Saturday, December 29, 2012

Nak Tanya U OLLz.... Siapa Nak Tanggung DOSA Mokhtar Ismail....??


17 comments:

Anonymous said...

Di larang tonggeng di sini ! lu tanggung la sendiri !

Anonymous said...

Bodoh piang ..
Lu tanggung lah ..
tak ada akai ka?..

Anonymous said...

Yang membezakan manusia dengan haiwan ialah , manusia secra fitrahnya dijadikan dengan kebolehan berfikir mnakala haiwan walaupun ada otak tidak boleh berfikir seperti manusia. Dalam isu Amanat HAdi Awang ini yang membawa kepada tindakan seperti yang dilakukan oleh Mokhtar Ismail ini adalah disebabkan Mokhtar Ismail 'gagal' berfikir dan mengikut membabi buta apa sahaja yang didengar tanpa mahu berfikir. Mungkin ketika itu Allah SWT menutup segala deria Mokhtar Ismail sehingga tidak lagi mampu 'melihat' kebenaran.

Hadi Awang sudah tentunya BERDOSA kerana Amanat itu keluar dari mulut busuknya itu merupakan penyelewengan aqidah Islam yang membawa kepada murtad. Hadi Awang sekarang ini sedang 'dibakar' oleh amanatnya sendiri. Manakala ramai pentaksub Amanatnya sudah menyedari dan kembali kepada aqidah Islam sebenar selepas mendapat petunjuk dari Allah SWT. Mereka berani mendedahkan perkara sebenar dan ini adalah petanda mereka sudah bertaubat. Yang menjadi tanda tanya sekarang ialah dimana Hadi Awang kerana semenjak Cik Gu Non @ C N Afghani melancarkan buku 'Kafirkah Aku', Hadi Awang tidak memberi tindak balas langsung. Adakah banjir di Terengganu telah 'menghanyutkan' Hadi Awang? Mengenai 'Siapa Nak tanggung DOSA Mokhtar Ismail?' hanya Allah SWT sahaja yang menentukan kerana Allah SWT Maha Mengetahwi.Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Lu tanggungla sendiri. Tapi kalu lu cepat bertaubat dan ajak rakan2 lu bertaubat sama dan tinggalkan pas pimpinan hadi, InsyaAllah, kalu benar2 ikhlas bertaubat, Allah akan terima. Belum terlambat untuk hijrah kepada kebenaran.nn

Anonymous said...

mana2 pimpinan pas yang cuba nak menjadi wira dengan menjawab bagi pihak hadi, kita bo-layan jer. apa yang kita mau ialah hadi awang sendiri yang memberi penjelasan dan jawapan. kita tak jawapan konar baring atau spin sana spin sini. kita mau hadi menjawab sendiri adakah benar beliau bertanggungjawab atas perpecahan umat islam berdekad lamanya angkara amanat beliau sendiri.

Toyol said...

"Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahannam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakan untuk memahami [ayat-ayat Allah] dan mereka mempunyai mata [tetapi] tidak dipergunakan untuk melihat [tanda-tanda kekuasaan Allah] dan mereka mempunyai telinga [tetapi] tidak dipergunakan untuk mendengar [ayat-ayat Allah]. Mereka itu seperti binatang ternakan, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai." ~ Al-A'raaf : 179.

Siapa yang sesat agaknya...? Tuan empunya blog ni yang sesat kot!!!!

Anonymous said...

Apa kena mengena ayat 179 dari surah al A'raaf itu dengan orang mukmin atau amnya orang Islam. Ayat itu ditujukan kpd orang kafir musyrik yang sekutukan Allah. Sebagai orang Islam kita dianjurkan berserikat dgn ikhwanul sebagaimana dianjurkan oleh Allah dan tidak bercerai berai dengan fahaman ideologi yang sempit.

Mengapa harus perli, kutuk, maki dan hamun serta mengkafirkan sesama ummat.
‘Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk’. Saqallahul ‘Azim. Surah an Nahl ayat 125. Sadaqallahul “Azim. Mana nak buang ayat ni??
Z
www.saffanskot22.com

Anonymous said...

PAS suka pilih2 ayat aje.

Parti Bebas said...

Ayat Al-A'raaf : 179 tu... Ditujukan kepada semua manusia tak kiralah Islam atau kafir. Sebab ada dikalangan orang Islam itu mengingkari perintah Allah.

Anonymous said...

Alhamdulillah, Ya.., “Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa”. Tetapi apabila, “Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam..“, sebagaimana gist yang disebut dan dijelaskan didalam ayat 179 surah al A’raaf tersebut maka bukanlah ianya dari golongan Islam atau mukmin lagi dan tentunya ditujukan khas kepada golonga kafir yang dilaknati Allah.

(Ingatkanlah) masa Allah menghimpunkan kamu pada hari perhimpunan (untuk menerima balasan), – itulah hari masing-masing nampak kerugiannya. Dan (ingatlah), sesiapa yang beriman kepada Allah serta mengerjakan amal soleh, nescaya Allah mengampunkan dosa-dosanya dan memasukkannya ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya; yang demikian itulah kemenangan yang besar. 64:9. Sadaqallahul'Azim.

Sama samalah kita berdoa agar kita diberi pertunjuk dan sama sama mendapat RahmatNya.

Z

Parti Bebas said...

14. Maka (serentak Dengan memberi hidayah petunjuk) Aku juga telah memberi amaran mengingatkan kamu akan api neraka Yang marak menjulang,
15. Yang tidak akan menderita bakarannya melainkan orang Yang sungguh celaka, -
16. Yang telah mendustakan (kebenaran) dan berpaling ingkar.
(Al Lail:14-16)

Anonymous said...

Ada bahagian bagi orang yang bertaqwa dan mengharapkan keredaan Allah SWT :
Dan (sebaliknya) akan dijauhkan (azab neraka) itu daripada orang yang sungguh bertaqwa,Yang mendermakan hartanya dengan tujuan membersihkan dirinya dan hartabendanya. Sedang ia tidak menanggung budi sesiapapun, yang patut di balas, Hanyalah mengharapkan keredaan Tuhannya Yang Maha Tinggi. Dan demi sesungguhnya, ia tetap akan berpuas hati (pada hari akhirat, dengan mendapat segala yang diharapkannya). Ayat 17-21 Surah yang sama.

Z

Parti Bebas said...

“Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab sebahagian dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik” Surah Al-Ma’idah : ayat 49.

Anonymous said...

Begitulah perintah Allah. Namun dukacita setelah 22 tahun memerintah, kita gagal melaksanakannya malah bersekongkol pula dengan mereka yang secara terus terang menentang perlaksanaan hukum Isle yang menjadi teras perjuangan ideologi kita dengan menukarnya pula kpd negara kebajikan. Kita membicarakan hal penghuni atau isi neraka yaini orang kafir yang diterang didalam 7:179. Ada ayat alQur’an yg dimaksudkan khusus kepada orang kafir. Ada ayat yang diseru kapada orang yang beriman dan sebagainya. “Dan tidaklah sama orang buta dengan orang yang melihat”. Surah Fathir ayat 19. “Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang terkebawah sekali dari (lapisan-lapisan dalam) neraka. Dan engkau tidak sekali-kali akan mendapat sesiapa pun yang boleh menolong mereka”. 4:145

Ayat ini pula misalannya menerangkan, Orang-orang yang Kami beri Kitab sebelum turunnya Al-Quran, mereka beriman kepadanya. “Dan apabila mereka mendengar perkataan yang sia-sia, mereka berpaling daripadanya sambil berkata: “Bagi kami amal kami dan bagi kamu pula amal kamu; selamat tinggalah kamu; kami tidak ingin berdamping dengan orang-orang yang jahil” 28:55

Z

Parti Bebas said...

"Namun dukacita setelah 22 tahun memerintah, kita gagal melaksanakannya malah bersekongkol pula dengan mereka yang secara terus terang menentang perlaksanaan hukum Isle yang menjadi teras perjuangan ideologi kita dengan menukarnya pula kpd negara kebajikan" Tapi yang memerintah 55 tahun lagi teruk. Sheikh, tentunya saudara penyokong UMNO. Ana copy semula ayat diatas cuba fahamkan ayat itu siapa yang kena laksanakan hukum Allah. “Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab sebahagian dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik” Surah Al-Ma’idah : ayat 49.

Anonymous said...

Dan siapa nak tanggung dosa Blogger MIK pulak......

Parti Bebas said...

(Dan siapa nak tanggung dosa Blogger MIK pulak...... )Dia tanggung sendiri.
Sebabnya....
Dosa kita, kita yang tanggung. Tapi kita bertanggungjawab nasihat menasihati.