Thursday, September 13, 2012

Abby Abadi Kata Malaysia Dalam BAHAYA Sebab UMNO Tak Ikut Syariat ISLAM

Best Video Klip dibawah ini....!! Wajib tonton untuk kita saksikan kebodohan seorang Ostazah Celop Celop ciptaan parti yang menjadi BARUA Karpal Singh....

12 comments:

Anonymous said...

org tua ni sakit kot. sakit jiwa ni. org x ikut syariat tu masalah org tu sendiri bodo. kerajaan dah bagi banyak kemudahan utk belajar jadi org islam sejati tapi kenapa x ikut. ni nak ikut siseputaralam jugak bodo. jgn riak lah. beramal kpd allah dgn ikhlas. x perlu nak riak. nanti jadi bahan bakar api neraka. mudah2an org tua ni bertaubat. neraka melambai2

fazhril gallery said...

ada org pandai ckp tp tak boleh buat pepatah melayu mengatakan ibarat tin kosang tau ckp je pas 2 salahkan pihak lean sape yg btl pn tau ahkirnya timbul sifat benci membenci x pn m'gata dan paling best fitnah

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

Malaysia dalam bahaya sebab PAS dah sokong murtad, sokong LGBT, sokong zina, sokong pluralisme, sokong jual kalimah Allah, jual Islam, sokong kafir.....

Anonymous said...

Anonymous
Thursday, 13 September, 2012.

Sebelum mengata orang lain bodoh, cerminlah diri anda dahulu. Sebab jika apa yang disebut oleh orang itu benar, maka anda telah jadi 2 kali bodoh. Anda kata syariat tu masalah orang itu sendiri yer. Mudahnya bercakap. Klu begitu janganlah dihukum orang yang berzina, orang yang minum arak dll sbb syariat itu masalah individu, begitu? Klu mcm tulah anda cakap, apa gunanya Al Quran yang begitu tebal Allah turunkan pada kita sebagai panduan hidup. Klu cara anda ini, ibarat Al Quran tu cuma ada 2 atau 3 helai pages shj. Anda kata kerajaan sediakan kemudahan utk belajar jadi org Islam sejati. Dari cara anda menulis, anda rasa anda Islam sejati? Anda sokong orang Islam yang mempersendakan Hukum Hudud, adakah itu Islam sejati? Oh mungkin anda lupa untuk bagitau satu lagi komen popular "negara kita dalam keadaan aman knp tak bersyukur?" ini jawapannya ye wahai saudaraku. Aman kalau dlm definisi bukan Islam pun tidak berguna. Objektif syaitan ialah melalaikan manusia, tidak kiralah orang tu hidupnya kaya, miskin atau hidupnya aman damai. England, Singapura dan Sweden pun aman juga tapi penuh dgn hiburan, maksiat dan tiada syiar Islam. Itukah yg kita hendak dlm masyarakt kita? Aman yg bersifat duniawi shj? fleksibiliti yg samarata diantara ruang melakukan maksiat dan ibadat dgn alasan pintu taubat sentiasa terbuka dan ibadat bolehlah dilengah-lengahkan dan lain2 pemikiran liberal, itukah yang anda kata Islam sejati? Saudaraku, hargailah akal dan kepandaian yang telah Allah berikan pada kamu. Saya doakan yang terbaik untuk anda. Salam..

Anonymous said...

Semakin banyak bercakap semakin terselah bebodohan semakin hina diri itu bertambah juga dosa.

Anonymous said...

ko pon bangang gak.. ingat ko dh pndai ckp ttg hudud ko dh Islam sejati... Kalu betul nk tegakkan hudud biarlah menyeluruh.. bkn kt org Islam je.. Islam tu adil..Jgn kapir lain plak hukumnya.. Kalo ko ckp ttg maksiat,negara Spt negara2 Arab (hudud) pn terjadi maksiat. apa yg korg pjuangkan pon bkn btul...hanya hudud parti.. bkn HUDUD ISLAM..

Anonymous said...

Dia baru balik dari Al Azhar ker?????tetiba dah dapat gelaran Ustazah???Ulama luar semua sanjung usaha malaysia memartabatkan Agama Islam tetapi Org2 Pas dan Ustazah segera ni pulak yang lebih2 kononya lebih berilmu..Malaysia negara berbilang kaum dan Agama jadi lainlah coraknya negara Islamya berbanding Arab Saudi.

Anonymous said...

Ini lagi satu betina sial (Abby Pusara Abadi)!!

Baru masok PAS PIS PUS MAMPUS dah nak bual pasal syari'at.

Masa zaman menyanyi tergedik2 dan berlakon tu ikot syari'at siapa??

Weiii Abby pusara abadi ko pernah dengar pepatah kata ini tak??

"Don't teach your Father how to make babies"

Anonymous said...

Kepada: Anonymous said...

….ko pon bangang gak.. ingat ko dh pndai ckp ttg hudud..."

Wahai saudara Islam ku. Bacalah tulisan ku sehingga habis, kemudian baru nyatakan pandangan...
Tahukah anda apakah maksudnya terbatal syahadah? Mari saya tuliskan definisinya. Terbatal syahadah: Terbatalnya iman seseorang muslim dan menjadi kafir. Bermaksud seseorang yang telah mengucap dua kalimah syahadah, lalu secara sengaja telah mengeluarkan kata-kata lisan atau perbuatan yang menyebabkan terbatalnya syahadah atau iman. Misalnya ia mempersendakan hukum merejam dengan batu bagi pesalah zina; enggan berhukum dengan hukum Allah (al Maidah: 44); berikrar dengan kalimah kufur; ingkar terhadap sesuatu yang sudah maklum dalam agama (misalnya enggan berpuasa kerana mendakwa melemahkan ekonomi umat Islam);
Anda mengatakan hudud itu perlu dilaksanakan juga kpd orang yang bukan Islam. Saudaraku...Hudud itu tidak wajib kpd orang bukan Islam. Begitulah praktisnya pada zaman rasulullah. Begitu juga dengan zakat. Ia tidak wajib kepada orang bukan Islam tetapi mereka perlu membayar Jizyah.
Anda mengatakan hudud parti. Minta penjelasan sebab saya tidak tahu maksudnya. Saya ada juga terdengar orang kata Hudud Pas. Adakah maksudnya Hudud yang nak dibuat oleh Pas itu tidak mengikut nas2 didalam Al Quran? Tolong jelaskan secara ilmiah agar hati saya terbuka untuk BN.
Apabila anda menyatakan seeloknya Hudud perlu dibuat secara menyeluruh, Alhamdulillah masih ada nur didalam diri anda. Yang sebenarnya, fizikal anda nampak seperti menyokong kemungkaran tetapi sebenarnya anda inginkan kebenaran, cuma mungkin anda belum menemuinya. Saya doakan yang terbaik untuk anda. Salam...

Anonymous said...

kerajaan dah siapkan masjid2 dan surau2, cikgu agama disekolah, membenarkan sekolah agama swasta - salah sendiri bukan salah kerajaan.

Anonymous said...

Terima kasih kerana mengingatkan saya untuk berterima kasih dan bersyukur. Saya berterima kasih kepada rakyat yang bekerja keras untuk penghasilan cukai dan kerajaan pula membelanjakannya dengan baik untuk membina surau2, masjid2 dan sekolah2 agama. Namun begitu saya tetap tidak setuju dengan tindakan pemimpin yang menolak Hudud secara mentah2, seperti ungkapan pemimpin Islam kita kata "say no to Hudud". Dato'S...... pula berkata hudud untuk dilaksanakan itu sesuatu yang melucukan dan ada beberapa lagi. Hudud itu nas2 didalam Al Quran yang wajib dilaksanakan jika pemimpin kita itu Islam, ianya tidak sama seperti Qisas. Mca dan Dap saya tak nak ulas sbb mereka golongan kufar sememangnya tidak bersetuju,dan tanggungjawab kitalah untuk menjelaskan kepada mereka keindahan Islam. Kita yang Islam ini jangan kata menolak, mempersenda sahaja sudah terbatal syahadah. Ini bukan saya cakap, tetapi memang itulah definisi Terbatal Syahadah. Lim Guan Eng pula telah mula menyatakan fakta yang positif setelah diberi penerangan tentang Hudud dimana dia berkata "masyarakat cina haruslah menghormati hudud atau undang2 Islam sebagaimana mereka menghormati kebebasan agama kita". Yang hujung tu saya tak ingat samada dia kata "agama kita" atau "agama2 lain" nanti saya cari. Saudar2 ku, concern saya bukanlah kerana parti sebab baik PM atau TG Nik Aziz tak kenal pun saya, tetapi yang saya bimbang ialah saya takut dikira subhat dihari pembalasan kelak. Kalau dua dua pemimpin tak nak laksanakan, itu tidak mengapa, mudah mudahan bahagian kita akan terlepas dan kedua dua pemimpin itulah yang bertanggungjawab kelak. Hidup ini tidak lama, hanya sekelip mata jika dibandingkan kehidupan di hari pembalasan, itulah ketakutan saya yang sebenar. Itu ketakutan yang paling agung dalam erti ketakutan. Jika BN ikhlas bersetuju untuk melaksanakannya, InsyaAllah saya pun akan menyokong BN. Saya rasa Pas sendiri akan bekerjasama dengan BN. Saya doakan yang terbaik untuk semua saudara Islamku. Salam...