Wednesday, December 19, 2012

Kenali "Melayu" Yang Dipilih Menjadi Tukang Basuh Berak Pimpinan DAP....

Hebat juga lakonan “opera” yang dilakonkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, yang kononnya kecewa apabila tiada calon berbangsa Melayu yang menang di dalam pemilihan pucuk pimpinan utama DAP pada Kongres Kebangsaan DAP kali ini.

Kononnya, kerana kecewa dan mengakui kebolehan bangsa Melayu, Guan Eng akan melantik dua orang wakil bangsa Melayu yang dianggap “berkebolehan” di dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) partinya.

Mereka yang dilantik ialah dua orang Melayu yang telah “dicucuk hidung” dan berfahaman liberal iaitu Zairil Khir Johari dan Senator Ariffin SM Omar.

Selain itu, Guan Eng juga menegaskan bahawa DAP akan meletakkan calon berbangsa Melayu bagi mewakili parti itu bertanding pada PRU ke-13 yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Namun dia tidak menamakan calon tersebut…

Persoalannya, apakah Setiausaha DAP itu benar-benar ikhlas di atas lantikan kedua “pengkhianat agama, bangsa dan negara” itu?

Benarkah Zairil dan Ariffin merupakan dua individu yang berkebolehan dan betul-betul bagus untuk rakyat, khususnya masyarakat Melayu di negara ini?

Mengapa pula DAP perlu melantik Zairil dan Ariffin sedangkan mereka berdua kalah teruk di dalam pemilihan tersebut secara demokrasi? Apa yang istimewanya mereka berdua sehingga menafikan calon-calon CEC lain yang tewas?

Guan Eng cuba menjustifikasikan bahawa perlantikan Zairil dan Ariffin adalah simbolik mewakili bangsa Melayu.

Tidakkah dia tahu bahawa boleh dikatakan hampir seluruh negara mentafsirkan bahawa tindakan tersebut merupakan satu penghinaan kepada bangsa Melayu yang memerlukan lantikan “simpati” dari sebuah parti yang berteraskan sifat “chauvinis ultra kiasu”.

Kalau mereka kalah bertanding dan tidak menjadi pilihan para perwakilan, maka mereka tidak layak untuk menyertai CEC. Jika mereka dilantik, ia tidak adil sama sekali bagi calon-calon lain yang tewas dan tindakan tersebut sangat bertentangan dengan semangat demokrasi, bukan?

Kalaulah saya ditempat Zairil atau Ariffin, lantikan tersebut merupakan satu penghinaan pada saya dan saya tidak mungkin akan menerima lantikan tersebut sekiranya saya punya harga diri sebagai seorang pemimpin Melayu.

Untuk apa Guan Eng berlakon “kecewa” bila tiada calon berbangsa Melayu yang menang di dalam pemilihan tersebut?

Ketua Menteri itu perlu akui dan sedar betapa bangsa Melayu ditolak sama sekali di dalam DAP dek kerana sentimen dasar serta budaya benci Melayu yang diamalkan oleh kerajaan pimpinannya di Pulau Pinang.

Pada saya, mungkin juga lantikan kedua “mangkuk” tersebut adalah untuk menutup mulut ramai pihak yang sedar tentang kedudukan bangsa Melayu yang tidak mendapat tempat di dalam parti tersebut.

Jika benar DAP akan mencalonkan calon Melayu mewakili DAP pada PRU ke-13 nanti, saya yakin bahawa kedua “kambing” itu akan tercalon kelak. Parlimen atau DUN mana yang akan mereka pertandingkan, itu saya tidak tahu.

Namun, apakah mereka boleh menang bertanding nanti? Mahukah orang-orang DAP mengundi calon-calon Melayu tersebut?

Bukan apa, kalau benar mahu mereka akan dipertandingkan, rasanya elok letakkan di Parlimen atau DUN yang ditandingi PAS atau Melayu PKR sebelum ini. Takut mereka kalah pula nanti bila orang DAP balas dendam terhadap mereka…

Pada Zairil dan Ariffin, kalau benar-benar muka tak malu, terimalah lantikan “istimewa” itu. Mungkin selepas itu mereka berdua akan terus menjadi “budak suruhan Dinasti Lim” yang menguasai parti “kembar” PAS itu, kan..?

SUMBER - mykmu.net

10 comments:

Anonymous said...

Tanya diani lepas berak dia cebok ke selet?

Anonymous said...

Melayu ke dia ?

atau Melayu celup ?

Anonymous said...

zairil tuu anak CINA, beliau anak tiri Khir Johari saja. Tak ada darah melayu pun

Anonymous said...

Dr Mahathir kena kutuk mamak kerala bila dia kata dia Melayu. Zairil ni DAP ckp dia Melayu padahal bukan ada darah melayu pn. TDM tu ade darah melayu dr sebelah maknye kena kutuk kaw kaw dgn pembangang tp Zairil ni takde darah Melayu pn tp di angkat sbg Melayu ok le plak. Suci murni pembangang ni.

Bodo gila babi

Anonymous said...

Guan Eng dah gila babi atau dah serupa babi gila.

Anonymous said...

Dia ni bukan melaya. kalau kat negara cina orang islam kita panggil cina muslim. so di ni bukan ke macam tu? kahkahkahkahkah.....melayu DAP kena main lagi.....hahahahaha......

Anonymous said...

Dap(Guan Eng) masih nak 'berlakon' ka? Aiiyyaa..Lu punya lakonan sudah basi lah...., kita semua tahu apa you punya hati..ada hitam atau ada putih..ada ikhlas atau ada 'jahat'. Nanti Tuhan kasi balas..kat dunia dan kat akhirat..You buat baik..Tuhan kasi balas baik..you kasi jahat..(busuk hati) Tuhan pun kasi balas...tuuungggu...!! Tiket pergi syurga ..Nik Aziz pun tak boleh nak bagi sama You...jaga2 arrhh..kita semua cuma mahu kasi ingat saja..

Anonymous said...

Muka apek dikatakan melayu? Kah kah kah. Melayu DAP memang senang diperbodohkan. Kah kah kah.

Anonymous said...

Cina mana basoh jubor...depa main celet jer...Melayu dlm DAP jadi khadam tukang jilat jubor Bos smp bersih....

Zairil tuh name jer Melayu..mmg cina tulenla...

Anonymous said...

zairil ni melayu ke? bukan anak tiri orang melayu je ke? mak cina kan?