Friday, January 25, 2013

Penceramah PAS Datang Berceramah Naik Kereta Mewah..., Tetapi Yang Datang Dengar Ceramah Rakyat Bawahan Naik Motosikal Hulurk Derma Jihad...!

Kupasan yang sangat baik oleh pencaramah UMNO, Ustaz Kamal Saidin pada satu forum yang diadakan baru baru ini mengenai isitilah “ ibarat hujan dari bumi naik ke langit..".

Kununnya PAS kata derma untuk perjuangan mereka adalah Derma JIHAD.... Piiraahhh...!!

JOM kita saksikan video klip dibawah ini, tegas Ustaz Kamal, derma jihad PAS ibarat hujan naik ke langit di mana penyokong mereka memberi derma kepada golongan atasan yakni pemimpin.

Sebaliknya, pemimpin Barisan Nasional (BN) tidak minta duit atau derma daripada rakyat tetapi mereka yang menyalurkan pelbagai bantuan kepada rakyat.

“Penceramah PAS datang berceramah naik kereta mewah tetapi yang datang dan dengar ceramah adalah rakyat jelata yang naik motosikal. Golongan bawahan inilah yang tampil menghulurkan derma jihad dan ia ibarat hujan dari bumi naik ke langit. PAS lakukan semua ini semata-mata untuk mengumpul dana pilihan raya.

24 comments:

Anonymous said...

memg x dinafikan...puak2 PAS ni memg nya bangang...sbut je derma jihad dpat pahala...maka terus beri wang ringgit hingga berhabisan...sbnarnya derma tersebut adalah duit belanja pemimpin2 PAS tuk kehulu kehilir semata2 menabur fitnah yg mengatakan BN ni zalim...sape yg zalim...anda jawab lah sndiri,,,

Anonymous said...

Hi it's me, I am also visiting this web site regularly, this web site is really fastidious and the people are in fact sharing pleasant thoughts.
Also see my website > Singapore Tuition

Anonymous said...

..bunch of suckers.. taqbir!.. tu pasal gay tua dianggap manusia paling suci di msia.. walau pun kegiatan masa lapang dia liwat & zina..

Anonymous said...

Mereka beri derma sebab mereka percaya akan hari akhirat... mereka menjadikan dunia sebagai ladang untuk kebahagian di akhirat.

Bukan macam puak Setan... entah masih ada iman atau iman telah lama hilang. Semoga Allah lontarkan di hati kamu-kamu ini dengan kegentaran terhadap balasan hari akhirat, semoga itu akan menjadikan kamu menjaga tingkahlaku di dunia ini.

Anonymous said...

..again bunch of suckers.. kalau mat sabu buleh dipilih jadik timb pres.. gay tua nak dinobatkan sbg pm msia.. mmg lebai2 kulop telah disesatkan moosidol keramat idop segan mati takmo.. taqbir!..

Anonymous said...

Semua orang di uji dengan TA.

takhTA
harTA
waniTA

Serban bukan pakaian lazim resmi harian muaamalat kebiasaan bagi lebih daripada 99 % ahli anggota lelaki PAS.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

mmg betul, rakyat marhaen dtg kena derma utk tok sami PAS bayar loan kete mewah, loan rumah besar etc. rakyat marhaen dpt apa??? dapat lah dengar fitnah sana sikit, maki sini sikit, carut sana sini sikit .... itulah keje org2 PAS ni... diorg kaya, korang??? hahaha.... semoga terus hidup degn duit derma yer sami-sami PAS !!!

Anonymous said...

memang macam tu lah perangai hamPAS..celik mata..dlm mimpi..maki hamun umno/bn tak henti2..doa mampus umno/bn tak lekang di mulut..bila kerajaan pimpinan umno/bn bagi bantuan mereka yg sampai dulu..di utara cerita yg sama..di selatan pun cerita yg sama..dapat duit pergi tempat ceramah masukkan kedalam karung berjalan..derma untuk kebahgiaan akhirat...tak haram pula duit dari pihak yg mereka kutuk siang malam untuk jariah kebahgiaan di akhirat..mereka bersusah2 di dunia percaya nak senang di akhirat..penceramah mereka pongpang..pongpang...senang di dunia...tak sudah disitu kata org lain tak ada iman...mereka tu beriman sangat kah..konon surga itu hanya unt mereka saja....macamlah kunci surga tu tok guru mereka yg pegang...alahai hamPAS..

Anonymous said...

Cari nafkah hidup senang lenang dengan caci maki jer la puak2 depa ni...almaklum dah ada janji surgaaaa.

Anonymous said...

Nama pun HamPAS = Hangpa Derma kami kebas, hangpa melePAS.

Anonymous said...

Betapa kamu UMNO, terpaksa bersakit hati dan memeningkan kepala untuk memikirkan isu bagi memburukkan PAS. Sedangkan sokongan rakyat terhadap UMNO/BN semakin menyusut.

Nasihat saya kepada pemimpin UMNO/BN. Pecat sahaja blogger-blogger pro-UMNO/BN. Kajian yang dibuat secara tidak rasmi di sebuah DUN di Kedah, blogger-blogger pro-UMNO adalah penyumbang kedua terbesar sebab terhakisnya sokongan rakyat terhadap UMNO/BN. Penyumbang pertama adalah Rosmah.

Anonymous said...

Friday, 25 January, 2013
___________________________
Ha nilah ni kalu FANATIK n TAKSUB, apa KES BRO kalu DERMA tu tuk penceramah yang memang dah kaya. Pernah tak tanya duit derma dah pi mana? TAK PERNAH KAN hehehehe

Anonymous said...

Saturday, 26 January, 2013
_________________

Siapa2 pun boleh bagi pendapat. Ko buat pun kat DUN KEDAH, haloooo siapa jaga Kedah skang ni? Alahai semuanya pun nak kasi kipas kat MB Kedah Azizan. Berpijaklah pada dunia yang nyata....

Anonymous said...

..ahli2 derma jihad untuk abby sekoqc tu tau.. taqbir!.. sambil menderma sambil berjihad.. hihi.. jihad dgn kertas undi.. demi cina kapiaq lebai2 pas sanggup baring tgh jln raya.. jihad maqam tetinggi tu.. taqbir!..

Anonymous said...

What do you mean by "KAJIAN TIDAK RASMI" ? Which DUN has conducted the study/survey? I believe this is just your personal survey, only from among your group.

Anonymous said...

Tak penah pulak tengok pemimpin Amenongok datang bagi ceramah naik Daihatsu Charade Aura je.. Kurang2 pun, Proton Pedana..

Sama ajelah Be End dengan PR ni.. Dua-dua tak boleh pakai.. Panggil Barack Omababa jadi PM baru maju kot Mesia ni..

Anonymous said...

Hey there, I'm new to running a blog and websites in general and was curious about how you got the "www" included in your web address name? I see your web address, "http://www.blogger.com/comment.g?blogID=3705246740972771433&postID=8837105877121969659" has the www and my domain looks like, "http://mydomain.com". Do you know exactly how I can alter this? I'm using Wordpress platform.
Many thanks

Here is my homepage :: kaffir
my webpage: unsociable

Anonymous said...

I enjoy what you guys are usually up too. Such clever work and coverage!
Keep up the awesome works guys I've added you guys to my own blogroll.

Here is my blog post vage

Anonymous said...

Hello there! Would you mind if I share your blog with my facebook group?
There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you

Also visit my web blog traka

Anonymous said...

I'm really enjoying the design and layout of your blog. It's
a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for
me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create
your theme? Fantastic work!

My homepage weblog

Anonymous said...

Hi. I'm wondering if you may be interested in doing a link swap? I see your website: http://www.blogger.com/comment.g?blogID=3705246740972771433&postID=8837105877121969659 and my website are based mostly around the same subject. I'd love to switch links
or possibly guest author a article for you. Here is my personal e-mail: lorraine-barr@web.
de. Please contact me if you're even slightly interested. Many thanks.

my web blog ... pc
my webpage :: info

Anonymous said...

I was curious if you ever thought of changing the structure
of your blog? Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with
it better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or
two images. Maybe you could space it out better?

my homepage: luggage review

Anonymous said...

Hi! Would you mind if I share your blog with my zynga group?

There's a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thanks

Look into my webpage - advokatska tarifa

Anonymous said...

When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get four e-mails with the same comment.
Is there any way you can remove people from that service?
Cheers!

My website; baggage handling