Friday, July 27, 2012

PENTING...!! Penjelasan Kenapa Penjilat Penjilat TEGAR Fahaman DAP Panas Dan Benci Filem TANDA PUTERA


Sasaran utama filem ini adalah penonton muda…, inilah peluang terbaik membolehkan mereka menghayati dan memahami trauma yang melanda negara selepas berlakunya peristiwa rusuhan kaum, 13 Mei 1969…!

Dalam filem ini diceritakan bagaimana biadapnya ahli ahli DAP mengusir kaum melayu dengan penyapu untuk keluar dari bumi Kuala Lumpur. Perkataan yang kasar keluar dari mulut orang cina menyebut “Melayu Pergi Mati..!” jelas dapat disaksikan dalam filem ini. Begitulah juga adegan kaum cina menanggalkan seluar untuk menayangkan punggungnya kepada melayu.


Tolong perhatikan diatas sekali [lihat anak panah warna putih] pada poster asal filem TANDA PUTERA. Poster itu sebenarnya adalah poster asal filem ini… TETAPI, tagline itu “terpaksa” dipadamkan kerana “nasihat” daripada pihak pihak tertentu agar pengundi DAP tidak tersinggung, maka terpaksalah "disorok" fakta sebenar..!!

Lebih membara dan membakar darah kaum melayu apabila dalam filem ini turut juga ditayangkan adegan Lim Kit Siang bertindak kencing bendera negeri Selangor …!


Filem Tanda Putera ini juga menceritakan bagaimana dua pemimpin utama negara iaitu Allahyarham Tun Abdul Razak dan Tun Dr Ismail hampir berkorban nyawa demi memastikan keamanan dan keharmonian yang kita warisi dan ambil mudah pada hari ini.

Setelah hidup dalam keharmonian buat sekian lama di negara yang tercinta ini, tanpa pergolakan atau bencana besar seperti yang menimpa mereka yang kurang bernasib baik di luar negara, agak mudah kita terlupa pada hadiah yang tidak ternilai daripada kedua-dua pemimpin ini. …

Jadi, walau apa pun yang kita lakukan, peliharalah dan pastikan kita tidak kehilangan warisan yang tidak ternilai ini.

Cerita ini berdasarkan peristiwa sebenar dan dokumen sejarah serta yang ada di internet. Beberapa watak, antaranya watak pelajar universiti dan pensyarah, adalah watak cereka bagi kesan dramatik untuk menggerakkan perjalanan cerita.

SINOPSIS

TANDA PUTERA mengisahkan persahabatan akrab antara Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak dan Timbalannya Tun Dr Ismail, yang terpaksa berahsia dan mengetepikan masalah kesihatan mereka bagi memulihkan keadaan negara ekoran peristiwa hitam 13 Mei 1969.

Tun Razak terpaksa menyimpan rahsia tentang penyakit leukemia yang dihidapinya kerana tidak mahu keluarga tertekan dan bimbangkan keselamatan negara. Mereka berdua berkongsi doktor. Bilik bacaan di rumah Tun Dr Ismail menjadi klinik rahsia bagi rawatan mereka oleh Dr Macpherson, tanpa pengetahuan sesiapa termasuk kaum keluarga…!

Apabila mengetahui penyakitnya sudah bertambah teruk dan diberitahu doktor dia hanya ada 2 tahun lagi, Tun Razak bersyukur bahawa Tun Dr Ismail, orang yang dipercayainya yang terkenal jujur dan berintegriti, akan dapat meneruskan rancangan mereka bagi pembangunan negara.

Tun Razak juga yakin Tun Dr Ismail akan mengotakan janji untuk menjaga keluarganya nanti. Tetapi pemergian Tun Dr Ismail yang tidak disangka-sangka kerana serangan sakit jantung merupakan satu kejutan besar buat Tun Razak dan hampir memudaratkan lagi kesihatannya.


Beliau mula mengejar masa untuk melaksanakan berbagai-bagai perancangan bagi menjamin kestabilan serta masa depan negara walau pun sentiasa diancam aktiviti Komunis dan Radikal yang mensasarkan Pegawai Polis Tertinggi Negara….!

Tun Razak mengambil langkah berani - membina hubungan diplomatik dengan Republik China bagi melemahkan pengaruh komunis tempatan walau dia dikecam kuasa barat dan negara sekutu tertentu. Lawatannya ke China yang sangat berjaya dan menerima sambutan yang begitu meriah dan bermakna daripada Ketua Pemimpin China itu membuatkan anasir subversif dan Komunis membalas dendam.

Mereka membunuh Ketua Polis Negara dan Ketua Polis Perak dengan kejam….! Ditembak dari jarak dekat.


Cubaan membunuh DSP Kulasingam gagal. Beliau terselamat walau pun ditembak 18 das....! IGP baru, Hanif Omar, berjanji tidak akan berhenti mencari mereka yang bertanggung jawab sehingga tertangkap.

Polisi Tun Razak mula berkesan dan membawa rakyat miskin keluar daripada perangkap kemiskinan tegar. Beliau menjadi simbol harapan dan menanam semangat baru dalam diri ramai anak anak muda.

Tun Razak cuba melawan penyakitnya…., dan didorong keinginan untuk pulang ke tanahair! Walaupun doktor tidak membenarkannya.


Namun perjuangannya berakhir di sebuah klinik di London apabila menghembuskan nafasnya yang terakhir, tanpa disedari rakyat Malaysia yang dikasihinya.

Kepada mereka yang berpeluang menghadiri Pra Tonton Filem TANDA PUTERA pada 18 Julai yang lalu, hampir keseluruhan mereka memberikan komen yang serupa “...generasi muda melayu akan lebih faham perjuangan tokoh pemimpin pemimpin yang terdahulu dan akan mengenali wajah sebenar dan hati budi jahat pemimpin DAP yang terbukti Chauvanist…!!

Dalam filem ini penonton akan mendapat peluang keemasan mengenali lebih dekat karektor Tun Dr Ismail. Seorang pemimpin yang sangat tegas dan berani. Kebijaksanaan beliau banyak membantu Tun Razak menangani cara membendung keganasan pihak Komunis yang terlalu menggila membuat hura hara mengkucar-kacirkan keamanan negara.


Allahyarham Tun Dr Ismail Abdul Rahman dan isteri, Allahyarhamah Toh Puan Hajjah Norashikin Mohd Seth.


Kini gerombolan penjiat penjilat tegar DAP sudah mula panas dengan kehadiran filem ini yang akan menemui penonton di pawagam tidak lama lagi..! Mereka sudah mula menyerang facebook TANDA PUTERA dengan pelbagai kata kata nista dan cacian….

Blogger MIK dan beberapa rakan bloggers yang berpeluang hadir ke Pra Tonton filem TANDA PUTERA ini sependapat bahawa, sekiranya anak anak melayu yang selesai menonton filem menarik ini TETAPI tidak timbul perasaan marah terhadap kebiadapan DAP dan TIDAK lahir perasaan sedih menyaksikan betapa besarnya pengorbanan Tun Razak dan Tun Dr Ismail, mereka bukanlah berasal dari darah melayu dan tidak ada langsung semangat Nasionalisme…!

Buat anda yang ingin memberikan sokongan kepada filem ini, sila ke facebook TANDA PUTERA

Mohon jasa baik anda memberikan sedikit masa untuk menonton dan ‘menghayati’ kedua-dua video footage dibawah ini…!



32 comments:

Anonymous said...

Sudah tiba masa walaupun pahit perkara sebenar mesti didedahkan supaya semua orang tahu apa yang sebenarnya berlaku. bukan untuk berdendam tetapi mengambil iktibar. Filem Tuntku Abdul Rahman jga patut dikeluarkan supaya golongan muda tahu peristiwa sebenar bagaimana pemimpin kita mendapatkan kemerdekaan. Bagaimana Tunku sanggup menjual rumah demi kemerdekaan negara. Rakyat perlu diberitahu apa sebenarnya dan kenapa ianya berlaku, keranan banyak yang perlu dijelaskan.

Anonymous said...

Kita harap tidak ada apa2 halangan dari kerajaan mahupun Kementerian untuk membenarkan tayangan nanti. Jangnalh lah jadi bacul di dalam negeri sendiri. Janganlah memalukan bangsa Melayu, dgn menjadi bacul dan pengecut untuk membuat sesuatu demi agama, bngsa dan negara. Jikalau komunis biaDAP bole kurang ajar dan bernai menyuarakan hak2 mereka, apakah bngsa Melayu akan berani dan tegas untuk menyuarakan hak2 bngsa sendiri, di dalam bumi Melayu. Harap2 Kerajjan tidak bacul dan pondan untuk menjaga hati komunis biaDAP tetapi hati dan hak2 Melayu harus ditekan.

Cili Padi said...

tak sabar nak tunggu cerita ni keluar , nanti anjing anjing DAP berdemo depan semua panggung kat Malaysia ! Kahkahkah!

Anonymous said...

DAP bijak dlm melaksanakan cita cita mereka menguasai negara ini....tanpa perlu provokasi berlebihan utk menjatuhkan islam & melayu...sebaliknya usaha ini dengan rela di pikul oleh org melayu islam itu sendiri yg mengaku islam tapi perangai mcm setan dan penyokong sex bebas ....

Anonymous said...

panggung semua milik cina, nak ke depa tayang kui kui kui

xXx said...

Malangnya orang kelantan tak boleh tengok , dorang mana ada panggung, pok nik tak bagi tengok , dosa , tapi tak dosa kalau sokong peliwat negara, tak dosa sokong kafir yang nak bunuh melayu , tak dosa sokong seks bebas dan songsang. Sudah cukup kafir ambik pulau pinang buat macam negari sendiri jangan diambil negeri lain, Harap rakyat malaysia faham apa yang mahu disampaikan oleh cerita ni. Tapi sedihnya golongan muda dah malas nak ambil tahu pasal politik, tengok politik kerana permainan kotor yang diamalkan oleh pakatan rakyat. Disebabkan golongan muda tidak mahu mengambil tahu pasal politik ini mudah bagi Pakatan Haram untuk menipu gologan muda . Hentikan politik kotor pakatan! selamatkan Mlaysia dari cina rasis! tapi alhamdulilah kerana PM kita berjiwa rakyat membuat program anak muda yang membuat anak muda rasa minat sedikit dalam hal politik. teruskan usaha anda....

Rita Asror said...

What is true remains true...and what is wrong always wrong...we should reveal the truth...

Rita Asror said...

What is true remains true...and what is wrong always wrong...we should reveal the truth...

Anonymous said...

Diorg mmg dah lama pakai melayu yg tamakkan duit.byk cth kat keliling kita.selagi ade melayu pnjilat juboq depa tu,selagi tu melayu takkan jd tuan di tanahair sendiri

adipatigusti said...

susah2 masuk youtube je. Wang tidak boleh beli sejarah lalu.

Anonymous said...

mungkin insiden 513 ini adalah kebanggaan untuk blogger ini.. tetapi isu isu ini tidak patut disebut lagi.. skrip dalam wayang ini adalah benar? 100 peratus? siapa yang tau? yang sudah mati? atau politician yang cuba menafikan kesalahan yang mereka melaku? guna otak fikir selepas menonton.. ini adalah movie.. M O V I E~ movie yang mempunyai skrip yang cuba menarik perhatian penonton..
yang tak dah otak fikir, tak payah aku cakap banyak.. kahkahkah~

Anonymous said...

pemimpin melayu yg diberikuasa terlalu tamak,sombong dan rakus kumpul kekayaan..bila ada pemimpin melayu lain untuk memulihkan keadaan ..maka mula gusar dan bimbang...umno aje yg boleh berkuasa dimalaysia.

Anonymous said...

Siapa pemilik panggung wayang semua?

Anonymous said...

Cikgu"S":
Masalah utama kita bukan sekedar DAP yang cauvanis,tetapi PAS yang anwaranis. Melayu yang "murtad bangsa" ini lebih bahaya dari apa yang di gambarkan.Mereka sanggup beri negara kepada bangsa lain asal mereka dapat sekupang dua kupang habuan.Manakala PKR tak usah bimbang,parti ini akan runtuh bersama dengan runtuhnya pengaruh Anwar Ibrahim.Semua orang dah tahu yang Anwar tak berpengaruh di mana2 pun jua dalam Malaysia ini.Dia tinggal cakap saja yang lebih.Tak payah bimbang.
Sama2 kita tenguk sejauh mana tindakan Kit Siang selanjutnya.Orang2 muda dari kaum Cina juga adalah anak2 Malaysia yang suka keamanan,keharmunian dan kesejahteraan hidup.Semua ini tak akan diperolehi jika berlaku pertelingkahan kaum dalam negara.
Kita semua tidak akan dapat menikmati memandu BMW,mercedis,Peroton Perdana.Camry atau apa2 kenderaan sambil menikmati pemandangan indah sepanjang perjalanan dari utara hingga selatan atau kemana2 bandar,pekan dan kampung2 lagi kalau rusuhan kaum berlaku.Pergi sekolah,pasar malam,pejabat,kilang2 atau makan di raustoren pun rasa tak selamat lagi.Apakah anda ingin semua itu berlaku?
Baik Melayu,Cina atau India,sama2lah kita hindarkan perkara seperti itu.
Malaysia ini bukan besar sangat,kita jaga sama2.Kita tendag siapa saja yang cuba nak merosakkan negara ini.Perosak2 ini boleh pergi mampus bersama denga cita2 dan angan2 mereka.
Aidio Geringgo!

Anonymous said...

harap xda penapisan citer nie...harap sngt....remaja patut sngt tengok citer nie...jgn duk nak tngk citer gangster ngn cinta jer...

Anonymous said...

TANDA PUTERA ,BAGUS DITONTONI OLEH JENERASI MUDA ,MEMBERI KEKUATAN AGAR MEREKA INGAT ,SEMANGAT KEBANGSAAN DIRI ,JATI DIRI ,BAHAWA NEGERA INI HAK MILIK TANAH MELAYU,SATU NEGARA YG DIANUGERAH ALLAH ,ITULAH SEBAB KIAT PELINDUNGI MEMAYUNGI KITA IAITU RAJA -RAJA MELAYU DAN PERLEMBAGAAN MALAYSIA ,KALAU NI KITA TAK PERTAHANKAN ,ORG MELAYU JADI TONGGANGAN BARUA BANGSA LAIN DALAM NEGRA SENDIRI,SEDAR LA ,BERSATULAH MELAYU...?

Anonymous said...

Buat pungutan dari semua rakyat yang cintakan keamanan serta tokoh koporat yang kaya untuk membeli hak tayangan filem ini untuk ditayangkan diTV 3 atau TV 1 supaya semua rakyat dapat menonton filem ini, kalau kat panggung mungkin tidak lama kerana syarat wajib tayang dan juga akan berlaku sabotaj oleh puak2 yang panas dengan cerita ini...

Anonymous said...

aku baru nak taip pasal satu ulasan tadi yang kata 513 tu mungkin tidak betul fajta dan bla bla.. aik hilang pulak...

Anonymous said...

Sekadar pandangan......

Dicadangkan kepada ramai kalangan Melayu yang kaya raya menaja tiket filem kepada murid murid sekolah dan remaja melayu di setiap taman, kampong dan bandar. Selain dari menjadikan bangsa Melayu tahu fakta sebenar kejadian 13 Mei 1969, ia membantu filem ini menjadi box office. Melalui lebihan kutipan jualan tiket, penerbit boleh mengeluarkan lagi filem yang bersifat sama dengan filem.
iKHLAS
NASIRWISE

Anonymous said...

sekadar pandangan

Besar harapan saya jika orang Melayu dari UMNO khasnya (orang Melayu PAS dan PKR pasti tidak bersetuju) menaja murid murad sekolah rendah dan menegah menonton filem ini. Setiap hari 1 bas dari sekolah Tg Minyak (contohnya) sehingga kesemua jumlah murid. Jikalau pagi tidak sesuai, murid murid boleh menonton filem kul 3 ptg dan 5 ptg atau malam. Ataupun hari Sabtu dan Ahad.
Pohon oorang Melayu yang ada lebihan aliran wang tunai, menderma (sedekah)supaya mereka tahu sejarah Malaysia dan betapa bahayanya CINA DAP ini.
Ikhlas
NASIRWISE

SEPULUH said...

.

Anonymous said...

NAMAWE buat filem mcm haram jadah kerajaan bagi kelulusan tayangan...jgn lah pulak nanti filem ini yg menceritakan sejarah disekat tayangan oleh kerajaan.....ingat kita melayu majoriti bukannya minoriti.....MENTERI KDN DAN MENTERI PENERANGAN KENA BG KEBENARAN,

Anonymous said...

Salah ! Mungkin filem ini ada berat sebelah sikit . Tunku abdul rahman bukanlah seorang yg berwibawa mcm yg diceritakan . Sewaktu peristiwa 13 mei terjadi , dia bukan bersusah payah dan " hampir berkorban nyawa" mcm yg diceritakan .. Boleh rujuk autobiografi DR M .

Dr Mahathir terpaksa mengirim surat kepada TAR sebanyak 2kali untuk menyuruh perintah drurat dilaksanakan . Dan apa yg memeranjatkan , TAR sedang bermain mahjong di rumahnya bersama 3orang rakan berbangsa cina nya . Bila di tanya , mengapa dia tidak mengeluarkan perintah darurat ,

jawabnya " saya penat . apa la salahnya saya minum2 , main mahjong dengan kawan2 .saya dah bosan "

Well pada aku , bagus cerita ni ditayangkan . Tapi , janganlah berat sebelah sangat . Penulis skrip sepatutnya rujuk semua buku , semua info untuk mendapatkan situasi yg hampir sebenar ..

Bukan aku kata jangan kacau orang cina , tapi since orang cina tu kita kritik , kenapa bengsa kita tak boleh dikritik ??

Kenapa mesti kita kritik sebelah pihak , walhal pihak satu lagi diagong2kan mcm malaikat .

Comeonla , if nak maju , then kau kena terima semua dengan hati terbuka ..

Medan Info Kita said...

Anon diatas...,

for yr info filem Tanda Putera tak ada ceritakan langsung pasal Tunku Abdul Rahman.

Filem Tanda Putera mengisahkan mengenai keakraban Tun Razak & Tun Dr Ismail, brotherhood mereka yg meletakkan kepentingan parti, kepentingan negara mendahalui kepentingan peribadi.

You silap bro...! Nxt time check your fact, jgn main belasah jer...

Saya dah tonton filem ini pada 18 Julai, itu sebab saya berani pertahankan filem ini

Anonymous said...

patut juga diketahui bagaiman Tunku disingkirkan dari politik oleh pejuang rakan bersama, mereka yang hendak menggantikan beliau setelah lebih sedekad menuggu.

seperti ayah beliau, anak ni juga melaku pengkhianatan terhadap pemimpinnya dan jesterunya menggantikan Pak Lah.

ini lah darah pengkhianat?

Anonymous said...

Generasi muda harus menonton filem ini...Mereka harus mengetahui sejarah yang sebenar.....

Pengkhianat apanya? Dah Pak Lah tak perform..Lagi lama dia pegang kuasa..lagi rosak Malaysia nie....

Dahlah Pak Lah buat BN kalah teruk dalam PRU-12...

Pak Lah jugalah punca kepada senario politik yang berlaku didalam negara ini sekarang.Sebab Pak Lahlah yang bebaskan Anwar Ibrahim....Buat apalah dibebaskan...

Anonymous said...

bila Pak Lah zzzz lepaskan dajal mata satu dari penjara....haru biru jadinya politik negara ni....

Anonymous said...

Sejarah ni betul ke tak? Ke mainan umno jugak?

Anonymous said...

buka lah mata dan hati ketika menonton cerita ini nanti...saya tidak sabar nk menonton cerita ini.. assignment tentang 13 Mei yg saya buat telah memberi kesedaran kepada saya tentang bagaimana kebiadapan orang cina terhadap orang melayu.. buku2 yang saya baca bukan ditulis oleh orang umno tetapi ternyata sejarah tidak pernah menipu...demi, agama,bangsa dan negara sejarah ini perlu ingatkan semula, agar kesejahteraan terus dipelihara... tahniah kepada usaha yg dilakukan terhadap filem ini.

Anonymous said...

orang melayu yang dah tengok filem ini nanti tapi masih menyokong pati DAPig, memang lah dalam darah dia ada darah babi kerana makan makanan yg tak halal.darah babi dah sebati dalan badan dia orang.

Lokman Adam said...

Saya dah tonton Filem ini. Satu2nya filem yang boleh buat saya menangis berkali2. Hampir separuh waktu tayangan membuatkan kita sebak. WAJIB SEMUA RAKYAT TONTON TAK KIRA BANGSA APAPUN

Anonymous said...

Bodoh