Tuesday, October 2, 2012

Rosmah Mansor TETAP Menjadi TARGET Fitnah Jahat Pembangkang

Tidak lama dahulu blog-blog pro-kerajaan ada mendedahkan strategi pilihanraya Pakatan Rakyat yang dibocorkan oleh sumber dalaman parti tersebut.
Jika ada pembaca yang masih ingat, antara strategi utama PR menjelang pilihanraya ialah menyerang Datin Seri Rosmah Mansor dengan menggambarkan beliau sebagai boros, sombong dan buruk tingkahlaku.

Nampaknya, walaupun strategi tersebut telah pun bocor, PR tetap menggunapakainya kerana ketandusan isu yang ‘valid’ untuk menyerang kerajaan.
Maka, Rosmah pun dijadikan isu utama oleh media-media pembangkang walaupun sebenarnya tiada isu.

Baru-baru ini akhbar Suara Keadilan sekali lagi mengitar semula pembohongan kononnya Datin Seri Rosmah membeli-belah lagi dengan menggunakan wang rakyat.
Tidak serik apabila terkantoi dengan tuduhan cincin RM24 juta yang sebenarnya dibawa ke Malaysia untuk pameran, kini PR menurunkan pula harga penipuan kepada RM2.5 juta bagi sebuah jam tangan Rosmah dan RM500,000 bagi sepasang subang beliau, seperti yang tertera dengan tulisan besar di muka belakang Suara Keadilan.

Yang peliknya, di muka 31 akhbar tersebut faktanya terbalik pula di mana ia menyebut,  “Rosmah dilapor memakai subang bernilai RM2.5 juta dan jam tangannya dianggar bernilai antara RM350,000 hingga RM500,000.”

Lebih pelik lagi apabila di dalam media alternatif PR, hanya jam tangan yang dipertikai iaitu berharga RM350,000 dan kisah mengenai subang tidak pula digembar-gemburkan.

Kecelaruan fakta ini saja sudah cukup menunjukkan bahawa kisah ini sengaja diada-adakan mengikut ‘sedap rasa’ si penulis.

Entah kenapa kisah mengenai subang kurang dimainkan berbanding jam.  Mungkinkah kerana menyedari bahawa kisah mengenai subang akan menyebabkan mereka terkantoi lagi sekali...?

Jika takut kisah subang terkantoi kerana ia tidak benar, maka kisah mengenai jam juga sama kerana Datin Seri Rosmah tidak pernah berbelanja sedemikian besar hanya untuk sebuah jam.  Tetapi beliau ada mengakui ada menerima hadiah jam tangan mewah dari pihak tertentu dalam salah satu lawatan beliau ke luar negara, sepertimana kelaziman seorang VIP.

Ini tidak seharusnya menjadi isu kerana seorang bekas banduan seperti Anwar Ibrahim juga pernah mengakui menerima hadiah jam tangan Omega dari pihak tertentu.

Desakan PR agar Rosmah mengisytihar harta amatlah melucukan kerana pemimpin PR sendiri enggan mengisytihar harta walaupun diselubungi persoalan dari rakyat tentang dari mana datangnya kereta Ferrari Azmin Ali atau wang untuk Anwar dan keluarga keluar negara beribu-ribu kali setahun?

Jika setiap perbelanjaan isteri PM ini dikatakan ditanggung oleh kerajaan atau rakyat maka bagaimana pula dengan perbelanjaan pemimpin PR tersebut....?  Apakah mereka selama ini bermewah atas wang kerajaan atau rakyat Selangor...?  Atau wang Soros...?  atau wang Yahudi...?

Tidak seperti perbelanjaan rasmi Datin Seri Rosmah yang terikat kepada peraturan dan kelulusan kabinet,  perbelanjaan pemimpin PR tidak terikat kepada apa-apa peraturan atau kelulusan.   Oleh itu, adalah mustahil bagi Datin Seri Rosmah untuk ‘mencekau’ wang kerajaan atau wang rakyat untuk perbelanjaan peribadi, tetapi sebaliknya pemimpin PR tidak mustahil berbuat demikian. 

Malah, PR juga tidak pernah menyembunyikannya dan langsung tidak merasa bersalah menggunakan wang rakyat Selangor untuk membayar kos guaman pemimpin mereka yang bersifat peribadi.  Untuk ini, kita tidak pasti apa yang tertulis di dalam laporan audit kerajaan Selangor bagi kos guaman peribadi tersebut, tetapi yang pastinya ia telah diumumkan sendiri oleh Menteri Besar.  
Dengan itu, tidak usahlah PR terus cuba memburuk-burukkan Rosmah dengan cuba menyamakan beliau dengan Imelda Marcos atau mana-mana isteri Ketua Negara yang boros.  Sesungguhnya, BN mengurustadbir kewangan negara dengan professional dan tiada sesiapa dari mana-mana pemimpin kerajaan termasuk Perdana Menteri dan isteri yang boleh menggunapakai wang negara sesuka hati.

BN tidak pernah mengurustadbir negara cara PR iaitu mencampuradukkan peribadi, politik dan kerajaan negeri.  Buktinya, ekonomi negara berada dalam keadaan kukuh dan berkembang dengan selesa.  Tidak mungkin rekod ekonomi negara ini begitu baik jika benar kewangan negara tidak diurus dengan baik.

Justeru, strategi memburukkan Datin Seri Rosmah sebagai boros dan menghabiskan wang rakyat adalah strategi bodoh. Strategi ini hanya menyerlahkan betapa BN telah berkhidmat dengan cemerlang sehinggakan PR ketandusan isu untuk menyerang dan terpaksa merekacipta isu yang tidak signifikan bagi menghadapi Pilihanraya.

130 comments:

Cili Padi said...

Apa lagi yang dorang boleh buat selain menipu dan menfitnah? Datin Seri Rosmah Mansor yang tak bersalah pun kena juga... Tah apa yang Pakatan dengki sangat dengan DS Rosmah... Sedangkan DS Rosmah tak kacau mereka pun. Kenapa mereka dengki sangat dengan DS Rosmah? Macam macam mahu difitnah DS Rosmah...Sebelum kutuk pemimpin orang tu, Tengok pemimpin sendiri dulu wahai pencacai-pencacai pakatan semua... Jangan nak samakan DS Rosmah dengan pemimpin korang nak suka menghabiskan wang tak tentu pasal... Pemimpin siapa yang Beli bas mewah guna duit rakyat? Pemimpin siapa yang beli rumah 7 juta? Itulah aku cakap, Pakatan memang dah takda isu, Tak habis-habis menfitnah... Udah-udah lah tu Pakatan oii bawak bawak lah bertaubat!

afiq kltown said...

Pembangkang saja create isu sbb depa tak dak isu..puii

afiq kltown said...

Oi pembangkang.. Sudah sudah la..

afiq kltown said...

Daripada kamu memburukkan datin lebih baik kamu berfikir mcm mana nak mentadbir negara

Gempur Wangsa said...

Itu je kemampuan depa...fitnah fitnah dan china doll..hahahaha

afiq kltown said...

Strategi pembangkang skarang ni dia mula hentam peribadi

afiq kltown said...

Nak mentadbir negara bukannya mesti burukkan org

Maznah Kamsan said...

sabar datin...InsyaAllah..Tuhan akan balas ...amin

afiq kltown said...

Kuasa di tangan rakyat.. Rakyat tak bodoh.. Pembangkang jadi mcm ni sebab bnyak baca buku jinggay

afiq kltown said...

Unit media pembangkang low class

Pak Dukun power said...

Woooo...Jet peribadi sudah bising...

afiq kltown said...

Cari lah isu yg membangun.. bodohnye pembangkang

afiq kltown said...

Khalid gagap guna duit rakyat beli bas

Gajah Mengamok said...

Puii punyA pAKATAM hARAM JADAH NI

afiq kltown said...

Aku sakit pingganglah.. Leh pinjam jet tak

Slash Madson said...

dah xde isu lew tu..Datin Rosmah jugak jadi mangsa...sabar datin..Pakatan akan Musnah sikit masa lagi..Dorang dpt dosa..datin dpt pahala

afiq kltown said...

Di mana jam omega??

afiq kltown said...

Pakatan nak lingkup.. Sbb tu mengelabah

afiq kltown said...

Bajet pembangkang bajet sampah

afiq kltown said...

Zuraidah mak lampir jeles dgn datin sbb tak dpt tackel ds najib

afiq kltown said...

Pr punya pentadbiran berterabur.. tak sama mcm pentadbiran bn..

afiq kltown said...

Kerajaan bn adalah kerajaan yg terbaik

afiq kltown said...

Datin tak pernah komen pasal pembangkang.. Tapi pembangkang yg lebih lebih

afiq kltown said...

Sape yg bagi anwar jam omega???

afiq kltown said...

Bajet 2013 yg PM bentangkan adalah bajet yg terbaik.. Sbb tu pakatan mula takut

Dovakiin FusRodah said...

Pembangkang nie bodo la....apa lu org tarak xpuas hati lgi dgn DS nie?
xdk isu laen ke?
ce bwk ketgh isu hrge kete ke kan bgus

Pikachu said...

Aku dh bosan ngn pembangkang bodoh nie....blik2 isu nie je....bosan ar

SOLOMON KING said...

APA YG PR MSIH TIDAK PUAS HATI?
DS ROSMAH XDK PUN MENGACAU SAPA SAPA....TAPI KENAPA KORANG PR NIE MCM ANJING AJE K SSH KAN HIDUP ORG LAEN?
CBE JGE TEPI KAIN SNDRI.....MCM ANJING SIAL LA AKU DH BORING LA NGN PR NIE

xXx said...

Itulah Pakatan! Tak Habis-habis dengan Fitnah jahat mereka! Tak sudah-sudah menipunya! Makin lama makin menjadi-jadi Pakatan ni. Jangan bagi muka sangat kat Pakatan ni. Suka sangat fitnah orang. Macam ni ada hati nak tawan putrajaya? Jangan bermimpi lah Pakatan. Baik korang ubah dulu sikap suka fitnah dan menipu. Orang tak bersalah pun kau nak kenakan.

YOLO said...

Pembangkang nie smua iri hati sbb isteri pemimpin giat aktif dlm politik jd mereka trse trancam....sebb malaysia dh makin kuat kerajaan nya knp mhu menghuru hara kan ds rosmah sbb mereka gentar

Diablo said...

fitnah fitnah lgi dan fitnah itu lah die pembangkang....aku dh serik la ngn korang....

BOB MALAYA said...

kenapa dengan pembangkang nie..tak habis nak fitnah DS Rosmah..dah takder kerja ke nak buat lebih baik jaga diri sendiri dari jaga hal orang lain wahai pembangkang haram jadah..walaupun difitnah DS Rosmah tetap menjaga kebajikan rakyatnya dan menhadapinya dengan tabah..pembangkang dah takut dengan bayangan mereka sendiri disebabkan kebodohan mereka..

Semboyan said...

Kesian Datin Seri Rosmah, asyik difitnah oleh pembangkang semata-mata untuk permainan politik mereka.

Papa penyu said...

Nasihat saya kepada pembangkang, tolong jangan kutuk isteri orang, sanggupkah anda lacurkan isteri anda demi permainan politik orang lain?

Chan fong said...

Hancur hancur hancur pakatan rakyat! Hancur hancur pakatan rakyat! Binasa binasa, binasa rakyat jika PR memerintah!

Sharma said...

Owh god , please forgive my opposition leaders. They are dumb

Kah weng said...

Opposition has gone wild with their accusation. They deserve a tight slap from datin seri rosmah!

warkahpenafikir said...

Banyak betul salah DS Rosmah ni yer pada pembangkang tapi tak sedarkah diri yang pembangkang banyak salah juga...check la diri sendiri sebelum check orang lain...

warkahpenafikir said...

Untuk hal ini...DS Rosmah tak pake tudung ditegurlah cara berhikmah tak boleh juga..doakan..mudahkan...Islam ajar cara yang baik untuk dekati kepada mereka bukan makin membenci terus benci.

MIRA EDORA said...

APALAH PKR DAH TAKDE MODAL LAGI NAK BUAT FITNAHLAH ITU. SUKA2 SURUH DS ROSMAH ISHTIAR HARTA, KENAPA PULAK BELIAU KENA CAKAP KAT ORG BERAPA BYK HARTA YG BELIAU ADA LANGSUNG TAK MASUK AKAL.

MIRA EDORA said...

CUBA TANYA ANWAR SIAL MANA DIA DAPAT DUIT SAMPAI SHOPPING PUN KAT LUAR NEGARA.

Anonymous said...

5 bekas tahanan ISA dianugerah gantirugi RM4j

Aidila Razak
6:24PM Okt 2 2012

Lima bekas tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ditahan pada 2001 secara tidak sah dan dengan niat jahat, demikian diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

Dalam keputusannya, Hakim Datuk Lau Bee Lan menganugerahkan aktivis Hishamuddin Rais dan empat yang lain masing-masing RM15,000 bagi setiap hari penahanan mereka di bawah Seksyen 73 Akta Keselamatan Dalam Negeri dan RM30,000 sebagai gantirugi teruk.

Ini menjadikan jumlah gantirugi itu ialah RM4.06 juta.

MIRA EDORA said...

APA LAGI PKR HARAM JADAH NI BOLEH BUAT SELAIN MENIPU DAN MEMFITNAH DS ROSMAH.

dol mat said...

apa nak jadi dgn pkr haram jadah sial ini asyik2 cari pasal dgn DS Rosmah apa dosa beliau dgn krg ah, aku tak fahamlah.

dol mat said...

kalau nak siasat siapa suka membazir baik kau pergi tgk dulu ketua krg yg mcm iblis laknattullah tu dulu dari asyik nak fitnah kat DS Rosmah aje.

kelly eng said...

akutak paham btl lah kenapa lah org suka sgt buat fitnah pasal datin sri rosmah..buat fitnah melampau lampau plak tu padahal dia tak pnh kaco sapa2 pun malah dia byk brjasa pada negara kita ni....padahal klu dia tak campur pun blh dia blh je abis kan masa dia utk shopping padicure,manicure,saloon n lain2..tp dia tak perduli pun pasal tu semua dia lg penting kan hal negara.....tp masih ramai yg suka kutuk dan caci dia aku ckp tak paham napa dgn pemikiran pembangkang drg tak blh pk benda logik ke????ataupun drg saja bt2 tak tau sbb dengki

dol mat said...

Krg igt DS Rosmah tu bangsat sgt ke langsung takde duit ke, harta ke, tgklah latar belakang family beliau dulu n suaminya kan mereka dari keluarga yg kaya raya apa nak kecoh sgt tu.

azman ali said...

Pembangkang ni memang siallah tak hbs2 cari pasal dgn DS ROSMAH.

kelly eng said...

klu ye pun datin sri nak shopping beli barang mahal2 napa rakyat nak sibuk tu hal peribadi dia...bkn dia pakai duit negara pun...ala ds najib tu mmg dr keturunan kaya apa lah nak heran dgn duit rakyat

kelly eng said...

takkan lah dianak bg duit personal dia kat rakyat agak2 lah wei...cuba srh anwar tu jual rumah ke jual jet dia ke bagi kat rakyat duit nak ke dia buat mmg tak kn....benda kita dah tau tp saja nk cr isu pasal datin sri rosmah kan...dah tak tau nak bt isu apa isu membazir plak lah korang buat emmm

dol.mat said...

apa boleh buat dah mmg pembangkang ni busuk hati.denki.dan suka hina orang.macamlah diaorang ni bagus sanggat..

amira fatin said...

PAKATAN SIAL NI SEBENARNYA DAH KECUT TELUR SEBAB CONFIRM MEREKA AKAN KALAH DLM PRU 13 NI. INGATLAH BAHAWA KETUA PKR NI DAH BUAT BYK DOSA SEBENARNYA, SEBAB TU ORG TIDAK AKAN PERCAYA DIA LAGI PERANGAI MCM SIAL AJE.

MIRA EDORA said...

BANYAKNYA MASAALAH KAU WAHAI PARTI PEMBANGKANG TAK HABIS-HABIS KENAPALAH KAU ORANG NI DENGKI SANGGAT DENGAN DS ROSMAH ...

amira fatin said...

DS ROSMAH SEORANG YG BERWIBAWA DAN WANITA CONTOH UTK KITA IKUTI SEBAB TU PKR DENGKI DGN KEJAYAAN BELIAU N ASYIK TABUR FITNAH AJE.

MIRA EDORA said...

BETULKAN DIRI SENDIRI DULU OI PKR HARAM JADAH JGN NAK CARI KESALAHAN ORG AJE APA YG DS ROSMAH BUAT KAT PKR SAMPAI TAK HBS2 NAK BUAT FITNAH BELIAU AJE. SUDAH-SUDAHLAH TU PKR BUAT2 TAUBATLAH KRG SEBELUM TERLAMBAT.

pas dajjal said...

dia pun ada hati ngan perasaan jugak nak shopping...kenapa org selalu sgt dengki dgndia...kak jijah tu selalu g shopping kat london tak de sapa kata apa plak kan...

DON MELAYU said...

adoyai..xpaham btul aku ngan anjing2 pembangkang ni..apalah yang diorng dgki sgt ngan DS Rosmah,dh la fakta berbelit-belit,kejap ckp pasal jam,kejap pasal subang..dh xde modal bebenor gamaknya mika ni..kalau betul DS Rosmah bebuat demkian mna buktinya??tnjukknlah..jgn jadi mcm pngecut,time menulis bkn main lagi,tp bila org sruh tnjuk bukti mcm2 alasan yang dia bagi..sbnrnya pembangkang ni makin hari dh makin takut sebab diorng xdpt cri kesalahan DS Najib,jadi mereka trpksa lah menjadikan DS Rosmah sbgai mngsa dan modal politik mereka..apa pun itu semua xdpt mngubah dan mmpengaruhi semua org sebab semua org tahu akan sifat DS Rosmah yang selalu membantu golongan yang mmrlukan..

p/s:jet peribadi apa cite doe?berapa dia 'menabung' setahun utk beli jet tu?aku pun nak stat menabung gak la,mna tahu dapat beli jet lebih besar lagi..

kak bedah said...

anwar beli jet mahal2 pakai bas mewah hidup mewah gila babi..xde sapa kata apa plak kan...eee pakatan dgn pas mmg dasar pukimak lah drg mmg tak pnh senang dgn DS ROSMAH ada2 je drg nk kutuk...aq ckp begang dgn babi spesis2 dengki ni

kak bedah said...

klu pembangkang pukimak tak puas hati lg dtg jumpa aq aq blh jentik telur krg sampai krg puas hati

kak bedah said...

Apa lah salah rosmah smpi mcm tu sekali fucktan x puas hati??? Nak kata dia boros... Bukti yg ada pun belum tentu kesahihannya... Lgpun dia x perlukan duit yg kerajaan bagi.. Duit hasil perniagaan dia dah cukup banyak sampai x habis 7 keturunan klu pakai

kak bedah said...

DS ROSMAH byk berjasa pada negara tp mulut puki krg mmg asik kutuk je dia kan....aq ckp angin klu org buat baik pembangkang nak kutuk2

kak bedah said...

kak jijah pakai spender sampai 5k xde sapa kata apa plak kan.....napa senyap je pembangkang pukimak???sbb krg tau kak jijah terpaksa pakai spender besi klu tak jubor dia pun anwar tak lps eh???sbb tu ke????

Waris Amp said...

Rasanya kenapa diorang terus hentam ds rosmah, aku agak dengar nama rosmah saja diorang dh ketar lutut, mana taknya.. Ds rosmah pya buat kebajikan sosial lebih terer drpd bini2 diorang, itu saja satu satunya cara nk jatuhkan kredibiliti datin seri.

kak bedah said...

klu ssh2 sgt anta je anwar kat aq biar aq jentik telur dia sampai dia lupakan jubor terus

Anonymous said...

drg dengki sbb tak dpt isteri cantik dan bijak mcm kak mah

jinjai said...

oi.. pembangkan jangan nak sibuklah pasal orang lu sendiri pun tak betol sial lah lu tunai kan dulu janji lu dengan rakyat kalau lu boleh buat konon parti keadilan pegi mamposlah apa yang adil lu bikin sekarang buktikan keadilan lu dulu baru lu boleh cita keburukan orang. sendiri pun tak betol ..

Waris Amp said...

Sori aku komen sekali lg, lupa aku nk cerita pengalaman aku duduk dlm teksi penyokong pr. Dituduhnya rosmah tu buat kerja memandai mandai melebihi PM. Bila aku tya apa yg memandai mandai yg dimaksudkan tu? Dia takleh jawab. Tapi sedap saja nk ngutuk. Last last dia bantai rosmah dpk pi luar negara bukan atas urusan dia, aku tya, mana dia tau bkn urusan rosmah? Dia tak dpt jawab lg, aku agak penyokong pr ni penyokong babi butoh. Sbb tu sedap rasa dia bantai ikut suka hati celah kangkang mak dia. Sampai hari ni aku tya cai pr x dpt jawab apa yg dia sedap sgt hentam rosmah. Der.. Lu org islam buat cara org islam, org tu xde buat salah dgn lu xyah la cari dosa kering der. Pesanan ikhlas ini ditaja oleh Paperwaris.

kakak semah said...

akak kan geram btl lah dgn org yg suka kutuk2 datin rosmah ni,dia wanita yg sgt bijak dan bertggjawab n bergaya napa lah ramai sgt dengki dgn dia,dia selalu mengharumkan nama negara kita tau,tak pnh lg ada satu pun isteri pemimpin kita yg aktif mcm datin rosmah,akak harap isteri pemimpin2 yg lain pun contohi lah datin rosmah utk memajukan negara kita

kakak semah said...

kdg2 akak sedih bila org tak nampak kebaikan datin rosmah akak pun perempuan akak paham perasaan dia..tp akak respek kat dia sbb dia seorg wanita yg sgt tabah dan tak heran dgn tomahan org dia teruskan usaha dia utk maju kan negara mmg terbaik lah

kak bedah said...

Kak jijah tu x leh pakai langsung... Cuba bayangkan klu dia jd first lady... Mesti ramai yg akan boikot kerajaan.... Tgk rumahtangga pun x teratur apatah lg nak mengatur negara kita nie

jinjai said...

wahai pembangkan kenapalah jahat sanggat suka buat fitnah yang bukan-bukan dah tak ada keja lain ke dari pada kau buat dosa yang bukan-bukan ada je yang tak kena kauorang ni dengan ds rosmah. sudah-sudah lah kau orang tenggoklah pemimpin kau orang tu dulu diorang tu lagi banyak masaalah kau tak nanpak pun baik sanggat lah tu aku rasa lagi terok adalah..

kak bedah said...


MANA JAM OMEGA? SOALAN ITU DARI DULU SAMPAI SEKARANG MASIH BELUM DIJAWAB..

kak bedah said...



Bagaimana pula dengan kekayaan Datin Seri Wan Azizah, Shamsidar, Zuraidah, Teresa Kok dll? Bila nak istiharkan?

amira fatin said...

AKU RASALAH PKR NI TAK SENANG DUDUK SEMENJAK BAJET 2013 YG DIBENTANG OLEH PM KITA SEBAB DAH PASTI PKR AKAN KALAH HBS.

kak bedah said...

Kesian DS Rosmah... Taktik pakatan utk menjatuhkan najib gagal sama sekali sbb tu la beliau pulak dijadikan bahan utk menjadi punca dlm mencari isu oleh pakatan babi... Agak2 koranglah kan .. Rakyat percaya ke???

sotong sempoi said...

napa semua org asik nampak salah ds rosmah je kenapa semua org tak nampak salah kak jijah tu?????

sotong sempoi said...

pembangkang dah takde isu lain nak cr pasal dgn datin sri rosmah plak

sotong sempoi said...

pembangkang dah tau drg akan kalah tp drg ttp tak nak mengaku kalah sbb drg pun dah jd saiko mcm anwar hahaaha

sotong sempoi said...

anwar ibrahim gila kuasa,gila duit,gila betina,gila jantan,dan yg plg ptg gila jubor

sotong sempoi said...

pembangkang cuba cr publisiti murahan dgn memburukan nama ds rosmah...org tak heran dah sbb semua dah tau ni taktik kotor pembangkang

sotong sempoi said...

asik2 isu sama krg tak jemu ke???pembangkang mcm dah takde modal

sotong sempoi said...

nampak sgt pemimpin kitani baik kan...ssh pembangkang nk cr isu dia mahupun isteri dia....yg drg tau ulang2 is basi drg tu

sotong sempoi said...

itupun mslah personal drg...pembangkang nak sibuk...mcm lah drg mintak duit dr mak pembangkang utk nak hidup mewah

afiq kltown said...

Pembangkang busuk hati!!

sotong sempoi said...

dia ada duit dia guna lah...lgpun duit tak bwk ke mati....pembangkang apa kisah????

adik 80 said...

yg nk dengki sangat dgn DS Rosmah tu napa....cuba korang cek anwar tu punya kaya sampai leh ade jet peribadi korg diam lak..a

sotong sempoi said...

anwar byk mkn duit haram

sotong sempoi said...

anwar suka main bontot sbb tu dia kentot busuk

bro yul said...

nampak nyer smakin dekat pru semakin itu lah pembakang seperti cancing kepanasan...nak serang bn sudah kekeringan idea,terpaksalah serang ds rosmah sbb nak cover penipuan jet dan bas mereka...pakatan harami cuba alihkan perhatian rakyat,apa mereka ingat rakyat bodoh ke???ds rosmah banyak berjasa kpd rakyat terutama golongan2 yg memerlukan beliau sering kedepan dalam hal2 begini...tetepi beliau sering menjadi mangsa fitnah pakatan harami aku harap ds rosmah tabah dan sabar menghadapi fitnah2 jahat pakatan harami nie...kami rakyat malaysia sentiasa menyokong ds rosmah.....

Gewe Kelate said...

dh xde modal puak pakatan pembangkang ni...

Gewe Kelate said...

Kes bas khalid sape nk jwb?

Gewe Kelate said...

Anwar naik jet tu sape yg biaya yer?

Gewe Kelate said...

Pakatan Pembangkang xpernah lari dari kebodohan dn putar belit cerita...

sonu nigam said...

pakatan mmg bangang tahap sial punya,dah xde isu mereka jadikan rosmah sebagai mangsa.
semakin hari semakin sial jadinye pakatan ni,sengaja mereka create isu yg x logik tuk jatuhkan BN.
tp disebabkan kebodohan mereka yg terlampau,mereka sendiri yg kantoi balik.
dasar manusia bodoh yg bengap,manusia x berakal yg sial

Gewe Kelate said...

Kenapa puak Pakatan Pembangkang sebok nk jatuh kan DS Rosmah?dh mula rasa goyang ke?

Anonymous said...

Fuckantan sebenarnya tak ada modal nak di ketengahkan. benda-benda macam ni siapa yg suka dengar? orang pas yg tak berpelajaran dan juga cina bukit dan bandar yg tak tahu antara benar atau salah. sebab tu orang cina jumpa pokok atau batu besar tepi jalan dia sembah sebab otak tak ada, tapi nak tunjuk mereka pandai konon.

Gewe Kelate said...

Mna diorg ade akal...fitnah sana sini jer yg diorg tau

Gewe Kelate said...

Nmpk sgt puak diorg xde akal...smpai fitnah pun diorg spin depan belakang...pusing sana pusing sini...

Gewe Kelate said...

Puak Pakatan Pembangkang ni duk korek salah DS Rosmah...xsedar ke diorg yang pemimpin diorg tu bapak segala penipu???

Gewe Kelate said...

DS Rosmah banyak berjasa pada negara...kenapa xpenah puak Pakatan nak nampak?

Gewe Kelate said...

DS Rosmah adalah idola wanita masa kini...saya bangga negara kita mempunyai wanita setabah dan sehebat beliau...

mawar hitam said...

ish tak paham btllh aku dgn karenah pembangkang nie sume!!
tak hbs2 nak buat isu pasal Datin Rosmah..
smpaikan skrg nie hal peribadi pn depa blh jdi kan sbgai satu isu..
tp tak apa jgn risau sbb rkyt tak bodoh dhlah skrg nie..
so buatlah apa pn si pembangkang bodoh tp rkyt tak akan termakan dh dgn fitnah korg tu lg dh!!

Alas pink said...

apa benda kejadah nya lah pembangkang ni aku pn tak tau lah...
ini bkn apa saja lh tu diorg tu nk buat isu, nk buat fitnah dkt DS Rosmah..
sbb apa sbb diorg tu dh tak dak isu dh nk buatkn sbb tulh..
bodoh bangang pny pembangkang!!

Aliean Sempoi said...

DS Rosmah bnyk berjasa dn berkorban utk rkyt tp tu pembnagkang tak nmpk pulak ye!!

afiq kltown said...

Semua rakyat tahu BN tidak pernah mengurustadbir negara cara PR iaitu mencampuradukkan peribadi, politik dan kerajaan negeri. Buktinya, ekonomi negara berada dalam keadaan kukuh dan berkembang dengan selesa. pihak pembangkang sudah mula mengelabah dan cuba timbulkan isu dengan menyerang peribadi datin rosmah

DevvenKumar said...

whats wrong with the opposition? cant they come out with something intellectual rather some sort of things like this??

afiq kltown said...

Strategi memburukkan Datin Seri Rosmah sebagai boros dan menghabiskan wang rakyat adalah strategi yang paling bodoh. Strategi ini hanya menyerlahkan betapa BN telah berkhidmat dengan cemerlang sehinggakan PR ketandusan isu untuk menyerang dan terpaksa merekacipta isu yang tidak signifikan bagi menghadapi pilihanraya.

Abang Iman said...

true what afiqkltown, semboyan n devvenkumar said...no issue so fitnah sahaja...brader brader pakatan please lah pakai brains korang tu abit...fitnah with logic lar...

Nurul Wana said...

i still love DS Rosmah Mansor...she is the best for us...WE LOVE PM N WE LOVE ROSMAH

DevvenKumar said...

correct afiqkltown...this fellows have nothing else to talk abut BN because have nothing to talk...

afiq kltown said...

Kepada semua pencacai pr.. Hentikanlah kerja memfitnah ni, jangan ingat rakyat bodoh, rakyat boleh menilai, daripada kamu memfitnah datin seri, lebih baik suruh pemimpin korang memikirkan masalah rakyat di selangor, kelantan, kedah dan pulau pinang

Uncle Saya said...

hallo everyone...1 question can anybody answer me? is anwar so blady great? why this people dont know the eveil of anwar...seriously lost

afiq kltown said...

Tak perlulah terus cuba memburuk-burukkan Datin Seri Rosmah dengan menyamakan datin dengan Imelda Marcos atau mana-mana isteri Ketua Negara yang boros. Sesungguhnya, BN telah mengurustadbir kewangan negara dengan professional dan tiada sesiapa dari mana-mana pemimpin kerajaan termasuk Perdana Menteri dan isteri yang boleh menggunapakai wang negara sesuka hati.

afiq kltown said...

Datin seri rosmah adalah yg terbaik.. Beliau sentiasa memikirkan masa dpn anak anak agar berjaya di masa akan datang.. Kita nak berjaya kena berusaha.. Bukan asyik berceramah

MegaBidaman said...

ini lah antara satu sebab mengapa PR wajib ditolak oleh rakyat Malaysia , kalau sebelum mentadbir negara pun mereka pandai memutar belitkan fakta , apatah lagi bila dah mentadbir negara . Segala rasuah dan habuan-habuan yang bakal diterima mungkin akan diputarbelitkan terlebih dahulu, mereka akan siapkan jalan cerita supaya tak nampak sgt mereka berbohong dan bercakap auta , trust me ....they can do worst thing ever dalam sejarah negara kita

suaralensa said...

Setiap hari aku terfikir, sampai bila PR mahu teruskan agenda kotor seperti fitnah ke atas isteri Perdana Menteri? Semua sedar yg mana PR bankrap isu dan apabila mereka mainkan fitnah seperti hari ini maka mereka dalam PR telah berjaya memperbodohkan diri sendiri.

Gewe Kelate said...

Sangat menyedihkan bila puak pembangkang menggunakan pelbagai cara untuk menjatuhkan maruah DS Rosmah

afiq kltown said...

Ini semua di sebabkan mahukan kuasa memerintah negara. Tak perlu belitkan fakta, tak perlu serang peribadi terutama Datin Seri Rosmah jika mahukan kuasa! Rakyat menilai daripada kualiti pentadbiran.. Bukan kualiti fitnah dan serangan peribadi!

Darren Woo said...

if the nation is going to believe all the acquisition by this oppo fellows...

anis wana said...

puak pmbangkang ni sbnrnye dh xde isu yg nk dikeluarkan...
asyik mmfitnah ds rosmah aje..
ape slh ds rosmah trhdap korang??
walaupn sering di caci,di fitnah ds rosmah ttp tabah n ttp mnjaga amal kebajikan rkyat....

ahmad jany said...

kesian ds rosmah,lepas satu2 fitnah yg datang.pelik la dorang ni dah xde kje lain ke ?

jenny bedah said...

wahai puak2 yg berkenaan.silalah bertaubat.sesungguhnya dosa menfitnah sgt la besar !

khai fahmi said...

macam gampang la puak depa ni.dari dulu sampai sekarang ni ja kerja nya.cukup2 lah tu !

minah senget said...

wtf ?
tu je yg mampu dorg buat ?
fitnah,fitnah dan fitnah ?
xde satu pon kebenaran nye.
boooooo !

Mohd Imran said...

nice try PR.but not professional enough! LOL .

Aaron Lai Kah Jun said...

Shame On You Pakatan Rakyat !! My Vote Is For BN For Coming GE!!

Nurul Shamira said...

PKR=Parti Kroni Rupenye!
guys,wanna get good name means serve the rakyat!not by doing this..

Puteri Farihah said...

DS Rosmah,dont care about this Pest Called Pakatan Rakyat! continue your service .. :)

Tamil Selvam said...

PKR=Parti Kroni Rupenye!
guys,wanna get good name means serve the rakyat!not by doing this..

Tamil Selvam said...

Although Pakatan Rakyat Coming Up With A Lot Of Nonsense Fact, BN Dont Even Have Time To Look At This Because They Are Serving The Public For Real !!