Monday, December 3, 2012

Tahniah Radio SINAR FM Jemput Dayangku Intan PKR Sebagai Tetamu Istimewa....!!

Tahniah...! Iya sekalung ucapan tahniah buat Radio SINAR FM yang menjemput Dayangku Intan sebagai tetamu undangan mereka pada hari Sabtu 1 Disember 2012 pada satu segmen "Carta FULLAMAK Sinar" keudara selama dua jam dari 9.00 pagi sehingga 11.00 pagi.

Nama Dayangku Intan ini pada sekitar tahun 80an dikenali sebagai penyanyi fofular dengan lagu "Berpaut Di Dahan Cinta" dan pernah berduet dengan Jay Jay mempopularkan lagu "Kita Insan Biasa".

Namun begitu pada tahun ini, nama beliau semakin dikenali sebagai "icon" kepada juak juak murahan Pakatan Pembangkang. Dayangku Intan mengumumkan menyertai parti PKR dan rancak berceramah disana sini menghentam kerajaan BN dibawah pimpinan Datuk Sri Najib Tun Razak.

Saksikan sebentar video klip dibawah ini...., Dayangku Intan membuat pelbagai tuduhan terhadap kerajaan Najib..!





Manakala dibawah  ini pula saksikan pula rakaman dimana Dayangku Intan menyertai kempen Pembangkang yang membawa tajuk NAJIB LEMAS..., BN CEMAS...!

Dayang bergandingan dengan wakil parti rasis chauvanist DAP iaitu Adun Teratai Jenice Lee pada pentas Pembangkang untuk usaha mahu menumbangkan kerajaan BN dan merampas Putrajaya...!!

Pada hemat dan telahan Blog MIK, spesis seperti Dayangku Intan ini sebenarnya tidak boleh terima hakikat bahawa beliau sudah pupus ditelan zaman padahal masih "gian" nak menyanyi dan mendapat job agar boleh meneruskan sisa sisa hidup...

Buktinya..? Saksikan video klip dibawah ini apabila Dayang melepaskan giannya menyanyi sakan dipentas ceramah PAS. Pada minit ke 3;26 anda lihat sendiri bagaimana seorang Pak Lebai PAS ternganga apabila mendengar alunan suara Dayang yang masih mengancam...




Apakah tindakan Radio SINAR FM mengundang Dayangku Intan merupakan satu keputusan yang salah dalam ertikata "terlepas pandang" dimana mereka tidak peka bahawa penyanyi tersebut sudah rancak berkempen menentang kerajaan Najib habis-habisan..?

Ataupun tindakan tersebut sebagai usaha untuk mengembalikan artis artis yang menyokong Pembangkang agar kembali ke pangkuan menyokong kerajaan BN...?

46 comments:

Anonymous said...

harap abg jem dgn azura tu resign 24 jam ya....boddo mcm taikk..

Anonymous said...

Dalam Sinar Fm pun ada kakitangan berfahaman pembangkang.

Anonymous said...

bodoh sinar FM... cakap banyakk, lawak bodoh...

Anonymous said...

Apahal sinar fm menjemput seorang yg menentang kerajaan ke konti mereka? Patut lah buat lawak bodoh pastu sendiri ketawa. Lawak yg tak mengelakkan pendengar.

Anonymous said...

As a matter of principle, the senior managament at Sinar FM shall be answerable to the Information Ministry for the ovesight committed by the lower rank officers. To correct the situation, the radio channel must air this song ' ANAK KECIL MAIN API' at every hour interval

Anonymous said...

Sinar fm bengang. Dah tak minat sinar fm.

Anonymous said...

klu jemput ahli pkr...bodoh,,,yeee..
jemput ahli umno BAGUS N TEPAT yeee..
itu la mentaliti pengikut UMNOO..
X abis2 dgn pemikiran kolot....
....kje krajaan kena wajib sokong umno...haaaaa...x sokong kena tindakan...bodoh punya pikiran..
woooiii...rakyat x nk pemerintah..bukan x nk kpd pekeja kerajaan laa ....klu kerajaan brtukar pun....penjawat awam tetap kojo gak ....

Anonymous said...

dayang ku intan wa tak minat...abby fana wa minat...ehek ehek ehek

Anonymous said...

klu kerajaan bertukar adakah semua penjawat awam kena berhenti keje keee...bangap punya pemikirann...
pemikiran kolot la cai umno ni....aparaaaaa...lu ingt malaysia ni unmo punya kaaaaaaa.....

Anonymous said...

terus dah tak minat dgn saleh yakob & raja azura.

Anonymous said...

SINAR FM....DAH TAK BERSINAR LAGI...NOT OUR TASTE BYE BYE SINAR.

Anonymous said...

Sapa yg kutok umno tu jenis yg tak sedar diri. Karang merempat dinegara sendiri baru padan muka.

Anonymous said...

Klu kerajaan bertukar melayu jadi kuli jer. Sedar2 lah wahai bangsa ku

Anonymous said...

Good bye sinar fm.

Anonymous said...

klu jemput ahli pkr...bodoh,,,yeee..
jemput ahli umno BAGUS N TEPAT yeee..
itu la mentaliti pengikut UMNOO..
X abis2 dgn pemikiran kolot....
....kje krajaan kena wajib sokong umno...haaaaa...x sokong kena tindakan...bodoh punya pikiran..
woooiii...rakyat x nk pemerintah..bukan x nk kpd pekeja kerajaan laa ....klu kerajaan brtukar pun....penjawat awam tetap kojo gak ....

Monday, 03 December, 2012
-----------------------------------

Saudara2 semua,
Nilailah komen Anon di atas ini. Aku x tau dia ni ada wat research dulu atau x sebelum wat komen kt blog ni..

Satu jer aku nak tanya anon ni..tolong jawab dgn ikhlas..Ko agak2 la klu PR yg memerintah kerajaan pusat, ko 'CONFIRM' ke yg diorg X KAN amik tindakan ke atas penjawat awam ketika itu yg mghentam diorg..????!!!!!!

Kihkihkih...ko LAWAK la bro.!! yg pasti PR yg memerintah negeri pun skrg dh tunjuk 'BELANG'..Nak aku bg contoh saper yg diorg dh sepak terajang.??!!!

Ko pun tau bro' cuma buat2 X TAHU SBB HATI DH HITAM MELEKAT BERKULAT menyanjung manusia 'AnuGAYrah Tuhan'..Don't so FANATIC OK.!!!!!

Anonymous said...

Dulu sinar fm jemput dato seri najib ke konti la ni jemput dyku intan yg dok kutuk kerajaanl. Apa crita ni sinar fm?

Anonymous said...

Dulu sinar fm jemput dato seri najib ke konti la ni jemput dyku intan yg dok kutuk kerajaanl. Apa crita ni sinar fm?

Anonymous said...

Dulu...Masuk jer kereta Sinar Fm, buka laptop Sinar Fm, jumpa radio Sinar Fm...tetapi sejak Sinar Fm dan jemput Betina PKR masuk Studio..sorry no more dan Selamat Tinggal Sinar Fm....Lepas ini jemput DAP, Anwar, Nik Ajis ceramah dalam Sinar Fm. Mohon dan harap Abby Fana pindah ke Radio Lain tinggalkan puak pro PR dalam Sinar Fm...Oleh Mat Bond.

Anonymous said...

SINAR FM PATUT DIPANTAU DENGAN LEBIH KETAT LAGI. KENAPE MEMALUKAN. DAHLAH JURUACARA YANG TIDAK BERKUALITI, BAHASA TUNGGANG LANGANG DAN KELAKAR GILA2 BAHASA. SIARA RADIO YANG TIDAK ADA KELAS LANGSUNG. SAYA PUN TAK FAHAM BAGAIMANA ADA JUGA PEMINAT-PEMINAT SINAR FM INI, DISYURKAN PATUT DITUTUP JER

Anonymous said...

Sinar FM...aq dah lama xikot...sbb xlarat telinga aq nak dengar lawak bodoh lagi merepek...kebanyakkannya CLUELESS.....

Anonymous said...

apa nak jadi ngan sinar fm ni jemput mereka yang menentang kerajaan dah tak betul ni minta diambil tindakan aje mereka ni yang tak sedar diri

Anonymous said...

SINAR FM SIARAN MAHARAJALAWAK FM.

Anonymous said...

Sinar FM semakin teruk. Lawak pagi yang disiarkan semakin menyampah. Cuma Krill saja yang masih ok. Nampaknya Abg Jem dan KE semakin pudar. Adalah silap menjemput Dayangku Intan muncul di sinar FM. Nampaknya Sinar FM pun mula menunjukkan menyokong pembangkang. Apa kau orang tak sedar ke Dayang tu kutuk kerajaan kaw kaw punya. SY dan KE patut resign sekarang. Kau carilah kerja dgn PKR tu. Aku hilang minat dan hiang respek kat sinar FM. Aku rasa ramai lagi yang dah tak suka dgn sinar FM sejak kau orang buat macam ni. PuteraNS.

Anonymous said...

GOOD RIDDENS TO BAD RUBBISH TO SINAR FM....FULL OF RUBBISH.

Anonymous said...

HARAP2 PROGRAM PRIMADONA YANG DIHOSKAN OLEH AZURA JUGA TIDAK MENJEMPUT LIM KIT SIANG,LIMGUAN ENG, NURUL IZZAH ,ZURAIDA DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA.

Anonymous said...

Korang yg kebanyakan kat sini masih 'close minded'. Baik BN mahupun PR mesti bersikap terbuka. Apa salahnya kalau PR dah perintah tp Sinar jemput Najib sbg Ketua Pembangkang utk menjadi tetamu? Begitulah juga bila Dayang ni dijemput sbg tetamu walaupun BN yg sdg perintah? Sbb pd aku walaupun Najib ditakdirkan jadi Ketua Pembangkang (yg sudah tentunya akan sentiasa mengutuk PR) dia tetap layak menjadi tetamu mana mana rancangan di bawah PR! sebabnya mudah - negara ni bukan harta mak bapak kau sorang. Hoi, bukaklah pemikiran tu sikit, jgn terlalu Kolot mcm zaman 50an. Ajar diri tu berfikiran terbuka sikit! Bodo tak bole diajar!

Anonymous said...

sinar fm ptut ditukar kpd sinar keadilan... boikot sinar fm..

Anonymous said...

WOOOOOO MULIANYA BAHASA ORANG YANG OPEN MINDED SAMPAI KELUAR MAK BAPAK...DAN BODO TAK BOLEH DIAJAR!

Anonymous said...

Sinar FM ? Apa yang menariknya ? Lawak bodoh, ketawa sendiri. Setiap DJ sibuk nak mencelah . Masuk conti x prepare.

Anonymous said...

Sinar FM = Syok Sendiri FM.

Anonymous said...

Sinar FM...YOU STARTED THE JOKE AND THE JOKE IS ON YOU HA..HA..HA..

Anonymous said...

yang ada sampai sebut mak bapak memang lah Malaysia tercinta ni bukan UMNO punya...tapi UMNO yg duk dlam BN tu yg memerintah..tau kah anda apa bila DAP ( PR ) memerintah sepenuhnya nnti akan di kurangkan kakitangan kerajaan hanya nk ambik yg betul2 berkemahiran tentu lah di ambil org sebngsa dia je...x faham lagi ke..belum dapat sepenuhnya ni buat2bodo n sabar je bngsa tu tunggu lah klu dapt semua... nk sgt ke nnti...klu PR memerintah dah tentu nya akan di sekat banyak perkara..tgk lah singapura org Melayu dah x berani bersuara..nk sngt ke org Malaysia ni jdi cam tu..fikir2kan lah....

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

Mangkuk tingkat mcm dyang ku intan ni pun sinar fm jemput? tak ada klass langsung mcm mat sabun muka down syndrome tu.Ap;arraaa. gian nak nyanyi lagi tu tapi tak laku. nyanyi aje la di pentas pas pis pus lgbt pluralisma tu. Puak fuckatan ni mcm taik otak dia. mengonggg. Kalau tak ada kerajaan umno, tak ada la kakitangan awam , bengongg oii.

Anonymous said...

memang bengong puak pencacai fuckatan ni. Otak atas lutut. Itu la meroyan sakan. Dah tau fuckatan akan kalah teruk dlm PRU13 nanti, memang meroyan sakan. Macam ds najib kata betul. undi PKR bawa kerosakan akidah dan moral. undi PAS bawa kerosakan dan perpecahan. undi DAP ( kalau ada orang melayu yang undi parti ni, memang teruk dan gila betul) bawa penindasan kpd bangsa melayu. Dunia memang akhir zaman sebab puak-puak perosak muka bumi mcm dajjal ni dah makin galak. Allah akan hnacurkan puak fuckatan ini sepertimana allah hancurkan puak sodom dan sekutunya.

Anonymous said...

Ramai lagi artis boleh dijemput, kenapa betina garit tu dijemput. Nampak sangat Sinar FM tak sensitive. Kalau dah media yg sokong kerajaan, buat cara media yang sokong kerajaan. ini bukan soal pro parti atau tidak tapi dasar betina itu yg kutuk kerajaan macam2. Gua dah lama meluat dengan SINAR FM.

Anonymous said...

gua pun dah lama xdengar sinar fm... buang je abg jem ngan raja azura.. bodo x bertempat

Anonymous said...

Panggil aku Fariz. Anon yg tulis pasal 'mak bapak' yg ada dua Anon tak suka tuh. Konon. Tak usah cakap pasal Mulia lah. Sejak bila pulak blog mcm MIK ni memuliakan bahasa? Cuba tengok Anon pertama yang post 'boddo mcm taikk'. Oh kau terlepas pandang. Oh tak pa, pasal tu komen dari UMNO. Come on la bro, jgn double standard. Itu hanya menampakkan kebodohan kau balik. Semua blog boleh dikatakan bahasa macam lancau. Yang aku nak bangkitkan ialah betapa kita semua jgn menyempitkan perkara2 yang sepatutnya dah lama menjadikan kita bersikap terbuka. (of course jgn sampai membenarkan yang haram jadi halal lah). Maksud aku, tak salah kalau Sinar nak jemput siapa pun asalkan jangan Netanyahu sudah. Yang di Dayang tu ISLAM. Yang menjemputnya pun ISLAM. Berbeza fahaman politik sekalipun tak harus menghalang Sinar utk menjemput siapa yang dia suka. Lagipun Sinar ni bukannya political channel macam Harakah, Roket, Utusan dsbnya. Aku tanya kau balik wahai Anon2, kalau kau sokong UMNO kau takkkan singgah kedai makan yang diusahakan oleh peniaga yang menyokong PAS? Kau makan jugakkan? Begitulah juga yang aku sama sekali takkan setuju kalau orang PAS kata tak mau makan kat kedai makan ahli UMNO. Bullshitlah. Tu yg aku kata, politik kita ni politik sempit, bukaklah sikit skopnya, jangan berfikiran kolot, ini asal pembangkang jer semuanya menghancurkan negara, aper pembangkang ni bukan rakyat Malaysia ker? Dia tak der hati yang cintakan negara dia ker? Bukan ker datuk nenek moyang selama ni duduk negara ni? Janganlah pulak kata BN ker UMNO ker semuanya salah, dorang pun ader jasa jugak pada negara ni. Tu yang aku kata, negara ni bukan mak bapak kau punya sorang! Paham ker tak paham ni.

Anonymous said...

Aku Fariz. Aku tertinggal sikit. Aku mintak la korang cuba slowly tengok diri korang dulu sebelum bercakap. Baik PR baik UMNO. Korang semua ISLAM dan Melayu. Yang PR tak usah asyik salahkan UMNO. Yang UMNO jgn terus-terusan nak kata PR ni bakal menjahanamkan Malaysia. Ni bangang punya statement. Kalau kita boleh renggangkan sikit politik sempit ni barulah kita betul2 boleh maju dalam segala bidang, baik ideologi, ekonomo, sosial dan POLITIK. Kalau tak sampai bila2 korang akan jadi katak bawah tempurung macam skrg ni. Oh ya aku terlupa lagi, aku bukan kafir, aku MELAYU. Jgnlah pulak kata ni Cina menyamar jadi Melayu OR Melayu lupa diri yer! Huh.

Afiq KLtown said...

Aku tak boleh belah tengok dayang ku intan yang takde cahaya ni..

Anonymous said...

Kan aku dah kata memang majoriti rakyat Malaysia sokong PR. Hanya pencacai UMNO totok saja yang sokong parti yang penuh dengan kekotoran ini. Nasiblah kamu wahai pencacai-pencacai UMNO.

Anonymous said...

SINAR FM memang gampang dgn penerbit dia gila P*KI tu dia mamang layang digelar buaya. Lgi pun si Salleh Yakop tu penyokong tegar PAS sbb org PAS aje yg amalkan kawin mutaah....

Anonymous said...

Media kerajaan..so,kena ikut prosuder yg ditetapkan.Penerbit bawak masuk Dayangku Intan..rasanya dia dah maklum siapan Dayangku Intan.Mungkin tujuan Penerbit nak bagi ruang parti pembangkang 'berceramah' /berkempen.Mungkin jugak dia nak rating dia naik.wallahua'lam.Tapi pendapat aku..dua2 dia balun..sama mcm 'dia balun depan belakang'.Sayang sekali..rakyat bukan semuanya dengar sinar..malah sekarang ni..makin kurang org nak dengar.Kalau bawa DS Najib..beliau pemimpin no.1 negara..dayangku intan??apa peranannya?so..penerbit..hentikan 'berpolitik' dlm siaran kamu.jika hendak jugak..natijahnya mungkin awak sendiri tanggung...menghentam2 kerajaan di udara ni..'membuatkan orang jadi loya..lainlah di ceramah2 luar.

Anonymous said...

bodolah laa pecacai amngok....itu pon kecoh. itu hak penyiaran la nak panggil sapa2. yg pnting dia tu rakyat malaysia. ada hak. pecacai amngok memang takut pada bayang2 sendri. bodo tak leh ajo, cam ko sorang byar cukai. bila nak tax, suma kena tapi bila nak bagi kena pilih parti lakk..menda punya demokrasi.ki3..

Anonymous said...

semakin teruk aku tgok pemikiran pecacai amno. semua ruang dorang nak takluk. tak cukup2. kita rakyat malaysia dah lama merdeka tapi pecacai amno masih berjiwa penjajah dan dijajah..al maklum laa anak didik penjajah..kah3.bagi ruang kat dayangku intan kat radio pun nak dipersoalkan walhal kat tv bukan main rancak dorang tibai pakatan. ikut laa cth negara yg amalkan demokrasi, bagi ruang kat dua2 untuk bagi penerangan..baru laa ada imbal balik.. klau takut, buang laaa telor tu...kah3...

Anonymous said...

itu pon klao ada telur...kah3...