MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Thursday, November 15, 2012

ARAHAN...!! Selamatkan Maruah Nurul Izzah

Akhirnya Pas menyerahkan kepada rakyat untuk membuat penilaian terhadap isu kenyataan Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berhubung pandangan bahawa orang Melayu juga perlu diberi memilih agama yang mereka anuti.

Parti yang kononnya mendabik dada di corong-corong mikrofon sebagai pejuang Islam sejati di seluruh kampung, desa, lurah dan lembah rupa-rupanya hanyalah tin kosong yang bunyi saja bising tapi tidak ada isi.

Ujian sesebuah parti politik ialah kemampuannya bangun mempertahankan prinsipnya apabila diserang pihak lawan atau ketika prinsip yang didakwa menjadi pegangannya terancam oleh idea yang bercanggah.

Tetapi dalam kedua-dua senario ini berhubung apa yang disebutkan oleh anak Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim itu yang dengan mudah mengeluarkan 'fatwa' bahawa kebebasan beragama juga merangkumi orang Melayu yang rata-ratanya adalah beragama Islam, nyata pendirian Pas amat dikesali sekali.

Ketua Dewan Ulamak Pas Harun Taib berkata rakyat boleh menilai kenyataan tersebut kerana hanya Nurul Izzah sahaja yang tahu 'ketepatan' pandangan yyang beliau luahkan.

Komen dari seorang yang memakai 'ustaz' dari Pas ini menunjukkan parti itu lepas tangan dengan membiarkan Islam dipermain-mainkan oleh seorang wanita 31 tahun yang juga seorang ahli politik pembangkang dan anak kepada Ketua Pembangkang.

Pas telah meletakkan pertimbangan politik jauh mengatasi imej dan maruah Islam dan merelakan agama menjadi korban asalkan politik mereka tidak terjejas.

Pas gentar memberi pendirian rasminya sebagai sekutu PKR bukan kerana takutkan Allah tetapi takutkan seorang manusia yang bernama Anwar.

Disebabkan Mursyidul Am, Nik Aziz berpeluk cium dengan Anwar maka dengan sendirinya apabila timbul kontroversi seperti yang dikecohkan oleh Nurul Izzah, Pas akan jadi kecut kerana mahu jaga hati sekutu politiknya.

Kalau isu kenyataan Nurul Izzah tidak mampu ditangani dengan adil dan saksama atas prinsip Islam, bagaimana pula jika yang menyerang agama adalah orang bukan Islam pula.

Sebenarnya perkara ini sudahpun lama berlaku apabila Pas bersekongkol dengan parti cauvinis Cina, Dap dan parti menggalakkan fahaman pluralisme dan liberalisme, PKR.

Memang benarlah pandangan rakyat bahawa Pas sudah menjadi seperti lembu yang dicucuk hidung kepada Dap dan PKR kerana setiap kemahuan kedua-dua parti itu tidak berani dibantahnya waimah yang berkaitan dengan isu Islam sekali pun.

Pas kononnya mahu mendengar penjelasan dari Nurul Izzah mengenai kenyataan beliau tetapi sehingga tidak ada usaha untuk mengadakan pertemuan yang dicadangkan.

Perlu apa penjelasan selanjutnya dari Nurul apabila Pas sendiri boleh membaca malah mendengar dan melihat sendiri kenyataan penuh Nurul Izzah yang dimuatkan turunkan dalam portal berita Malaysiakini dan youtube?

Ini hanyalah permainan politik pas yang ingin melengah-lengahkan supaya ia dapat melepaskan diri daripada tanggungjawab membela Islam.

Jika begini sikap parti itu, elok sekalilah jangan menggunakan istilah Islam pada namanya kerana ia akan lebih menghina agama.

Apa yang disebut oleh Nurul Izzah pada 3 November lalu di gereja Full Gospel Tabernacle di Subang Jaya tidak akan berlalu begitu sahaja.

Umat Melayu-Islam di negara ini yang terhiris hati dan perasaan mereka kerana pengkhianatan yang dilakukan oleh Nurul Izzah tidak akan membiarkan perkara itu dilupakan begitu sahaja.

Sudah tentu akan ada implikasi dalam ruang lingkup politik, sosial dan agama hasil daripada kenyataan biadap itu.

Orang Melayu di Lembah Pantai sudah tentu tidak lagi akan mempercayai Nurul Izzah sebagai wakil rakyat berbangsa Melayu yang mampu menjaga kebajikan pengundi di kawasan itu terutamanya pengundi Melayu.

Tetapi implikasi yang lebih besar ialah kepada pemikiran generasi muda yang telah dirosakkan oleh Nurul Izzah.

Beliau telah membuka satu pemikiran kepada anak-anak Melayu yang kurang pendidikan agama dan lemah iman di mana mereka oleh memilih jalan keluar daripada Islam jika mereka mahu atas prinsip kebebasan beragama.

Siapa sebenarnya yang akan meraih keuntungan jika berlaku kemurtadan di kalangan anak-anak Melayu sebegini yang mudah dipergunakan oleh pihak tertentu terutamanya gereja Kristian?

Pada forum anjuran pihak gereja itu, Nurul Izzah menerima tepukan gemuruh daripada para hadirin yang teruja dengan kenyataan beliau itu yang menghina Islam termasuk seorang ahli parlimen Pas, tetapi hakikatnya tepukan itu adalah bala yang bakal menimpa bukan sahaja beliau tetapi Pas, PKR dan juga Dap.

13 comments:

Anonymous said...

Dakwaan peguam propembangkang ni nak campak mana pulak wahai foolarmak PAS???

Siti Zabedah Kasim sekali lagi menegaskan, "“Dia (Nurul Izzah Anwar) tidak boleh menafikannya, sesiapa pun tidak boleh buat cerita, kita ada rakaman, every word (setiap perkataan) kita rakam."

Siti Zabedah Kasim adalah ahli Majlis Peguam yang mengajukan soalan kepada Nurul Izzah dalam sebuah forum baru-baru ini. Menurut Siti Zabedah, kenyataan Nurul Izzah bagi menjawab soalannya dalam forum itu sangat jelas dan difahami maksudnya oleh para hadirin forum berkenaan.

Dalam forum berkenaan Nurul Izzah ketika menjawab pertanyaan dengan jelas mengatakan bahawa hak kebebasan beragama perlu diguna pakai sama rata, termasuk orang Melayu.

Nurul Izzah yang juga Naib Presiden PKR, bagaimana pun memutar belit kenyataan tersebut dengan menuduh pihak media memfitnahnya.

Penegasan terbaru Siti Zabedah itu ekoran pendirian Nurul Izzah mahu menyaman media arus perdana dan media alternatif yang didakwa memutar belit kenyataannya serta mengelak mengulas berhubung kenyataannya berhubung isu tersebut sebelum ini.

Anonymous said...

Ayoo yoo.... Nurul Izzah, mana mau lari.

Anonymous said...

patut diyahkan dari malaysia

Anonymous said...

Memang rakyat akan tentukan, tetapi apa yang dicadangkan pimpinan pas. Tak mampu nak memimpin ke atau ada arahan dari pihak tertentu. Berhijrahlah dan tinggalkan geng tikam belakang dan geng cina dap racist.

kakbedah said...

Bapak borek anak rintek.
Bapak liberisma, pluralisma, anak seorang munafiq. Pejuang liberisma dan pluralisma di sambung oleh anaknya. Bapak peliwat dan penzina, penipu, pembohong, pemfitnah, anak nya pun sama. Anak berhipokrit, mahu mempertahankan sifat bapanya yang bergelumang dengan dosa menyumbat koneknya kedalam dubur beberapa orang yang sama sejenisnya. Kemudian si sang peliwat ini bermaharaja lela kerana dibebaskan oleh mahkamah. Bininya pun sama. Keluarga hipokrit, keluarga munafiq, keluarga berfahaman liberisma dan pluralisma.

kelly engku said...

kita tunggu dan lihat pencacai2 anak2 haram PAS dan kaki2 bontot PKR cuba menegakkan benang basah!

memang lawak siot! sebab yg kantoikan Nurul bukan Utusan tapi Malaysiakini haramjadah!

Bukti dah depan mata! kenapa Nurul tak saman Malaysiakini

pas dajjal said...

"Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang enggan komen panjang kerana mahu mendengar penjelasan Nurul Izzah dan MELIHAT buktinya terlebih dahulu"

OK VIDEO DAH ADA.. EH, BUKTI VIDEO KAN BESI.. ALAHAI

"Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat lagi senang, beliau enggan komen sebab yang menyiarkan berita itu akhbar Utusan Malaysia"

kakbedah said...

Tidakkah mereka sedar bahawa ayat Alquran yang di petik oleh Nurul Izzah itu adalah ditujukan kepada orang kafir (Taghut) sahaja. Cuba lihat Asbabun Nuzul.

Bermakna Nurul Izzah punya anggapan bahawa dia betul adalah silap yang mengundang kemurkaan Allah. Natijahnya Nurul Izzah telah mempermainkan ayat ayat Allah dan berlakulah SYIRIK. (Sama ada ianya kecil (Hafi) atau besar (KABIR) tetap mengundang kemurkaan Allah.

Kini pihak gereja tersenyum lebar. Mereka mentertawakan umat Islam Melayu telah di perbodoh2kan oleh MEREKA kerana kebodohan Nurul Izzah dan Dr Mujahid yang menerima undangan mereka.

Ingat hadis Rasullullah bahawasanya:-

"SESUNGGUHNYA ORANG ORANG YAHUDI DAN NASARA (KERISTIAN) TIDAK AKAN BERPUAS HATI SELAGI UMAT ISLAM TIDAK MENGIKUT CARA MEREKA"

NURUL IZZAH, Kamu dan bapak kamu Anwar Ibrahim tidak layak digelar pemimpin. Kamu sekeluarga adalah penghasut. MUNAFIK!!!!!!!!!!

anuar aziz said...

buka mata para penyokong pr dan tanya
kenapa tajuk mlm itu berkaitan islam?
adakah pihak gereja ingin mendalami islam
atau sengaja hendak pecah belahkan org islam.

nampak gaya agenda mereka dah berjaya dan anda masih tak sedar?

Kerajaan Islam Baghdad dulu tumpas pada mongul sebab pepecahan umat islam, hasad dengki syiah dan pembelotan pihak gereja.

Belajarlah dari sejarah, KITA bakal tumbang jika berterusan berpecah belah dan tidak sedar apa yg berlaku sekarang.

kak semah said...

mana para ahlul bahalol PAS ni??? tak kan senyap jer??? buat lah demo besar besaran depan rumah nurul izzah ke, depan rumah mak bapaknya ke, depan pejabat PKR ke....takpun pi semayang hajat depan pejabat roket ke...
ari tu masa chua soi lek ckp tentang hudud, korang kan main lagi....
nasihat aku kalau korang nak berdemo, pastikan jgn buat waktu bapak izzah tgh menjubor atau memburit....kang bising sgt korang, langsung hilang stim pak nya izzah ni membalun...lagi satu kalau korang dtg dari kelantan, jgn lupa minta duit belanja dan restu dari wali terompah jamban yg dah reput tu..takut korang mampos masa berdemo nanti, tak dapat tiket masuk sorga. malaikat tukang tanya & soal dlm kubur tu mesti tak kan lepaskan korang suma..masa tu korang tak kan nak patah balik kan?? ok ya...jgn lupa taau.....hu..he..he..

bebo said...

Bayangkan jika ayat puaka Nurul itu dibuat oleh org UMNO.. rasanya berlumuran darah mungkin jalan2 di kota Kuala Lumpur, pengganas2 PR akan hukumkan UMNO kafir dn wajib dibunuh (HUDUD PAS)..

tp Allah Ta'ala pelihara UMNO dn tnjukkan siapa yg kufur.. tp lihatlah akhirnya PAS jd syaitan bisu.. jelas sekali mereka bukan berjuang utk Islam.. krn Islam wajib menyatakan yg HAQ wpun sesama org yg kita sayangi..

Tp syg PAS juga telan kekufuran Pakatan Rakyat.. Allah tnjukkan dgn jelas..

marilah kita bersatu melawan Pakatan Rosak ini.. pastikan undi kita untuk selamatkan Islam melalui UMNO. 55 Tahun kita sudah ditadbir UMNO.. tp hanya 3 tahun PR perintah 4 negeri sudah kucar kacir.. semuanya mahu dijual..

55 kita aman.. 3 tahun kucar kacir.. mahu pilih yg 3 tahun itu lgkah?

kakbedah said...

nuruh ijah bestudung bak aper yer?....bogel jer lah....dosapun takat mana..dr buat stmnt org islampun boleg pilih agama ape jer...sama rata....

Anonymous said...

ABU = ALLAH BERSAMA UMNO!!!... Amin3x Ya Rabbul Alamin.

ABU = ALLAH BINASAKAN ULARMAK(ulamak palsu/puak munafikikin/setan yg bertopengkan ulamak)!!!... Amin3x Ya Rabbul Alamin.