Wednesday, November 21, 2012

Kisah YB Mak Lampir KAYA Raya Sekelip Mata...! Zuraidah Bawak Gangster Cari Penulis Portal Sel13.com

Pembongkaran Eksklusif oleh sel13.com

Zuraida Kamaruddin di lahirkan di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia keluarganya telah berhijrah ke Singapura. Ketika itu Singapura masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu.

Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia keluarganya mengambil keputusan untuk memilih Malaysia sebagai tempat bermaustatin.  Selepas itu mereka telah di beri kerakyatan Malaysia. Nama asal mereka sekeluarga juga dipercayai telah ditukar.

Sebelum di pilih sebagai Ahli Parlimen Ampang pada tahun 2008 Zuraida adalah seorang penjual buah di kawasan Ampang. Selain menjual buah beliau juga secara sampingan turut menjual ubat-ubatan tradisional termasuk minyak angin.

Penglibatannya dalam PKR bermula selepas dia menyertai sebuah pertubuhan pro pembangkang yang dikenali sebagai Gerakan Mansuhkan ISA. Hasil pergaulan dan perkenalan beliau dengan orang-orang pembangkang dalam pertubuhan itu membawa beliau menyertai PKR.

Kebetulan pada masa itu PKR berada dalam keadaan hidup segan mati tak mahu dan tidak ramai orang yang sanggup menerima jawatan -jawatan dalam parti....

Kesempatan itu di ambil oleh Zuraida untuk menonjolkan dirinya dengan suara-suara lantangnya yang akhirnya membawa beliau berjaya memegang jawatan Ketua Wanita PKR.

Saksikan sebentar video klip dibawah ini mulot busok Zuraidah menjerit-jerit, melaung-laungkan kata hina memaki PM Najib setaraf babi apabila menyebut "Najib Pandi Kutty", "Polis Pandi Kutty", "Mahkamah Pandi Kutty"





 
Zuraida yang terkenal dengan bau badan yang masam di kalangan orang-orang PKR telah dipilih oleh PKR untuk menjadi calon mereka di Ampang dalam PRU ke 12 memandangkan pada waktu itu tidak ramai orang-orang PKR yang berminat untuk jadi calon.

Tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu. Zuraida menang di Ampang dan dalam masa yang sama PKR berjaya membentuk kerajaan di Selangor. Ramai orang-orang PKR yang terlopong melihat orang yang selalu diperli dengan bau badan masam sebelum itu diangkat sebagai ahli parlimen oleh pengundi-pengundi Ampang.

 Bermula Mac 2008 kehidupan Zuraida sekeluarga berubah setelah bergelar wakil rakyat di sebuah negeri yang diperintah PKR. Zuraida tidak perlu lagi menjual buah. Selain sibuk sebagai ahli parlimen Zuraida juga sibuk memenuhi undangan-undangan ceramah di seluruh negara untuk membongkar ‘penyelewengan dan rasuah UMNO’.

Sebelum menjadi wakil rakyat di negeri yang diperintah oleh PKR Zuraida hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005. Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.
  • No kenderaan : WNL 8994
  • No enjin : E94A84B
  • Model : Perodua Myvi 1.3 Ezi (Auto)
  • Tarikh daftar : 31.10.2005
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
Namun seperti yang kami katakan diatas tuah ayam nampak di kaki tuah manusia siapa yang tahu. Daripada seorang penjual buah dan ubat-ubatan tradisional yang hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi kehidupan Zuraida berubah sekelip mata selepas menjadi wakil rakyat.

Beberapa bulan selepas diangkat sebagai ahli parlimen dan PKR membentuk kerajaan di Selangor Zuraida telah membeli sebuah kenderaan baru seperti berikut.

  • No kenderaan : WRL 575
  • No enjin : B5254 T2 A027402
  • Model : VOLVO XC90 2.5 T
  • Tarikh daftar : 01.07.2008
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
  • Harga kenderaan : RM 355,000.00
Bayangkan daripada Perodua Myvi yang berharga RM 40k terus melonjak kepada Volvo yang berharga RM 355k. Itulah yang dinamakan rezeki.

Tahun 2009 tidak ada sebarang kenderaan baru yang dibeli oleh Zuraida. Manakala pada tahun 2010 Zuraida membeli sebuah lagi kenderaan seperti berikut.

  • No kenderaan : WTY 1547
  • No enjin : 2KD650 8915
  • Model : Toyota Hilux Double Cab 2.5 AT
  • Tarikh daftar : 31.05.2010
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
  • Harga kenderaan: RM 99,000.00
Mungkin dua kenderaan baru belum mengcukupi untuk menggantikan Perodua Myvi yang dimilikinya sebelum itu, maka pada tahun 2011 Zuraida membeli lagi sebuah kenderaan seperti berikut.
  • No kenderaan : WNA 276
  • No enjin : 1KD687 8384
  • Model : Toyota Hilux Double Cab 3.0 AT
  • Tarikh daftar : 03.11.2011
  • Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
  • KP : 580314 71 5206
  • Harga kenderaan: RM 107,000.00
Nampaknya tiga kenderaan di atas masih belum mengcukupi lagi buat Zuraida, satu lagi kenderaan berikut dibeli tahun 2012.


Ada lagi...!! Iya, anda boleh lihat di SINI

15 comments:

saya SIAPA said...

baru berapa tahun saja dia dah boleh jadi kaya,mampu membeli kereta yang mahal-mahal.kenapa DAP atau PAS tidak persoalkan perkara ni,kalau UMNO laju je mereka bersuara.mana dia dapat duit yg banyak,adakah dia terima rasuah atau ada orang derma dekat dia.fikir-fikirkanlah

Anonymous said...

Itulah... Salah satu sebab PAS doa UMNO bagi jahanam sebab UMNO zalim dok kayakan kroni. Ni dipanggil taik palat apa pulak ni????

Anonymous said...

hadi Awang kata rakyat Malaysia dizalimi oleh BN , malah nik Aziz pun akui rakyat dizalimi dan dihina oleh kerajaan BN .. tapi aku tgk pemimpin PAS makin buncit pulak perut mereka , rumah takpayah cakap laa , tak mainlaa duduk rumah teres biasa , kalau boleh umah teres mewah takpun bungalow ...

Kita tgk kereta pemimpin PAS mengalahkan pemimpin UMNO , naaaahhh zuraida pun dah tunjuk dan buktikan betapa zalimmmmmnya kerajaan BN terhadap rakyat , volvo dan merc tak cukuppp kalau boleh nak naik porsche .. lagi satu dia ni orang indon hahahaha lawak betul selama ni fitnah pakatan mengatakan orang indon ni telah dibeli BN

Mat said...

Demo ingat ore umno sajo ko byk duit,kayo-rayo....bodo!!!blog mik.

Anonymous said...

kite xde la ckp org umno je layak kaye raye....yg dok wat fitnah ckp umno kaye raye mkn rasuah sape....yg ko marah sgt apehal...yg bising sakit ati tgk org umno kaye raye sape????bodo nye klantan...

Anonymous said...

Mak Lampir ni mulut macam Cheebai ni melalak lalak pagi sampe ke malam pasal korupsi lah, kronisma lah, keadilan lah, demokerusi lah, rasuah lah, tetapi jubor sendiri berak mencret bersepah. Orang punya tahi hidung bole nampak, tetapi tahi vavi kat jubor sendiri tak nampak. Inilah spesis2 haramjadah dari Fuckaton haramjadah, yg perangai dan gelagat lebih teruk dari Yahudi Zionist. Sudah harus direjam dgn najis vavi, hidup pun sia2 saja, kecik2 tak nak mampos, dah tuak, badan bau najis, dah bengap berlagak bongkak, penipu dan pembohong. Seburok burok manusia dah muka hodoh perangai macam musibat. Inilah spesis2 haramjadah dari Fuckaton haramjadah, perangai tak ubah macam Yahudi Zionist, perosak kepada agama, bngsa dan negara.

Anonymous said...

Dah baik punye garu telor Punaisihat Ekonomi RM1.... inilah balasannya. Exco sudah mampu beli kereta2 mewah, MB pulak mampu beli bas mewah, PMnya nanti usah katakan jet peribadi mewah, kapal ala titanic mewah pun PM mereka boleh beli. Senang sikit nak layan chinadoll, takde le kantoi kene spy....

Anonymous said...

satu lagi mak lamper ni dah kaya makan maki humun rakyat..sebab tu laa dia tak pernah senang hati dia... celik mata sampai dah pejam mata kena maki hamun..cam aku ni nak maki hamun jugak si celaka haram jadah babi piang ni!!!sekali lagi memang celaka haram jadah betul si zuraidah mak lampir ni..memang celaka betul!!!

kakbedah said...

mak lampir masa mula mula dia jadi mp ampang, dia hina anak anak kemas termasuk anak anak aku yg pernah belajar di kemas shah alam.

alhamdulillah anak aku dapat cemerlang upsr tahun ni.


penduduk ampang sila pastikan mak lampir ni lenyap drp bumi ampang.

anuar aziz said...

bau masam Mak Lampir ada 4 buah keter...korng ADO?

xbaik tudoh2 Mak lampir dgn pelbagai tudohan...dia dapat semua 'harta2' hasil kerja kuat dia sbg penjual buah, penjual ubat dan PENJUAL FITNAH....

jap...mak lampir nak terbang....

bang ajis said...

pontianak penghisap darah rakyat..rakyat kerja susah siang malam tanggung anak bini.mak lampir sibuk kumpul harta, beli kereta mewah, rumah mewah..menyirap aku tgk ko ni mak lampir...PRU13, undi aku utk BN...menyesal aku undi penyamun n perompak mak lampir..puihh...

kakbedah said...

mak lampir sgt gembira sekarang....hasil kerja keras nya menjual buah buahan di tambah pula kerajinannya menggaru buah buah de facto PKR,akhirnya beliau berjaya menjadi kaya raya...
orang ampang mesti la menuruti jejak langkah beliau dengan mengundi beliau sekali lagi nanti....

kelly engku said...

PENGUNDI AMPANG DAH KENA NASI KANGKANG MAK LAMPIR SEBABTU SEMUA DAH JADI BODOH NGUNDI MAK LAMPIR PRU12 DULU,PRU 13 NANTI UNDILAH LAGI MAK LAMPIR NI

ARM-AkuRakyatMalaysia said...

Wahai Mak Lampir jahanam......hapuslah dari mukabumi.....NYAH KAU!!! buat malu kaum jer.....nak tanya CIK PUAN BESAR INTAN PAYUNG ZURAIDAH KAMARUDIN BERAPA SEN KAH DARIPADA HARTANYA DIWAKAFKAN UNTUK MANFAAT RAKYAT DI AMPANG?????? Jawab dulu dengan jujur barulah boleh isi borang nak jadi calon PRU13....jangan hidup melata tunjuk kemewahan tapi MENGEMIS UNDI depan rakyat di ampang yang kebanyakannya warga Marhaen (biasa/sederhana) dan ramai yang DHAIF duduk di PPR!!!! Tak malu ke?????

Hidup UMNO!.....Hidup PAS!.....Hidup Najib!.....Hidup Tetuan Guru2 & Ulama' PAS! Hidup Malaysia!!!! HANCUR PKR!!! HANCUR PKR!!!HANCUR PKR!!!!

Anonymous said...

dari jual buah dan ubat2an dah boleh jd YB??kalau mcm tu aku pun nak..!
kalau dlm UMNO..mau ada sijil..paling koman diploma mesti ada..!

tapi mak lampir ni 'tak kosong'..dia akan guna/ambik semua 'ilmu2 pengasih/pengasihan' bagi memenangkan diri dia....

tak pe..PRU 13..pastikan dia 'dilenyap'kan dari menjadi calon...tak kan org ampang tk ada idea cantik??esok lusa jika dia tak dihilangkan..dia akan memiliki semua aset yg berkoyan2...teringat mcm mona fendi dulu...habis org kita yg dah diguna2kannya.