Monday, December 3, 2012

Versi INTRO...!! Dalang Jembalang Saudagar Karpet Deepak Jaikishan Dikenal Pasti....

Siapakah sebenarnya Datuk Ravi Dharan Chairman Daya Group Of Companies, sahabat karib Anwar Ibrahim yang menjadi jambatan buat Ketua Umum PKR ini pelbagai urusan perniagaan di Indonesia...?

Apakah pula kaitan Datuk Ravi dengan persoalan Siapa Dalang Jembalang Dibelakang Deepak Jaikishan..?

Semalam, Blog MIK memulakan kisah akan terbongkar kebenaran siapakah punya angkara mahu menjahanamkan nama baik Najib dan Rosmah sewaktu berlangsungnya Persidangan Agung UMNO 2012..., klik sini.

Saudagar permaidani bernama Deepak Jaikishan sememangnya mengenali Datin Paduka Rosmah Mansor kerana pernah berurusan sebagai pelanggan yang ada membeli barangan jualan Deepak. Malah mereka berurusan semenjak dari waktu Datuk Sri Najib masih belum lagi berjawatan Timbalan Perdana Menteri.

Adat resam berniaga, ada kala diatas..., ada kala menerima ujian getir mengalami kemerosotan sehingga membawa padah mendepani kegagalan menjurus kepada kebangkrapan.

Begitulah juga nasib yang dirundung Deepak Jaikishan turut sama menghadapi masalah perniagaan dan hutang ratusan juta RM terpalit dengan Kuwait Finance House[KFH]. Pihak KFH telah menghentikan kemudahan pinjaman kepada Deepak setelah didapati pinjaman yang diluluskan sebelum itu ada unsur penipuan...!

Menurut semakan pihak KFH penipuan meluluskan pinjaman kepada Deepak turut melibatkan salah seorang Pegawai berjawatan besar dalam KFH yang memberikan kelulusan tersebut. KFH bertindak memindahkan [transfer] Pegawai tersebut dan seorang Pegawai baru ditugaskan mengambil alih tempatnya. Ini sebagai proses memudahkan pihak KFH melakukan siasatan yang lebih rapi dan teliti...

Hasil siasatan pihak KFH mengesahkan memang ada berlaku unsur penipuan dan pihak KFH telah bertindak menahan baki kemudahan pinjaman yang seharusnya berikan kepada Deepak yang masih belum dikeluarkan... 
Deepak perlu membayar pinjaman yang sudah beliau terima sebelum itu dengan bayaran besar, mencecah jutaan RM sebulan....!

Apabila Deepak gagal menjelaskan bayaran bulanan maka ianya kini menjadi hutang kepada pihak KFH, maka Saudagar Karpet ini terpaksa berdepan dengan tindakan Mahkamah sehingga menjurus kepada proses Bankrap oleh pihak KFH.

Sudah jatuh ditimpa tangga.....! Difahamkan apabila ada unsur penipuan dalam usaha Deepak sewaktu menerima pinjaman,maka pihak SPRM dan Lembaga Hasil Dalam Negeri LHDN juga turut menyiasat syarikat milik Saudagar Karpet ini. Pihak SPRM dan LHDN telah merampas semua fail fail yang berkaitan dengan siasatan dari pejabat Deepak.

Sewaktu pihak penguatkusa SPRM dan LHDN berada di pejabatnya, Depak telah bertindak menjual nama Datin Paduka Seri Rosmah... Beliau telah menalipon Rosmah didepan beberapa pegawai SPRM dan LHDN sambil bercakap dengan nada yang kuat suara lantang.... Niatnya mahu menunjuk-nunjuk didepan pegawai SPRM dan LHDN kunuunnya beliau punyai "kabel besar" boleh menghubungi isteri Perdana Menteri.

Bermula dari saat itu, Rosmah telah menghentikan sebarang perhubungan dengan Saudagar Karpet ini kerana terbukti manusia seperti Deepak ini hanya mahu menyalahgunakan kedudukan dan hubungannya dengan isteri Perdana Menteri itu...

Deepak sudah seprti cacing kepanasan...! Beliau cuba sedaya upaya untuk bertemu dan berhubung dengan Rosmah, malang sekali isteri Perdana Menteri ini tidak mahu melayan karenah Saudagar Karpet ini... Diantara tuntutan Deepak, beliau mahukan Rosmah dapatkan "campurtangan" Najib. Deepak mahu Najib gunakan kedudukannya sebagai Menteri Kewangan mengarahkan pihak KFH menghentikan tindakan Mahkamah dan proses bankrap keatas dirinya.

Malah Deepak semakin menggila mahukan Najib arahkan pihak KFH melepaskan baki pinjaman yang beliau sepatut perolehi...

Pelbagai usaha dilakukan oleh Deepak untuk menghampiri Rosmah, termasuklah berada diatas pentas bersama Perdana Menteri sewaktu majlis sambutan Hari Thaipusam yang lepas di Batu Caves. Namun begitu, apabila Rosmah tidak melayannya dan dia akan bankrap pada bila bila masa, maka Deepak pun memberitahu beberapa rakan rapatnya untuk mengadu hal kepada pihak PKR...!

Ada pihak yang memberitau Deepak agar segera rujuk kepada Anwar Ibrahim.... Anwar selaku bekas Menteri Kewangan sememangnya mempunyai hubungan yang rapat dengan pihak Institusi Kewangan sekitar negara negara Timur Tengah dan dijangka dapat membantu Deepak menyelesaikan masalah yang sedang dihadapinya.

Perkara tersebut dihidu oleh Nurul Izzah.... Maka bermulalah perhubungan antara Izzah dengan Deepak. Anak kepada Anwar itu cuba mengaturkan pertemuan untuk mereka duduk membincangkan masalah Deepak.

Akhirnya, Deepak telah dibawa bertemu dengan Anwar. Buku bertemu ruas... Satu pihak sedang sesak nafas untuk bernyawa, satu pihak lagi memang menanti peluang untuk membaham mangsa..!

Pertemuan telah diadakan beberapa kali dan salah satu pertemuan mereka berlangsung di rumah Datuk Ravi Dharan, sahabat karib Anwar Ibrahim...!!

Seperti yang dijangkakan, Anwar berjanji  mahu menolong Deepak. Sebagai permulaan, Ketua Umum PKR itu telah meminta peguam, R Sivarasa  menolong Deepak berhubung kes Mahkamah yang sedang dihadapinya dengan Awan Megah (M) Sdn Bhd atas urusan perniagaan.

Anwar menunjukkan kesungguhan untuk membantu Saudagar Karpet itu.. Beliau mengarahkan Sivarasa melakukan apa sahaja asalkan cita cita mahu menjatuhkan Najib dan Rosmah akan tercapai...!

Apa lagi....! Maka drama pun bermulalah.... Sivarasa telah meminta Deepak bercakap mengikut skrip yang beliau telah sediakan.  Sementara itu, peguam PKR ini mengambil peluang diatas hubungan baiknya dengan SUARAM dan Malaysiakini. Satu sesi wawancara diantara Deepak dengan Malaysiakini telah diadakan. Wawancara berkenaan disiarkan semasa PAU 2012 berlangsung dengan niat untuk menghuru-harakan UMNO dan merosakkan nama baik Najib dan Rosmah sewaktu PAU 2012 sedang berlangsung...

Begitulah Modus Operandi niat jahat hati busok makhluk bernama Anwar Bin Ibrahim....! Nampak jelas bukan...?

Nantikan sambunganya....! Ada lagi bukti yang lebih menarik akan menyusul kemudian....

11 comments:

Anonymous said...

Deepak, Anwar Ibrahim, Nurul Izzah, Sivarasa dan yang sama spesis dengan mereka lupa bahawa 'setiap tindakan akan mengundang tindakbalas'. Dalam isu ini jelas Deepak telah memberi ruang dan peluang kepada orang lain untuk 'memalukan' dirinya sendiri. Deepak sendiri membenarkan dirinya dipergunakan oleh orang lain yang kononnya ingin membantu beliau 'terlepas' dari tindakan yang diambil oleh KFH. Percayalah dalang2 yang sedang memperalatkan Deepak akan 'lari' meninggalkan Deepak kesaorangan dalam masa terdekat lebih2 lagi jika Deepak diistiharkan bangkrap kelak. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

'menarik' huraiannya apa kata gembar-gemburkan kat RTM, TV3 dan Utusan, sebab rakyat Malaysia yang kurang atau tidak menggunakan internet masih ramai yang tak tahu isu ni.

Anonymous said...

nasihat dari bekas mufti....


DrMAZA.com
‎..air yang lama bertakung akan keruh dan berkeladak..kuasa yang lama memerintah akan banyak kekeruhan dan keladaknya.. biarkan air itu mengalir agar ia lebih jernih..biarkan kuasa itu bertukar agar ia tahu hormati orang lain, takut diadili dan menghindari korupsi..

william

Changing Our Mindset said...

boleh disiarkan di RTM & TV3 tp kena siarkan hujah kedua belah pihak barulah adil mengikut lunas Islam. Allah beri kita akal utk menilai. Utk menilai hakim perlu mendengar hujah kedua belah pihak, begitu juga jika kita ingin menghakim. selepas mendgr kedua pihak baru diputuskan yg mana betul dan slh. begitu yg sepatutnya dan begitulah cara mahkamah berjalan. Selama ini TV cuma siar berita sebelah pihak seolah2 menghukum sebelum dibicara.

Waalhualam. Yang benar akan terserlah dgn Izin Allah

BOB MALAYA said...

saudagar karpet yang nyawa dihujung tanduk menjadi pak turut PKR demi menjaya misi untuk memfitnah PM dan rosmah..tapi permainan politik murahan pembangkang tersebur pada batang hidung sendiri..kebodohan para pemimpin PKR terutama bapak-segala bapak terserlah

bro yul said...

anwar bg aku seorang manusia yg berhati busuk kerana sanggup buat apa sajer demi memenuhi kehendak diri nyer semata-mata...sanggup membayar anjing kurap yg bernama deepak utk menabur fitnah terhadap najib dan rosmah sungguh jijik politik yg d mainkan oleh anwar ibrahim nie.....

Anonymous said...

cian nya....xkn PAS xtlong pn..duit derma kan byak....nasib..nasib..berantakan la kalian smua ya..mf..aku nk tdo da.,PRU nanti aku dh pasang niat tetap bg undi kat BN....

Anonymous said...

aku tau sape bung nuar...
aku tau apa itu PKR......
aku tau apa itu PAS......
aku jg tau apa itu DAP...
PRU 13 nanti..aku undi BN la..
mudah citer...ngara aman,malaysia selamat...ISLAM...dan agama lain xtergugat....hahahhaha.komen la...

Anonymous said...

i like it.

Anonymous said...

YES, I like it too..!

Anonymous said...

Butoh punya dr chakap macham taik..Punya la nak perbodoh hamba allah yg lain supaya setuju bahawa air bertakong sama dengan kuasa yang lama..

Usah conpius orang lain dengan kerja Dajjal tu...

Kuasa yang lama serta telah menyeleweng boleh diterima aqal juga lah.

Namun bila kuasa lama terus consistent dalam melindungi keselamatan orang islam, menjaga keamanan negara, memakmorkan negara , tetap memelihara syiar islam, maka apa jadahnya pulak air perlu mengalir kerana air telah pon sedia mengalir.

Ustad konon..

Hello...gua ada attend kuliah kanon syariah ustad...bila penghati presentation tu memang nampak ustat ni jenis riak dan membangga diri. Jenis yang suka riak....

Suka lu la ustad...lu pon mau politik ka?

Ok la. Gua mau tido dulu...