Tuesday, December 25, 2012

Wei "Ular Mak" PAS Kenapa Diam Membisu Isu Panas Nie Wei...??


13 comments:

Kelate Jati said...

Kenyataan Anwar Ibrahim yang wajib diketahui, difahami dan disedari oleh setiap umat Islam/Melayu di Malaysia sebelum membuat sebarang keputusan politik..

"IF ELECTED, MR. ANWAR SAID HE WOULD SPEED UP THE REMOVAL OF RACIAL QUOTAS FOR UNIVERSITY PLACES AND FOCUS ON HELPING LOWER-INCOME GROUPS REGARDLESS OF RACE INSTEAD OF SOLELY AIDING ETHNIC MALAYS."

Kenyataan yang begitu khusus ini telah didedahkan melalui "THE WALL STREET JOURNAL"/ASIA di dalam suatu wawancara eksklusif dengan Anwar Ibrahim.

Perlukah diperjelaskan lagi asas perjuangan Anwar Ibrahim..?? Sememangnya tidak menjadi rahsia lagi bahawa ahli dan penyokong PAS sangat berbangga dengan sokongan kaum cina terhadap perjuangan Pakatan/PAS.

Dengan kenyataan Anwar Ibrahim ini, diharapkan agar ahli dan penyokong PAS sedar dan insaf kenapa dan mengapa sebenarnya sokongan kaum Cina sungguh padu terhadap Pakatan/PAS.

Kerana tanpa sokongan PAS, Anwar dan Pakatan akan hancur dengan sekelip mata. Sebab itulah kaum cina DAP dengan bersungguh-sungguh kononnya "menzahirkan" sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada PAS agar kekal dalam Pakatan.

Adakah wajar bagi ahli & penyokong PAS yang beragama Islam dan berbangsa Melayu untuk terus leka dengan buai dan ulik politik yang dinyanyikan oleh Anwar, PKR & DAP..??

Adakah Anwar Ibrahim hendak mengatakan bahawa "THE WALL STREET JOURNAL" memfitnah beliau? Kenapa Anwar Ibrahim TIDAK MENYAMAN ATAU UGUT UNTUK MENYAMAN "THE WALL STREET JOURNAL"?

Sama-samalah kita menilai dengan penuh keinsafan.. InsyaAllah..

Seikhlasnya, saya benar-benar berharap agar seluruh masyarakat Islam/Melayu di seluruh Tanah Melayu ini mengetahui dan menyedari hakikat sebenar apa yang sedang berlaku.. InsyaAllah..

Friday, January 27, 2012
THE WALL STREET JOURNAL / ASIA.
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970203363504577184631682335306.html

Anonymous said...

Salam wbt all muslim frens

We are awaiting the big names in PAS (ulama PAS) to come fwd to say their stance with respect to the statement mde by this Bangsat Guan Eng requesting to use to word ALLAH in Bible (Bahasa Melayu version). Or the very least to the Pemuda PAS or Unit Amal PAS to hold demonstration or 'guling guling' on the tarred road to show their protest on the likewise issue.

If thing apperas quite, then the best conclusion is that Ulama PAS or Pemuda PAS or Unit Amal PAS can be classified as 'DAYUS' for not live within the expectations to protect ISLAM. Dont have to rely on Nik Aziz coz he is 'sesat and menyesatkan' with his home cooked fatwas whach are not being subsantiated with Al Quran and/ or Hadiths.

melayuangkat said...

Pemuda PAS mana nak GULING GULING kalau berhadapan apa isu pun dengan DAP...takut ma!!!!!!

Anonymous said...

kesian PAS..semakin hancur nampaknya akibat bahana doa K.O makan diri!

KAMUNTING CENTRAL said...

Salam bro... Hebat Blog bro... Mohon dipautkan blog teman http://kamuntingcentral.blogspot.com ke blog bro.. Terima Kasehh Bro..

Anonymous said...

PAS yang bodoh sangat nak bersekongkol dengan DAP dan PKR. Tak sedar-sedar lagi yang dia orang tu sedang dan telah diperalatkan oleh DAP dan PKR.

Anonymous said...

Ada otak tak nak pikir. Come on lah pemimpin-pemimpin dan penganut PAS, kalau tak nak berpakt dgn UMNO pun tak pa tapi jauhkan lah diri anda dari DAP/PKR tu. Sedih kami bila anda dihina begitu rupa. Buka-buka lah mata, jangan jadi bodoh, jangan jadi buta hati.

Anonymous said...

Kelate Jati

mmg WSJ tak fitnah..betul statement dia mcm tu...dan aku sokong statement tu...aku melayu jugak

kalu melayu susah melayu akan dibantu...tapi yg bukan melayu kalu susah pun wajib dibantu...

kalu negara kita nak maju capai wawasan 2020 semua bangsa kena selesa...melayu je senang dan kaum lain susah pun tak jadik...

Anonymous said...

Woi anon kelate jati, kau pikir begitu, realitinya puak ni yang sejak dulu anti melayu akan pakai untuk tindas melayu, ingat DEB je, target 30%, 30% je beb tu pun tak tercapai kau ingat melayu senang sangat ke?

Lagipun ni datang dari mulut Anwar, nampak sangat sebenarnya tunjukkan dia sanggup jual apa aje demi dapatkan undi bukan melayu. Dia ni tau apa?

merbah desa sgt said...

jika dibenarkan kalimat ALLAH digunakan didalam buku bible maka secara BERANSUR ANSUR ISLAM LIBERAL dapat DISERAPKAN kedalam diri UMAT ISLAM MALAYSIA dimasa akan datang.

Anonymous said...

Merry X'mas buat Pope nick ajis,father mat komunis sabu, Rev khalid gereja dan Pastor nizar....take beeeeeer

Anonymous said...

Berikut ialah kenyataan penuh Tuan Ibrahim:


Bible Bahasa Melayu menggantikan istilah ‘God’ dengan Tuhan

PAS berpendirian bahawa Bible Bahasa Melayu harus menggantikan istilah ‘God’ dengan Tuhan dan bukannya Allah untuk mencerminkan maksud sebenar daripada teks asal.

Memandangkan Bible Bahasa Melayu adalah terjemahan dari teks asal bahasa Inggeris, maka sewajarnya istilah God tidak bermaksud Allah, kerana terjemahan tepat ialah Tuhan.

Maka sewajarnya ia diterjemahkan menurut maksud asal. Manakala menterjemahkan God dengan Allah akan mengelirukan penganut Kristian dan menimbulkan rasa kurang senang di kalangan umat Islam serta boleh mengelirukan orang Islam.



Bagaimanapun, PAS boleh menerima bahawa orang Kristian berhak menggunakan nama Allah dalam gereja atau sebarang upacara agama mereka sebagaimana keputusan PAS sebelum ini.


PAS melihat isu penggunaan nama Allah di dalam terjemahan Bible dalam Bahasa Malaysia tidak mencerminkan maksud sebenar dari teks asal serta mengelirukan pelbagai pihak.

Bahkan cadangan tersebut juga telah mengundang pelbagai reaksi di kalangan orang Islam dan penganut Kristian.

Harus diingat, bagi umat Islam, nama Allah merupakan nama yang khusus yang mesti dipelihara kesuciannya.

Ia tidak boleh dibuang merata tempat atau digunakan nama tersebut pada tempat yang tidak layak baginya seperti menyamakan dengan makhluk, bersifat dengan sifat makhluk, seperti menganggap ia ada anak, isteri, makan, tidur dan berjalan sebagaimana makhluk.

Sehubungan itu, permintaan untuk menggunakan nama Allah dalam terjemahan Bible Bahasa Melayu tidak wajar, bahkan di kalangan masyarakat Barat pun mereka tidak menggunakan nama Allah bagi merujuk kepada God samada dalam pertuturan, penulisan atau filem. Perkataan yang sering digunakan ialah ‘Lord’.

Walaupun penggunaannya tidak bertentangan dengan tradisi ilmu dan budaya di kalangan ahli kitab (Yahudi dan Nasara), tetapi keluar dari khilaf atau mengelak berlakunya kekeliruan dan polemik adalah jalan terbaik.

Ada perkataan yang sensitif bagi sesetengah agama, seperti kalimah Dua Shahadah dan Allah, tidak boleh disebut secara sewenang-wenangnya dalam konteks yang tidak tepat kerana ia boleh menimbulkan kemarahan dan ketidaksenangan yang tidak perlu dalam masyarakat majmuk di negara kita dan situasi negara masa kini.



Tuan Ibrahim Tuan Man

Ketua Penerangan PAS Pusat

26 Disember 2012

Anonymous said...

Diorang ni bukan ulama tapi P***mak anak beranak!!!