Saturday, August 25, 2012

Saya Pernah Aiskrim Azmin Ali....!!


Tajuk di Malaysiakini berbunyi, "Leave My Mum Alone, Azmin Tells UMNO..." (Jangan ganggu ibu saya, kata Azmin kepada UMNO) membuatkan kita tersenyum sinis.

Mungkin Azmin tidak faham bahawa yang menghancurkan hati ibunya bukan UMNO, tetapi dirinya sendiri.

Yang menyebabkan ibunya memilih saluran media untuk meluahkan perasaan bukan UMNO, tetapi kederhakaan Azmin sendiri yang tidak memberi peluang dan ruang lain lagi untuk ibunya menariknya agar kembali ke pangkal jalan.

Yang menyebabkan Azmin menjadi anak derhaka pula bukan UMNO..., tetapi Anwar Ibrahim.

Justeru, jika Azmin perlu melepaskan kemarahan kepada seseorang, lepaskanlah kepada diri sendiri dan Anwar Ibrahim bukan UMNO.

Tidak wajar juga bagi Azmin untuk menyalahkan stesen TV dan media yang memberi ruang kepada ibunya menyerunya pulang kerana media hanya menjalankan tugas, iaitu mencari berita sensasi.... Berita seorang ahli politik yang derhaka kepada ibu pastinya sensasi.

Selagi berita tersebut benar dan bukannya fitnah, maka Azmin tidak ada hak untuk menghalang kebebasan media...!

Sedangkan parti PKR itu sendiri dimana Azmin Ali sebagai Timbalan Presidennya sering mempergunakan media untuk memburuk-burukkan keluarga dan sanak-saudara pemimpin-pemimpin UMNO.

Oleh itu, apalah salahnya jika media pro-UMNO juga menyebarkan berita mengenai keluarga dan sanak-saudaranya...? Apatah lagi jika berita tersebut bukanlah fitnah, tetapi benar belaka.

Paling jelek ialah apabila Azwan Ali, adik Azmin dari golongan LGBT juga turut menghina ibu mereka di dalam twitter miliknya....

Azwan dengan biadapnya menghina ibunya sebagai ‘sanggup menjadi bahan TV3 untuk ratings’. Begitu rendah sekali kedudukan ibu sendiri di mata si Azwan Ali. Namun, apa yang kita harapkan dari seorang pondan..!

Begitupun, Azmin Ali seharusnya mempunyai kredibiliti dan integriti yang jauh lebih tinggi dari Azwan kerana beliau bukan seorang penyanyi atau pelakon atau pengacara murahan seperti adiknya yang lembut itu.

Sebaliknya beliau adalah seorang pemimpin dan punya tanggungjawab terhadap rakyat.

Malangnya, Azmin tidak menunjukkan perbezaan taraf antara dirinya dengan Azwan, si pondan tua yang kehilangan arah kehidupan.

Persamaan mentaliti antara Azwan dan Azmin pastinya menakutkan rakyat.... Tidak mungkin manusia yang ‘hilang arah’ mampu memimpin..?

Seseorang pemimpin hanya akan mampu menjadi pemimpin yang baik, berkesan dan berjaya jika mendapat restu ibunya. Tanpa restu ibu, Azmin Ali seolah-olah telah dilaknat untuk musnah.

Bagaimana kita mengharapkan pemimpin yang telah ‘tersumpah laknat oleh ibu’ dapat membawa kesejahteraan dan kecemerlangan kepada rakyat dan negara?

Kita bukannya hendak menyibuk dengan perihal keluarga Azmin dan kesudahan nasib dirinya di dunia mahupun akhirat....

Tetapi sikap dan perbuatan Timbalan Presiden PKR itu terhadap ibunya adalah cerminan corak kepimpinan Azmin sebagai pemimpin kanan PKR sekiranya partinya mendapat mandat untuk memerintah.

Justeru, walaupun kita enggan menjadi penyibuk, soal restu ibunya sedikit sebanyak tetap menjadi urusan seluruh rakyat jelata.

Selain itu, sokongan kuat saudara kandung Azmin dari golongan LGBT terhadapnya juga turut menimbulkan persoalan mengenai pendirian PKR terhadap homoseksual, lesbian, biseksual dan transgender. Tampak seolah-olah parti ini cenderung untuk menghalalkan LGBT andainya mereka memerintah nanti.

Apa yang pasti, dua perkara yang melingkungi Azmin iaitu hubungan sejenis dan anak derhaka, sudah cukup untuk membawa kita ke arah kemusnahan yang dijanjikan Allah swt sekiranya parti PKR memenangi Pilihanraya.

12 comments:

Anonymous said...

Bukti jelas apabila kekayaan dan kuasa serta tipu daya duniawi menjadi anutan manusia sehingga membelakangkan ibu kandung sendiri. Apakah ini jenis manusia yg mahu diangkat sebagai pemimpin. Segolongan yang mengak bijak pandai Islam pun hanya mendiamkan diri seperti syaitan bisu.

Anonymous said...

ulamak pas umpama setan bisu dlm kes azmin, sbb tu ulamak masuk neraka dulu....

miong said...

korang ni, tak abis serangan peribadi, skrg nak kacau keluarga org plak, dasar UMngok busuk sampai ke usus !

Anonymous said...

alaaaa miong, buat2 lupa plak.
Kan pemimpin suci ngko Anwar Juburi tu suka lubang-lubang busuk sampai ke usus. Siap pancut2 lak tu.
kah kah kah...

Anonymous said...

Saudara miong..
Mungkin anda perlu mengulas perkara sebegini dengan fakta bagi menangkis hal ini andai anda memang tahu hal yg sebenarnya dan ada bukti nyata bahawa Azmin tidak seperti yg diceritakan. Makian tidak menyelesaikan masalah sebaliknya mencerminkan sifat serta peribadi kita pula.

Anonymous said...

Miong oi! Ko bercinta dgn si Azmin atau dgn silembut? Jangan sokong membuta tuli bro. Ini kes anak durhaka. Ko macam dia jugak ke?

Anonymous said...

miong yg bangang...kalau idola ko tu serang peribadi org lain, busuk x mulut sampai ke usus mereka???
ke ko memang suka bau busuk jubur sebab dah kena jubur oleh sheikh al juburi???

Anonymous said...

Kalau depa guna media kutuk pemimpin umno takpa,kalau umno guna media kutuk depa tak boleh..apa punya parti ni..

Anonymous said...

sblh pkr n pas duk kata mcm2 kt family org lain mcmana...yg tu blh plak...nasible...tak nak kena kutuk pegi jaga parking haram la kt wakaf che yeh

Anonymous said...

2x5 5x2 sama jugak

Anonymous said...

Bongok2.....betul GENG2 takut bini ni.
Lembulah katakan....hahahah....
Kesian.....Kesian.....kesian...

Anonymous said...

sebab tu PKR dan PAS masuk dalam kategori BUDU = BUrit dan DUit
hahahaha