SEMINAR ANTARABANGSA AUTISME 2014

SEMINAR ANTARABANGSA AUTISME 2014

Saturday, November 17, 2012

PAS Semakin Hancur...!!

Entah kat mana lagi Nasruddin Hassan nak letak mukanya sebagai Ketua Dewan pemuda PAS Pusat setelah dihentam tanpa berlapik oleh seorang perwakilan dalam Muktamar Dewan Pemuda PAS berikutan kelesuan sayap parti itu.

Teguran keras itu datangnya dari perwakilan Pemuda PAS Johor, Mohd Faizul Mohd Salleh yang mengkritik ucapan dasar Ketua Dewan Pemuda PAS yang disifatkannya tidak mempunyai idea baru dalam membantu menambah sokongan generasi muda kepada PAS.

Perwakilan itu juga menemplak sikap berdiam diri Nasruddin yang membisu dengan kelemahan urus tadbir Kerajaan Negeri yang diperintah PR seolah-olah kesemua pemimpin PR di negeri-negeri itu maksum dan terkecuali dari melakukan kesilapan.

Malu dan terkedu jadinya para pemimpin Pemuda PAS yang lain melihat ketua mereka dihentam sedemikian rupa sehingga menarik perhatian pelbagai media.

Sebelumnya sudah beberapa kali pimpinan tertinggi PAS memberi arahan terbuka melarang para perwakilan daripada menyentuh isu-isu sensitif berkaitan kepimpinan parti.

Kita harap perwakilan PAS yang masih mempunyai telur ini tidak akan mengalami nasib buruk sama seperti bekas Naib Presiden PAS, Hasan Ali yang dipecat hanya kerana membuat teguran terbuka.

Imbas kembali satu peristiwa yang berlaku beberapa bulan lepas yang melibatkan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat itu, beliau juga pernah termalu sendiri apabila didapati menipu dan memesongkan fakta semasa berdebat dengan Ustaz Fathul Bari berhubung isu hudud PAS.

Dalam perdebatan itu, Nasruddin telah menipu khalayak umum dengan mendakwa pemimpin utama DAP, Karpal Singh telah bersetuju untuk berkompromi dalam isu perlaksanaan hudud PAS.

Karpal yang berang dengan pembohongan Ketua Dewan Pemuda PAS itu kemudiannya tampil menafikan dakwaan Nasruddin sebaliknya tetap tegas dengan pendiriannya menolak hudud PAS mahupun Negara Islam ala PAS.

Akibatnya, PAS menanggung aib yang tidak sedikit disebabkan pembohongan yang dilakukan oleh pemimpin kanan partinya.

Imej PAS makin merudum bukan sahaja dikalangan ramai pengundi Melayu Islam malah pengikut PAS sendiri pun semakin malu-malu kucing untuk mengaku Nasruddin itu adalah pemimpin mereka.

Dari dua peristiwa di atas, mengukuhkan andaian ramai pemerhati politik yang melihat Nasruddin tidak memiliki kredibiliti untuk menjadi pemimpin masa depan untuk PAS.

Beliau tidak berupaya untuk menerajui dan mengangkat martabat sayap pemuda PAS itu untuk pergi jauh ke hadapan.

Tapi kalau setakat untuk meningkat imej ahli PAS sebagai pak turut merangkap balaci untuk tujuan demonstrasi jalanan serta penjaga parking di ceramah-ceramah PR, rasanya Nasruddin telah berjaya melakukannya melalui Unit Amal PAS.

7 comments:

Anak Lenggong said...

Kalau tak pandai menabur fitnah..kaki pembohang dan putar alam bukan ahli PAS namanya..tengok sahaja dekat PRK di Bagan Pinang..siketua Taliban bersemuntal tinggi ni bawa isu saorang penyokong nya diserang dengan parang tetapi yang kelihatan cuma kesan hirisan pada baju je sedangkan badan tak luka..

Anonymous said...

Assalamualaikum Bro.
Tolong buka email anda dan baca. Rajin2 lah buka email. Dah banyak email antar tetapi tak reti2 bahasa pulak.
Wasalam.

Anonymous said...

Assalamualaikum Bro MIK,
Tolong buka email anda.
Wassalam

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...



Muhyiddin Pemimpin LEMBU tua nyanyuk nak MAMPUS!!!.... Puteri UMNO Kump ANJING menyalak Gila Babi....


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... Tua2 NYANYUK nak mampus!!!

Lihat Bukti Transformasi Pemuda UMNO otak lembu telah berjaya!!!

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~


Anonymous said...

Otak Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO sudah mereeng dan gila meraban dan meroyan. Cakap pun dah tak guna kepala otak tapi guna kepala lutut. Pergi mampos lah lu.

kotasinga said...

kelab generasi baru otak lembu memang otak lembu keturunan Parti PAS yang tak tahu erti bahasa. yang buruk di bawa oleh pas di sanjung tapi UMNO yang buat banyak kebaikan dari dulu lagi di benci .Memang sah PAS bawa bawa keburukan pada orang Islam malaysia.Mendoakan jahaman balak kepada orang UMNO yang terang2 memajukan negara akan meundang api neraka kepada yang mendoakan dan meaminkan.lekas2 minta taubat sebelum terlambat

Anonymous said...

Ana lihat pas dah jauh terpesong dibawa olih dap dan pkr. Ahli2 pas yang sayangkan perjuangan , jauhilah nik aziz dan geng setan bisunya.