Tuesday, September 11, 2012

Apabila Janda Dah Lama Tak Melakukan Hubungan Seks..., Fikirannya Semakin Bercelaru...!

Kerusi Menteri Besar Kedah boleh dikatakan antara kerusi politik yang amat panas. Ini berikutan begitu ramai di kalangan PAS sendiri yang ingin berada di kerusi tersebut.

Kerana begitu ‘gilakan’ kerusi tersebut, PAS langsung tidak menimbangkan situasi sekiranya mereka tidak dapat mempertahankan negeri itu dalam PRU nanti. Mereka seolah-olah yakin bahawa masalah mereka hanyalah siapa yang akan menggantikan Dato’ Seri Azizan Razak dan bukannya bagaimana untuk memastikan kemenangan PAS di Kedah.

Antara yang mensasarkan jawatan Menteri Besar di kalangan PAS Kedah ialah Mat Sabu dan juga Mahfudz Omar, selain dari Phahrolrazi yang tidak dapat lagi membendung kerakusannya sehingga sanggup menuntut Azizan berundur dan bersikap biadap secara terbuka terhadap beliau.

Secara umumnya, perbalahan di dalam PAS adalah antara golongan Ulama dan moderate atau Anwarinas, selain sesama golongan moderate/Anwarinas sendiri. Golongan Ulama terdiri dari Dato’ Seri Azizan dan penyokong-penyokongnya manakala semua yang menentang beliau tadi adalah dari golongan moderate.

Sebagai seorang yang telah lama bertapak dalam politik PAS Kedah, Mahfudz sebelum ini agak selesa kerana percaya yang beliau adalah individu yang paling layak duduk di tempat Azizan sekiranya Azizan berundur. Namun keselesaannya kini terancam dengan ura-ura Mat Sabu ingin bertanding di Pendang dengan matlamat untuk menjadi Menteri Besar Kedah menggantikan Azizan.

Bagi mengekang kemaraan Mat Sabu, Mahfudz telah pun menulis surat atas nama kepimpinan PAS Kedah kepada PAS Pusat untuk menolak Mat Sabu bertanding di Kedah. Lanjutan dari itu, semua program-program PAS di Kedah tidak akan sekali-kali menemukan kedua-dua tokoh yang terkenal paling bodoh di dalam PAS ini.

Akar umbi PAS Kedah secara amnya berada di belakang Azizan iaitu golongan Ulama termasuk para Tok Guru Pondok dan Pemuda PAS Kedah yang diketuai oleh Ustaz Mat Yahya. Mereka rata-ratanya menganggap golongan moderate dan Anwarinas yang menentang Azizan sebagai kurang ajar, malah digelar syaitan.

Golongan moderate dan Anwarinas secara langsung menerima bantuan dan sokongan PAS Pusat, Anwar dan juga DAP. Namun, mereka tidak mampu mengenakan tekanan secara langsung dan nyata terhadap Azizan memandangkan beliau mendapat sokongan kuat dari akar umbi. Ini membuatkan kepimpinan PAS Pusat, seperti Hadi Awang dan Nik Aziz serba salah kerana takut dilihat tidak menyebelahi golongan Ulama.

Sementara kepimpinan pusat berada dalam keadaan serba-salah, peperangan antara Mahfudz dan Mat Sabu terus berlangsung secara diam-diam. Manakala Azizan pula terus yakin yang beliau mendapat sokongan rakyat dan akar umbi PAS.

Phahrolrazi pula membuat perancangan berasingan untuk menjatuhkan Azizan. Malah beliau menganggap permusuhannya dengan Azizan kini telah menjadi permusuhan peribadi. Beliau dikatakan mendendami Azizan kerana tidak meluluskan satu projek yang dicadang olehnya sedangkan beliau telah pun berjanji dengan ‘tauke’ yang berkenaan bahawa projek tersebut pasti akan diluluskan.

Apa yang berlaku membuatkan Phahrolrazi tidak tidur malam kerana dipersoal oleh ‘tauke’ tersebut. Justeru, Azizan perlu dijatuhkan barulah hidupnya akan aman kembali.

Nampaknya, musuh Azizan berada di segenap penjuru negeri Kedah. Namun, sebelum mereka semua menghalakan muncung senapang ke arah Azizan, mereka juga perlu menembak sesama sendiri terlebih dahulu sehingga mungkin hanya seorang sahaja yang tinggal untuk menentang Azizan.

Keadaan ini wajar dimanfaatkan oleh UMNO Kedah sebaik-baiknya. UMNO pasti telah belajar dari kesilapan bahawa tidak ada apa yang dapat memastikan kejatuhan sesuatu parti yang telah bertapak dengan selesa, selain dari pertelagahan sesama sendiri.

Ini adalah peluang terbaik UMNO untuk merampas kembali Kedah kerana PAS Kedah sudah hampir terlupa siapa musuh utama mereka. Mereka kini benar-benar lalai dari menangani masalah rakyat dan negeri, yang merupakan senjata utama untuk memenangi Pilihanraya.

25 comments:

Anonymous said...

Laaaaaa mana cerita si janda meletop tuh? Potong stim betullah ko ni...

Anonymous said...

bos..duda janda ni perkara biasa bos..buleh rujuk..jgn gila talak..kacau dibuatye mcm2 hal...maklumlah nak dapatkn balik benda yg lepas...

Bomo Siam said...

Kedah pulak dahhh....!

Tuan MIK, macam mana Dato Seri Azizan tu nak tau dgn pasti, Abby tu dah janda, klu bukan puak2 UMNU(bekas laki abby) yg bagi tau.

Jadik dlm menangani isu si abby ni ( janda UMNU, macam Kedah jugak), DS Azizan musti pastikan bekas laki si abby ni (UMNU) benar2 tak gila talak...!

Gila talak ni, akan buatkan macam2 cara digunakan utk pikat balik bekas bini dia tu. Termasuk cipta berbagai tohmahan & fitnah...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

bomo siam lagi..
ko ni tak serik2 ke nak syirikkan org lain yerk..
Nama ko pun da ada unsur syirik, ni nak buat lagi perkara syirik..
Nak suruh org lain meroyan lah..
Nak suruk org gila talak lah..
Nak suruh org lain check si abby tu janda ke tidaklah..
apaaalah yg ada dalam kepala hotak bomo siam ni tak lain dari buat perkara2 yang memesongkan fikiran org.
Ko tak takud dosa ke? Ko tak takut nanti tanah kubur tak trima jasad org yang penuh ngan dosa syirik. Ko tak kesian ke mak ko ke, yg panas perutnya mengandungkan ko..ko ubah la nama ko Aljuburi ke, atau LGBT ke kan ko sezaman dan sealiran ngam si nua bontot tu..

Anonymous said...

..hmm dun waste time la dgn betina sekoq ni.. biar kan aje dia diperkudakan party lebai2 kulop ni untuk meraih undi.. nnt lama2 dia bosan la.. soon she'll ran outta steam..

Bomo Siam said...

Aku just komen ikut tajuk yg Tuan Mik bagi...

Ada apa2 masaalah...???

nizbzam said...

bomoh siam bangkaiiii...

muahahahahahaha......

Anonymous said...

Nonok abby bau busuk macam ikan busuk sapa teringin....tu yang norman cari memey...Puak Pas tak palah janji nonok...oleh mat sniper.

Anonymous said...

Tapi UMNO Kedah diracun oleh pelobi2 Mukhriz. Tun M cuba teruskan legasinya dgn 'memaksa' Mukhriz naik di Kedah. Mereka cuba ketepikan Ahmad Bashah. Budaya yg dibawa oleh segelintir UMNO lupa diri ini cukup bahaya dlm keadaan genting untuk melawan musuh PR Laknatullah.

Tolonglah bloggers UMNO jgn jd gunting dlm lipatan. Di kala rakyat sibuk utk tumbangkan REjim PR di Kedah, ada pula yg jadi parasit. Jangan ajar Mukhriz cantas org..esok2 dia pula kena cantas. Sabar dan tertib, lagipun Mukhriz xsesuai dgn suasana Kedah. Beliau amat sesuai jd Menteri penuh Kabinet.

Anonymous said...

Bomo SIal merepek ape lah kt MIK ni.. dh kena banned kt GAP.. die cari makan kt sini kah...kah..kah dasar ANJING KURAP.. bg anak bini ko makan duit haram!

Anonymous said...

Mahadzir Khalid nak buang kat mana?

Anonymous said...

Ape bomoh siam merepek ni..bile pulak si abby ni penah masuk umno..gile ke hape.. merepek meraban..sembang mcm mambang..

Anonymous said...

Jahanam ler ko bomoh siam! Pukimak ko! Hahahahahaha..

Anonymous said...

Bodohnya & bangangnya bomo siam mcm mat sabun..

Anonymous said...

Hidup lagi Bomoh Sial ni..lama2 terus jadi sial kerana tak habis2 dilaknat manusia waras..

bila 1000 orang mendioakan Bomoh Sial jadi sial maka sial lah seluruh keluarganya mcm yg terjadi kepada LKY

Anonymous said...

apala owner blog ni...macam goblok pun ada...tajuk dan gambar lain, tapi cerita lain...tak habis2 nak publisiti murahan nak. grow up lah sikit blogger oi...buat malu je penyokong BN.

Bomo Siam said...

Abby tu kan ke janda Norman. Norman tu org UMNU. Jadi...abby tu, janda UMNU la...!

Mmuuaahhahahaha...!

Anonymous said...

UMNO dan sex tak boleh dipisahkan...maka jadila UMPORNO...dan yang terkini UMNO adalah syaitan yang dikenali...cayalah UMNU opps UMNO...jgn marah aaa.......

Anonymous said...

Sebenarnya bomo siam tu dok melelh air liur nengokkan tetek janda orman tu..

Biasa laa manusia sebelum dapat pandai berjanji langit dan bumi..apa nak hairan janji tu cuma mainan air liur je tapi bila dah dapat negeri manifesto yang diucapkan dikata bukan satu perjanjian pulak. Pak Lobai PAS pun manusia biasa..mereka ni sama sahaja mengejar kuasa..kebendaan dan pompuan. Mereka cuma berlagak alim dan beragama dengan menjadikan agama sebagai topeng untuk menipu dan mengabui mata penyokong mereka sahaja..

Anonymous said...

bernas madey shd thnk again

Anonymous said...

mksd pptah bahsa inggeris tu tbalik.. hoi ko mana perna amik english triple1, 9

ko diam cukup la..jaga martabat sendiri...

Anonymous said...

Nak tengok buruk Abby tungu dia kuar PIS. Kaw2 punya puak dia belasah.

Anonymous said...

Walaupun b inggeris tapi ttg hal berkaitan agama Islam/akidah jgn nak permainkan bro....lu bljr agama tak???

AWAT PULAK NIE said...

Nak gila talak apa oii, yang dok ada lani lagi cun wow...best punya, muda lagi...belum beranak lagi oii. iTU PUN NAK KENA HABAK KA....

Anonymous said...

Had baru lebih ketat dok ada..nak gila dgn benda yg dah koyak rabak pasai pa....