Monday, November 5, 2012

Polis Berjaya Selamatkan Gadis Dikurung Kerana Peluk Agama Islam.... Kezaliman Berlaku Di Taman Soon Choon Ipoh.

IPOH 2 Nov. - Tindakan polis memecah masuk sebuah rumah di Lebuh Rapat Baru, Taman Soon Choon di sini Rabu lalu dengan membawa keluar seorang gadis berusia 24 tahun dilakukan mengikut saluran undang-undang di bawah Seksyen 342 Kanun Keseksaan iaitu mengurung secara salah.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Supritendan Anuar Osman berkata, tindakan itu diambil susulan panggilan telefon yang dibuat oleh See Yen Lin, 24, yang mendakwa dia dikurung oleh keluarganya di dalam rumah selama sebulan.

Beliau berkata, sepasukan anggota dari Balai Polis Kampung Rapat bergegas ke rumah Yen Lin dan terpaksa memecah masuk selepas ibu gadis terbabit enggan membuka pintu."Polis menerima panggilan melalui talian kecemasan 999 daripada seorang gadis yang mendakwa dia dikurung oleh keluarganya di dalam rumah selepas mengaku memeluk agama Islam.

"Sejurus kita sampai di rumah itu, polis meminta secara baik dan berbincang supaya pintu dibuka, namun tidak diendahkan oleh ibu Yen Lin sehingga kita terpaksa memecah masuk rumah tersebut dan membawa gadis itu keluar," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Beliau mengulas dakwaan bapa gadis tersebut, See Chok Chai, 53, pada sidang akhbar di rumahnya hari ini yang kesal dengan tindakan polis memecah masuk rumahnya tanpa menunjukkan waran geledah.Dakwa lelaki itu, tindakan polis tersebut keterlaluan dan mencabul haknya sebagai bapa yang mempunyai hak mutlak ke atas anak perempuannya.

Anuar berkata, laporan polis mengenai kejadian itu telah dibuat oleh gadis terbabit di Balai Polis Kampung Rapat pada hari kejadian.Menurutnya, gadis itu kini diserahkan kepada Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk) untuk pengawasan.

"Gadis ini berusia 24 tahun dan bukannya bawah umur. Oleh itu, adalah salah sekiranya mengurung dia walaupun yang mengurung itu adalah ahli keluarganya sendiri."Apa yang kita lakukan adalah mengikut lunas undang-undang malah gadis itu sendiri yang meminta dia dikeluarkan dari rumah keluarganya tanpa wujud sebarang unsur paksaan," ujarnya.

Blog MIK; DAP akan hantar berbondong-bondong gerombolan peguam untuk bantu ayah gadis ini saman polis kerana pecah masuk rumah mereka...?? Pimpinan PAS dan pimpinan melayu PKR akan diam walaupun tujuan polis selamatkan seorang muslim yang dikurung kerana memeluk agama islam....??

9 comments:

Anak Lenggong said...

Bukan DAP je yang akan mengeluarkan kenyataan..pak Lobai PAS pun akan ikut sama ..malah berkemungkinan akan melakukan demontrasi menyalahkan pihak polis..tetapi kemana perginya pak lobai PAS yang mengakui terlebih islam daripada orang lain pabila nurul izah anak nuar brahi menyokong tindakan menukar agama dan golongan sex bebas..adakah pak lobai PAS pun turut terlibat sama menyokong nya..ataupun teluq dah dipegang oleh nuar brahi dan DAP

Anonymous said...

Pok Nik aka keluarkan fatwa haram memecah masuk rumah orang utk menyelamatka mereka yg memeluk Islam.

Anonymous said...

lepas tu nurul izzah dan suaram pulak datang jadi juara, cerita pasal kebebasan agama dan hak asasi manusia..hermm tapi mungkin ke dorang nak jadi juara nanti cina tak nak bagi undi nanti ahaks....

Anonymous said...

wahai lebai2 dan pengikut2 pas...ingat lah kita sema akan mati dan menghadap Allah subhanahuwataala,cukup2 lah menipu dan membuat fitnah tu...nik aziz dia xmati lg sbb tu dia xtau ape azab Allah nnti,dia rasa ape yg dia cakap dan buat sema betul...sbb org yg mati tu pn xpnh blik bagi tau,so kita yg msih hidup ni bermuhasabah diri lah

Anonymous said...

Mungkin kejadian ini akan mncetus tragedi??????

Apapon semoga gadis itu di lindungi seandainya ia telah memeluk Islam...Ya Allah kuatkn hati anak itu mghadapi dugaan hidup ...

Yg baru mngenali Islam ,jelas mndapat hidayah aLLAH S.W.T krn sygkn Islam..

tapi yg lahir dlm keluarga yg ngaku Islam kecoh MENYALAK MMPRJUANGKN KEBEBASAN BERAGAMA BG ORG MELAYU DI MALAYSIA(di Malaysia Melayu itu beragama Islam) ...

Memang betina yg menyalak itu lahir dari keluarga PUAKA...

Anonymous said...

nurul tak bising ke..nurul barua oh nurul barua. jawap la ..bukam ,main kau cakap tetnatng kebebasan ber agama orang melayu. orang cina bebas nak masuk islam kenapa kau tak bising ,,nurul sial oiii

Anonymous said...

BANGSA DAN UMMMAH TAK PAYAH BERGANTUNG HARAP PADA PAS.....SEMUA ITU HANYA SIA-SIA DAN MAMBUANG MASA SAJA KERANA HATI KAUM INI TELAH MATI DAN KERAS UMPAMA KERIKIL.......APA YANG PASTI MEREKA AKAN MERESTUI DAP.

Anonymous said...

nurul izzah anak GayTua tu nak cakap apa lepas ni...kebebasan agama..hak asasi manusia...ni apa hal ni main kurung2 lagi...pompuan tu bukan bwh umur lagi nak kurung2 dia macam tu...hat ni hang tak mau melalak ka makcik nurul oii..

Anonymous said...

APA ORANG PAS BUAT UNTUK MENYELAMATKAN GADIS NI? AKU RASA KAU BAGI PELUANG, HABIS DIKERJAKANNYA.