggulah COD dari ALLAH SWT. Kamu di buai mimpi dengan rumah yang indah dan wang yang banyak.

Anonymous said...

suami yg dayus dan bacul kalau nak kahwin dua belilah rumah lagi satu kondo ke kata kaya. rumah isteri no. satu biar lah kat isteri no. satu apa ke bangang sangat. utk anak2 tu dah bolehlah berkira neraka mana nak masuk siap-siap leh tempah bilik. nak kahwin banyak tapi tak reti tak tak boleh bersikap adil nama jer keadilan tapi timbang sendiri senget tak tahu...

Anonymous said...

heran aku MANA SIS, manapersatuan wanita NGO masa bersih tu semua mana? mana?

anak2 pun boleh tahan..macam ni lah orang yang konon nak perjuang keadilan demi rakyat.

perampas dan merampas..

Anonymous said...

Betoi ke cerita ni? Takkan la kalau betoi, anak2 pun tak mau nak sebelahkan mak mereka? Mesti ada benda lain yg tersirat hinggakan anak2 pun tak bleh nak terima perbuatan ibu mereka?

Anonymous said...

Sebenarnya tiada istilah perampas dan merampas..yg ptg klu nak beristeri 2 ke 3 ke 4 kenalah adil..

Anonymous said...

WAHHH! ITU JALANG BODY MANTAP MA... YB PUN BANYAK SUKA... MAIN BYK SYOK... BAEKKK PUNYA JALANG... ISTELI PUN BOLE LUPA MA... BELAPA WANG ITU PELEMPUAN AAA??? WA BAYAR WA BAYAR HE HE HE

Anonymous said...

ala, kalau si rafizi lembu tu kerajaan negeri selangor boleh guna duit rakyat untuk kos guaman, takkan yang ini pun diaorang nak biar. kan kerajaan selangor kerajaan prihatin?

Anonymous said...

Sgt terkejut cos aku kenal sgt dollah sani ni...dulu slalu lepak kt kedai mamak kat desa pandan (masa blm jd ahli parlimen kuala langat) cos dia duduk kat flat belakang kedai mamak tu...selalu cerita kemesraan dia dan isteri..tup2 jd mcm ni lak

Sayien Msi said...

saya terkilan kerana anak anak mereka telah meminggirkan ibu mereka sendiri , inilah yg di katakan duniawi semua boleh terjadi .

hci said...

pemimpin yg takde otak. buruk perangainya

Anonymous said...

golongan macam ni tak menghairankan bila kodok naik junjung,banyak terjadi pada exco2 pembangkang,dia org asalnya NGO tapi disebabkan percaturan bangang DSAI dia org naik mendadak, gaya jalan pun kena ubah..mengepak2 mcm itik gila..better kita cari pemimpin yg mmg dah kaya supaya x senang terpesong, PKR ke PAS ke kalau nama politik mmg x boleh dipisahkan dari rasuah..ibarat nasi dgn air ..cuma cara..apa pun politician melayu mmg cenderong pada hal2 seks..kahwin artis, skandal..tapi kerja mcm bangang

Anonymous said...

golongan macam ni tak menghairankan bila kodok naik junjung,banyak terjadi pada exco2 pembangkang,dia org asalnya NGO tapi disebabkan percaturan bangang DSAI dia org naik mendadak, gaya jalan pun kena ubah..mengepak2 mcm itik gila..better kita cari pemimpin yg mmg dah kaya supaya x senang terpesong, PKR ke PAS ke kalau nama politik mmg x boleh dipisahkan dari rasuah..ibarat nasi dgn air ..cuma cara..apa pun politician melayu mmg cenderong pada hal2 seks..kahwin artis, skandal..tapi kerja mcm bangang

Anonymous said...

lebih baik terjadi penceraian skrg drpd kita diceraikan setelah menjadi warga emas....sekurang2nya kita boleh membina hidup baru .Anggpalah apa yang terjadi itu dugaan hidup.Usah risau....setiap yang berlaku itu ada rahmatnya..sekurang2nya kita kenal siapa teman ketawa di waktu senang dan teman menangis diwaktu susah...Suami puan itu sebenarnya bukanlah teman yang boleh dijadikan teman sejati....jadi biarkanlah dia melangkah pergi drpd kita makan hati....hidup ini hanya sementara.....setiap perbuatan yg kurang baik itu pasti ada blasannya...kita tunggu dan lihat pembalasan drpd Allah sekiranya puan tidak bersalah,jadi byk2lah berdoa dan bersabar supaya Allah beri ketenangan pada puan.....

Anonymous said...

betina yg rampas segala2nya dari puan halimah boleh berbangga dgn perangai setannya tp pembalasan Allah Ta'ala akan datang lambat @ cepat...tunggu sj la wahai faizah. betina mcm faizah ni bersepah2...langau ijau cari kemewahan mudah...

Anonymous said...

kesian aku tgk akak kita ni... tambah derita bila anak2 yg diharap membela dia telah belot dan khianat terhadap dia. apalah yg mampu dilakukan oleh seorang ibu dan seorang surirumah mcm akak ni... mungkin neraka sahaja balasan utk anak2nya kalau mereka tidak mintak ampun. jelas bahawa PAS dan PKR adalah parti BUDU (BUrit dan DUit) sahaja...

Anonymous said...

Knape la JAHAT sgt si yb ni kok ye pun nk berbini lg carila rumah lain duit dh byk kuasa ada sumbat je bini2 baru kat rumah baru tk la nmpk JAHAT sgt.lagi pun mengikut sumber2 terdekat dari kg sg masin kg asal bini baru dia tu,si POMPUAN ni bkn ank dara atau janda tapibini org yg curang ketika brskandal dgn yb trsebut.tak la muda sgt telah brkawin selama 14thn tp tak ada zuriat,

kerana mendambakn ANAK maka dia kejar siapa saja yg dia rasa sesuai waktu itu KESIAN. jga si yb ni kena kejar dgn bini org yg nusyuz lg man..l ( kawin dgn yb pn masih tak dpt zuriat) si pompuan yg berkarakter panas baran ini kalah bertanding jwtn ketua wanita pkr HS.Pompuan ini telah brlaku curang terhdp suami pertamanya dulu seorg kaki tangan sistem penerbangan kerana gila kn si yb suami org ni .akhirnya bercerai.yb. pn pada mulanya main tarik tali juga tp dek krna kak limah dh hangin rumah tangga dah kelam kabut akhirnya kawin juga dgn si pompuan minang anak seorang penjaja.kesimpulanya yb ini punca dua org wanita jadi nusyuz pompuan minang ini menghancurkn hati ramai pihak...



terhadap suami pertamanya seorg kakitangan sistem penerbangan..JADI si yb ni tak la beruntung sgt dpt bini baru.JGN la sombonv sgt sampai bini lama merempat