Monday, November 12, 2012

Isu Selangor : Ramai Ibu Tunggal Di Selangor Mengamuk Dan Bangkit Tuntut Janji Manifesto Kerajaan Khalid Gagap

Lepas satu, satu lagi bala datang menimpa Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor.....

Semakin hampir musim pilihanraya, semakin banyak pula desakan dari rakyat menuntut agar kerajaan Pakatan Selangor menunaikan segala janjinya yang terkandung dalam menifesto pilihanraya lepas.

Baru-baru ini, sekumpulan ibu tunggal dari daerah Gombak dan Petaling telah mengadakan perhimpunan secara aman menuntut kerajaan Pakatan Selangor menunaikan salah satu dari janji yang terkandung dalam menifesto Pakatan Pembangkang pada PRU12 yang lepas iaitu memberi elaun bulanan kepada ibu tunggal.


Mereka kecewa setelah hampir 4 tahun Pakatan Pembangkang diberi peluang mentadbir negeri Selangor tetapi janji pemberian elaun terhadap ibu tunggal masih lagi tidak ditunaikan hingga ke hari ini. Ada yang mempersoal akan kemampuan kerajaan negeri untuk menunaikan kesemua janji yang telah ditabur.

Selain itu, kumpulan ibu tunggal ini turut menyatakan, sekiranya dalam tempoh masa dua minggu tiada sebarang maklum balas dari kerajaan negeri berhubung dengan tuntutan ini, pihak persatuan ibu tunggal seluruh negeri Selangor akan bergabung dan akan mengadakan perhimpunan aman di bagunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK).

Tindakan yang bakal diambil oleh golongan ibu tunggal ini kelak sekiranya Khalid Ibrahim terus memandang sepi golongan ini.....  Baca seterusnya klik SINI

13 comments:

MIRA EDORA said...

KALAU MENGAMUK SEKALI PUN JANGAN HARAP SI KHALID GAGAP TU NAK BAGI ELAUN PADA IBU TUNGGAL MASAKAN ISU AIR PERCUMA PUN SAMPAI HARI INI TAK SELESAI LAGI. INILAH JANJI PAKATAN SIAL PADA RAKYAT SELANGOR SEBENARNYA. TIPU PUNYA PAKATAN MANA ADA TLG RAKYAT ROMPAK RAKYAT SELANGOR ADA LAGILAH.

jinjai said...

tuntut janji manifesto kerajaan khalid gagap ni mmg tak guna langsung kerana pakatan ni tahu gunakan kedrat rakyat aje tapi pasal kebajikan jgn haraplah.

kelly eng said...

aku harap semua ibu tunggal kat selangor jangan sokong pakatan penipu ni lagi pada pru 13 ug akan dtg. igt apa yg pakatan tipu kita semua selama 5 tahun ini cukuplah kita jadi mangsa mereka.

adik 80 said...

aku sokong apa yg kelly eng ckp tu mmg dah tiba masanya rakyat selangor ni buka mata dan jgn sokong pakatan penipu ini lagi demi menyelamatkan selengor kita dari terus hanyut angkara pakatan haram ni.

kak bedah said...

pakatan ni mmg anak haram punya org sebab penipu besar dan jadikan rakyat selangor sebagai mangsa dlm politik kotor mereka. so aq harap rakyat selangor bangun semula utk selamatkan selangor dari cengkaman pakatan sial ni.

dol.mat said...

pakatan ni dah tak blh nak berlakon baik lagi pada rakyat selangor kerana rakyat dah tahu akan kebenaran pakatan dan niat busuk pakatan ni yg tlh menjahanamkan selangor selama 5 tahun ni.

Anonymous said...

Air free mana ? mana janjinya ?

Anonymous said...

Sapa2 yg pangkah depa dulu memang meneysal abeh. Itulah... pikir dulu sebelum buat plihan. Kerajaan yg sudah sedia ada eselama ini ememang dah cukup baik. Bandingkan dan jengok2lah ke negara luar. Macam2 hal berlaku. Tak payah tengok jauh, Thailand pun dah cukup. So tak payah nak elah kerajaan selagi kerajaan membela nasib rakyat. Kepada puak tegar, apa kerajaan buat pun memang merek atak akan puas hati. Adatlah, nama pun pembangkang. Nak bangkang saka kerja depa.

Anonymous said...

Duk slangor ke? Isu air mana yg x slesaikn lg.. Jgn ckp sbb tgk tv ja.. Dgr dua2 pihak pastu analisis.. Jgn bcakap mcm org yg x d kurniakan akal dan fikiran..

Anonymous said...

Umno tipu berabad x sedaq.. Ksian sgguh org yg bpkiran sprt katak d bwh tempurng...

ketikketok said...

".. to love is to care, to care we must share..."
get some and feel awesome at BBC MARDI Station CH39000

Anonymous said...

Macam Haram jadah mana yg dikatakan elaun ibu tunggal dlm bentuk wang RM 100 !
Tunjukkan aku!
Jangan nak spin!
11 program telah dijayakan utk membantu ibu tunggal yg mana sebelum ini umngok amat kurang program membela ibu tunggal. Elaun diberi keatas program yg disertai. Bukan cash RM 100 tiap2 bulan!
Kalau diberi RM 100 tiap bulan ditakuti ramai isteri2 berebut merayu suami untuk diceraikan! Nanti tuduh PR Selangor galakkan penceraian pulak... Itu semestinya siapa tidak kenal Umngok puak spin

Anonymous said...

In the US, we still express this as cubic inches, feet,
or yards. Polished concrete floors come in
different colours and types to suit the different decorative and functional requirements of domestic
or commercial customers. And when we would cut for the plumbing work,
I had to patch around that and make it solid.