MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Friday, October 19, 2012

FITNAH...! Itu Senjata Utama Anwar & Pencacainya

Modal yang berada dalam kantung Pembangkang untuk tumbangkan YAB Perdana Menteri Datuk Sri Najib hanyalah dengan merekayasa mencipta banyak cerita Fantasi….

Bahasa mudahnya ialah dengan menabur seberapa banyak fitnah dan adu dumba, dengan tujuan agar nama Najib tercemar. Pelbagai tohmahan, berbagai cerita yang didendangkan…, banyak kisah tidak benar dusta yang disebarkan…!

Kerja gila ini bukanlah sesuatu yang baru dalam permainan character assassination resepi adunan pemikiran Pembangkang yang diimamkan oleh Anwar Bin Ibrahim. Seterusnya ia menjadi sahut-sahutan dikalangan hampir keseluruhan pimpinan Pembangkang menurun sehingga ke akar umbi.

Siapa sahaja yang memegang jawatan dalam struktur kerajaan Pembangkang, ataupun sebarang jawatan dalam parti yang berkiblatkan Pakatan ini sudah pasti dibenak fikiran mereka dan dibibir mereka nama isteri Perdana Menteri Rosmah Mansor akan menjadi satu “bahan” untuk menggambarkan semuanya yang buruk belaka…



Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

Banyak pihak yang turut terbabit menyebar fitnah sebenarnya tidak mempunyai sebarang kepentingan berkaitannya. Tetapi, disebabkan amalan menyebar fitnah sudah menjadi kebiasaan, banyak yang turut menyertainya dan seperti mendapat kepuasan daripada perbuatan itu.

Fitnah biasanya disebarkan bertujuan memburukkan individu atau kumpulan. Pada masa sama, perbuatan itu dapat menonjolkan dirinya sebagai lebih baik dan lebih layak berbanding orang yang diburukkan itu.

Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga.

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah akan menjadi muflis di akhirat nanti…

Character Assassination terhadap Najib yang dimainkan oleh juak juak murahan Pakatan Pembangkang juga mengambil kira value added formula mengaitkan dan membabitkan orang terdekat terutamanya ahli keluarga untuk memberikan lebih tekanan…

Sepertimana yang dipertontonkan oleh beberapa movie pembunuhan kejam sebagai contoh pertempuran dua kumpulan yang besar seperti kisah Mafia, sasaran ditujukan kepada orang yang berada disekeliling TARGET utama.

Dalam kes Najib, nampaknya isteri beliau sentiasa menjadi ulam dan lauk untuk santapan kerja fitnah jahat adu dumba juak juak murahan Pakatan Pembangkang. Namun begitu, kecekalan dan ketabahan wanita yang bernama Rosmah Mansor ini benar benar mencecah tahap hebat…

Apa sahaja yang dilakukan oleh isteri PM ini akan mendapat perhatian pihak Pembangkang dengan nawaitu mahu mencari dimana silap beliau, itu sahaja…! Bagi tuan punya diri, Rosmah tahu beliau ada tugas dan tanggungjawab yang perlu dilaksanakan untuk mempastikan suaminya dapat menggalas dan menunaikan amanah dengan baik.

Sebagai isteri, beliau tidak pernah mengalah dan melayani segala adu dumba fitnah yang sememangnya berniat mahu menjatuhkan kedua-dua mereka dengan harapan akan runtuhlah kekuatan kerajaan yang sedang dipimpin oleh YAB Datuk Sri Najib.



Tak cukup dengan memfitnah Najib, sasaran untuk membuat kerja yang memikul dosa besar ini ditujukan pula kepada Rosmah….

Tujuannya dan nawaitu juak juak murahan Pembangkang hanyalah mahu menconteng arang pada nama baik seorang wanita bernama Rosmah Mansor. Itu sangat jelas, sudah terang lagi bersuluh.

Wamakaru Wamakarallah Wallahu Khairulmakirin Firman Allah Dalam surah Ali-Imran ayat 54 yg bermaksud: "Mereka merancang , Allah juga merancang ,Sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang"

Segala fitnah mengenai isu kununnya Rosmah berbelanja menggunakan wang rakyat akhirnya terjawab, video klip dibawah ini bahan bukti sahih. Sehingga ke hari ini, senyap dan sunyi sepi membuatkan tak ada seorang pun pencacai barua Anwar berani menceritakan mengenai pembohongan mereka lagi….



Berbeza dengan watak yang dimainkan oleh Wan Azizah…. Wanita ini terpaksa berbohong dan terus berbohong sepanjang hayatnya selagi mampu demi untuk melindungi semua onar dan dosa suaminya. Dimata penjilat penjilat tegar yang mendokong Anwar sebagai Imam mereka, sudah pastilah nama Wan Azizah sangat suci dan bersih boleh digunakan tanpa was-was.

Namun begitu mereka lupa bahawa wanita ini juga punyai kelemahan dan memiliki nafsu serakah sebagai manusia yang normal, kalau tak percaya boleh klik SINI.


Dihari hari Jumaat yang mulia sebagai penghulu kepada segala hari, marilah kita renungkan seketika perbandingan dua watak dalam mengharungi dugaan masing masing…..

Blog MIK tak pandai nak bertazkirah, cuma mampu mengajak penggemar serta penyokong blog ini marilah kita nilaikan sendiri betapa besarnya dugaan fitnah yang dilalui oleh Datin Seri Rosmah bersama suaminya YAB Perdana Menteri Datuk Sri Najib.

Sampai bilakah kita mahu membiarkan diri kita tewas dengan pukulan cerita dusta fitnah semata mata mahu menjahanamkan nama baik pemimpin kita…?

42 comments:

Durio Ziberthinus said...

Inilah maksudnya akhir zaman dimana fitnah dan macam-macam kedurjanaan bermaharaja lela. Kita ada otak yang berisipadu lebih dari makhluk-makhluk lain diatas mukabumi ini perlu muhasabah dan berfikir.Tak kira BN atau PR. Saya percaya jam tangan Omega special edition yg dihebohkan itu ada pada seseorang. Harap dikeluarkan sekarang untuk tontonan umum. Ini bagi mengelakkan fitnah.

Cili Padi said...

Fitnah memang dah jadi benda biasa bagi pembangkang... fitnah sana sini... itulah antara taktik-taktik kotor pembangkang... apa saja yang dibuat rosmah ada je yang pembangkang tak puas hati... tak dapat nak jatuhkan najib mula lah cari kesilapan rosmah... aku bukan apa pencacai pencacai murahan pembangkang ni fitnah orang kata pakai duit rakyat? Khalid beli bas pakai duit siapa? Kahkahkah

anis wana said...

pencacai2 ni sbnrnye tdk dpt mnerima hkikat akn kwibawaan rosmah brbnding jijah mereka,bnda yg xmsuk akal pn di jadikan cerita yg bkn2...
fitnah dh mmg bnda biasa bg anuwar n pncacai nye....

bro yul said...

fitnah sudah pekara biasa dlm pakatan harami nie...mereka cukup2 suka memfitnah rosmah apa yg rosmah buat,mana rosmah pergi smua nyer akan menjadi bahan fitnah pemimpin2 pakatan harami nie..aku kadang2 terfikir jugak adakah rosmah nie ahli politik????knp pakatan harami nie takut sngat dngn rosmah?????rosmah ada kuasa ke???? apa dosa rosmah terhadap pakatan harami nie??????rosmah hanyalah isteri kpd ahli politik dan beliau bukan nyer ahli politik jd kpd pemimpin pakatn harami x perlu la nk fitnah rosmah dngn fitnah2 murahan korang tu kerana rakyat tidak akan tertipu dngn kata2 dusta dr mulut pemimpin2 murahan mcm nie rakyat boleh menilai sendiri kebaikan rosmah....

setahu aku rosmah x pernah naik ke pentas ceramah sepertimana jijah omega al juburi yg boleh d kata kan setiap hari naik pentas ceramah duk fitnah najib dan rosmah...tp rosmah ttp cool walau pun beliau sering kali menjadi mangsa fitnah puak2 pakatan harami nie rosmah x cepat melatah,x seperti jijah omega nie yg cepat melatah baru tanya jam omega dah melatah dah...dh kata fitnah jahat dr bn yg dia duk fitnah orng mcm2 x sedar diri pulak si jijah omega nie ye...kesian aku tngok....muahahaahahaha....

xXx said...

apa yang pakatan murahan buat hanya semata-mata untuk menjatuhkan najib, dorang tak boleh nak lawan dengan cara menolong rakyat, jadi dorang fitnah lah macam-macam. apa saja boleh dilakukan pakatan murahan demi menjatuhkan najib. walaupun takda isu, mereka akan cuba sedaya upaya membuat macam macam fitnah dan tohmahan.

kakbedah said...

erm....... fitnah je la yg diorang tau buat.....

kelly engku said...

apa lah salah DS Rosmah kat diorang nie sampai dia g mana2 pun diorang x lepas.... kesian aq tgk DS ...

dol mat.. said...

tak habis-habis pembangkang ni ada je isu suka sanggat fitnah yang bukan-bukan...

DevvenKumar said...

pembnagkang nii asyik nak tuduh, fitnah, minta nii minta tuu, complaint, menangis cari simpati...isshhh menyampah!!!

DON MELAYU said...

Nabi Muhamad pernah bersabda"aku melihat fitnah jatuh ke atas rumah kamu sperti hujan yang mencurah ke bumi"..mkasud nabi ialah pada akhir zaman fitnah akn tersebar dgn secara meluas dan amat sukar dibendung..dan ini kita dapat lihat sbgaimna fitnah2 yg dilemparkn oleh ahli PR trhadap najib dan rosmah..

dan nabi juga ad bersabda apabila akhir zaman nanti apabila ulama' sudah tiada yakni sudah ditarik oleh ALLAH mereka mula mengankat org yang bodoh dan fasik utk memimpin mereka,ini jelas trbkti berlaku di dalam PR apabila mereka mengankat seorang peliwat dan pelaku seks utk mnjadi ketua mereka..

ok,bab rosmah pula..rosmah ni klau kita nak kata mulia dia tdak lah semulia Saidatina Khadijah mahupun Saidatina Aisyah,tp beliau mmpnyai secebis hati yg murni dan segunung kesabaran yang tnggi dalam mghadapi setiap tohmahan terhadap dia..dia sedar akn tnggungjawab dia sbgai seorng isteri pemimpin dan cuba mnjalnkan tnggungjwab itu dgn sebaik yg boleh iaitu dgn sentiasa membuat kerja2 amal dan kebajikan kpd rakyat..dan dia tdak pernah meneyrang balas setiap kritikan pmbgkang mnybbkn pembgkang mnjadi semakin panas..fitnah,penipuan,pembohongan dan apa shj yg seangkatan dgnnya ad lah modal pembangkang dari dulu,kini dan selamanya...

MegaBidaman said...

Gagal menjatuhkan Najib melalui segala rekayasa fitnah, mereka tumpukan pada ROsmah pula , sebab mereka tahu Rosmah banyak berdiam diri , Rosmah bukan politician dan mereka tahu Rosmah malas nak melayan tuduhan dan fitnah liar yang dilemparkan , jadi itu peluang mereka. Tapi kini, tak perlu untuk Rosmah menjawab segala tuduhan , kebenaran sendiri tersingkap dan mereka sendiri yang kena sorok muka dalam lubang jamban... tapi masih ada yang konsisten tak reti malu, walaupun dah kantoi tetap mainkan isu yang sama... ini pecacai tahap 'baghal'...kalau pemimpin mereka suruh makan tahi pun mereka boleh telan aja..

BOB MALAYA said...

pakatan nama yang tidak pernah asing dalam dunia pembohongan dan fitnah..kerana itulah kerja seharian mereka..janji yang mereka taburkan hampeh..satu pun belum tertunai..manakala ketua segala lahanat dan fitnah belum lg bersumpah terhadap tuduhan yang dilemparkan. susah sangat wahai anuwar al juburi nak bersumpah jika diri itu benar..bermcm -mcm drama yang beliau lakukan untuk lari dari permainan bodoh dia sendiri...rosmah menjadi mangsa fitnah mereka walaupun usaha murni yang rosmah lakukkan untuk kebaikkan rakyat kerana si al juburi dan pencacai pr tidak dapt mencari jalan memfitnah najib yang cara kepimpinan beliau cukup disegani rakyat malaysia jadi mereka menjadikan rosmah sebagai mangsa..cukuplah wahai pakatan haram jadah..rakyat tidak mudah termakan dengan permainan politik murahan PAKATAn haram jadah..

pencacai pr bodoh said...

dimana jam omega?kenapa anuwar al juburi tidak bersumpah?kenapa jijah mempertahan si suami haram jadah?ini kerana mereka takut dan terbukti mereka bersalah..mereka ini seperti manusia bertopengkan syaitan..bermcm-macam helah yang mereka lakukkan untuk lari dari keselahan mereka..bodoh..permainan politik bodoh mereka akhirnya terjerat diri sendiri...

ahmad jany said...

fitnah memang sudah menjadi makanan puak mereka ni.entah sampai bila mereka nak taubat !

jenny bedah said...

ni la taktik kotor pengotor mereka.I HATE Anwar Al Juburi !

minah senget said...

biar la orang dok fitnah ds rosmah,apa yang aku nampak dia tetap cool je,xde nak melenting2 bagai !
thumb up for ds rosmah ! (y)

khai fahmi said...

dasar pakatan haram !
fitnah mmg xdpt dipisahkan dari mereka

MIRA EDORA said...

KENAPA MESTI NAK LIBATKAN ROSMAH DIA BKNNYA MENTERI CUNA ISTERI KPD PM KITA AJE, KENAPA NAK KECOH PASAL DIA. TAK HBS2 BUAT FITNAH PASAL ROSMAH APA SALAH DIA KAT HAMPA SEMUA.

adik 80 said...

tak hbs2 pakatan sial ni buat finat kat kak rosmah kita, apa dosa kak rosmah kat anwar sial ni sampai dia tak hbs2 serbu fitnah kat dia.

azman ali said...

makin hari anwar dgn sekutunya semakin kuat nmemfitnah najib dn rosmah...mukin mula2 memberi kesan jgk lah pada rakyt pasal story bodoh2 yg anwar dan pencacai die buat tp bila dh byk sangat dan bila rakyat mula banding kn dgn ape yg anwar cakap dn ape yg najib n rosmah buat rakyat tau sapa btl dan sapa jahat...semoga allah memberi kekuataan pada najib dn rosmah utk melalui dan meharungi kata2 nistah dr seorang yg hina seperti anwar

Gempur Wangsa said...

Semua orang tidak akan sedar atau cakap bila mereka ada buat salah...Biar yang maha Esa tentukan...

Maznah Kamsan said...

Maksudnya disini kita jangan termakan hasutan parti pembangkang..Takkan iman kita dah kuat sampai boleh makan hasutan sebegini..Yang pasti..Kita berdoa agar satu hari pihak yang bersalah akan mendapat balasan kerna memfitnah...

Pak Dukun power said...

hahaha...tanya Jam Omega dah gelabah macam orang kena rasuk pon ada...wakakakaka

Gajah Mengamok said...

Wan Ajijah mulot lu manyak bising lorhhh..

Slash Madson said...

dalam mencari kebenaran untuk menghapuskan fitnah pembangkang..kita jangan lupa bahawa anak - anak muda sekarang di perlu dididik agar tidak termakan oleh hasutan Syaitan bertopengkan manusia ini..Anwar BRAhim..

suaralensa said...

gila kan pakatan rakyat ni. depa tak takut pada dosa ke dengan menyebar fitnah sebagai santapan rutin harian mereka? kerana kuasa mereka sanggup ketepikan soal dosa pahala? Nauzubillah !

MZ said...

apa saja kebaikan yg dilakukan oleh DS Rosmah, tetap ada cela nya di mata pembangkang...aku pon tak faham kenapa....

tapi dia tetap berdiam diri, dan lakukan yang terbaik sebagai seorang isteri PM...tahniah..!!!

Malaysia Post said...

Belum tentu lg kita ni ditempat yg betul..ini lah dugaan yang perlu diterima jika berada di atas, apa bila mereka tidak senang dengan kedudukan orang lain mula lah mereka mencipta dosa2 mereka sendiri..dosa sendiri pun tak terjaga lagi tetapi sudah menjaga dosa orang lain..sama2 lah kita mendoa kan dan meaaf dosa mereka2 itu dan kita termasuk sy sekali..amin..

Bapak ajis said...

So far dlm byk2 blog yg aq thk x kisahlah pr ke anti pr ke semuanya kutuk DS rosmah... Takkan x terdetik langsung dlm hati pakatan tu yg segala kebaikan yg rosmah bt tu ada ke dia minta balasan mcm yg kak jijah dok canang2kan masa anwar masuk jel dulu??!

kakbedah said...

Erm..... Klu tiap2 hari kena tembak mana boleh tahan... Nasib baik la ds rosmah tu kebal ... Bukan mcm kak jijah

alia maisara said...

FITNAH ADALAH SATU TABIAT UTK PAKATAN SIAL NI, APA DOSA ROSMAH DAN KENAPA DIA YG YG KENA JADI MANGSA DLM SERBA SERBI HAL, ROSMAH BKNNYA MENTERI CUMA SEORANG ISTERI KPD PM KITA TAPI TAK DINAFIKAN BELIAU ADALAH SEORANG TOKOH KOPORAT YG SGT BERJAYA DLM BIDANG DIA BIARLAH SEBAB TAKKAN DIA NAK SIA2KAN BAKAT DIA DAN DIA MMG TERPELAJAR SEBAB TU SEGALA PROGRAM DIA MMG BERJAYA. TGK PERMATA DAH CUKUP KITA TAHU YG ROSMAH NI MMG MEMPUNYAI OTAK YG PANDAI DAN BERNAS .

dol.mat said...

anwar ni dari dulu lagi tak puas hati dgn pm kita sebab tu dia tabur fitnah kat rosmah bini ds najib supaya org hilang percaya pada pm kita dan tukar parti itu aje motif dia.

diana amir said...

PENCACAI2 NI SEBAENARNYA TAK BLH NAK TERIMA HAKIKAT BAHAWA KEWIBAWAAN ROSMAH NI BERBANDING WAN ZIZAH TU AJE SEBENARNYA.

mawar hitam said...

pembangkang dengan fitnah mmg tak blh dipisahkan..
klu dipisahkan rasanya silap2 blh mati kot depa..
fitnah tu dh mcm jd satu kebiasaan bg depa tu!
apatah klu dalam bab nak memfinah DS Rosmah..
mmg depa tu expert! no 1!

Alas pink said...

biasalah tu si pembangkang2 tu sume klu sehari tak fitnah tak hadam mknn diorg nnt...

kejora malam said...

kan dah agak sangat..
benda yang biasa dilakukan mereka terhadap DSR..
fitnah tu kan perkara yang suka dilakukan oleh mereka...
sama lah macam syaitan..

Semboyan said...

Fitnah, fitnah Fitnah inilah yang pembangkang tahu bila nak salahkan Barisan nasional. dan mereka tumpukankan kepada anak bini orang supaya dapat mewujudkan satu persepsi buruk dalam minda rakyat.

Chan Fong said...

accusation is not good in anyway.
those who accuse should have valid point when accusing.
if the accuse just to gain popularity, better die then troubling people!

Sharma said...

meluat! bila aku baca benda benda fitnah dari pembangkang. fitnah mereka terlalu overdose sampai saya nak muntah bila baca semua fitnah mereka. saya harap tuhan akan tolong mereka supaya berfikir lebih waras dimasa - masa yanga kan datang :)

Kah Weng said...

sampaq,pentan, cibai kanibu! if i accuse you mom okay ahh! what you get when accuse people ahhhh! cibai,hamsap!

Preshaa said...

Kah wng : please control your emotions. let's be wise and not be like opposition people. ada hukumannya jika tipu. jangan takut

merbah desa sgt said...

nak komen pasal urusan negara,urusan negara berjalan lancar.nak komen pasal penderitaan orang melayu,dah ramai orang melayu pakai kereta.nak komen pasal menteri menyeleweng,bukti tak ada.pasal menteri rasuah pulak duit negara mencukupi.masih bolih kasi bonus dan BRIM kat rakyat.nak komen pasal islam dalam negeri selangor saja yang banyak maksiat dan murtad.ada takda komen kat PM dan keluaganya saja.dah tak ada modal lagi dah sipembangkang ni.