Monday, September 10, 2012

Hukuman Tali Gantung Menanti Body Guard Anwar Ibrahim..??

Berkumandang riuh rendah seharian semalaman kisah pengawal peribadi @ Body Guard Anwar Ibrahim...

Kisahnya seorang Body Guard yang bertindak diluar batasan mengacukan pistolnya kearah orang awam.

Kejadian berlaku di Jasin, Melaka petang kelmarin sewaktu sekumpulan rakyat di Melaka yang tidak mahu Anwar berkunjung untuk "mengotorkan" bandaraya bersejarah negeri Hang Tuah itu menunggu dibahu jalan untuk menyatakan protes mereka.

Tindakan seorang lelaki yang mengacukan pistolnya dari dalam kenderaan jenis Toyota Camry dengan nombor pendaftaran WUR 3662. Kenderaan ini menjadi pengiring kepada Bas Jelajah Merdeka Rakyat yang membawa Anwar Ibrahim.

Yang peliknya, tindakan Body Guard Anwar itu dilihat bodoh kerana bas yang membawa Bossnya itu sudah melepasi kumpulan yang membuat protes. Bukannya bas tersebut tersekat perjalanan akibat dikepung atau ditahan.., maka apa perlunya tindakan mengacukan pistol..?

Soalannya sekarang.., apakah lelaki tersebut memiliki lesen senjata api yang sah...? Tidakkah menjadi satu kesalahan memiliki senjata api tanpa lesen..? Apakah hukuman keatas kesalahan tersebut..?

Sebagai kesalahan kedua iaitu kesalahan seterusnya.., apakah seseorang itu dibenarkan menerusi undang undang mengacukan pistol kearah orang awam tanpa sebab yang munasabah..?

Semoga pihak berwajib dapatlah melaksanakan tugas mereka demi kepentingan awam..!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

27 comments:

Anonymous said...

Begini lah yang terjadi sekiranya puak nuar brahi ini memerintah..pada beliau apa sahaja yang melibatkan dia dibenarkan..jangan lupa kes dia dipenjara dahulu disebabkan menyalahgunakan kuasa iaitu mengarahkan Unit UTK untuk menyerbu rumah orang yang melindungi Azizan dan Ummi serta menggunakan polis untuk mengungut kedua-duanya. so wahai rakyat Malaysia berwaspada lah dengan puak-puak ini..

Bomo Siam said...

Unit UTK mana yg digunakan semasa Anwar ditangkap dulu?

Unit UTK mana pulak yg 'culik' DYM Sultan Kelantan dari dlm keta?

Apa salah bodyguard Anwar tuu...???

...beliau patut dinaikkan gaji.

Bomo Siam said...

Pergerakan Anwar semakin diancam dgn berbagai kejadian. Seperti di mesjid, bas disekat & dirosakkan. Hak beliau sebagai Ketua Pembangkang yg dilindungi perlembagaan cuba dinafikan.

Adakah rakyat pernah menyekat rombongan kereta PM?

Dgn segala kekuatan perlindungan polis, tentera, SB serta bodyguard mengiringi PM...

Anwar hanya ada private bodyguard...! Apabila pd fikiran bodyguard, situasi mengancam majikannya, hak beliau utk bertindak tidak boleh dinafikan...!!!

...lagipun dia tu acu bukan pd org awam tapi pd tentera upahan!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo bodoh.

Anonymous said...

PM tu sape.....
ANUAR tu sape

mcm ni lah nak di senangkan cerita setiap org kenamaan mmg ada bodyguard sendiri.

yang menjadi persoalannya ada kah undang2 membenarkan seseorg itu mengacukan senjata api kepada org lain tanpa sebab2 untuk mempertahankan diri dari dicedera.

ini bukan masalahnya yang diacukan senjataapi tu kepada org umno ker,org pas ker,org pkr ker org dap ker.

berkenaan dgn kes DYMM sultan kelantan tu bomo siam kena tya pihak istana la....

pssst:kalau la ada org yang acukan pistol ke kepala bomo siam nak tuduh sape pulak.....

umno jugak yang kena....

malang sungguh....muhahahahaahah

Anonymous said...

Tuan MIK, mohon kuar tajuk sikit..saya nak cerita pengalaman beraksi dgn bodyguard VVIP telampau!

Saya sedang bawa adik pompuan saya ke hospital, nak bersalin. Sampai satu jalan yg agak sempit, wiu wiu wiu bunyi siren bertalu-talu. Saya diarah berhenti dan ketepi oleh polis pengiring. malangnya dah takada tepi. Bahu jln takada! Tiba2 dtg 3 yg pakai bush jacket dan jerit2 serta goncang keta saya. Keta saya mereka tolak hingga roda depan masuk longkang. Saya kuar, amik adik saya, papah dia jln kedepan, mintak tolong keta awam hantar ke hospital.

Akhir cite, mahkamah perintah kerajaan malaysia bayar ganti rugi pd saya. Inilah contoh pengalaman saya beraksi dgn bodyguard 'terlampau'.. tima kasih.

Kutip said...

kamon bomo, pembangkang ada penyokong, kerajaan pun ada penyokongnya. Kalau Bersih dulu kena tunjuk pistol dah mengelupur satu Malaysia geng pembangkang, takkan bile kena batang hidung boleh pulak. Berat sebelah ni. Kalau penyokong BN ni dikira askar upahan, yg Bersih dulu pun sama lah yek? Be fair bro.

Aku ni penyokong keadilan tapi bukan PKR sebab aku dah tak nampak keadilannya di sini.

Servant of God said...

Bomo nizar tak habis2 menyundal laaa...

Bomo Siam said...

Sape PM, sape Anwar? Mai aku nak habaq...!

Undang2 mana pulak yg benarkan rombongan keta & bas yg nak pi 'meminang' buleh diganggu? Sapa yg keluarkan permit roadblock...???

Bomo Siam said...

Bersih, ada hak berhimpun & berarak kerana dah di HALALkan oleh mahkamah!

Manakala 'askar2 upahan' yg buat roadblock tu, masih belum punya sijil halal!

Itu bezanya...!!!

Bomo Siam said...

Payah, payah! Nak tunjuk pistol pun takleh...!

Lepas ni, sapa2 yg ada lesen A senjatapi, hati2....!

Jgn sesekali tunjuk pistol pd peg pemeriksa masa nak renew licence!

Kena hukum gantung woo...!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...



ADA BERAPA BANYAK PISTOL PKR DAN DAP SIMPAN UNTUK PILIHANRAYA..???

AT ALL COST??

Anonymous said...

Bomoh Sian..kalau nk tau sebenarnyer org Melaka menyampah dah tgk Anwar Berahim tu..bodyguard taik kucing..entah gay mane dia sapu...

Bomo Siam said...

Tak caye jugak?

Tgk video ni...http://www.youtube.com/watch?v=9WX9GIEfhVw

Anonymous said...

ya lah, ya lah, ya lah, UMNO dan BN memang jahat. kalau tukar gomen, nanti dapat air percuma, api percuma, hutang rumah tak payah bayar, hutang kereta tak payah bayar dan hutang apa-apa pun tak payah bayar. lepas tu jadi Greece dan dua tiga negara eropah yang lain. apa-apa hal pun tukar gomen dulu - ikut langkah orang Selangor - dapat gomen pengor.

Anonymous said...

Macam ni lah Bomo Siam. Daripada dok terkinja-kinja susah2 nak putar alam kat blog ni, dinasihatkan lebih selamatkan kaum ko dekat sini http://suarapakatanrakyat.com/2012/09/baru-acu-belum-tembak/. Teruk kena hentam tu. hehehe

Anonymous said...

bomo sian mengelupur sorang2... kesiann... nak tegakkan benang basah ke nak batang basah...puuiii

Anonymous said...

Hai bomo siam sorg pun kauorg takleh lawan ke...malu je jd pencacai umporno......cayalah bomo gua follow u

Anonymous said...

Ni trend ape lak skang?macam baru kluar zoo je korg ni..main pijak2 gambar la..main gantung kepala babi kat masjid la..main baling2 bas la lori la..pastu nak main ape lg???nampak sgt bodohnye...baik tenaga yg ada tu korg buat amal jariah..daripada wat keja mengarut tu..nak politik tu korg punya pasal..tapi jgn la taksub sgt..apa habuan yg korg dpt??agak2 la bro..kita org beragama..bertamadun & bertatasusila..jgn la ikut sgt hati..

Anonymous said...

Bomo tu meroyan kat sini krn dh jd person non grato kat blog GAP...

Anonymous said...

ehh bodoh. dah tentu lah ada lesen CNU. diorang ada latihan CPP lah bodoh. pistol digunakan untok protect majikan. kalau tak boleh protect majikan,baik dia tak payah jadi bodyguard. baik dia jadi tukang jahit je.polis pon kalau perompak bagi ancaman,mesti acu pistol.bodoh!

Anonymous said...

Biar polis selesaikan kes pistol tu...apa yg nak sibuk2.....pemimpin UMNO pun berapa ramai yg guna pistol...tak ingat ke kes UMNO dlm mesyuarat agung bahagian pun guna pistol...tak maluke guna pistol sesama ahli UMPORNO sendiri ???

Anonymous said...

Wa teringin nak tengok UMNO/BN jadi pembangkang di Malaysia dlm PRU13 nanti.....kita doa dan sama2 tengok bagaimana keadaan pemimpin2 UMNO waktu jd pembangkang waktu itu?????

Anonymous said...

blog Mik ni bangang ke apa???atas undang2 negara mana bodo Mik pakai sampai nak jatuhkan ke tali gantung????bodoh tak habis2 pencacai bn ni...tak tahu bertanya..jgn munafik sangat sampai jadi bahan gelak kat orang je....

Anonymous said...

apa bodo mik ni ingat bodyguard tu xda lesen????kampung betul bodo mik ni...bodo mik ni ingat DSAI tu bangang mcm dia agaknya....

Anonymous said...

soalan 1).Yang peliknya, tindakan Body Guard Anwar itu dilihat bodoh kerana bas yang membawa Bossnya itu sudah melepasi kumpulan yang membuat protes. Bukannya bas tersebut tersekat perjalanan akibat dikepung atau ditahan.., maka apa perlunya tindakan mengacukan pistol..?
jawapan:Tugas dia mengikut SOP dia hendaklah memastikan bos dia betul2 selamat daripada mangkuk hayun pencacai yg cuba mencederakan bos dia...jadi sy nak tanya balik,atas akta apa kesalahan bodyguard berlesen ni pada bodo Mik????

Soalan bodo mik yg ke-2.., apakah lelaki tersebut memiliki lesen senjata api yang sah...?(apa bangang punya soalan)jawapan:semestinya ada.

soalan ke-3: Tidakkah menjadi satu kesalahan memiliki senjata api tanpa lesen..?jawapan:dah tentu bodyguard ni tak salah sebab dia mempunyai lesen bagi menggunakan senjata api tersebut.

soalan yg ke-3: Apakah hukuman keatas kesalahan tersebut..?kesalahan apa???memiliki ke,mengacu ke,atau kesalahan kerana tidak membenarkan pencacai UMNO/BN mencederakan DSAI???

soalan ke-4:Sebagai kesalahan kedua iaitu kesalahan seterusnya.., apakah seseorang itu dibenarkan menerusi undang undang mengacukan pistol kearah orang awam tanpa sebab yang munasabah..?jawapan:adakah bg anda setelah melihat sendiri punca kejadian semasa di tempat kejadian dan bukannya melalui rakaman singkat video yang mana video tersebut hanya tayangkan part bodyguard sahaja membuatkan anda membuat kesimpulan bodyguard tersebut suka2 dan saja main2 keluarkan pistol kepada pencacai mangkuk hayun itu semua?????nampak sangat tak ada akai...bak kata pepatah...Limau Purut Tiga Serangkai,Buta Perut Tiada Akai.....

saya nak tanya balik Bodo Mik ni dgn soalan yg hampir serupa....apakah perlu pencacai2 ni buat provokasi dan menghalang rombongan ini pergi ke tempat yg mereka hendak tuju???dengan membaling objek kearah kenderaan yg dinaiki DSAI dgn niat mahu menghalang dan mencederakan...apa pula kata si Bodo MIK ni...jd adalah wajar bodyguard ini bersedia nutuk segala kemungkinan yg bakal menimpa majikan...lgpun bukan dia lepaskan tembakan pun...dia pun tahu undang2 dan terlatih...tengok cara dia kendalikan pistol tu pun dia tampak berhati2....

moral of the story: janganlah kita cuba untuk salahkan orng lain sedangkan ianya kesalahan kita sendiri...jgn kelapaq sangat hingga sanggup gadai maruah bangsa.......dan janganlah seperti katak bawah tempurung...tak tahu bertanya...jgn bodoh sombong...wassallam......

Anonymous said...

Yang komen kt atas ni semua bodoh2 belaka.. bodyguard anuar ikut prosedur lah... dh bodoh jgn bg nmpk sgt bodoh tu..