Saturday, August 4, 2012

Yb Kuala Langat Kata "Kalau Diberi Pilihan Siapa Saya Perlu Halau.., Saya Akan Pilih Halimah [Isteri Tua]..."

Nampaknya semakin gelap dan hancurlah harapan Halimah Mohd Sahat untuk kembali kepangkuan suaminya, Abdullah Sani wakil rakyat PKR Ahli Parlimen Kuala Langat...

Menerusi portal Malaysiakini, Yb PKR itu membuat pengakuan bahawa sekiranya diberikan pilihan siapa yang akan dihalau dari rumahnya, maka jawapannya ialah Halimah merujuk kepada isteri pertamanya...

Alasan yang diberikan oleh Abdullah Sani menyatakan bahawa Halimah berdegil tidak mahu bermadu untuk menerima Faizah Ariffin [foto diatas] sebagai madunya..!

Bijak sungguh Yb PKR ini melepaskan tengkuknya apabila mengheret juga ibunya sebagai perisai untuk mempertahankan diri... Kunuunnya, Halimah tidak suka kepada ibunya, malah menuduh Halimah tidak senang dengan keputusan untuk Abdullah Sani menjaga ibunya yang sedang sakit ahmar.

Tak masuk akal...!

Mengikut kisah yang diceritakan oleh isteri pertama Yb PKR ini, wanita berusia 48 tahun itu juga mempunyai nilai kasih sayang terhadap ahli keluarganya sendiri. Apa yang diceritakan oleh Halimah beliau pulang ke kampungnya seorang diri kerana Abdullah Sani enggan membuang masa menziarah ayah Halimah apatah lagi menjaga orang tuanya yang jatuh sakit...

Ayuh, mari kita singkap semula sedikit sedutan daripada apa yang telah diceritakan oleh isteri pertama Yb PKR itu sebelum ini;
Akhirnya Abdullah Sani telah bernikah dengan Faizah Ariffin pada 18.03.2011 di Songhkla Thailand. Pernikahan mereka disahkan oleh Konsulat Malaysia di Songhkla melalui satu surat yang dikeluarkan oleh Konsul berkenaan.

Selepas bernikah Faizah dengan penuh lagak dan sombong pergi ke rumah Halimah bersama-sama surat nikah untuk memaklumkan dia telah bernikah dengan suami Halimah.

Halimah hidup dengan penuh sabar kerana mengenangkan anak-anak walaupun suaminya telah melakukan beliau seperti anjing kurap.

Kemuncak kepada krisis Halimah bersama suaminya adalah pada seminggu sebelum Ramadhan 1433H yang kita sedang lalui sekarang. Seminggu sebelum Ramadhan Halimah mendapat perkhabaran dari adik beradiknya tentang kesihatan bapanya di kampung yang agak tidak berapa baik.

Halimah megambil keputusan untuk melawat bapanya memandangkan ibunya telah meninggal dunia. Suami Halimah yang juga Ahli Parlimen PKR enggan turut sama pulang melawat bapa Halimah. Lalu Halimah mengambil keputusan untuk pulang berseorangan ke kampung dengan menaiki bas ekspress.

Selama seminggu berada di kampung dan pada hari pertama Ramadhan, Halimah mengambil keputusan untuk pulang ke rumahnya di Banting. Maklumlah tanggungjawab sebagai isteri dan ibu akan meningkat di bulan puasa...

Halimah memikirkan tanggungjawabnya terhadap suami dan anak-anak, sebab itu beliau tinggalkan bapanya yang sedang uzur untuk pulang menunaikan tugas tugasnya.

Dari kampungnya di Changkat Jering Perak, Halimah pulang dengan menaiki bas ekspress menuju ke Klang. [full story, klik sini]
Nampak jelas..? Daripada kisah yang diceritakan oleh Halimah beliau sudah kematian ibu, mana mungkin boleh bersikap benci kepada ibu mertuanya..?

Tambahan pula, situasi yang agak serupa dimana ayahnya juga tidak sihat, oleh itu adalah terlalu mustahil untuk wanita ini tidak memahami keadaan ibu mertuanya...!

Terbukti bahawa Yb PKR ini memiliki "ilmu" daripada Big Bossnya Anwar Ibrahim. Ilmi "tai-chi", bijak untuk "divert issue", mengalihkan tumpuan...! Yang sebenarnya, Abdullah Sani yang tidak mahu melayan karenah bapa Halimah yang sedang sakit, TETAPI beliau pusing cerita kembalikan beban itu kepada isteri pertamanya itu.

Tindakan tersebut saling tak tumpah dengan kelakuan Anwar.., dia yang meliwat Saiful, dia yang berlakon dalam video porno China Doll tetapi lihatlah jawapannya.., "ini semua kerja jahat UMNO dan Barisan Nasional..!"

Dalam penjelasan putar belit Yb PKR ini kepada Malaysiakini, beliau menyatakan bahawa isterinya berbohong dalam laporan polis diatas ini.

Sekiranya benar ini semua satu pembohongan, kenapa tidak Abdullah Sani membuat laporan balas bahawa Halimah telah membuat laporan palsu..? Bukankah itu kaedah terbaik untuk membersihkan namanya sebagai wakil rakyat Ahli Parlimen Kuala Langat..?

Game plan Yb PKR ini divert issue dan mengalihkan beban kesalahan kepada Halimah adalah "duplicate character" kepada mana mana pimpinan Pakatan Rakyat..! Malah terserlah sikap HARAM JADAH Abdullah Sani menggunakan persoalan siapa harus dia "halau" dari rumah jika diberikan pilihan samada isteri pertama ataupun ibunya memang tidak masuk akal..!

Seharusnya Yb PKR ini bijak dalam membuat tindakan ibarat menarik rambut dari dalam tepung, rambut tak putus dan tepung tak berselerak...

Memang benar syurga seorang anak dibawah tapak kaki ibu, maka Abdullah Sani mengguna pakai helah itu untuk halau Halimah. TETAPI bagaimana pula dengan nasib anak anak mereka..? Bukankah anak anak hasil perkongsian hidup Yb PKR itu bersama Halimah juga perlukan ibu mereka..? Kenapa mahu dipisahkan..? Syurga anak anak Abdullah Sani dibawah tapak kaki Halimah...!

Memetik kata kata sinis Yb PKR itu kepada Malaysiakini, "Kalau diberi pilihan siapa saya perlu halau, saya akan pilih dia (Halimah). Isteri kita boleh cari tapi ibu tak boleh,"

Isteri kita boleh cari..? Bukankah Abdullah Sani terlebih dahulu mencari isteri keduanya sebelum krisis ini timbul..?

Tak percaya..? Baca semula disini

Alasan sebenar [basic reason] tindakan Yb PKR Haram Jadah ini kerana Halimah enggan menerima Faizah sebagai madu...

Tetapi diatas "kecerdikan" Abdullah Sani mengguna pakai "ilmu" Anwar untuk divert issue maka ibunya dijadikan lesen mendapat restu penyokong penyokong dan ahlol ahlol tolol PKR menghalalkan tindakan menghalau isteri pertamanya itu.

25 comments:

manjung said...

ehhh haram jadah sungguh mamat haram jadah ni...aku kalau ayah aku sakit pun akan jaga ayah aku walau apa jadi pun. memang haram jadahhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Saya pun heran pokemon macam ini pon bole diangkat menjadi adun dan ahli parlimen. Sudah tiba masanya pokemon ini sudah harus disepak teranjang oleh orang2 kampong. Perangai dan gelagat macam musibat. Tetapi apa nak herankan kalau boss dia sendiri, peliwat terkutok, Bapa Zina, Bapa Liwat, pejuang keselamatan Yahudi Zionist. Spesis2 keparat, bngsat dan haramjadah ini sudah harus kecik2 mampos, dah tuak menyusahkan diri, anak isteri, keluarga, agama, bngsa dan negara. Hidup pun sia2, menghabiskan beras, tidak ada sumbngan yg berfaedah kepada nusa bngsa, malah menjadi contoh yg jijik kepada anak2 dan masyarakat. Sudah harus ikut contoh TBH dan pi terjun dari tingkat 10. Inilah spesis2 haramjadah yg sudah harus direjam speri kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi zionist.

Anonymous said...

Inilah perangai dan gelagat pemimpin2 Parti Kongkek Rabax, ketua umum peliwat terkutok, Hero Tamil pare pundek. Memang perangai haramjadah. Buat penjilat2 dan pencacai2 Fuckaton haramjdah, lihat lah dan gunakanlah akal, ini kah pemimpin yg anda puji dan puja, isteri sendiri bila sudah hilang madunya, disepak teranjang, sudah sperti kain burok, dibuang begitu saja. Inilah YB haramjadah, yg tak bermoral, tak bermaruah, bacul, dayus, sudah harus potong kote dan kasi anjing makan. Harap2 semua penjilat2 dan pencacai2 Parti Yahudi Zionist insaf dan sedarlah, jangan merelakan diri anda dilahant kerana menyokong spesis2 keparat, bngsat, lahanat dan pokemon. Marilah rejam2 spesis2 ini dari bumi Allah.

Anonymous said...

Dia dah kawin baru, isteri muda (dan kemungkinan anak dara). Dia kata isteri tuanya tak nak jaga ibu yang sakit. Dulu masa hiduo dengan isteri tua tak ada maid, skrg dengan isteri muda dah ada maid. Isteri muda nak jaga ibu mertua ke? Saya nampak bohong aje.

Anonymous said...

orang pkr baik jantan ke betina ke memang haramjadah. patutla suka sangat haramjadahkan orang umno rupanya dua bapak haramjadah

GotYou! said...

yERLAAA dapat bini muda bergetah la katakan... pokok getah pun tak sebergetah itu...melekatttt! Kahkahkahkah. Nnt hilang title YB tertanggallah getahnya tu kehkehkeh.

ras abu said...

Inilah kerja orang Melayu?

Anonymous said...

Aku setuju dengan Ahli Parlimen ni...

Kalau disuruh pilih antara bini tua dia dengan bini muda dia.., aku pun pilih nak ambik bini muda dia.

Muda laa best, gang...!

Anonymous said...

Sekali imbas macam cerita si tanggang
. Dua kali imbas rupanya cerita si bangang.

Anonymous said...

Cikgu"S"sais:
Teman tak heran langsung kalau orang2 PKR kawin dua.Yang teman heran kenape masih ade orang2 kampung yang sokong orang2 macam YB ini dijadikan pemimpin mereke? Jadi salah siape sebeno nye? Salah orang yang di pilih jadi pemimpin atau salah orang2 yang memilih menjadikan mereke pemimpin? Pade teman kedua2nye haprak.Yang memilih tolol dan yang di pilih bahalol.
Balik kepade kawin mude.Betine muda tu sebenarnye jenis betina gatal.Mengerunyam anu nye nak kan sesuatu yang boleh menerobos masuk.
Diperinkat "kegatan meksima" dia tak boleh tahan lagi dah.Dia mesti cari siape saje asal dapat memuaskan nafsu sex nye.Kebetulan YB ini pun mempunyai penyakit yang same,so ape lagi jadilah cerita ini.Sebenarnye bende YB itu pun bukanlah jenis yang kuat ,kukuh,keras dan tegang sangat,sekedar lemah2 liat aje!Antare naik dengan tidak aje.Tapi jadilah daripade tak ade langsung.Dapat juge lentuk2 di muare sebelum air meleleh masuk ke celah longkang.Janji basah.

Muhd Fuad said...

Isteri wajib patuh arahan suami, neraka tempatnya jika keluar rumah tampa izin suami, walaupun ayah @ ibu si isteri meninggal dunia

Anonymous said...

memang fuck giler r buat camtu..macam aku tak tau taktik diorang,auta sana auta sini putar sina putar sini heret orang tu heret orang ni tapi bab tuduh satu jer diorang taw, UMNO,BN..tu jer..memang fuck r..orang macam ni tak layak langsung jadi pemimpin..dulu ko bercinta, kawen ngan halimah tu nak plak..sekarang ko halau macam anjing kurap plak? takpe, nanti r ko tengok PRU13 nanti,rakyat halau ko camne..ngalah ke anjing kurap r t ko kena..macam BABI KURAP t,aku konpem..pergi mampos r ko..fuck!!! fuck!!! mmg FUCK r ko!!!

Anonymous said...

Bodoh kalau YB ni tak tahu menilaikan kesedapan sex bini muda dengan bini tua. Bini tua banyak screw dah longgar dan power dah lembik jadi YB ini pilih bini muda yang masih ketat lekat...hehehehe.
Orang PKR memang banyak putar alam, itu pasal orang selangor banyak yang bodoh bangang kena putar dengan PKR. Kasi janji sahaja dah cair, kalau undi PKR, nanti aku bagi tanah, tapi orang selangor tak tahu ingatkan tanah 20 ekar ke tetapi rupanya tanah kubur, FREEE . Pasal tu orang selangor jangan percaya cakap ORANG PKR. UBAH DIRI TU... DAN MINDA...

Anonymous said...

Assalamualaikum Semua,

Saya x tau apa yang YB PKR tu buat, tapi yang pastinya tempat isteri disis suami. Jika suami tidak izinkan, maka adalah haram untuk istei menziarahi ibubapanya walaupun mereka sedang nazak.

Oleh itu, walaupun suami itu jahat macam mana pun, isteri adalah haram untuk menderhakai suami kecuali jika suami itu menyuruh kepada perkara-perkara yang dialarang oleh Allah dan Rasul. Diharap semua dapat mengambil pengajara.

Anonymous said...

yb bangang tu bukannya tak izinkan bini dia ziarah bapak yg sakit,...tapi dia yang taknak pegi sebab dah ada plan nak bawak bini muda masuk dlm rumah. gatal koneklah katakan...

Anonymous said...

Woo nie crita dlast ending bini muda jd quencontrol cYb claka n mak dia jd kuli batak betina camtu..

KontolMu said...

Calon isteri pilihan anda siapa??
- Wanita
- Betina
- Perempuan
- Jalang

Pilihan YB Haram Jadah ni ialah Betina. Apa-apa pun itu hak peribadi dia. Nak lingkup rumah tangga dia..itu dia punya pasal. Yang pengundi pilih dia sebagai YB tu kenapa?? Kata P.Ramli "Penyangak dah bertemu Penyamun" nasib kau le labu!!!!!

Anonymous said...

mmg confirm aku halau PKR PRU13. Byk isu moral dan leadership. Kalau dlm rmh pun tak reti nak lead inikan Malaysia. Hancur! Belum lead lg dah hancur.

Anonymous said...

Orang melayu ni memang kurang mengaji..tu sebab suka guna hadis tanpa lihat konteks yang sebenar. Suka melihat islam menjadi agama yang tak adil...ostad2 pula suka bawa cerita penglipur lara..Kalau suami mencontoi akhlak nabi Muhammad SAW yang tak pernah berkasar dengan isteri perkara ni tak kan terjadi. Nabi sangat menggalakkan melawat orang sakit, apatah lagi kalau ibubapa yang sakit.. Si YTB (Yang tak Berkhidmat) ni bukan tak bagi isteri melawat, tapi dia tak nak ikut sebab nak sama dengan isteri baru..

Ahmad Fuad..kalau u dah tua nanti tak desape jaga terlantar tak bangun jangan marah kalau anak u tak melawat u sebab suami tak berperikemanusian tak bagi datang..

Biasanya ibubapa sakit memang tanggungjawab lelaki jaga.tapi nowadays susah nak tengok sebab lelaki jenis yang tak pedulli..tambahan lagi kalau dapat bini haprak..Yang selalu jaga ibubapa biasanya anak perempuan juga akhirnya..

Anonymous said...

Muhd Fuad...

Sebelum isteri masuk neraka...Allah lemparkan suami dulu kedalam neraka sebab tak ada perasaaan belas ihsan dan berperikemanusiaan...

Jgn main pakai hadis je kalau tak tau konteks yang sebenar..

Kepada para suami janganlah salahkan isteri kalau kamu sendiri tak dapat mencontohi akhlak Nabi Muhammad SAW yang penuh rasa kasih sayang dan belas ihsan

Dan lelaki janganlah otak letak kelutut disebabkan perempuan yang kurang akal .. Kamu dijadikan Allah sebagai pemimpin kepada wanita..

Lebai Malang said...

Siapa yang bangang??? Yang dipilih? atau yang memilih?

Anonymous said...

Assalamualaikum Semua

Ada kisah dizaman Rasulullah yang mana seorang isteri memohon dari Rasulullah untuk menziarahi bapanya yang telah meninggal dunia. Bapa si-isteri itu tinggal hanya dibawah rumahnya. Tetapi suami si isterim tidak mengizinkannya pergi, maka Rasulullah cakap pada wakil si isteri itu jangan.

Sebelum bapa si isteri itu hendak dikapankan, sekali lagi si isteri memohon dari Rasulullah yang dia hendak menziarahi bapanya dan sekali lagi Rasulullah kata jangan.

Sehinggalah sebelum bapa si isteri hendak dibawa ke perkuburan. Akhir sekali Rasulullah berkata bahawa si isteri itu adalah ahli syurga kerana mendengar arahan suaminya.

Satu lagi, jika diri itu rasa lebih baik dari pihak yang lain, maka buktikanlah dengan menggunakan perkataan yang baik-bail. Apa bezanya yang berkata dan yang diperkatakan kalau bahasa dan gaya bahaya tidak membayangkan ketingian budi pekerti.

Anonymous said...

Anonymous said...

Assalamualaikum Semua

Ada kisah dizaman Rasulullah yang mana seorang isteri memohon dari Rasulullah untuk menziarahi bapanya yang telah meninggal dunia. Bapa si-isteri itu tinggal hanya dibawah rumahnya. Tetapi suami si isterim tidak mengizinkannya pergi, maka Rasulullah cakap pada wakil si isteri itu jangan.

Sebelum bapa si isteri itu hendak dikapankan, sekali lagi si isteri memohon dari Rasulullah yang dia hendak menziarahi bapanya dan sekali lagi Rasulullah kata jangan.

Sehinggalah sebelum bapa si isteri hendak dibawa ke perkuburan. Akhir sekali Rasulullah berkata bahawa si isteri itu adalah ahli syurga kerana mendengar arahan suaminya.

Satu lagi, jika diri itu rasa lebih baik dari pihak yang lain, maka buktikanlah dengan menggunakan perkataan yang baik-bail. Apa bezanya yang berkata dan yang diperkatakan kalau bahasa dan gaya bahaya tidak membayangkan ketingian budi pekerti.
Sunday, 05 August, 2012

Cuba cerita dengan betul, nanti berdosa sebab menipu jalan cerita. Yang saya tahu si suami telah keluar berjihad dan semasa itu bapa si isteri belum meninggal dunia. Semasa bapa si isteri meninggal si suami tiada di kampung halaman macamana nak minta izin. Sebab itu si isteri menghantar wakil berjumpa nabi, bodoh...

Perlu juga diberitahu bahawa si suami tidak pernah menghalang
si isteri berjumpa bapanya cuma sebelum si suami keluar rumah si isteri terlupa minta izin. Dan memang si isteri seorang yang taat.

Satu lagi, jika diri itu rasa lebih baik dari pihak yang lain, maka buktikanlah dengan menggunakan perkataan yang baik-bail. Apa bezanya yang berkata dan yang diperkatakan kalau bahasa dan gaya bahaya tidak membayangkan ketingian budi pekerti.

Nak tinggi budi pekertipun biarlah jujur dan jangan mengelirukan/menipu.

Anonymous said...

masyallah..org tegur pun dikatakan bodoh..katalah dia tersalah fakta ke whatsoever perlu ke kata org bodoh..

bila org kutuk naik angin tapi bahasa pakai..masyaallah..

Anonymous said...

kalau di pertandingkan bumper faizah dgn zuraidah u rasa tough fight tak?