Friday, January 25, 2013

Rosmah Wanita Hebat....! Wan Azizah TAK Ada Masa Menziarah Kanak Kanak Di Gaza Sebab Terlalu Sibuk Mencari Jam OMEGA Anwar....

Kalau penulis di tempat isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansur, penulis lebih gemar tinggal sahaja di Mesir, membiarkan Perdana Menteri bersendirian masuk ke Gaza. Buat apa ambil risiko kehilangan nyawa di kawasan yang menjadi sasaran senjata tentera Israel hampir tiap hari...?

Lagipun isteri Perdana Menteri bukan orang politik, justeru kalau adapun keuntungan politik yang mampu diperolehi dari lawatan tersebut, ia hanya menguntungkan suaminya, bukan isterinya.

Tapi itu hanya bagi penulis, hakikatnya Datin Seri terbukti seorang wanita yang luar biasa apabila sanggup mengenepikan semua itu demi mengiringi suaminya ke Gaza. Berlawanan sungguh dengan apa yang sering digambarkan penyokong pembangkang disini.

Boleh dikira berapa kerat sahaja wanita pertama negara-negara di dunia yang pernah berkunjung ke Gaza. Benar, Najib bukan Perdana Menteri pertama di dunia yang melawat kawasan bergolak tersebut, sebelum beliau pun sudah ada beberapa pemimpin Arab yang berkunjung ke Gaza, tapi penulis yakin beliau adalah antara segelintir pemimpin yang berani membawa isterinya masuk ke kawasan tersebut.

Semua ini sebenarnya memberi makna yang besar. Perdana Menteri dan isteri bukan bercakap besar sahaja mengenai Gaza dan pembelaan ke atas rakyat Palestin, tapi beliau membuktikannya kepada dunia dan rakyat negara ini sendiri dengan melihat sendiri penderitaan umat Islam di sana dan menawarkan bantuan dari Malaysia.

Maka itu tidak hairanlah kenapa penulis lihat pembangkang sedang bersungguh-sungguh mencari jalan untuk menidakkan kejayaan dari lawatan tersebut.

Awal-awal lagi semalam, sudah ada blog pro Pakatan Rakyat yang secara terang-terang menyifatkan lawatan itu sebagai memalukan negara ini kerana Hamas adalah sebuah pertubuhan pengganas yang disenaraikan oleh Jabatan Negara Amerika Syarikat.

Terbaru, ada dakwaan dari pembangkang bahawa lawatan Najib menunjukkan Malaysia cuba campur tangan dalam urusan Palestin yang secara harfiahya diperintah oleh 2 entiti berbeza iaitu Fatah dan Hamas.

Semua reaksi ini memang sudah dijangka, kerana pembangkang di Malaysia hanya tahu mengkritik segala usaha baik yang dilakukan Najib dan pentadbirannya untuk kesejahteraan umat Islam di negara ini dan di bahagian lain di dunia, terutama di Palestin.

Sedangkan mereka sendiri tidak berbuat apa-apa untuk mengubah keadaan tersebut.
Apatah lagi, pemimpin pembangkang seperti Anwar Ibrahim telah memberikan komitmen secara terbuka untuk melindungi keselamatan Israel kepada majalah antarabangsa The Wall Street Journal awal tahun lepas.

Dengan komitmen sedemikian, tidak sesiapa pun akan menjangka pembangkang di Malaysia ini akan menyokong tindakan Perdana Menteri dan isterinya masuk ke Gaza membantu rakyat Palestin di sana.

Penulis harap lawatan bersejarah ini mampu mengubah tanggapan negatif sebahagian rakyat Malaysia yang termakan tipu helah pembangkang, mengenai peribadi Datin Seri Rosmah.

Terbukti kini beliau adalah wanita yang berani dan sanggup mengambil risiko demi membantu rakyat Palestin....!!

11 comments:

SOLOMON KING said...

Itu la aku katekan....wan jijah nie ckp je power...tapi bab2 melakukan bnd2 kerakyatan bnd kebajikan...takot gle...hahaha suami isteri sme...kalau la korang dh tul2 nekad nak amik putrajaya....tnjuk la korang bersemangat...nie msing2 kecut...xyh la...tgk cm DS rosmah org kutuk mcm2 tapi die berani...die mmbntu suaminya untuk membaik pulih semula nama UMNO

Diablo Lord of Terror said...

aku no cmmnt untk wan azizah nie....dah x tau nak kate ape...sbb aku mmg pade aku die sgt hina...dan aku pndng serong kat die....

Anonymous said...

Wan Jijah low class

Anonymous said...

wan jijah ni sebenarnya tahu perangai laki dia yg sgt hina tu..tapi apakan daya demi survival..nak buat gena kan..

mawar hitam said...

biasalah tu si jijah nie harap kan cakap je pandai tapi nak buat bapa pun tarak!! klu stakat nk cakap je baik tak payah lah jijah oi sbb ckp semia org boleh..cuba tgk mcm Rosmah nie baru btl dia tak cakap tapi buat terus..

sonu nigam said...

well,jijah ni mmg betina yg jijik n hina.
dah tau laki dia tu peliwat,lg nk cover tuk laki dia.
jam omega tu alasan je,satu keturunan penipu n kaki putar alam.
tengok cam rosmah,pe dia cakap semua dia buat.
dia x kisah pun org nk cakap pe,org hina n kutuk dia pun dia tetap tlg rakyat.
dasar manusia sial yg lahanat,manusia yahudi yg hipokrit

MIRA EDORA said...

AKU TAK SALAHKAN JIJH SANGAT SEBAB APA BLH DIA BUAT KALAU ANWAR TU DAH MMG SYAITAN YG BERTOPENGKAN MANUSIA, KALAU JIJAH BUKA MULUT MESTI KENA PUKUL DGN ANWAR AGAKNYA TETAPI ROSMAH ADLAH WANITA TERHEBAT DAN DIA TELAH BYK BERKHIDMAT UTK NEGARA.

adik 80 said...

tiada siapa yg dapat tandingi kehebatan ds rosmah ini dgn baik hatinya itu utk rakyat. setakat ini apa yg wan azizah bagi utk rakyat kita selama ini.

dol.mat said...

jijah ini tak akan boleh jadi mcm ds rosmah sebab dia mana ada kredebiliti utk buat semua yg ds rosmah lakukan utk negara kita atau utk luar negara. sememangnya ds rosmah ini mmg wanita terhebat dan kita harus kagum dgn kebijaksanaannya.

kejora malam said...

tahap kedenggkian kak jijah nie memang berbaloi sebab dia tahu dia tak layak dan mampu menjadi seperti Dsr

Afiq KLtown said...

Ya.. Memang tak dinafi.. Beliau merupakan seorang isteri yang hebat, sentiasa berusaha membantu suami dan rakyat demi kebaikkan.bersama, aku salute pada datin rosmah kerana memberanikan diri pergi melawat anak anak di gaza. Ini merupakan cabaran kpd puak pakatan !!