Tuesday, July 31, 2012

Kurang Ajaaarr..!! Dayangku Intan HINA Rakyat Negeri Johor


“Saya tak sangka negeri yang terkenal sebagai sebuah negeri yang kaya-raya, pesat membangun rupa-rupanya indah khabar dari rupa,” ujar artis Dayangku Intan (gambar) ketika dihubungi.

Dayangku Intan kini berada di Johor sejak tiga minggu lalu bersama PKR negeri itu untuk turun ke bawah termasuk menyampaikan sumbangan kepada golongan miskin di negeri itu.

Katanya, rakyat negeri itu walaupun kawasan bandar hidup mereka begitu dhaif, lebih miskin dari masyarakat Kelantan.

“Saya heran media dan pemimpin BN dok kutuk Kelantan kononnya negeri itu dikatakan miskin, rakyat susah, tetapi sepanjang tiga minggu Intan di beberapa kawasan di negeri ini, sebenarnya indah khabar dari rupa.

“Negeri kaya, kaya dengan rasuah nak buat apa, tentu tak berkat,”ujarnya.

Menurutnya, dengan pendapatan RM150 sebulan sumbangan kerajaan negeri, mana mencukupi untuk mereka menyara hidup sebulan, apa lagi dengan harga barangan keperluan semakin tinggi.

Sambungnya, berlainan Kelantan negeri miskin tetapi rakyatnya kaya raya kerana keberkatan pemimpinnya yang berlandaskan Islam disamping menjaga harta rakyat.

13 comments:

Anonymous said...

poorah! cit! dah tak laku nyanyi, jadilah penceramah pkr pulak. ada masyuk jugak! silap2 dapat anwar punya!

Anonymous said...

nak tau kawasan mana dia pergi tu

Zulkifly W said...

Ko jadi calon PR jerk lah Intan. Tak payah nak kutuk sana sini. Nabi kita klau nak berdakwah kutuk-kutuk macam ko...lamat masih sembah pokoklah kita semua. Berdakwahlah secara ikhlas kerana Allah...bukan kerana PKR.

Anonymous said...

itu bukan hina, itu menyebut realiti apa yg dilihat olehnya di johor, maka secara automatik dibuat perbandingan, malah tak layak untuk dilabel sbg kurang ajar pun. dia turun buat kerja amal dijohor pun bukankah baik untuk johor? yang layak digelar kurang ajarnya dah tentu lah pihak umno sendiri yg diberi mandat tapi tak fokus pd rakyat lebih fokus pada kroni.jgn lupa kerajaan kelantan paling pantas dermakan rm1juta ketika banjir besar melanda negeri johor. bersatu lah rakyat johor menentang kezaliman.

House PK said...

Apa sialan la pakatan ni pakai artis bekas jalang ni semua? Depa ni cakap bukan pakai otak pun. Tapi mereka menggunakan lubang puki bro. Sebab tu depa ni bebal

Anonymous said...

DAYANG TAK BERAPA INTAN....MASA DI JOHORE JENGUK2LAH ORANG KELATE YANG MERANTAU SAMPAI KENEGERIKU UNTUK MENCARI REZEKI.SIAPA ANDA UNTUK MEMPERKECILKAN NEGERI KAMI EK. DAH LUPA KE DULU WAKTU PESTA MALAYSIA BUKAN MAIN SANA SINI MENYANYI...DAPAT BAYARAN RM600.00...NOW NO JOB KE?

usin said...

yelah dayang, kt kelantan rakyatnya kaya raya berkat pemerintahnya yg sgt zuhud. sampai terpaksa tinggal berkongsi dgn kambing dan ayam. dlm kawasan dun tok guru pulak tu. ko demam panas ke dayang....

rumi said...

Sebenarnya mana2 negeri pun ada orang miskin,orang susah.Dah tentulah Kelantan lebih ramai orang miskin daripada Johor.Takkan dayang tak tahu,sibuk sangat menyanyi ke selama ini sampai macam baru ni lah sampai ke Johor.

Cuma taraf hidup di Kelantan masih rendah,barang2 masih murah,kebanyakan kawasan masih belum dibangunkan kalau nak dibandingkan dengan Johor yang pesat membangun,taraf hidup lebih tinggi dan barang2 pun kalau tak sama pun murah sikit saja dari kl.

Johor dan negeri2 yang mempunyai populasi bercampur(ramai cina)tak seperti Kelantan dan negeri2 majoriti besar Melayu yang lain.Sebenarnya cinalah yang suka 'main harga'.Barang2 jadi mahal kerana cina suka mark up harga gila2 sampai harga barang melambung tinggi.

Itu sebab orang2 miskin di Kelantan yang sebenarnya ramai tapi lebih mudah hidupnya kerana barang2nya masih murah(taraf hidup rendah) berbanding dengan nasib orang2 miskin di Johor yang walaupun tak ramai tapi lebih tertekan dengan taraf hidup yang tinggi.

tobeng said...

Yalah tu negeri Johor memang miskin,pasal tu rakyat Kelantan berpusu2 cari makan kat sini kerja kilang,meniaga makan dll,maklumlah negeri miskin,banyak peluang pekerjaan.

Tak macam Kelantan negeri kaya sampai rakyat pun berpusu2 jugak tapi berpusu2 keluarlah cari makan di negeri2 lain sebab negeri sendiri tak ada kerja.Maklumlah negeri kaya raya manalah nak ada peluang2 kerja ni.Ya tak?

Anonymous said...

apalah.tak perlu nak marah.mmg itu keadaan johor yg sebenar.org johor takyah nafikan.mmg sgt ramai yg masih daif kat johor.byk lagi rumah yg takde air paip n elektrik.even di jb skalipun.air pun kerap di catu dalam seminggu.org johor sayang umno,jadi cari pemimpin umno yg betul2 buat kerja.jgn terima jer bulat.asik2 buat keramaian..udah2 ler tu.if tak caye g kaji daerah muar batu pahat air itam even jb pun g tgk skali.dah nampak baru cayer n cakap k.melayu sama melayu takyah gado2 lah.leh cakap lek lok.kita nak naikkan bansa kita sndri selari dgn keperluan semasa.setanding dan setaraf dgn cina2 di johor.renung2kan...

Ali said...

Yang merempat org Kelantan yg lari ke-Johor.

Anonymous said...

Yalah tu,Johor memang negeri miskin sebab itulah berpusu2 rakyat Kelantan datang ke Johor cari makan bekerja di kilang,buka kedai tomyam dll.Maklumlah negeri miskin mestilah banyak peluang pekerjaan dan kegiatan ekonomi pun rancak.

Lainlah Kelantan negeri kaya-raya sampai berpusu2 rakyat Kelantan tapi berpusu2 keluarlah cari makan di negeri2 lain.Maklumlah negeri kaya-raya manalah nak ada peluang pekerjaan.

Anonymous said...

Hoi sibabi betina. aku dibesarkan di JB. kalau nak bandingkan JB dgn KB macam langit dengan bumi. jaga mulut sebelum sebelum berhujah