MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Thursday, November 15, 2012

Tolonglah Jangan Gadai ISLAM....!!

Saya tidak nampak Utusan Malaysia tersalah lapor mengenai berita utamanya, Melayu bebas pilih agama.. berhubung pendirian ahli parlimen Lembah Pantai, dalam satu forum anjuran gereja bertajuk, “Islamic State: Which version? Whose responsibility?”. Saya juga membaca berita yang sama dalam laman web ultra kiasu, Malaysiakini.

Untuk menerangkan tajuk yang sebegini besar, biarkanlah para sarjana dan agamawan dalam bidang, yang menunjukkan pandai, bukannya ahli politik yang cetek ilmunya, yang tidak ada latar belakang agama.

Akhirnya, siapa yang terperangkap...? Tidak perlulah bersikap defensif apabila berita ini disensasikan. Kita yang gatal mulut....

Jika kita berilmu dan memahami sensitiviti budaya politik Melayu, serta mahir dalam menafsirkan ayat al-Quran, sudah tentu perkara ini tidak berlaku. Saranan saya, jika tidak faham, bertanya. Tetapi jangan mengeluarkan kenyataan seolah-olah mahu menunjukkan kita Muslim yang moderat.

Kita adalah Muslim fundamental, yakni berpegang kepada ajaran Islam sebenar. Inilah akibatnya apabila berpolitik bukan kerana mahu menegakkan kesucian agama, tetapi berpolitik untuk mendapatkan undi atau matlamat menghalalkan cara. Teguran ini buat semua parti politik yang majoritinya orang Islam.

Kita terlalu mahu menjaga hati orang lain, sedangkan hati sesama sendiri dihiris, terhiris dan menghiris dilakukan dengan sengaja. Maka bersoraklah orang bukan Islam mendengar kenyataan demi kenyataan kita, untuk menjaga dan melindungi hati mereka.

Apa yang saya faham, ayat tidak ada paksaan dalam beragama,.... Baca seterusnya, klik SINI

10 comments:

Anonymous said...

Anwar Ibrahim anak beranak beruntung kerana ramai pengikut mereka akan gunakan Kerajaan dan apa sahaja seperti Utusan JIKA ADA yang tak kena dengan mereka.

NASIB Mereka amat baik - Buatlah apa pun segala jenis maksiat tentu terlepas kerana SEMUAnya Orang lain yang buat bukan mereka.

Masih ramai lagi yang buta hati tak nampak liciknya keluarga Anwar Ibrahim ni.

Anonymous said...

minta komen ustazah dan ustaz tersohor;
ustazah ebby,ustaz bob lukumandan ustaz bukit kepong.
kami teringin nak dengar komen ulamak2 upahan di atas.
harap komen.

Anonymous said...

Riduan Tee acuan UMNO sapelah nak percaya. Lagi satu beza blogger UMNO dgn blogger PR.
Blogger UMNO - banyak AUTA
Blogger PR - banyak FAKTA

Anonymous said...

Buat pencacai UMNO , isu Nurul Izzah sengaja diperbesarkan krn isu-isu lain tidak berpihak kepada UMNO. Aku yakin x lama lagi isu ini akan hilang. Lagi satu pencacai UMNO kena terima hakikat sekarang kedudukan Najib sudah tidak selamat lagi, masakan tidak parlimen masih tak dibubarkan lagi.

Anonymous said...

bengong nya Anon Kat atas Ni..

"masakan tidak parlimen masih tak dibubarkan lagi."

Kalau bubar masa musih Haji ..korang meroyan.. Ni jemaah Haji xbalik lagi, budak2 SPM, STPM pun xhabis preksa lagi..x boleh nak pakai skolah..

Lahi mau tanya Apasal Parlimen belum BUBAR..

DAH SAWAN BABI kut.. sikit2 salah UMNO , salah depa tu dah jadi BARUA DAP tu tak sedar sedar lagi..

Nak Harap 66 kerusi PAS memerantah ..sori lah begong.. Korang tetap akan jadi KULI BATAK pada DAP je...

Anonymous said...

Bodohnya ANON yg menyatakan isu2 lain x berpihak pada UMNO.

Ko jer yg cakap mcm tu, hakikatnya tidak. Serupa dgn ANON kata blogger PR banyak FAKTA?...FAKTA apa yg ko ada..semua fakta yg ada FAKTA AUTA.

Kalau berfakta dah semestinya dibawa ketengah, ni semua fakta duduk ditepi..setakat dalam blog jer la..nak bawa ketengah takut..pasal apa takut?..pasal semuanya auta...hahahaha

FAKTA paling nyata sekali sehingga aku tergolek atas tangga...TURKI BAGI PENDIDIKAN PERCUMA PADA PELAJARNYA...hahahahaha

MAHKAMAH PERANCIS akan memanggil Dato Seri NAJIB utk dibicara kerana kes kapal selam?...kahkahkah

FAKTA BELAKA TUHHHHH....FAKTA..FAKTA...
Habislah semuanya penyokong PR kenyang dgn FAKTA yg paling AUTA.
All of you are MONKEY IDIOTS....Hahahaha

Anonymous said...

Bodohnya pikiar, isu kapal selam tak adaer apa nak dijuahkan aleh reka cerita, karang cerita, arah cerita, pelakun cerita, tayang cerita didengar oleh puak dia belaka. Nak bicara, suruh orang panggil, walhal benda tu tak wujud langsung, Bangang bin sial

Anonymous said...

Ya Allah jauhkan lah aku dari melakukan pekara2 yang boleh membuat kau murka terhadap aku,ya Allah jauhkan la aku dari orang2 yang munafik dan pasik yang sanggup buat pekara2 yang engkau murkai,Ya Allah hapuskan orang2 yang sanggup melanggar larangan engkau yang cuba menyesatkan hamba islam sepaya untuk mengamalkan budaya yang bukan engkau redahi saperti LBT,Gay dan meghalalkan murtad untuk orang islam sama saperti ugama bukan islam.

Anonymous said...

Gua masih ingat lagi doa bekas MB Perak di suatu perhimpunan PAS di Kedah spt berikut:

“Selamatkan negara kita, selamatkan akidah kita, selamatkan negara dan masyarakat kita…perhimpunan di Kedah tanda kejatuhan PAS di semua peringkat bersama-sama dengan rakan-rakan kita Pakatan Rakyat”

Semoga ianya di makbulkan Allah.

Anonymous said...

Kelakarnya aku pencacai UMNO cakap pasal Islam . Parti penuh tahi & rasuah masih mahu cakap pasal Islam ka? Umno ni Islam sebagai kosmetik shj . Umno tak ikut pun ajaran yang sebenarnya..Pencacai-pencacai, kenapa bodoh sngt kamu ni...