Tuesday, January 29, 2013

Ini Yang DAP Mahukan...! Ini Yang PKR Idam-idamkan..!! Ini Yang PAS Setuju...?

Ceritanya, ada di SINI

9 comments:

Xpas said...

Tuhan saya pesan, jgn mati kecuali dlm Islam.rujuk surah Ali Imran 102. so klu nak keluar dari Islam, atau bg mereka yg tak Islam tu , jgnlah kamu mati krn klu mati jugak tentu susah nanti di akhirat.

rizz said...

Jangan lah kita lupa seburuk-buruk pihak yang kita benci,pasti ada kebaikan mereka juga..dan sebaik-baik pihak yang kita sanjungi,tak kan lepas dari keburukan juga..kita manusia dan hamba allah..allah juga meminta kita untuk bersikap adill dalam segala hal.Kita bukan saksi pada kejadian dan apakah hak kita untuk berpihak kepada sesuatu tanpa sebarang bukti..dan tak mustahil juga apabila kebencian bermaharajalela dalam diri,walau apa bukti yang datang sekali pun pasti akan kita ragui..siapakah yang benar dalam hidup ini?? Bersederhana lah... Bagaiman dengan kisah musa dan firaun"Cuba kita renungkan,sebaik baik diri kita yang kita rasa kan betul-betul beriman kepada allah,adakah kita sebaik dan semulia nabi Musa alaihisalam???Dan sejahat-jahat orang yang kita benci pula,adakah mereka itu sejahat Firaun atau adakah manusia yang lebih jahat dari Firaun yang mengaku diri nya tuhan.Namun apakah perintah allah kepada Musa alaihisalam untuk berhadapan dengan Firaun..LEMAH LEMBUT.Tapi bagaimanakah dengan diri kita yang mengaku sebagai hamba allah yang lemah???20:43. PERGILAH kamu berdua kepada Firaun; sesungguhnya dia melampaui batas.20:44. Namun begitu, UCAPKANLAH dengan lemah lembut kepadanya; mudah-mudahan dia mengingati, atau dia takut. "5:8. WAHAI ORANG-ORANG YANG PERCAYA, JADILAH kamu orang-orang yang menegakkan di hadapan ALLAH, saksi-saksi untuk keadilan. JANGANLAH kebencian pada kaum mendesak kamu untuk tidak berlaku adil; BERLAKUADILLAH, itu lebih dekat dengan takwa. Dan TAKUTILAH ALLAH; sesungguhnya ALLAH menyedari apa yang kamu buat.
16:125. SERULAH ke jalan Pemelihara kamu dengan kebijaksanaan dan teguran yang baik, dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang lebih baik. Sesungguhnya Pemelihara kamu, Dia sangat mengetahui orang-orang yang sesat daripada jalan-Nya, dan Dia sangat mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

16:126. Dan jika kamu membalas, balaslah dengan yang serupa apa yang kamu ditimpa, dan sesungguhnya jika kamu bersabar, ia yang lebih baik bagi orang-orang yang sabar.
hamzah12hasan@gmail.com

Anonymous said...

didalam gambar ini semuanya perempuan.

Anonymous said...

gambar photoshop! dasar cai umngok pemfitnah laknat!

Anonymous said...

mudahnya pencacai2 taik umngok percaya ngan gambar tu..gambar sebenar adalah satu kursus perkahwinan tetapi diedit,disuperimposekan oleh blogger2 umngok...cuba perhatikan salib tu..xde dlm gereja di malaysia salib diletak di sebelah kiri atau kanan..salib di letak di tengah2..cuba tanya si pemfitnah tu gereja tu nama apa?

Anonymous said...

Haiya.... gua pon tak pecaya ini gambar betul. Namun gua paham ini cuma satu sindiran saja buat pakatan. Macam ni kah yang mereka mahu. Bukannya nak fitnah. Tengok gambar pun dah tahu.

Anonymous said...

Nasib baik ada juga pencacai umno yg ada fikiran manusia mcm aon kat atas. Bukan spt pencacai umno yg lain , otak mcm otak lembu NFC

Anonymous said...

nampak macam ada piano di sudut bangunan.

kalau majlis ni adalah kursus pra-perkahwinan spt di klaim dalam harakah , kenapa pula ada peserta wanita yg tak tutup aurat nampak rambut...

Mungkin dapat seseorang jelaskan, atau empunya foto beri penjelasan..

http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/16390-kantoi-kursus-pra-perkahwinan-diedit-kononnya-gadis-melayu-dimurtad

Anonymous said...

Secara logiknya, kalau orang nak dengar ceramah oleh paderi, takde nye orang nak pakai tudung nya.. Ni elok bertudung (majoriti), takkan di gereja kot..

Suruh namakan gereja mana, tak mahu pula.. Bacul ngguh..!