Sunday, September 16, 2012

Anwar Sangat Sangat Kecewa Dengan KEGAGALAN Zuraidah & Wanita Wanita PKR...

dipetik dari Gelagat Anwar

Selepas hadir di majlis perasmian apa yang dipanggil sebagai ‘Buku Jingga – Agenda Wanita Malaysia’, Anwar tidak menyorokkan perasaan kecewa dengan sikap Zuraida yang gemar mengemukakan cadangan-cadangan retorik di dalam program tersebut.

Dalam ucapan, Anwar sendiri mengatakan PR perlu mencari jalan untuk mengukuh sokongan wanita dalam PRU yang akan datang. Kalau setakat menggunakan retorik, ianya tidak akan berjaya menarik pengundi wanita.

Perhatikan tujuh bidang tuju-tumpu yang dikemukakan oleh Zuraida:- Dasar pendidikan yang “celik dan cerdik” terhadap wanita dengan menerapkan Falsafah Hormat Wanita dan peka gender dalam agenda pendidikan negara. Memberi perhatian khusus kepada kelangsungan kesihatan dan hidup berkualiti kepada wanita. Merangka program, menyelaras, menggalak dan membuka peluang dengan penglibatan wanita bidang ekonomi. Merangka dan mengenalpasti agenda yang mementingkan kesejateraan sosial dan keselamatan di kalangan wanita. Menyusun dan menyebarluas program pendemokrasian dan pendidikan politik di kalangan wanita secara berimbang di seluruh negara. Melakukan pemberdayaan dan penguatkuasaan undang-undang serta penambaikan terhadap akta dan dasar yang tertumpu antaranya kepada jenayah keganasan, gangguan seksual, keganasan rumah tangga, diskriminasi dan pemerdagangan wanita. Memberdaya golongan Wanita Muda yang berumur 18 hingga 35 tahun dari aspek pengukuhan jati diri, pemantapan keluarga, pemberdayaan ekonomi mandiri dan keseimbangan kerjaya. Ucapan Anwar sendiri berbunyi:-

“Mendekati wanita di bandar tidak sama dengan wanita di kawasan desa dan pedalaman. Dan cabaran kita yang besar adalah di kawasan desa dan pedalaman.

“Saya percaya rakan-rakan pimpinan PAS, DAP dan Keadilan tidak menjadikan ia sebagai slogan atau retorik biasa yang dilakukan, kerana sudah 50 tahun lalu dengan retorik yang sama. “Semua ingin memberdaya dan memperkasa tetapi akhirnya bukan memberdaya tapi memperdaya…”

Ramai kalangan wanita yang hadir mengatakan umur politik Zuraida sudah semakin hampir sampai ke penghujung. Anwar tidak yakin Zuraidah mampu menarik minat wanita. Dengan wajah. Dengan badan. Dengan cakap yang tidak improved – Anwar sendiri mengatakan dia sudah hilang percaya kepada kepimpinan Zuraida.

Kekecewaan Anwar ini dinyatakan secara terbuka.

Sebagai ganti kepada kekecewaan Anwar, Zuraida janji mengumpul jumlah wanita lebih besar pada 23hb nanti.

6 comments:

Anonymous said...

wow...abg non dikelilingi china dolls tu...hehehe...

Anonymous said...

wowwww...china dolls nuarr

Anonymous said...

himpunan china dollss tua.. kenapa china doll ek.. mana bini doll aaahhh

Anonymous said...

ooo ..igtkn Mak Lampir xde JANTINA..geng LGBT...pompuan rupenyer.....

ish ish ish...

Anonymous said...

hantar Zuraidah balik tempat asal dia iaitu Singapore jadi pencuci tandas kat Changi airport aje..

Anonymous said...

..dah lama dah written off si nuar munapig ni.. once a munafique always a munafique.. biaq pi la dia dgn kote bengkoknya.. nak sumbat ke dlm lubang mana pun lantaq pi la dgn munapig sekoq ni..

..hmm tangan dia dlm kocek ke dlm seluaq tu.. hehe..