MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Wednesday, November 7, 2012

Akhirnyaaaa...!! Terbongkar Semua Rahsia Shamsidar.....

Akhbar hari ini melaporkan Presiden Perancis, Francois Hollande menyatakan minat untuk memperluaskan hubungan dagang dengan Malaysia terutama melalui penjualan barangan ketenteraan.

Antara yang ditawarkan ialah jet pejuang, helikopter dan juga peluru berpandu.  Presiden Hollande juga menggambarkan Malaysia sebagai sebuah negara yang penting bagi  kerjasama ekonomi. 

Kenyataan ini tentulah pelik jika diambil-kira tuduhan SUARAM bahawa kepimpinan Malaysia sedang disiasat atas tuduhan rasuah dalam pembelian kapal selam scorpene dari Perancis.  Tidak mungkin kerajaan Perancis akan berminat untuk berdagang lagi dengan Malaysia jika tuduhan SUARAM tersebut benar. 

Maka, buat kesekian kalinya semakin terang benderang lagi bersuluh bahawa SUARAM telah menipu dan bahawa ia adalah pertubuhan yang diterajui oleh para penipu.  

Mengimbas penipuan SUARAM, pertubuhan itu telah mencemarkan imej dan nama bukan sahaja kerajaan Malaysia tetapi juga kerajaan, polis, hakim dan undang-undang Perancis.

SUARAM telah dengan sewenang-wenang menggunakan nama hakim Perancis apabila membuat kenyataan bahawa perbicaraan tentang isu rasuah pembelian scorpene sedang berjalan.  Malah, kononnya beberapa nama yang bakal disapina juga sudah diperolehi. 

Walaupun telah terkantoi lagi buat kesekian kalinya apabila pendakwa Perancis membuat kenyataan rasmi bahawa tiada perbicaraan mengenai pembelian scorpene di negara tersebut, SUARAM masih lagi berdegil untuk meneruskan penipuan.  

Sejurus itu, SUARAM menggunakan nama Tan Sri Musa Hassan bekas Ketua Polis Negara bagi menggambarkan kononnya siasatan masih berjalan dan tuduhan mereka benar.   Bagaimanapun, Tan Sri Musa pantas menafikan yang beliau akan mengadakan sidang media di Bangkok untuk mendedahkan penemuan baru mengenai isu ini sepertimana yang didakwa SUARAM. 

Hakikatnya, aduan SUARAM telah ditolak oleh mahkamah Perancis sejak bulan Mac lagi atas alasan ianya tidak berasas.  SUARAM kini sedang berusaha untuk mengemukakan rayuan.... 

Soalnya, kenapa SUARAM tidak menyatakan yang benar...?  Iaitu bahawa aduan mereka ditolak dan sedang menunggu rayuan?  Kenapa mesti menipu...?

Kenapa mesti menggambarkan yang perbicaraan sedang berlangsung atau siasatan sedang dibuat...?  Kenapa mesti mereka-reka nama saksi yang akan disapina?

Kenapa mesti memburukkan nama Dato’ Seri Najib dan kerajaan Malaysia...?   Kenapa mesti mereka-reka dokumen bukti dan menyebarkannya? 

Kenapa begitu rendah sekali maruah Cynthia Gabriel, dan semua peneraju SUARAM?  Manusia apakah mereka ini yang tiada harga diri, tiada rasa malu, tiada rasa kesal, bersalah atau insaf...?

Kini, percubaan SUARAM untuk memburukkan nama Dato’ Seri Najib dan Malaysia ternyata gagal apabila terdedah bahawa semuanya hanyalah rekaan semata-mata.  Tetapi apa yang lebih hebat lagi ialah walaupun segala usaha dan wang ringgit dilaburkan oleh SUARAM untuk menjatuhkan Dato’ Seri Najib, nama Perdana Menteri Malaysia ini semakin menjulang tinggi dan Malaysia juga semakin dipercayai terutama sebagai rakan dagang alatan ketenteraan.

Justeru, mungkin OSI, iaitu pertubuhan yang dimiliki oleh George Soros yang difahamkan menjadi dalang kepada penipuan ini perlu memikirkan semula mengenai ‘pekerja-pekerja’ atau ‘agen-agennya’ di dalam SUARAM.

Nampak benar yang mereka-mereka ini begitu bodoh kerana menggunakan strategi penipuan yang amat bodoh dan mudah dikantoikan.....

Akibatnya, penipuan mereka bukan sahaja membuatkan pertubuhan itu hilang kredibiliti dan diketawakan, tetapi juga membuatkan Soros kerugian.

Lebih dari itu, ia juga membongkar dan membuka mata masyarakat mengenai agenda, strategi, operasi dan modus operandi pihak yang ingin menakluk dunia serta agen-agen mereka.....

Bukti bukti penipuan SUARAM, klik SINI dan SINI

15 comments:

Anonymous said...

kalau tak ada kebodohan semulajadi, tak boleh jd ahli pas/pkr.

MMI said...

Selayaknya puak-puak ni ditangkap dan disumbat saja dlm penjara..Kerja buat mereka ini sudah boleh dikira membahayakan keselamatan negara ambil saja tindakan itu yg terbaik..tanya Nik Aziz apa hukumnya berbohong ? barangkali boleh kata dia..Apa punya sial !! Mohon dipautkan blog MMI mahamissa.blogspot.com terimakasih.

Anonymous said...

dia ingat rakyat malaysia bangang cam dia orang

Anonymous said...

nak kata bangang peguam,nak kata pandai memang pun bangang

Anak Lenggong said...

Suruh budak ni kulum kote nuar dengan azmin sekaligus..baru dia henti buat fitnah...buang je tudung tu sebab buat malu je

Anonymous said...

lawyer kunun.. tak da kes ke atau lawyer terlalu banyak di negara kita... nak jadi lawyer politik takyahlah belajar tinggi2... nak jadi orang politik nelayan pun layak.. drebar teksi pun layak.... asalkan ikhlas membantu... bagi jatuh standar lawyer je.. dah lah imej lawyer dah tercalar teruk.. bikin malu orang melayu je..

Anonymous said...

Setujuk. Kalau xde kebodohan semula jadi xleh jadi ahli PR.

Anonymous said...

budak tu da kolom kote nuar..tu yg dia sewel, butuh AIDS..semua di celupnya..

Abang Iman said...

lawyer loyar buruk....kenapa lawyer PKR semua bodoh ek..atau adakah hanya lawyer yang bodoh yg masuk PKR...tolong pikia yer......

MegaBidaman said...

apa kenamanya peguam SUARAM tu ? muka macam familiar je...yang join latifah koya 'belasah' sorang cikgu rugbi di padang masa depa dok buat demo ?? rasanya lah ... apa pun entri kali ni memang mantap , SUARAM kantoi lagi... katanya Peranchis dah tak ngam dgn Malaysia , nak tangkap PM bagai..sekali Presiden Peranchis pula yg buat statement 'potong stim' puak2 pemfitnah Rosmah dan Najib ni

abg nuar said...

nampak sangat bodoh mcm lembu...guna otak lah pembangkang bahalol oiii jgn nak tuduh jer mcm org xde akal...

Anonymous said...

puak pkr dan pas serta dap mana ada akal baik....dalam kepala penuh taik jahat....

Anonymous said...

Anuar kata rabak duit aku...lobi sana sini semuanya mangkuk kayu..
Semua tak reti buat keje..perabih harta benda ada ler...

Aku jugak kena buat kejer...
Upah loyer..semer loyer buruk belaka..nak glamer..padan muka aku.

Ada org kanan org kiri pun, dah sama terikut mcm perangai aku..apa la nasib....

Nak marah, takut kang dia org kata...eh dato seri boleh buat kenapa saya tak leh buat?...adyh laaaa.....

Kah..kah...kah...
Sekarang ni Anuar & Keluarga hanya mampu menagih simpati dari penyokong2 keldai yg x berapa kerat jer la lagi...yg masih menaruh harapan yg tinggi.

Kalau dikira para penyokong kuat mereka adalah :

1. Golongan LGBT
2. Kristian
3. Cina Komunis
4. Golongan yg tunggu masa nak
murtad
5. Pengikut2 PAS yg masih tak sedar
diri, yg dah sedar tu, silent
protest yer...
6. Melayu2 Keldai dan biawak yg x
mengikuti perkembangan semasa,
jenis manusia yg masih mengamal
kan kehidupan zaman batu..

Anonymous said...

Maafkan aku wahai semua rakyat Malaysia.
Aku seorang manusia yang bencikan perpecahan..aku juga bencikan kekerasan.Namun aku juga tidak suka pada penindasan secara licik dan kezaliman yang terselindong.

Maafkan aku jika aku hanya mampu berdoa.Kerana doa itu 'silahuddin''silahulmukmin'

Aku tidak punya kuasa untuk 'memberhentikan' segala pertelingkahan yg berlaku di dalam negaraku oleh puak2 kontrovesi yg 'besi'..
Yang aku mahu...umat Melayu Islam dan sekelilingnya aman sejahtera dan bersatu.

Aku belajar berdoa dengan Tuan Guru Nik Aziz dan ahli2nya.
Dan aku juga jadi setuju dan ingin berdoa kerana berdoa untuk kezaliman adalah dibolehkan 'kata Us MAZA'..
Maka aku ingin berdoa kepada ALLAH AZA WA JALLA..,agar kezaliman yang dilakukan oleh puak2 besar ini dapat 'dihentikan'.Agar mereka selepas ini akan duduk bertafakkur dan bermuhasabah diri (jika ia memberi kesan daripada doa ku ini.)

Waktu itu..aku akan mula nampak 'cahaya perpaduan dan ukhuwah' di antara kalian semua yang rakus.

Doa ku begini...:

Yaaa..ALLAH,aku hamba MU yang kerdil,tidak punyai kekuatan apa2 dalam menyatukan umat Muhammad di Malaysia ini..
Aku merasa sungguh terzalim dengan nafsu 'besar' mereka.
Mereka menuduh2 ku kafir dan murtad.
Mereka membutakan mata ku dan hati ku dengan harta yang mereka 'curi'secara diam tapi rakus.
Mereka memecahbelahkan diri mereka sendiri dan umat2 Melayu yang lain.
Sungguh Yaaa ALLAH..nafas ku jadi sesak..hati ku menjadi beku dan sayu..,fikiran ku menjadi celaru..yang berpecah belah itu semuanya saudara mara ku...mereka ini menipu dengan semangat Islam ,
mereka menipu dalam semangat kebangsaan...tetapi mereka juga tertipu dengan diri dan nafsu mereka sendiri.

Mereka kata mereka pembela kepada agama tetapi mereka sendiri menjual agama demi 'kepuasan dan dendam kesumat' mereka.
Mereka rela kencing sambil berlari bersama2..dan ada juga yang 'bersandiwara di dalam selimut...'


Yaa ALLAH...untuk apa 'aman' di negara ku ini andai agama ku terlerai..tergadai..
untuk apa 'aman' negara ku jika banyak pembohongan dan penipuan'

Andai aku boleh berdoa...,perkenankanlah doa ku ini..
Yaa ALLAH..,jadikanlah negara ku seperti Palestin..,umatnya yg selama ini ditindas,dijual,digadai,dipijak,dihina dan diperkosa.
kerana umat di Palestin dahulu sama juga seperti umat di Malaysia.
Mengabaikan perpaduan dan ukhuwah..mengabaikan kesejahteraan dan keselesaan rakyat..mengabaikan kejujuran dan keikhlasan..
Mengabaikan penyatuan tetapi merelakan perpecahan dan permusuhan di kalangan seagama.

Maka ENGKAU berikanlah rakyat Malaysia merasai sama seperti Orang Palestin rasa dan alami sekarang ini.
Merasai yang negara mereka terancam dan dizalimi..merasai negara mereka musnah dek kerana dibom.Rakyat Malaysia suka begitu Yaaa ALLAH..maka KAU berilah mereka rasa..merasa tiada masa nak berdemonstrasi,tiada masa nak tidur nyenyak.tiada masa nak 'curi dalam senyap' tiada masa nak tuduh menuduh,tiada masa nak saling kafir mengkafir,tiada masa nak bertweet dengan berpuluh ribu rakyat untuk berdemo..tiada masa nak pergi berdebat,tiada masa nak saling menunding jari..tiada masa nak tunjuk siapa kuat siapa hebat..tiada masa nak tegakkan hukum Islam atau nak meruntuhkan Islam...tiada masa lagi teringin nak duduk di kerusi empuk di PUTRAJAYA.

Maka Engkau tunjukkanlah kepada mereka akibat kedegilan ,kerakusan,kefanatikan,ketaksuban,kezaliman,ketidak adilan ,kedunguan dan kedangkalan umat Muhamad di malaysia ini dengan menjadikan Malaysia..sama seperti Palestin...mereka tahu di Palestin itu menderita,hancur dan musnah..tetapi mereka tidak mampu untuk 'nampak' dan tidak mampu utk menolong diri mereka sendiri dan kemusnahan Umat sendiri.Biarlah negara ku musnah sama spt Palestin daripada musnahnya 'pegangan agama' dek kerana kebebalan diri sendiri..amin Yaa ALLAH.

aku akan berdoa setiap waktu solat....marilah kita ber'tweet' ramai2..berpuluh ribu akan doa ini..

Anonymous said...

hahaha...tak lame lagi goblok2 pas pkr kate, kerajaan france telah di beli oleh UMNO..tk caya tgk je nanti murai2 berkokok mcm ayam pondan..