Tuesday, November 27, 2012

Pi Mampus La Lu Melayu...! Lu Ingat Melayu Manyak Busat Ka Wei...??

Perhimpunan 1125 yang diadakan oleh Dong Zong untuk membantah Pelan Pendidikan Kebangsaan disertai lebih kurang 7,000 peserta.  Akhbar-akhbar Cina melaporkan jumlah seramai 10,000.  

Apapun jumlah sebenar, yang pastinya Dong Zong akhir-akhir ini semakin giat menuntut berbagai keistimewaan yang kononnya bertujuan untuk mempertahan dan meningkatkan pendidikan Cina bagi kaum Cina.  . 

Walaupun terbukti yang kerajaan tidak pernah meminggirkan sekolah-sekolah vernakular, namun Dong Zong masih tidak berpuas hati apabila pelan pendidikan baru menekankan usaha menyemai semangat jatidiri negara melalui Bahasa Kebangsaan. 

Bagi Dong Zong penambahan masa bagi subjek Bahasa Malaysia mengancam Bahasa Mandarin.  Nampaknya, Dong Zong ingin memastikan anak-anak kaum Cina kekal tidak fasih berbahasa kebangsaan dan kekal terasing dari pergaulan dalam masyarakat majmuk di negara ini.

Malah, dari tuntutan-tuntutan sebelum ini, jelas terlihat bahawa Dong Zong bertekad untuk memisahkan kaum Cina dari aspirasi nasional dengan memperjuangkan peperiksaan yang tidak bersandarkan syarat-syarat yang digariskan oleh kementerian pendidikan. 

Jelas, bahawa Dong Zong enggan tertakluk di bawah kawalan kerajaan.  

Namun, sungguh biadab dan tidak bermaruah sekali Dong Zong apabila di masa yang sama menuntut layanan sama seperti Sekolah Kebangsaan.  Apa jenis manusia yang sedia kaya, tetapi masih lagi asyik meminta-minta? 

Seperti biasa, parti-parti pembangkang juga mencelah mencari ‘laba’ dari perhimpunan ini, seperti PKR, DAP dan termasuklah PAS.  Namun, kehadiran Pengerusi Cawangan MCA Kota Kecil, Tai Foo Him menjelaskan lagi agenda perkauman dalam perhimpunan ini. 

Menurut Dong Zong, pertubuhan itu bukan anti kerajaan.  Ini mungkin separuh benar. 

Dong Zong bukan anti kerajaan, tetapi anti jatidiri dan aspirasi Malaysia yang berteraskan identiti Melayu.   Mereka tidak mahu anak-anak mereka menyerap ‘roh’ Malaysia sepertimana tokoh yang disegani semua bangsa iaitu Tan Sri Lee Lam Thye yang dianggap telah ‘diMelayukan’. 

Bagi kaum Cina, ‘diMelayukan’ adalah satu penghinaan kerana bermakna telah tunduk kepada Melayu. Sikap kiasu yang angkuh dan bongkak tidak membenarkan mereka berada di bawah dari sesiapa......

Memandangkan Melayu yang  mereka pandang rendah dan hina itu adalah tunjang kerajaan negara ini, maka Dong Zong yang tidak dapat menerima hakikat ini menjadi amat anti dengan Melayu. 

Justeru, Dong Zong ingin menunjukkan kepada Melayu, iatu kerajaan bahawa mereka lebih berkuasa dan merekalah tuan dalam negara ini.  Mereka tidak berminat kepada semangat perpaduan, kerjasama, saling hormat-menghormati dan toleransi antara sesama kita kerana bagi mereka, kaum Cina jauh lebih mulia dari semua. 

Dengan itu, Pilihanraya yang menjelang tiba ini digunakan sepenuhnya oleh Dong Zong untuk menunjuk kuasa dan menguji ketahanan kerajaan. 

Namun, kita percaya, jika semua yang dituntut mereka juga ditunaikan kerajaan, Dong Zong tetap tidak akan berpuas hati, selagi tonggak pemerintahan berada di tangan Melayu....!! 

5 comments:

Pawang Asap said...

Perkara ini sbnrnya didalangi menteri BN. YB parlimen Air.Hitam Johor. Carilah....

rajagopal said...

tak abis kau nak laga-2kan org. tak dpt lagakan parti, lagakan bangsa dan agama, tahap terdesak sgt ke?

Anonymous said...

pawang asap


LU MEMANG BODOH LA BRO........PUUII..

Anonymous said...

pawang biasanya di dalangi oleh jin(syaitan)kalau betul pun di dalangi oleh menteri BN air hitam..org dlm Pas kenapa pula nak ikut Pkr dan Dap??masih nk pertahan komunis dan pembela zionis??jom lah org melayu pertahankan melayu??ooo mngkin pawang ni mcm mak lampir kot..

merbah desa sgt said...

kerana terpengaroh dengan RACUN YANG HARUM dari PEMBANGKANG dia ni sanggup menuduh dan membiarkan bangsa lain menghina bangsa sendiri.