Friday, September 14, 2012

WOW..! TIBAI Kata SPRM Jadi Tali Barut Pakatan Pembangkang....!

Mursyidaul Am TIBAI percaya terdapat "jerung jerung besar" dalam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia - SPRM yang menjadi tali barut, alat dan perkakas Pembangkang kerana tidak berjaya mengambil sebarang tindakan terhadap aduan yang dibuat dalam kes Azmin Ali Hidup Mewah, Saham Berjuta juta Ringgit Milik Shamsidar isteri Azmin..., kes Lim Guan Eng cuba sogok wang kepada Senator Tengku Abd Aziz..., salahguna kuasa Setpol Mb Selangor Faekah Husin...

TETAPI apabila Pembangkang buat sidang akhbar TANPA perlu membuat laporan SPRM, bergegas dan begitu cepat sekali pegawai pegawai SPRM menyerbu ke pejabat dan merampas fail fail sebuah syarikat yang mendapat projek MRT di Ampang, begitu juga dalam kes NFC yang melibatkan Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Jalil.

JOM kita saksikan video klip dibawah ini bagaimana Zahid Md Arip, seorang berpangkat Mursyidul Am telah TIBAI pihak SPRM...!! Baik punya tibai....

17 comments:

Anonymous said...

name kmpulan pun tibai..bende tak ade main tibai aje le..cucu opah betui le kome nii...

Anonymous said...

Tibai, lu memang berani.. Tapi lu kena ganaz sikit.. Pasal pembangkang kan animal... SPRM cuma patung remote control je.. Dimana ada keuntungan disitu mereka mula menyibuk.. Krn kan dh jd swasta.. Mesti mau untung maa...

warisan tmk said...

Memang ramai 'tali barut' pembangkang di Kementerian-Kementerian dan Jabatan-Jabatan Kerajaan,di syarikat-syarikat gergasi GLC, dan IPTA, termasuk yang mereka berpangkat tinggi.

Kementerian-kementerian dan jabatan-jabatan Kerajaan adalah PELAKSANA DASAR Kerajaan BN yang memerintah. Bagaimana mungkin mereka yang memegang jawatan tinggi di jabatan-jabatan PELAKSANA DASAR boleh dinaikkan pangkat...dan dengan itu menggunakan kedudukan mereka untuk memjadi 'tali barut' pihak pembangkang.

Syabas TIBAI di atas usaha-usaha mendedahkan kerja-kerja jahat PETUALANG BANGSA.

Anonymous said...

Yes kasi balun SPRM. Talibarut petualang bangsa...besar punya celaka

Anonymous said...

Setuju dgn tibai.. Dulu kita merasa amat bersimpati kpd sprm dlm kes teoh beng hock, kita nampak terang2 bagaimana gengbpr terutama dap menyerang dan memusnahkan kredibiliti sprm... Kita sangat bersimpati. Tapi mulai sekarang, selagi gunting dlm lipatan sprm tidak diterajang, maka kita akan melihat sprm sebagai alat pembangkang serta pengkhianat kerajaan.

Anonymous said...

SPRM ni cenderung nak kasi malu BN saja. Kalau sesuatu tuduhan ke atas BN, tanpa selidik ada kes atau tak habis diserbunya. Walau kecil mana pun sesuatu kes tu seboleh-bolehnya di cuba highlighted kasi basar sebesar besarnya agar kerajaan BN nampak teruk rasuah. Lama dah dia org buat kerja ni tapi kerajaan nampak macam tak berapa nak sedar. Bukan SPRM saja, ramai kakitangan awam merupakan penyokong PR... siap dapat naik pangkat senang dan apat maam-macam faedah lagi. Tolong tengok sama sebab ramai yg setia menyokong BN sangat menderita kerana kerajaan sibuk nak tarik sokongan penyokong pembangkang.

Neilkie69 said...

Kami rakyat dah nak muntah bila cakap pasal SPRM sekarang ini...Venci teramat jauh sekali nak taruh kepercayaan dan keyakitan pada Suruhanjaya ini...Harap TIBAI kan lebih agresif lagi dalam menrungkai Suruhanjaya ini...nama suara PEMUDA. Gerakan sekali PERKASA agar Surihanjaya ini berada dilandasan yang betul sebagaimana di amanah oleh rakyat. Jangan main pilih bulu dan tidak telus dalam menjalankan tugan dan memilih kes....

Anonymous said...

Bukan TIBAI tp CIBAI.....

Anonymous said...

CIBAI mak ko

Anonymous said...

CIBAI mak dia botak

lalat said...

mungkin kes Teoh B Hock jerung2 dlm SPRM jgk yg terlibat kot.. 2kali plak tu.. sememangnya SPRM gunting dlm lipatan.

Anonymous said...

kesilapan kerajaan apabila sering malaungkan selogan tanpa memilih fahaman politok dalam melantik pegawai dan kakitangannya,akibatnya sekarang ternyata telah menjadi duri dalam daging bila cacing telah naik kemata,kaduk dah naik junjung.

Anonymous said...

Kementerian pengajian Tinggi lagi kita Tibai banyak cibai rasuah ki jab politeknik dan politeknik lagi teruk pegawai atasan di lindungi yang rasuah pengarah politeknik shah alam pengarah cibaiii

Anonymous said...

hai ada sahamlah tu. tak kan nak tutup periok nasi. cuba check siap yg hidup mewah dalam sprm tu

Anonymous said...

CIBAI BOTAK???????? APA BENDA TU?????

Anonymous said...

inilah contoh pemimpin syaitan yg dikenali.....Kata Tun Mahathirla....

Anonymous said...

Diri sendiri belum tentu bersih.