Saturday, October 13, 2012

Saifuddin Abdullah Kena TIBAI Kerana Pertahankan Malaysiakini Dan Soros

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah diminta tidak mengamalkan politik 'makan keliling' setelah mengeluarkan kenyataan seolah-olah mempertahankan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) yang terbukti menerima dana daripada George Soros iaitu penyangak mata wang berbangsa Yahudi.

Mursyidul Am Kelab Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI), Muhammad Zahid Md. Arip berkata, kenyataan yang dibuat beliau menerusi portal pembangkang yang dibiayai Soros, Malaysiakini, jelas membuktikan Saifuddin kini mencari jalan selamat dengan bersikap liberal demi kepentingan politik peribadi.

Beliau juga membangkitkan persoalan kemungkinan kenyataan itu menunjukkan Saifuddin yang diberi peluang berada dalam Kabinet tidak yakin UMNO dan Barisan Nasional (BN) akan kekal berkuasa pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

''Kenyataan Saifuddin yang mengelirukan itu boleh diibaratkan seperti api dalam sekam yang sebenarnya mengundang bahaya kepada perjuangan UMNO dan BN sekarang.

''Saya percaya Saifuddin kini membeli 'insurans nyawa' daripada pakatan pembangkang dengan menonjolkan beliau sebagai pemimpin liberal," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas pandangan Saifuddin yang mendakwa serangan dijalankan BN ke atas Soros, berpotensi "memakan diri sendiri" kelak seperti yang dilaporkan dalam Malaysiakini.

Sementara itu, Muhammad Zahid turut mempersoalkan tindakan yang kononnya liberal tersebut telah memberi kebaikan kepada UMNO, sedangkan Suaram bersungguh-sungguh mahu mencemarkan nama baik negara dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan isu kapal selam Scorpene dan kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

''Saya kecewa kerana siang malam TIBAI berceramah mendedahkan keburukan Suaram kepada rakyat tetapi Saifuddin pula bersikap lewah tentang pertubuhan tidak sah itu yang terbukti menjadi tali barut kuasa asing," jelasnya.

Mengulas perkara sama, beliau menegaskan, sebagai seorang pemimpin UMNO, Saifuddin perlu mempertahankan sebarang usaha memfitnah Presiden parti yang juga Perdana Menteri.

''Saya mahu bertanya kepada Saifuddin, di mana suara beliau ketika Suaram begitu ghairah memfitnah Najib atau adakah beliau sekarang merupakan alat perkakas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

''Mengapa Saifuddin begitu berminat mempertahankan Suaram dan Malaysiakini sedangkan Soros bertanggungjawab menyebabkan ekonomi negara hampir runtuh pada 1997," ujarnya.

18 comments:

Mikka Adam said...

Salam
Mohon link dalam blog. Blog saudara sudah ada dlm bloglist saya.
http://mikka36.blogspot.com/
T kasih

Anonymous said...

tibai je saifudin tu zaid....

Anonymous said...

aku dah jangka sifudin ni mmg pro anwar dan pembangkang...tah lah macam dah tau2 je lepas ni tak jadi menteri KPT jadi buat lah hal.. kahled apo cito Rasuah di KPT pun tak dapat di benteras ada maklumat pun wat pekak jee student ramai pro pembangkang tu yang menteri2 KPT suka ekk pegawai atasan pensyarah silap2 KSU KPT pro pembangkang tapi duk membalun projek jee.. sedar lee kepala tu dah botakk.. bawa mengucap.. KSN tengok2 pegawai KPT yee..

Anonymous said...

MU.amTIBAI ni fakta.. Menteri KPT tumpu hal ini dari sibuk mengulas yang bukan-bukan..
"saya amat menyokong PM dan KSN jika rasuah di peringkat tertinggi pegawai kerajaan di benmteras habis habisan terutama mempunyai bukti dan telah di bicarakan SPRM tak kira mereka menang tindakan tatatertib perlu di kenakan.. kebanyakan kes kata sprm 99.9% ada kes cuna teknikal sahaja menyebabkan sprm kalah dalam membenteras penyelewengan pegawai atasan kerajaan.. mereka bijak mengatur stretigi .. jika di lihat indek rasuah yang di keluarkan sprm lihat web sprm kumulan profesional 0%?? tak mungkin tiada rasuah golongan atasan ini mereka lah bapak segala rasuah kenapa 0% makna nya ada pelindungan politik @ orang yang berkuasa dalam kerajaan maka gagal lah PM dalam membasmi rasuah.. KSN bantu PM tujuan PM lantik Tn KSN buat keja bukan keja lindungi perasuah ya Tn KSN... CUEPCS pun menjadi mata dan telinga kerajaan dalam benteras rasuah tapi yang kena buang dan tukar orang yang memberi maklumat rasuah... ni apa cerita??.. KSN cek deng dato omar persiden cuepacs..

Thursday, 04 October, 2012

sarip said...

Orang macam ni jangan dipilih lagi apatah lagi dilantik menjadi menteri.Dia boleh bersikap kritikal dalam isu2 rasuah yang melibatkan menteri misalnya atau hak2 rakyat dll.

Tapi dalam isu dana asing yang membiayai ngo untuk tujuan campurtangan,yang terang2 menyalahi undang2 dan mengkhianati negara,perangai saifuddin ni nampak melebih2 dan terang2 nak membodek anuwar.

Aku suspek dia memang ada hubungan baik dengan aljub dan sudah dijanjikan sesuatu dalam kabinet gila bayang anuwar.

Anonymous said...

najib nie buta kerr...?

dah bayk kali dah si pudin nie buat haL...! tapi najib rileks jerr...

why..??

saper yg sambut berok berok gerombolan turunkan bendera umno kat pwtc..?? siape yg masa tu pegi terima memorandum dari adam adeli n geng..??

bukan ker si pudin..??

najib pown satu hal jugak laaa, sama mcm sepupu dia, semua kecut teloQ bila dgn anuar

kak bedah said...

aq rasa pukimak nie klu kita biar lama2 nanti silap haribualn negara kita pun akan terjual.... bukan takat negara bangsa kita pun org akan bt macam hamba abdi nanti

Anonymous said...

The Regional Animаl Hospіtal іn Υоrba Linda іѕ well equіppеԁ to handle
the еmergencies. Αn image wіll hеlp flesh out eхactly ωhat yοu’rе tгуing
to announcе ωhіle adԁing charаcter,
flavor аnd visuаl аppeаl to the ԁocumеnt.
Рiсκ οut іdеal food for our daily lifestyle
mаy be the basiѕ tо rеmedy
thе root in thе уeast. Thеy begаn their musicаl aѕѕoсiаtіon in Nashville,
ТN in 1971, реrfοrmіng іn locаl сlubs.

Τherе iѕ use оf only the best of natural ѵegetaгiаn ingredіents lіke
rehуdгatеd teхtured ѕoya, ωheat flour
аnd wheаt prοtein, vegetable oil that has sаlt and some fаtty aсid еmulѕifieг namely mono-glycеriԁes and
di-glycerideѕ.

Ηeгe is my web-ѕіte; trickle

Anonymous said...

Apply 2 to 3 inches of mulch over the plants root system once all foliage is removed and discarded.
It has a very strong odor that will take your breath away.
This same person spread several yards of the mulch around their house before they realized the problem, and
it ruined many of their plants.

Here is my site :: mulching

Anonymous said...

And just as I mentioned above that you simply came across a large
number of distinctive types of medicines, but still you're in problems. Go here to instantly download Yeast Infection No More Book What precisely makes Yeast Infection No More Book unique is the degree of focus that is given to each and every aspect needed to attain permanent escape from candidiasis linked symptoms. licitations with regards to making ones cachet that is most certainly Talbots at present. Walk ins are always welcome, or patients can obtain same day appointments easily. o - Strike a equilibrium between viewing 2-4 patients per hour.

Here is my site :: Swanee

Anonymous said...

With the ability to actually alter the texture and condition of the
hair with clever and fashion-forward hair styling
products, Rusk Being products are sure to intrigue the hair product lover in all
of us. Likewise, using imported shampoos and conditioners from a tropical country when your climate is cold and
temperate is not such a good idea. Both brands
are popular in known hair salons and spas.

my web blog ... hair products

Anonymous said...

For instance, they may select a type of lettuce that has
purple coloring in it as well as green. When you're preparing your planting area, just mix the soil with about three inches of organic compost. In some cases, the quantity of materials for making compost in the amounts desired (an annual layer 2 inches deep across the garden) cannot be obtained.

Also visit my blog post :: morals

Anonymous said...

With all due joys, this should be the period of utmost carefulness and conscious concentration on the vital
issues affecting the future the nation and due attention of not being stabbed from the back.
The particular classy aspect along with self-assurance which
Hermes Birkins purses supply most women position these individuals the most sough immediately
after manufacturers for most girls getting databases.
Many Muslims in Europe are first of all Europeans, European by birth, conviction and citizenship AND Muslim
by faith. Assuming there is a God and assuming that the
Bible is God's word and an historical record of His activities (and you won't hear anything to the contrary in church and from other formal Christian religious organisations) then the
standard hype you hear, the standard image projected of God (and son) tends to be 'warm and fuzzy'.
The higher the or TC the softer and more lustrous the fabric and the more durable and less prone to shrinkage.


My homepage; egyptian newspapers

Anonymous said...

Since the program is based on a real time world, users would not only
be able to choose the weather of their choice but also the scenery.
You must know the different points that you want from
a gaming just before you acquire 1. You can train up your hobo so that you
can kill other hobos even more easily, and it is a very addicting game.
Hardness is less then quartz, or ca 6 on Mohs scale. Usually,
would need to follow the entire startup sequence to start any of the
airplanes, but FSP also has the auto start feature, to make it easier
for newbie’s.

Feel free to surf to my web page: simulator

Anonymous said...

Generally speaking, there are several main techniques made use of by data
mining software: clustering, distinction, regression
and association approaches. Some mining firms lost 30
per cent of their share values in the early August stock market meltdown.
Once the timeframe reaches 0 to X minutes, the star is
about to land.

Anonymous said...

Reporting of factual information in a free and fair manner is the very essence of this profession.
It familiarizes us with the world and people who are making history.
He becomes a different person once he dons his uniform to the sound of the
orchestra warming up. Newspapers act as the ideal method of public relations due to its strength as the best way of communication.
Newspapers internationally are becoming more than ever like a television network providing current breaking news stories.


my web page: click here

Anonymous said...

It is indeed possible to lower high blood pressure by only
taking herbal medicines and vitamins and eating certain foods that can lower high blood pressure.
If so, taking steps like trying to prevent further injury or loss of blood are the most important thing you
can do. Katz helps clients find relief from the pain without resorting
to medications or invasive procedures. If you
have a personal injury legal matter, a dog bite or if
you’ve lost a loved one in a wrongful death accident,
call the Law Offices of R. Yeast Infection No More Book key formulation component is the 5 step system plan where not a single thing held back.


My site: Desmidiaceae

Anonymous said...

http://paleodietrecipesbook.net/
http://howtoloseweightfastindays.com
http://purelivinghcg.com/
http://getlaid2night.us/male-enhancement
http://getlaid2night.us/penis-pump