Thursday, July 26, 2012

GEMPAARR Ramadhan...! Setiausaha Chegu Bard Berjaya Buktikan Penyelewengan RM150 Juta "Dana PERMATA" Rosmah Mansor


“Saya yang menjaga dan menguruskan peruntukan RM150 juta yang disalurkan kerajaan Pusat untuk Program PERMATA dan ia tidak ada kaitan sama sekali dengan Penaung PERMATA, Datin Seri Rosmah Mansor”.

Demikian penjelasan Setiausaha Bahagian PERMATA, Saidatu Akhma Hassan sebagai mengulas mengenai isu peruntukan RM 150 juta yang telah disalahertikan oleh pemimpin pembangkang.

Mengimbas kembali ketika Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan mengenai peruntukan tersebut menerusi Pakej Rangsangan Negara, Saidatu Akhma merupakan orang yang bertanggungjawab dalam menjaga dan menguruskan wang tersebut.

“Saya adalah orang yang bertanggungjawab menguruskan duit RM150 juta itu dan saya adalah orang yang betul untuk bercakap tentang hal berkenaan.

“Tetapi apabila ada pihak-pihak yang bercakap dan menulis tentang dana itu, saya terdiam dan jadi pening….bagaimana orang-orang sebegini boleh menulis tentang sesuatu tanpa usul periksa malah langsung tidak logik dan ia telah dipercayai oleh segelintir rakyat.

“Saya ingin jelaskan di sini bahawa kita dapat peruntukan RM150 juta.

“Saya sendiri menghadiri mesyuarat dengan di Kementerian Kewangan yang pada masa itu yang diketuai oleh Perdana Menteri. Ketika itu beliau (Najib) bertanya sama ada boleh atau tidak Permata menggunakan dana tersebut dengan melaksanakan program-program yang telah kita rancang,” katanya.

Tambah Saidatu Akhma, dalam siri perbincangan itu Permata dikehendaki melaksanakan Program Pendidikan Awal Kanak-Kanak dan memastikan implikasi dari pelaksanaan itu mampu merangsang ekonomi negara di masa akan datang.

“Sebab ia adalah bajet dibawah Pakej Rangsangan, jadi kita kena belanja kalau tidak ekonomi kita tidak mampu dirangsang.

“Jadi apa kaitan bajet untuk Permata ini dengan Datin Seri Rosmah Mansor kerana kebanyakan cerita yang dipapar di blog-blog dan sebagainya mengatakan dana itu dibelanjakan oleh beliau dengan membeli barangan yang mahal.

“Di mana logiknya, beliau (Rosmah) langsung tidak sentuh bajet yang diluluskan itu sebaliknya saya yang mengurus wang itu sepenuhnya di bawah Program Permata Negara,” katanya lagi.



Baca seterusnya..., klik SINI

15 comments:

Anonymous said...

lepas ni ade la lembu PR kata dia ni dh dibayar sekian2 oleh DS Rosmah utk cover line.. dh dasar low class punye pembangkang suka pikul dosa kering.. xplain la mcmana pun.. kalau dh bangang tu bangang jgk..

Anonymous said...

ni mesti nak beli cincin lagi ni..dah nama pun permata - antara dialog2 yg akan dikeluarkan pembangkang tegar

Ameena Arweena said...

menipu tak sudah ... program PERMATA tu sendiri adalah program yang baik, pelik dengan perangai manusia busuk perut yang suka sabotaj kerja baik orang lain .

Anonymous said...

PEMBANGKANG DAH SINONIM DENGANG BANGANG...JANJI ADA PERSEPSI...
APA BODOH PUNYA BAI...SETIAP PERUNTUKAN DARI KEMENTERIAN KEWANGAN ADA REKOD DAN AUDITNYA...ADA AKTTIVITI2 YANG HENDAK DILAKUKAN...AKTIVITI ADA PERBELANJAAN...PERBELANJAAN ADA REKOD2NYA....SETIAP AKTIVITI ADA KEPUTUSAN GAGAL ATAU BERJAYA.....
DAH TERBUKTI PERMATA BERJAYA....
SUDAH2 LA PEMBANGKANG OI...JAGA BAIK2 BARANG DALAM SELUAR TU DULU......
KONON NAK JIMAT SAMPAI KUBAH MASJID PUN BOLEH TERCABUT.....BUAT PROJEK JANJI TINGGAL JANJI SAHAJA LA....NAK BUAT LEBUH RAYA LA...JAMBATAN PALEKBANG LA...TAPI HABUK..LASTNYA PROJEK KERAJAAN PERSEKUTUAN YANG JAYAKAN......LEPASTU CLAIM MENGAKU KONON KELATE DAH MAJU...PIGIDAH...
HE..HE..AMBO SUKA JA KALAU APA YANG DI JANJI DIKOTAKAN ...TETAPI BILA KAH???

Anonymous said...

Kalau pasal duit, mengigil kepala lutut nak tumpang sekaki. Ni lah keja PKR. Nak cuba ambil alih jadi pengurus tak dapat. Tu yang nak jadi mangkok, periok belagai bagai.

kak bedah said...

kat isu ni lg kita dah bleh lihatr yg fiAtnah terhadap DS semakin hebat dibuat.... babi pukimak anjing cina pakatan tu x berhenti2 mempelbagaikan isu baru... mcm2 cerekaramA YG DIBUAT dekat DS berniat nak menjatuhkan PM... sepatutnya org yg berniat jahat mcm ni ptt ditANGKAP atas kesalahan menderhaka dfan menyampaikan fitnah2 palsu... kerajaan kita terlalu lembut dgn diorang ni

afiq kltown said...

apalah masalah puak2 PR ni meroyan2 tak abes2.. hari2 meroyan mcm orang gila.. dah takde isu p hentam PERMATA pulak.. sebenarnya dorg ni sakit ati dengan kejayaan Datin Seri Rosmah.. adoyai

Anonymous said...

memang pun, pr akan spin juga. puak2 pr yg otaknya dah tersumbat dan berserabut tak percaya walau penjelasan diberi oleh pihak yg bertanggungjawab. puak2 pr ni percaya cakap anwar, badrul, azmin dan org2 yg sewaktu dengannya. bertaubatlah wahai penyokong2 tegar pr. mudah2an Allah ampunkan dosa2 kamu di bulan yg mulia ini!

Anonymous said...

Setahu aku govt punya procedure nak keluar duit memang susah.

Yang paling berkesan, mintak laporan audit tentang duit permata tu. Kemana semua duit2 tu pergi seperti yang dijelaskan didalam video, kemudian bentangkan laporan audit dalam semua paper. Kesian tengok DS Rosmah dikaitkan dengan semua hal. Dia pun manusia macam kita juga.

Anwar Al-buriti said...

puak pembangkang hanya pandai merangsang untuk mencibai sahaja.. sebut ekonomi tahu tapi maksud ekonomi apa pun tak tau.. semua otak lembu yang berlagak pandai.. mencibai la kamu banyak2 sebab pemimpin kamu kebanyakannya kaki mencibai..

BOB MALAYA said...

bodoh punya pembangkang...asyik membuat fitnah bodoh jer...program PERMATA yang baik untuk anak2 untuk masa hadapm diburuk oleh PAKATAN bodoh...memng perosak negara..

bob hamid said...

nah pukulan bt blogger2 bagang pembakang x hbs2 nk fitnah ds rosmah apa slh ds rosmah ngan geng ko pon aku x tahu la...tp kebenaraan sudah terbukti sudah panjang lebar puan td jelaskan.....lain kali nk tuduh orng tu biar ada bukti yg cukup la ye..sibuk nk fitnah orng diri sendiri x sedar bagang tahap gabang......

Anonymous said...

PENCACAI-PENCACAI SEMUA TAK SIBOK PULA DUIT RAKYAT RM3BILION DAN RM30 juta DSIKEBAS OLEH ANWAR DAN AZMIN@SHAMSIDAR..GAJI RM2440 TP BOLEH MAMPU BELI RUMAH 8JUTA.

Anonymous said...

Anwar dan Azmin tolong pulangkan duit rakyat RM3 billion dan RM30juta. perompak moden.

Anwar Al-buriti said...

hahaha pantang tengok ds rosmah pakai cantik sikit mula la buat cerita ds rosmah kaki shopping kat luar negara perabih duit rakyat.. macam la mereka 24 jam bersama ds rosmah, menjaga akaun ds rosmah.. kalu setakat nak bercakap tanpa bukti fitnah namanya la bengonggggg.. akupun boleh cakap kak jijah ada simpanan tetap rm50 billion kat swiss bank.. ha mcm mana ?