Monday, July 30, 2012

Nah..! Laporan MAGERAN 13 Mei 1969 TERBUKTI Lim Kit Siang Ketuai Kumpulan Halau Melayu...!

Di bawah ini saya perturunkan inti perbahasan Yb Zulkfli Noordin di Dewan Rakyat baru-baru ini....;

Saya mahu baca semula Yang Berhormat sebab ada di kalangan kita di sini lupa atau buat-buat lupa setelah bersekongkol sekati dengan DAP parti racist dan cauvinis ini, dia lupa apa yang berlaku.

Saya mahu baca semula daripada Laporan MAGERAN, laporan rasmi yang dibentangkan menceritakan tentang Peristiwa 13 Mei membawa kepada perisytiharan darurat tersebut adalah kerana kebebasan bersuara yang sudah di luar kawalan.

Tindakan racist yang melampau dan ini antara tindakan yang didalangi oleh Yang Berhormat Ipoh Timur [Lim Kit Siang] dan parti beliau pada masa itu.

Saya mahu baca, biar rakyat dengar semula apa yang mereka kata pada tahun 1969 membawa kepada peristiwa 13 Mei. Slogan yang dibawa pada masa itu ialah ‘Malai Si’. ‘Malai Si’ ini maknanya “Mati Melayu”.

Kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” .

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu”

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”.

Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, “KL sekarang Cina punya”.

Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, “Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”

Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat Ipoh Timur, “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…”.

Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu… “…..semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.”

Pada 12 Mei. Okey nanti kejap lagi. Saya hendak habiskan. Biar dia faham. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!”

Pada 12 Mei Jalan Canvel, “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…”

Pada 12 Mei Jalan Bukit Bintang, “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.”


Saya mohon bertanya Yang Berhormat setuju atau tidak dengan cadangan saya supaya Yang Berhormat Ipoh Timur [LKS] dan parti dia berani melakukan transformasi demokrasi yang matang ini.

Saya cabar Yang Berhormat Ipoh Timur antara dalang pencetus 13 Mei supaya ‘walk the talk’ menjadi anak jantan pertama minta maaf kepada rakyat Malaysia atas politik racist dan politik sempit yang dimainkan pada 1969.’

Ini adalah sebahagian sedutan ucapan Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu Yb Zulkifli Noordin di Dewan Rakyat.

Sekarang ini terpulang kepada kita…! Adakah kita bersedia untuk menjadi baru-barua Cina-Cina DAP yang sedang mahu menjadikan Malaysia ini seperti Singapura?

Bacalah bahasa yang mereka gunakan kepada orang-orang Melayu satu ketika dulu….!

Adakah kita sanggup telan dan lupakan segala apa yang Cina DAP lakukan terhadap kita..? Terpulang kepada kita..[The Kuala Lumpur Chronicle]

PENTING...!! Penjelasan Kenapa Penjilat Penjilat TEGAR Fahaman DAP Panas Dan Benci Filem TANDA PUTERA

9 comments:

Anonymous said...

mana ada melayu ISLAM yg sggup mnjilat kaki kit siang si kafir harbi nih kcuali melayu yg fahaman sesat dan tidak bermaruah sahaja yg sanggup. bodo sial pnya melayu yg x tahu guna akal utk berfikir. tuihh !

DON MELAYU said...

sampai mampus pun ak xkan terima apa yg dia ckap kat org melayu..wlaupun ak xde lagi masa tu,tapi ak dpat rsa skit seorang melayu mndgar kata2 tersebut!!pergi jahanam la kau DAP!!

woi PAS bdoh,org mcm ni kau nk agkat jadi pmimpin?????

Anonymous said...

Kepada PAS dan Penjilat jubor ANU WAR dan BABI KIT SIANG sila jawab dan beri komen anda pada LAporan MAGERAN 13/5/69..Jawab la wei...jawab la Wei ..Mana orang PAs yang mendukung DAP ni..JAWAB LA BANGANG!!!!!

Anonymous said...

jika jadi lagi 13mei binatang kit sial aku cari jika dia hidup, dan kuncu2 dia yg terpilih-binatang ini Tanah MELAYU

Anonymous said...

U terjadi 13 mei lagi ....nik Aziz..anuar Ibrahim Hj adi patut dihapuskan dulu.... yg cina sial tu....kendiakira kerjakann

Anonymous said...

X payah nk marah n bajet berani.,kite sbg rakyat bleh tentukan siapa pemimpin kita..yg bagus kite pilih,yg kurang bagus kite tangguhkan khidmatnye.,

Anonymous said...

Pernah baca buku 13 mei 1969 bahasanya terlampau menhina banga melayu yang berdaulat buku kecil ini telah diharamkan oleh kerajaan untuk mengelakkan perasaan perkauman selepas kejadian 13 mei 1969 kalau ada pun mungkin di perpustakaan negara malaysia di unit koleksi buku haram....tak tau le boleh dixcess ke tak tapi itulah petikkan dalam buku tersebut menyirap perasaan melayu saya membacanya...sedarlah bangsa melayu jangan dikotak katikkan oleh kaum bekas kominis nie hati yg jenis tak boleh diberi muka....kepalanya lks ipoh timur anda sendiri tgk gambarnya gunakan undi dgn bijak....

Anonymous said...

bro...pikir logik bro..dari dulu sampai sekarang, polis majoriti melayu, tentera melayu, Agong melayu, perlembagaan dah jamin hak2 melayu..tahun 69 cina still x ramai..xkan lar cina kit siang tu bodo sangat nak halau melayu? xkan dia x pk dia akn kena balik? sama lar mcm sekarang, kerusi cina n non muslim masih minoriti kat parlimen..mana mampu cabar kuasa melayu..x bley pk ke? lagi pun, ayat2 di atas di keluarkan dlm dewan rakyat di mana mana2 mahkamah dlm malaysia x da kuasa untuk mencabar ucapan2 yg di ungkap dlm dewan..melayu jgn jd bodoh..utusan n media pelacur slalu amek kenyataan2 dlm dewan utk dijadikan hujah..sume org bley ckp apa saja dlm dewan sbb mahkamah x bley campur..

Anonymous said...

PAS, lu fikir lu bagus sangat? Eh mai la tak goyang ah sial! Cina yg patut sedar, lu org bawah tapak kaki melayu lagi cina nak langgar kita? Lu langgar lu mati.