Wednesday, December 12, 2012

UPDATE GAZA 14 – Tolong Sampaikan Salam Takzim Amjad Noval Kepada Tun Dr Mahathir…



Nama beliau Amjad Noval berusia 27 tahun warga Palestine yang menetap di Gaza sejak lahir….

Anak muda ini mempunyai seorang anak lelaki berusia 1 tahun 3 bulan yang diberikan nama Basher Noval. Amjad diantara warga Gaza yang berpeluang untuk menerima sumbangan barang keperluan asas yang dibawa oleh delegasi 2nd Wave Road To GAZA yang diketuai oleh Dato’ Azeez Rahim bersama Kelab Putera 1 Malaysia dan Gerakan Belia Gagasan 1 Malaysia.

Amjad mahu berkongsi pengalaman beliau mengharungi arus kehidupan di Gaza yang tidak pernah lekang dengan ancaman kehilangan nyawa akibat dari serangan menggila juak juak Laknatullah Zionist.

Dilahirkan dan membesar di Gaza sudah pasti banyak pengalaman ngeri mendepani saat saat cemas setiap kali diserang dengan ledakan bom serta serangan tembakan senjata api dari udara…

Buat diri Amjad Noval bunyi kuat ledakan bom disekitar Gaza memang amat menakutkan dan beliau akan lebih banyak membaca Al Quran memohon perlindungan Allah swt agar ahli keluarganya sentiasa mendapat rahmat dan tidak ditimpa sebarang bencana…

Menurut anak muda ini, mereka sudah bersedia untuk menerima sebarang berita kematian sanak saudara, sahabat handai dan jiran tetangga seandainya berlaku sebarang insiden yang menakutkan itu. Bertawakal kepada Allah dengan mendoakan mendapat perlindungan darinya.

Apabila ditanya kenapa tidak pernah terfikir untuk meninggalkan kawasan merbahaya ini..? Jawabnya “inilah tanah tumpah darahku.., tanah ini milik muslimin Palestine kenapa harus kami serahkan kepada Yahudi Israel..?”

Sebagai rakyat negara ini, Amjad juga mempunyai impian mahu menjadi seperti mana mana warga negara lain memiliki keamanan dalam negaranya sendiri. Sesuatu yang sangat sangat beliau dan seluruh rakyat Palestine idam-idamkan agar menjadi kenyataan.

Oleh itu beliau juga berharap agar akan ujud perdamaian serta kerjasama diantara kumpulan Hammas dan Fatah demi mencapai impian melahirkan sebuah negara yang aman, harmoni dan maju seperti negara lain…

Amjad juga berpesan kepada kami agar peliharalah keamanan dan keharmonian di Malaysia. Bukanlah sesuatu yang enak untuk meneruskan kehidupan  dalam sebuah negara yang huru hara dan janganlah sesekali menerima nasib seperti mereka yang menjadi negara perang…!

Diakhir perbualan ringkas dengannya, beliau menyatakan mereka kenal negara kita Malaysia kerana nilai kasih sayang yang kita bina sentiasa menyokong perjuangan Palestine sejak dari dulu lagi. Amjad berkata “apabila sebut nama Malaysia, kami amat kenal dengan nama Mahathir Mohamed…, please send my salam to him…”

21 comments:

Anonymous said...

Hi there Dear, are you truly visiting this site daily, if
so then you will definitely get pleasant know-how.
My website ... how to earn extra money online

Anonymous said...

Apakah spesis yg sudah bergelumang dalam kancah terkutok sejak dari zaman bujang cikangrong, sperti pengakuan adik terangkat beliau dari tahun 75/76 lagi, mereka berdua hidup sebagai merpati dua secoli, bila malam tiba, semua orang nyenyak tiduor, beliau berdua berasmara dana, dibawah lampu listrik, dalam bilek, diatas katil, bercium ciuman, berpeluk pelukan, aku gosok engkau lipat, aiskrim mengaiskrim, jubor menjubor. Inilah Hero Tamil yg sering melalak lalak kata fitnah lah, konspirasi kepala bapak dia lah, kena racun arsenik lah, kena suntikan HIV lah, ada pembunoh upahan lah, lupa2nya besar punya kaki jubor. Sskit kronik stor kunyit lupanya. Peliwat terkutok lagi jijik.
Hingga ke hari ini masih tak reti reti nak bertaubat, masih tetap melakukan perbuatan terkutok dan jijik, masih melanggani pelacur2 jalanan, mak nyah, jantan2, boypren2, isteri Yb Jamban dan Cina Doll dalam dan luar negara. Apakah spesis yg macam gini, pejuang keselamatan Israel, agen barua lahanat Yahudi Zionist Neocons, yg Nabi tidak mengaku umat, ini diangkat, dijilat dan dijulang sebagai anukera tuhan? Apakah spesis yg terkutok lagi jijik ini dikatakan Imam Mahadi? Nauzibillah. Inilah spesis2 kurap dari Pgayr dan ahlul2 bahalul PAS PIS PUS yg sudah sewel lagi bengap nak mampos, sanggup dikencingkan, sanggup diperbodoh bodohkan oleh pemimpin2 terencat akal Fuckaton haramjadah.
Yg sedar dan insaf, bermufarakah dgn segera, demi nasib anak2 bngsa, dan demi agama, bngsa dan negara. Rejam lah spesis2 keparat, bngsat dan lahanat ini sperti kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi Zioinist demi agama, bngsa dan negara. Selamatkanlah bumi Tanah Melayu dari agenda jahat, kotor dan jijik Yahudi Zionist bacul, komunis biaDAP yg rasis giler vavi dan PAS pemisah, pengkafiran,permurtadan,kehancuran Islam dan bngsa Melayu ,sanggup jadi talibarut dan sanggup tukang cuci berak mencret pemimpin2 komunis biaDAP tokong.

Anonymous said...

Ulama ulama PAS tidak sedar dengan terus menyokong peliwat tegar ini, mereka memberi mesej yang salah pada golongan muda yang buta ugama bahwa seolah olah perbuatan homesxual ini tidak salah disisi ALLAH kalau salah mana mungkin pak lebai pak lebai PAS boleh terus menyokong peliwat tegar ini. Pak lebai Pak lebai PAS boleh bisik bisik bahwa mereka tak sokong peliwat ini, mereka gunakan peliwat ini untuk dapat sokongan supaya dapat ambil alih kerajaan setelah jadi kerajaan baru mereka ambil tindakan by then it's too late you stupid muslims, budaya kaum nabi Lut sudah pun merebak, hanya tunggu Bala dari ALLAH. Tunggulah tsunami yang bakal tenggelamkan kamu semua.Stupid Muslims.

Anonymous said...

..nitis air mata gay tua sekoq tu bila dengar nama tun disebut.. hmm kalau aku bisa pintal awan di langit akan ku lakarkan nama Mahathir dan siti Hasmah.. hehe.. once a munapiq always a munapig.. taqbir !..

Anonymous said...

tolong forward kan kisah ini pada abby..dia masih x tahu jasa tun pada dunia islam...mungkin kerana dia kurang membaca.

Anonymous said...

AKU NAK DENGAR RAKYAT PALESTINE SEBUT NAMA MANUSIA TERALIM DAN TERSEMPURNA DUNIA NIK AZIZ DISEBUT.....DAH LAMA AKU TUNGGU ? DIA ORANG TAK TAHU NIK AZIZ LAH YANG MELONTARKAN DOA MUSTAJAB DIA UNTUK MENJATUHKAN JET-JET PEJUANG ZIONIS DAN DOA NIK AJIS JUGA YANG MEMECAHKAN USUS DAN PERUT TENTERA YAHUDI......yg ikhlas MAMAT KOTA BHARU

Anonymous said...

..moosidol nunggu kalau org nak sponsor vvip trip je.. itu je lah kebolehan & kelebihan keramat idop sekoq ni.. taqbir !..

Anonymous said...

Ayahanda Tun M buah fikiran dia org ramai trtama wakil2 media xkire la luar negara ke , atau yg dlm negara berebut2 nak dengar...nak publish sbb idea yg dia lontarkn mmg bervisi dan berfakta...tapi

kalo yg sekor lagi tuh...I support all efforts to protect the security of the state of Israel..xabis2 memalukn negara dgn auta dan fitnah...cakap mcm bunyik kompang tapi isi xade...

Atau yg kian merepot kat kursi mb tuh..yg dia tau cume mencelakokan sapa2 yg xsehaluan dgn dia...

Anonymous said...

Only zionist terrorist wants to meet BABi,,,Because he have lots of money in their banks. So laknat la keatas BABI.

Anonymous said...

aku ditahun 2000 kebahrin , tampa calling visa , ditahan di imigrasi bagi pp ,,,,trus dia kata malysiea mahtir,,,ok bolih masukk . jelouse aku dgn tun m ni ,,,jika tun tiada dunia islam akan mengangisi
nur akan meliwat terus
kit sial bawa rocket ke bulan
nike azeez memang dibulan
yg asyik dibelakang nunnnnuar,,,,leka

PAKU PAYUING said...

Anwar bukan sahaja tak berani ke GAZA, sebut sahaja pun, meleleh kunyit di jubor dia.

Kena hentam dengan Soros.

SHAH ALAM REBELS said...

SALAM TUAN, JIKA TIDAK KEBERATAN MOHON DIPAUTKAN LINK BLOG KAMI DALAM BLOGROLL TUAN. TERIMA KASIH.
http://shahalamrebels.blogspot.com/

Anonymous said...

Bukan negara Islam saja yg tau psl Tun, kat Jepun pun sama. Masa naik solo ke Gunung Fuji beberapa tahun lalu, masa bermalam kat kabin di ketinggian 9,000 kaki, semua yg ada dlm kabin tu org jepun dlm 15 org. Nak sembang mcm ayam dgn itik, tp sikit2 dia org boleh ckp Inggeris. Bila tau dari Malaysia, terus disebut Mahatir San.. Serentak itu juga, kemesraan luar biasa wujud. Berbangga aku.. Terima kasih Tun..

Anonymous said...

Betul tu.. kalau kat jepun nama negara Malaysia diorg tak kenal sangat tapi kalau sebut negara Mahathir, semua kenal.... popular tun kat sana.

Anonymous said...

Tun Mahathir...

1 dalam sejuta...

Aku banggga Malaysia ada Tun Mahathir..

Tapi aku juga malu... kerana ada Sang Pel...wat pengkhianat negara

bzz said...

Teksi driver yg duduk di Hong Kong...

"U from Malaysia? Mahathir is the best!"

Itu ayat pertama keluar dari mulutnya bila dijawab kita dari Malaysia.


Peniaga dari Phuket,
"Mahathir is good PM. I wish he live in Thailand"


Politician dari PR... Mahathir mahazalim...

Anonymous said...

aku bersyukur pada Allah kerana diberi kesempatan untuk aku menjelajah hampir keseluruh dunia samada atas tugas rasmi atau tidak
baik di eropah ..benua afrika .. Timur tengah ...
tidak dinafikan mereka pernah dengar ataupun mengetahui serba sedikit/banyak seorang insan yang bernama Mahathir Mohamad !!
Isyallah sahabat semua ... kamu akan dilayan penuh mesra bila diketahui negara asal kamu ialah MALAYSIA
apabila seorang peniaga yg sangat sibuk dengan urusan harian ... sanggup meninggalkan semuanya dan melayan kami seperti anaknya sendiri bila mengetahui kami adalah warga Malaysia ... tak tersentuhkan hati kamu ?
bila imam masjid meminta kami berada di shaf paling hadapan ... serta mendoakan kesejahteraan mereka .. tak terharukan kamu

Anonymous said...

Tolonglah sesiapa kat atas tu, tolonglah buang si Khalid Musibat ni dariUiTM, tak berbaloi setakat kena antung jer

Anonymous said...

tahun 2003/4, ayah dgn mak saya p buat haji. kat sana ayah ada cerita pernah ditanya dari mana, ayah bagi tahu Malaysia. Terus salah sorang melaung Malaysia kat kawan2nya yang berdekatan. kena kepung. tapi untuk bersalaman. ramai yang sebut nama mahathir siap tunjuk isyarat bagus. tapi yg peliknya dia org boleh kata pak lah "kedekut". tak tahu apa maksudnya. boleh juga dia sebut walaupon pelat.

Anonymous said...

Asalamualaikum...
bukan ajad jer nak jumpa baba tun m...sayer pun nak gak...1 negara tp ssah nak terjumpa....sob sob sob...tp penah jumpa baba n mami kat mimpi....yeayyy he he he....

Anonymous said...

Saya pernah disapa oleh seorang warga Indonesia yang sudah berpuluh tahun menetap di Amerika Syarikat,setelah saya jawab yang saya dari Malaysia dia terus mesra dan nama Mahathir terus keluar dari mulutnya.Katanya beliau hanya mengenali Mahathir dari seorang kenalan yang bertugas sebagai pegawai Seagate.Pegawai Seagate ini katanya sering ulang alik ke Malaysia dan setiap kali bertemu ketika nak mengambil anak di sekolah dia akan ceritakan perihal Malaysia dan Mahathir.Menurut warga Indonesia itu dia sudah berangkat ke US sebelum Mahathir menjadi PM,jadi dia mengenali Mahathir dari orang Amerika itu yang katanya setiap kali berkongsi kisah Malaysia dia akan merasa pelik dengan sikap rakyat Malaysia yang menolak pemimpin itu.Bagi orang US jika Presiden itu cemerlang dia tetap akan disanjung walaupun bukan dari parti yang sama.