Wednesday, December 19, 2012

GAPS Sanggah DAP...! Negara Lain Tidak Ada Bangsa Melayu Juga Punyai Kadar Rasuah Tinggi....

DAP menghina kakitangan awam

Tahun lepas seorang pemimpin kanan DAP berkata, DAP akan merombak semula kakitangan awam kerana ramai sangat orang melayu. Kelmarin seorang pemimpin DAP pula berkata, kakitangan awam banyak makan rasuah puncanya juga sebab ramai sangat orang melayu.

DAP telah menghina kakitangan awam dan orang melayu. DAP sedang berusaha untuk menyamakan bangsa Melayu dengan rasuah.

GAPS berpendapat DAP memang semakin meroyan gilakan Putrajaya dan sebenarnya anti melayu! Di Indonesia, Thailand, Philipine, Vietnam, Laos, India - rasuah lebih hebat berbanding negara kita, tiada pun orang Melayu yang berkerja sebagai kakitangan awam di sana. Rasuah tiada kaitan dengan mana-mana bangsa atau agama ! Rasuah adalah penyakit umat akhir zaman.

Rasullullah pernah mengingatkan “Setiap umat punya cabaran, dan dugaan bagi umatku ialah harta". Harta adalah penyebab rasuah. Rasullullah sudah pesan awal-awal. Penyakit umat akhir zaman. DAP sekadar ingin menebalkan semangat kiasu dan chauvinist dalam perjuangan mereka ke puncak kuasa.

PAS sebagai rakan kongsi DAP dalam pakatan wajar mentarbiyyah pemimpin-pemimpin DAP berdasar kan hadis Rasullullah ini.

GAPS bersetuju rasuah adalah satu penyakit dan ia harus diperangi. Rasuah wajar digelar sebagai najis seperti mana kerajaan pernah menganggap dadah sebagai najis.

Rasuah timbul bila ada pemberi dan penerima. Yang memberi biasa nya adalah golongan saudagar, peniaga atau mereka yang berada. DAP wajar menjalankan kempen agar golongan saudagar, peniaga dan berada tidak memberikan rasuah. Mereka adalah punca rasuah.

GAPS berpandangan majoriti besar kakitangan awam telah menjalankan tanggungjawab dan amanah mereka dengan sempurna. Menuduh kakitangan awam sebagai banyak makan rasuah adalah perbuatan khianat yang tidak boleh dimaafkan kerana ia menjatuhkan maruah kakitangan awam, keluarga mereka dan bangsa mereka.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

8 comments:

Anonymous said...

amalan rasuah dikalangan kakitangan awam dah
berkurangan.Ini mcm semua hat manyak susah mau kasi sinang ma......Inilah sebenarnya sibangsa pelat ni gusarkan.Pengamal khinzir ni lah yg suka menyondol di jabatan awam atau swasta.

Anonymous said...

Pengalaman akulah...orang Cina yang kuat tumbuk rusuk ni... tak caya tegok cerita cina...

Anonymous said...

Pengalaman aku...diorang yg ngajor org Melayu rasuah! Diorang jugak ckp nothing is free in this world. Kalau swasta punya rasuah lagi dashyat di kalangan diorang. Tapi bagi diorang ini ok..sebab diorang mana ada halal haram...tapi bila kita orang rasuah Haram..itu yang di perbesarkan.Lagi satu aku nak tulis..kalau keje ngan diorang lagi teruk..double standard walaupun kita bagus, tetap lebihkan bangsa dia, tak kira gaji ke bonus ke naik pangkat ke...sib baik aku tak keje ngan diorang!

Anonymous said...

Dr ariffin hanya melihat bangsa yang menerima,tidak melihat bangsa yang memberi

Anonymous said...

Cina paling ramai pemberi rasuah. Sebabnya? Siapa yg paling banyak invilve dalam perniagaan underworld? Sendiri mau ingatla. Faktanya rasuah tidak mengenal bangsa. Siapa yg mengatakan bangsa penyebab rasuah adala rasuah dan racist sama dashatnya dengan rasuah!

Anonymous said...

Dinegara lain yg tak ada melayu tapi rasuah tinggi tu ramai cina tak?

Anonymous said...

Falsafah Cina: Tak tipu, tak untung

Anonymous said...

Ni la dia duk ludah tinggi2 akhir kena muka sendiri..Bodo punya DAPig..