Tuesday, September 18, 2012

Cynthia Gabriel Sikit Pun Tak Gentar Dengan Ismail Sabri...!!


SUARAM bersedia untuk menghadapi “kemungkinan paling buruk” dalam tindakan kerajaan ke atasnya, termasuk kemungkinan diisytiharkan sebagai pertubuhan haram.

Anggota sekretariatnya, Cynthia Gabriel berkata SUARAM bersedia untuk menghadapi kemungkinan itu memandangkan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyatakan bahawa NGO berkenaan mungkin boleh dituduh atas beberapa dakwaan.

"Beliau juga membayangkan bahawa SUARAM merupakan sebuah pertubuhan haram, jadi kita bersedia untuk apa saja," katanya.

Tambahnya, NGO itu hanya akan mendedahkan rancangannya apabila tiba masanya.

Gabriel berkata, Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) sengaja menggambarkan SUARAM sebagai entiti berbeza daripada syarikat yang didaftarkan – Suara Inisiatif Sdn Bhd – untuk mengisytiharkannya sebagai pertubuhan haram.

"Kami percaya pihak berkuasa sebenarnya main kotor kerana mereka cuba bezakan SUARAM dan Suara Inisiatif, sedangkan (kedua-duanya) satu (entiti) sama," katanya.

Malaysiakini

14 comments:

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

Mana bolih sama. Satu dibawah SSM satu dibawah ROS. Pertubuhan=BHD ke? You org sentiasa cari pasal dan buat hal.

Anonymous said...

Yelah,apa yang nak di gentarkan...ramai 'lawyer'puak puak pembangkang bersiap sedia untuk membela mereka...sebab tu diorang besar kepala...kena pulak lawyer di bawah Peguam Negara kebanyakkannya muka baru dan masih mentah...habis kena ratah!!

Anonymous said...

Tengok betapa biadapnya betina paria ni sekor, dah lah buat kerja haram ,sumber pendapatan pun secara haram, perangai jangan katalah memang pun macam anak haram, berani cabar lagi.
Kenapa jadi begini ? kerana betina bacul ni dan Suara Anak2 Haram tahu benar yang banyak melayu melayu bacul yang bersama serta menyokong mereka

Anonymous said...

apa 2 pun babi babi sial ni juga akan menang sebab hakim dan peguam kan msia semua dah dibayar oleh pr sudah tentu berat sebelah...undang-undang msia ciptaan dan makanan diaorang ...kerajaan perlu lebih tegas daripada Undang2....faham2 saja...apa nak buat..

Anonymous said...

Kita ambil tindakan yang tidak ikut undang undang sebab dia tidak gentar ........Kita akan kasi dia gentar dan ingat sampai bila bila .

Anonymous said...

Sekarang sudah terang dan seterang terangnya SUARAM adalah Suara Inisiatif Sdn Bhd... Patutlah beria ia sangat nak suruh bubar ISA... rupa rupa nya supaya senang dia nak subversif negara.. sial lu Hishamudin mulut lebar ...

Anonymous said...

Tu la..lyr kann skrg pe cite..byk kes besar klh cmtu jek..
X mhir or mls wt reserch ks?

Anonymous said...

oooo ko main kotor boleh ya.org balas blk kata org main kotor.mcm watak hantu geng 606 cerita pdekar bujang lapok!"ooo ko main kasar boleh ya"

Anonymous said...

Biasa la paria baru kluar ladang tu..

Anonymous said...

bila ROS nak luluskan pendaftaran Pakatan Rakyat & Lambangnya untuk PRU13 ni?

Mengapa terlalu lama..... proses pendaftarannya?

Anonymous said...

Tindakan double standards .... mungkin inilah akibatnya jentera kerajaan diperalatkan bagi politik kepartian umno/bn....

kita perlu ubah kerajaan baru boleh betulkan jentera kerajaan yg diselewengkan itu sejak 55 tahun yg lalu....

Anonymous said...

anon kat atas,
silent majority akan ajar PR supaya terkubur selama2nya sepertimana berlaku pd APU, Barisan Alternatif dll sblm ini.

Anonymous said...

Anon Thursday 20,,,,silent majoriti jgklah yang tumbangkan 5 negeri dlm PRU12 yg lalu.....dan kalau dgr2 cerita dlm PRU13 mgkin lebih separuh negeri di Malaysia akan jatuh dlm PRU13.....takut jgk kalau hal ini benar2 terjadi......