Monday, July 23, 2012

Tazkirah Ramadhan KHAS Buat Ahlol Ahlol Tolol PAS....!!

Inilah dia BALA yang diturunkan oleh Allah swt terhadap DOSA Kafir Harbi Xavier Jeyakumar yang diarahkan oleh PAS Kota Raja untuk menyampaikan TAZKIRAH Ramadhan pada bulan tahun 2009.....

Azabnya masih dirasai sehingga ke malam ini, sudah 3 malam teraweh jemaah Masjid Ar Rahimiah menanggung siksa kepayahan tidak boleh lagi menunaikan solat di dewan utama masjid berkenaan.

Beberapa bulan yang lalu, "bencana banjir" yang menimpa masjid ini menimbulkan rasa pelik keseluruhan penduduk serta jemaah Masjid Ar Rahimiah kerana kedudukan posisinya diatas bukit iaitu Bukit Lipat Kajang mana mungkin menanggung kesan banjir ini..?

Sedangkan Hospital Tengku Ampuan Rahimah yang bertentangan di kedudukan lebih rendah tidak mengalami banjir...!

Apakah yang berlaku ini sebagai tanda kemurkaan Allah terhadap pimpinan PAS Kota Raja yang sanggup menyundalkan agama islam demi kepentingan politik bangang mereka sehingga tergamak membenarkan Xavier wakil rakyat DUN Sri Andalas memijak-mijak tempat sujud disaf hadapan masjid...?

Ramai yang tidak tahu hakikat bahawa Yb PKR ini dirumahnya ada membela 3 ekor anjing German Shepherd...., tapak kakinya itu pula dibenarkan oleh pimpinan PAS untuk memijak tempat sujud solat jemaah masjid.

PAS FOR ALL....!!

59 comments:

Ali said...

MasyaAllah mengapa samapi gini sekali! Taubatlah ahluPAS/PKR.

azrul said...

Xavier musuh Islam yang nyata. bole pulak dijemput masuk rumah Allah. rasakan pembalasannya!

Anonymous said...

bodoh

Anonymous said...

Apa lah hang bangang sangat. Itu lah suruh ngaji tapi tak mahu. Mana ada hukum kata tubuh badan orang bukan Islam itu najis. Kalau najis dah tentu Masjid Negara, Jamek K.L, Putra Jaya, dll tak akan benarkan pelancung yang bukan Islam memasuki Masjid tersebut. Lagi pakaian Dr. Xavier kira kemas kalau nak dibanding para pelancung yg. datang. Bulan puasa pun nak buat fitnah. Banyak2 kan amalan.

anoymous said...

Perkara ini tidak pernah dilakukan oleh BN walaupun 50 tahun memerintah,saya pernah nampak Koh Tsu Khoon pernah duduk di bahagian luar masjid sahaja semasa Pak Lah merasmikan masjid di Pulau Pinang...

Anonymous said...

Macamana org Islam boleh pi biaq penganut Kristian bg ceramah kat hangpa siap dalam masjid lagi? Hangpa puak PAS tak dak baca surah Al-Kafirun ka?? Islam ka hangpa niiii??

Medan Info Kita said...

ayat al-quran melarang kafir masuk masjid.....

Tidaklah layak orang-orang kafir musyrik itu memakmurkan (menghidupkan) masjid-masjid Allah, sedang mereka menjadi saksi (mengakui) akan kekufuran diri mereka sendiri. Mereka itu ialah orang-orang yang rosak binasa amal-amalnya dan mereka pula kekal di dalam neraka.
(At-Taubah 9:17)

Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya (kepercayaan) orang-orang kafir musyrik itu najis, oleh itu janganlah mereka menghampiri Masjid Al-Haraam sesudah tahun ini; dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu dari limpah kurniaNya, jika dia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.
(At-Taubah 9:28)

Anonymous said...

pelancong dtg untuk melawat...tidak ada niat utk memusuhi agama Allah...Xavier dtg dgn niat untuk memecah belahkan perpaduan umat, jelas dia anti islam tetapi para ahllul balol PAS gagal membaca isihati nya, Allah maha mengetahui niat seseorang...tu pasal walau beribu pelancong dtg melawat, masjid tetap elok terjaga...Allah membalas & memberi pengajaran di sebalik peristiwa dgn caranya tersendiri, tinggal lagi manusiaa yg kena fikirkan...tapi ada manusia yg gagal berfikir apa pengajaran yg tersurat & tersirat di sebalik peristiwa tersebut....alasan ikut logik kepala hotak sendiri jer...benar lah bila Allah dah butakan mata hati seseorang, org itu akan sentiasa buta & gagal mentafsirkan apa saja pengajaran yg di sampaikan

Anonymous said...

hang yang bijak pandai tu cukup ilmu dan habis mengaji. aku nampak orang pas macang hang semua perasan cukup ilmu . sebab tu kafir pu korang jadikan ketua, walhal zaman sebelum ni korang lah yang sibuk kata kat kerajaan kerana dok pakat dengan MCA dan MIC konon pakatan kerajaan tu kafir.alih alih la ni pada korang UMNO kafir, DAP tu lebih kenal islam la pulak.

Jijan Mali said...

Itulah masaalah dengan Ostad-ostad PAS dan ahli-ahli mereka. Kebanyakan nya letak otak kat 'kepala lutut', bukan nya kat kepala. Kalau bangang boleh diajar tak apalah tapi kalau dah sampai tahap bodoh sombong payah lah.....

IMAY13 said...

Apala orang umno ni ngaji tak habih...tengok orang PAS ngaji ngan ulama islam sampai habis dah, tu sebab nak ngaji ngan kafir harbi lak...hheheheheheh

Anonymous said...

"Inilah dia BALA yang diturunkan oleh Allah swt terhadap DOSA Kafir Harbi Xavier Jeyakumar yang diarahkan oleh PAS Kota Raja untuk menyampaikan TAZKIRAH Ramadhan pada bulan tahun 2009.....

Azabnya masih dirasai sehingga ke malam ini, sudah 3 malam teraweh jemaah Masjid Ar Rahimiah menanggung siksa kepayahan tidak boleh lagi menunaikan solat di dewan utama masjid berkenaan."

~MIK


Anonymous said...

"Apa lah hang bangang sangat. Itu lah suruh ngaji tapi tak mahu. Mana ada hukum kata tubuh badan orang bukan Islam itu najis."

Agak2 sape yang sebenar-benarnya BANGANG???

Dah lebih 3 tahun, kedudukan masjid yang lebih tinggi dari hospital pun MASIH TAK BOLEH MENERIMA HAKIKAT inilah BALA???

What a bloody idiot.

Kutip said...

Kepada pengomen2 yang kata Masjid Negara dan Putrajaya pelancong boleh masuk tu, pernah tak anda semua baca peraturan masuk masjid bagi bukan islam di sana? Boleh masuk, tapi tutup aurat, tu yang pakai tudung litup tu, dan hanya boleh berada di keliling kawasan masjid sahaja. Dalam kawasan solat utama (yang ada karpet dan ada mimbar) tak boleh masuk. So, fikir2 sendiri la.

Anonymous said...

woi bongok anon pencacai penjilat LGE, Xavier biaDAP laknatullah. Pelancong datang masjid cuma diluar aja. Ruang Balkoni. Dalam dewan sembahyang mereka tidak dibenarkan masuk. si Xavier kafir laknat tu siap masuk dalam dewan sembahyang tempat Imam, Ustaz bertazkirah. kau tak namapak ke perbezaan nya wahai kafir2 dari PAS/PKR/DAP. mereka mengaku lebih islam tapi bodohnya tentang islam lebih melantun-lantun bangang.

Anonymous said...

Anony yg bangang tu lg bangang, pelancung memang ada g wat lawatan kat masjid kl @ putrajaya, tp pernah ke nampak depa masuk sampai depan dewan solat.. nampak sgt yg bangang sekor x pernah g masjid....

Anonymous said...

Ini ke parti islam yang kita nak ikut@sokong....cuba contohi UMNO, wat apa saja utk umat islam tp x pernah riak utk dpt pujian, contoh... bankan islam, takaful islam, universiti islam, masdrasah, sek agama, masjid, surau, tabung haji, dll...cuma hudud saja belum,dah nak kapir kan org, mcm le pemimpin PAS ni confirm ahli syurga.....

Megat Alam Gempita said...

Bala Allah, satu per satu Dia tunjuk tapi hanya orang yang buta hati, buta mata dan buta perut mcm fuckatan tak mau sedar. Al maklumlah setiap hari mulut mereka menyuap duit haram pemberian DAP hasil pelacuran, judi, arak....

Sesungguhnya Masjid Ar Rahimah ini dibina dari wang yang halal dan infaq dari umat Islam, namun PAS telah mengotorkannya dengan membawa si kafir harbi Xavier bertazkirah, sebab itulah Allah menurunkan bala.

Anonymous said...

Kalau datang nak jenguk2 bolehlar.. tapi siap bagi ceramah...

Dah takde tempat lain ke nak ceramah...

Kenapa diruang utama solat...

Orang kafir nak tunjukkan kat dunia yang masjid pun diaorang boleh pijak..

Anonymous said...

Yang cakap pasal pelancung boleh melawat Masjid Negara tu nampak sangat tak pernah "mencemar duli" kat Masjid Negara. Kalau dia pernah pergi mesti dia tahu yang Pelancung tidak dibenarkan (DIULANGI - TIDAK DIBENARKAN) MASUK KE DEWAN SOLAT. Ada FAHAM! A'uzubillahmiszalliq....

aloya said...

Hangpa cakap la mcm mana pun, juak2 PASpispus ni buta hati..dia takkan mengaku ni bala Allah..

Pelacur agama memang begitu!

Takbir!!

Anonymous said...

Kan tuhan xavier sama dengan orang pas. Apa susah kalau allah murka, mintak maaf dengan anak allah. Bukan ke gitu ahlul pas. . . . . Nauzubillah hi min zalik.

Anonymous said...

Aduhai.. PAS makin sesat lagi menyesatkan. Nampaknya ajaran Ayah Pin dah macam lebih baik dari ajaran PAS.

Sekurang-kurangnya Ayah Pin tak ada pun nak mencemarkan masjid Allah sampai begini sekali...

Anonymous said...

kepada orang islam yang memberi komen,diminta jaga bhs kerana sekarang kita di bulan Ramadan yang mulia.jgn kita ikut org kafir yang sentiasa ingin memecahkan umat Islam dan kepada umat Islam jgnlah sesuka hati mengikut orang kafir dan mengagungkannya demi capai matlamat politik

Anonymous said...

dulu kita pangkah PAS sebab kita bencidgn Pakalh PM yg masih bebal dan KJ yg raja pada ketika itu.Kini dgn PAS kita da Benci Sebab Allah sanggup dia jual, d Kelantan HIV, Dadah, Buang anak sejak 20 thn masih meningkat. Kedah pun sama dulu tuduh BN penyamun tp kini meka perompak...sam ala tu.. Dgn PK di SgorR

Anonymous said...

Weh...yang paling bangsat parti anak setan nie, bukan sebok nak membetulkan masjid tue, x payah susah payah naik tingkat 2 untuk Jumaat, x cukup ruang pulak tue....yang parti anak setan nie dok sebok kutip duit tue mana pergi duit tue? apsal sampai sekarang x repair2 lagi masjid? kalo gereja, kuil ngn tokong sebok jer parti anak setan nie nak cepat....BODO betul setan2 dalam parti anak setan nie...sma bodo dengan neek najeeis yang asik bercicir2 najeeis dia tue...

Anonymous said...

cuba bertaruh sape bole tunjuk umno bagi pemimpin mic,mca kafir dan/atau pas beri pkr,dap kafir masuk masjid sampai ke saf paling depan dan beri tazkirah bulan ramadan!!..........

faiz fakhirin said...

Ini ker penulisan seorang yang menggelarkan dirinya islam? Menjatuhkan air muka bukan islam dan menuduh disebabkannya malapetaka turun. Jangan Membodohkan diri sendiri dengan membuat penulisan yang terang terangan nampak kebodohannya.

nizbzam said...

jadikanlah ini satu ingatan,blum majoriti tp sudah ckup biadap terhadap agama kita.....sampai terlalu kotor sehingga perlu dibasuh oleh alam,dimanakah kepala otak pentadbir masjid.mereka btul2 menyerupai khawarij.

Anonymous said...

semoga Allah SWT melaknat mereka yg bersekongkol. amin

Anti PAS said...

depa nak tegakkan lagi benang yg basah...haa lantak hangpa la... dalam dunia ni boleh lah hangpa dok kelentong dgn jubah labuh,serban besaq dan janggut ciput.... akhirat esok Allah tak pandang semua ni bhai....sapa xavier ni sampai perlu dia masuk ke mimbar masjd??? nak bg tazkirah??dia dah sunat ka??dah mengucap ka? ada ambik wudhuk ka??? kalau setakat nak berceramah kat luaq tu lg banyak ruang bhai... entah la..hangpa la yg paling pandai dalam agama ni... kalau ada lagi nabi..dgn nabi2 tu pun mungkin tok guru hangpa berani kritik kot...

takebeer!!!!!

Anonymous said...

Masuk tu boleh tapi bagi ceramah tu yg tak boleh. dah makin sesat puak pas ni. bertaubat laa sempena bulan ramadan ni.

Anonymous said...

ni lah bala bala bala

woi penyokong pas bahlol, pelancong yg masuk masjid putrajaya sekadar luaran je, bukanya didalam ruangan dewan solat utama...

Anonymous said...

Bala ni utk juak pas.insaf la..jgn gunakan agama utk kepentingan politik pas

Anonymous said...

Kalu masuk utk sekadar melawat mgkin ok. Zaman nabi dulu org kafir masuk masjid utk ditazkirah berkenaan agama islam. Tp yg ni betul2 terbalik. Org islam pulak yg ditazkirah oleh kafir harbi dalam masjid org islam. Apocito ni kalau bukan org biol je yg sggup buat mcmni?

zam said...

kenapa masjid di jadikan tempat berpolitik dn kenapa masjid dijadikan markas utk bukan islam berpolitik...... kenapa pak2 lebai tu tak fikir panjang. mungkin ini adalah bala atau peringatan pada ahli2 kariah masjid. tak pernah pula dengar kuil2 dijadikan markas politik

Anonymous said...

puak2 bangal Pas dah anggap para pemimpin2 kafir yg beragama budha/kristian dah sama taraf dgn ularmak2 Pas...sbb tu depa jemput puak2 kafir ni utk berpolitik berceramah dalam masjid di saf utama tempat imam bertujuan utk melaga2kan umat islam dan semata2 berpolitik...

lepas ni jgn terkejut plak puak2 kafir ni akan dijemput berceramah diatas mimbar masjid Pas, kita akan nengok akan melopong lah mulut2 puak2 Pas ni dengar amanat dari sikafir sambil bertakeber sampai berbuih2 mulut..

Anonymous said...

PAS...Parti Ajaran Serabut sedang menuju kehancuran.....itu PASTI!!!....kehkehkeh

Anonymous said...

apa yang aku nampak, Allah swt nak suruh depa basuh/cuci tpt yang telah dicemari oleh kafir harbi tu. sebab tu la jadi banjir, kena la para jemaah cuci tempat tu. Kepada juak pas, masa ni la sesuai hangpa kena insaf dan bertakbir. Ada paham?

Anonymous said...

Anonymous said...
Apa lah hang bangang sangat. Itu lah suruh ngaji tapi tak mahu. Mana ada hukum kata tubuh badan orang bukan Islam itu najis. Kalau najis dah tentu Masjid Negara, Jamek K.L, Putra Jaya, dll tak akan benarkan pelancung yang bukan Islam memasuki Masjid tersebut. Lagi pakaian Dr. Xavier kira kemas kalau nak dibanding para pelancung yg. datang. Bulan puasa pun nak buat fitnah. Banyak2 kan amalan.

---------------------------------------------------------------------------------------

Woi Anon kat atas ni, apa kata ko gi jadi anjing ke-4 Xavier? Ajak anak bini skali klu otak diorg pn dh mcm ko! Pelancong masuk masjid takat mana je sial! Kafir xavier ni dh smpi ruang utama solat, tmpt imam, siap bg ceramah lg. Klu la xde undang2, org mcm ko ni mmg patut kena pancung! Lakhnat btl! Dh kena bala cmtu pn masih nk bela kafir!

Anonymous said...

Bencana akibat mengizinkan seorang kristian bertazkirah di masjid. Fikir fikirkan sahabat sekalian ini bukan cerita kisah pelancong malah pelancong pun ada adabnya jika mahu melawat masjid. Tidak boleh sembarangan berada diruangan solat apatah lagi mimbar.

Anonymous said...

PAS di pimpin oleh kumpulan Munafik (An-Nisa 138-139). Pengikut pengikut PAS jahil dalam ugama. Itu sebabnya mereka ini senang diperbodohkan oleh pemimpin pemimpin mereka.

pak rojam said...

Baguihlah beri laluan pada kapir harbi ni masuk mesjid!!!
"Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang-orang yang paling bertakwa di antara kamu"(al-Hujarat: 13). Maka aku tetapkan diriku dengan kesedaran dan takut kepada Allah supaya dapat mencapai kemuliaan di dunia dan akhirat kelak.

Anonymous said...

Masyaalah...sampai begitu sekali PAS???? Xvier lak yang bagi tazkirah...Mana dia Imam Masjid???? TK kerana memberi tahu bro...orang-orang Islam yang patut memakmurkan masjid...

Anonymous said...

Ini lah puak dajjal yg defend kapir sgt. Belagak alim konon dlm alquran x sebut. Dlm hadis pun ada bongok. Dah bongok lagi nak defend2 kapir paria ni.

Melayu haramjadah nak defend kapir konon.. Mcm.bijak tp bodo

Anonymous said...

Ini lah puak dajjal yg defend kapir sgt. Belagak alim konon dlm alquran x sebut. Dlm hadis pun ada bongok. Dah bongok lagi nak defend2 kapir paria ni.

Melayu haramjadah nak defend kapir konon.. Mcm.bijak tp bodo

Anonymous said...

Anon Tues 24 Jul... Jgnlah nampak bodoh sangat nak spin fakta. Pegilah tgok betul2. Pelancong2 yg ke masjid negara, putrajaya dll tu kat luar jer lah kws dibenarkan. Area mimbar dlm masjid sori erk. Klu nak kena sound pak jaga dah tunggu depan tu. Lagipun hak pelancong tu kena pakai jubah khas siap tutup kepala bang oii.. Dlm hal ni klu xavier mari duduk dgar tazkirah alhamdulillah. Ni hak pak ust jemaah bkopiah duk terangguk sengih2 dgar tazkirah xavier.. Kasihan Paspispus... Cakap gegak gempita mcm dialah Islam seislam islamnya di negara ni. Apa pemimpin buat semua x betul. Ust Tantawi kata karpal dah ok, Tuhan tunjuk selaluh bohongnya. Astagfirullaah.... Semoga negaraku selamat drpd malapetaka yg halus & jelas...

Anonymous said...

pada pandangan pas, xavierlebih layak bagi khutbah drp iman masjid

Anonymous said...

Anonymous said...
Apa lah hang bangang sangat. Itu lah suruh ngaji tapi tak mahu. Mana ada hukum kata tubuh badan orang bukan Islam itu najis. Kalau najis dah tentu Masjid Negara, Jamek K.L, Putra Jaya, dll tak akan benarkan pelancung yang bukan Islam memasuki Masjid tersebut. Lagi pakaian Dr. Xavier kira kemas kalau nak dibanding para pelancung yg. datang. Bulan puasa pun nak buat fitnah. Banyak2 kan amalan.

Tuesday, 24 July, 2012
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Woi Anon yg tulis atas ni, mana ko sial? Asal senyap? Jawab woi! Ke dh rasa hina sgt sbb ilmu cetek je rupanya. Elok la klu ko dh fhm skrg. Ko nk benci UMNO pn jgn la taksub sgt dgn kafir. Xavier blh tarik ko masuk syurga ke sial?

Anonymous said...

ni cerita nampak macam lawak tapi memang benar punya cerita.

kita baru saja mula berpuasa tapi terlambat sehari dari thailand dan arab saudi. masuk hari kedua puasa saya mendongak ke langit dan ternampaklah keadaan bulan yang agak besar. macam dah berumur 4 hari dah.

urusan melihat anak bulan ramadan dibuat di seluruh negara tapi tak satu tempat pun melaporkan ada melihat anak bulan ramadan. Kenapa ???

saya menyalahkan parti pas dalam perkara ini. sampai kiamat pun malaysia tak akan nampak anak bulan kerana bulan itu sebenarnya telah lama disorok dan di tempek oleh parti pas pada bendera2 parti mereka.

betul tak kata2 saya ni ????

Anonymous said...

Al QURAN itu benar maka pada akhir zaman akn ad manusia yang ISLAM sanggup menjual agama demi kepentingan diri. DUnia di ambg kiamat. Astaghfirullah....

Anonymous said...

Anon 25 Julai..
Lahabau betullah lu..
gua mula dah maintain macho x nak komen bulan bulan pose ni.... tapi tulisan lu buat gua gatal nak tulis n respon ..
Gua rasa statement lu salah, bukan PAS kasi sorok itu anak bulan.. TAPI PAS sudah hantar itu anak bulan ke Israel Sebab itu bulan dia sudah kasi patent and registered bulat.Tu sebab PAS punya bulan sentiasa kelihatan bulat dan putih .. dia kasi mandul sekali itu bulan supaya x beranak beranak lagi ... ...hahahahahahaha ... siol lu..

Anonymous said...

Aku pelik... yang pi dengar ceramah tu x ada Akai ke?.. kalau wa, wa dah angkat kai ..

Anonymous said...

faiz fakhirin..penulis menunjukkan bukti kedangkalan juak PR membenarkan org kafir memberi ucapan dalam masjid,ruang solat utama seolah setaraf dgn imam masjid..sedangkan sedia maklum org kafir x suci dan berhadas besar..so jgnlah membodohkan org lain sedangkan diri sendiri alpa tentang kebodohan diri sendiri..

Anonymous said...

takbir takbir takbir bukannya allahuakbar, sebut takbir saja, tu pasal kafir harbi pun boleh takbir

Anonymous said...

Dosa orang memfitnah itu lebih buruk dari dosa orang membunuh. Wallahualam.

Anonymous said...

Kalau nak buat cerita bohong pun biarlah masuk akal, ada pulak kariah masjid yang bodoh sangat sampai suruh orang kafir bagi tazkirah Ramadhan di masjid kah kah kahKalau orang bukan Islam masuk masjid beri ucapan boleh lagi diterima akal, tapi bila mereka tuduh orang bukan Islam bagi tazkirah, nescaya kambeng pun boleh geleng kepala melihat kebodohan mereka mencipta propaganda.Bagi menokok tambah kisah ini supaya lebih sensasi dan kontroversi, blogger-blogger Umno mendakwa, Allah turunkan banjir untuk samak bekas tapak kaki tempat pemimpin kafir berdiri.Banjir merupakan fenomena alam di mana-mana sahaja boleh berlaku banjir, termasuklah di Masjidil Haram, tempat suci pertama umat Islam.Meskipun Mekah merupakan kawasan panas terik dan tandus namun jika Allah mengkehendaki banjir maka bajirlah kaabah yang menjadi kiblat umat Islam seluruh dunia. "Mekah banjir sebab nak samak tapak kaki siapa pula? "

Anonymous said...

Di masjid putrajaya, org yang bukan Islam mana masuk di kawasan solat..dia org setakat berjalan2 di kawasan taman jer...adoiii...nampak sangat tak pernah ke masjid...:)

kucing said...

sebelum menghukum belajar dulu selok belok agama...ada berlaku perbalahan dlm kalangan ulama mengenai org kafir masuk ke dalam masjid...akhir sekali satu kata sepakat tlah dipersetujui mengikut imam shafie...boleh org kafir masuk dlm masjid kecuali..masjidil haaram,aqsor.....org bkan islam boleh masuk masjid dgn izinn penjaga masjid yg muslim....masalah banjir tu sebab kelantan memang negeri tanahnya rendah...siapa kita nk lata itu hukuman Allah

Anonymous said...

Dua ekor atas ni still nak defend kafir lahanat? Jahilnya ahlol pas ni. Patutlah kelantan tak maju maju. Dh bertahun jambatan tak siap. Sebab pemimpin pas pun cetek akal. Bagi kafir bagi ceramah dekat mimbar. Bila najib tak boleh jwb soalan pasal najis tu, ahlol ahlol tolol pas melebih lebih ktwakan najib. Bila jadi kes skrg, apa jadi? Nampak sangat sifat bodoh dalam ahlol ahlol pas ni.