MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

MARI SAMA SAMA KITA MEDOAKAN YANG TERBAIK

Sunday, February 17, 2013

HARAM Dengan PAS Sudah Sebati...!

"Memang benar, tepat, beri undi kepada Pas adalah haram."

Demikian ditegaskan bekas Setiausaha Dewan Ulama Pas Kelantan, Wan Ismail Wan Ahmad, ketika mengulas laporan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini yang mengisytiharkan memberi undi kepada Pas dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 adalah haram.

Wan Ismail berkata, beliau beranggapan sedemikian kerana Pas sepatutnya menentang DAP yang semakin berani menyentuh sensitiviti agama Islam terutama membabitkan perkara akidah dan bukannya terus bersekutu dengan parti tersebut.

"Walaupun dia (Pas) tidak buat perkara itu tetapi masih bersekutu, ini bererti dia telah bersubahat.

"Yang sangat jelas sekarang adalah isu penggunaan kalimah Allah. Ibarat memang kamu tidak mencuri, tapi yang kamu ikut sama pergi mencuri dengan kumpulan pencuri itu kenapa, bukankah itu maknanya kamu menyokongnya. Inilah subahat," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sebelum ini beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang dianggotai para ulama, Tok Guru pondok, imam dan ustaz muda membuat pengistiharan memberi undi kepada Pas dalam pilihanraya umum akan datang adalah haram.

Pertubuhan itu iaitu Minda Pondok, Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (Ummati), Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK) dan Pendita turut menegaskan perjuangan menetang Pas adalah jihad kerana mengundi parti itu bermaksud menyokong DAP yang merupakan parti cauvinis yang menolak Islam dan memperjuangkan sekularisme.

Mengulas lanjut pendirian NGO terbabit, Wan Ismail yang juga antara bekas pengasas penubuhan Pas di negeri ini berkata, tanggapan Pas bersubahat dalam isu yang mnyentuh sensiviti umat Islam tidak akan hilang selagi terus bersekutu dengan DAP.

Sehubungan itu, beliau menegaskan, umat Islam seharusnya peka terhadap tuntutan syarak dalam soal memilih kerajaan Islam kerana perkara tersebut tidak boleh dijual beli.

"Kita kena ingat, syurga dan neraka bukan hak kita. Tidak ada istilah undi Pas masuk syurga. Kemungkaran tetap kemungkaran," katanya

21 comments:

Anonymous said...

Dulu senang2 kata UMNO kafir, sekarang apa kamu rasa..? Balik kebatang hidung sendiri.

Anonymous said...

Ijtihad sapa tu?

Anonymous said...

Undi umno masuk syurga, kerana dalam umno amar mungkar nahi maaruf menjadi agenda utama.

Anonymous said...

Tak pernah dengar pun undi UMNO masuk syurga.
Yang pernah dengar Undi PAS semua celaka,Pencaci celaka.
Pencacai ibarat babi bergeelumang lummpur najis sendiri.
bertuhankan DApigs llaknatullah.
Bermushitdul amkan nik najis.
berpreperasankan hadi babi.
Berimamkan nuar babi

Anonymous said...

Anon ke tiga tu telah membuat fitnah. Insaflah.

Anonymous said...

aku tak pernah dengar pemimpin umno kata undi umno masuk syurga.. anon di atas jangan buat fitnah...setakat aku tahu ulama dlm umno pun taklah berceramah memburukkan org begitu ekstrim...yg aku pernah lalui org pas memulau bukan setakat org umno tapi org yg tak masuk politik dan tak sokong pas...org tu akan kena pulau...kalu dengar ceramah pas sangat menyakitkan hati...seolah2 merekalah org islam paling islam dari yg lain....kata pemimpin mereka kalu tak undi pas pergilah berjawab diakhirat...jgn sokong umno kerna umno tak islamik...umno berkawan dng org kafir....banyaklah lagi...sebab aku membesar dlm masyarakat pulau memulau hanya kerana politik...sekarang apahal apa penyakit yg kena pada pas....dahlah berkawan dng org kafir terpaksa ikut telunjuk mereka pula...sanggup buat apa saja semata2 nak ke putrajaya...selama ini rupanya mencanang undang2 hudud hanya nak undi tujuan tak lain nak berkuasa...umno tak pernah mendabik dada bhw mereka lebih islam dari org islam yg lain....dlm banyak hal umno lebih bersedehana...gaya hidup pelbagai....

Anonymous said...

Amat setuju dengan Anon di atas. Itulah PAS di sebalik kopiah dan jubah.

Anonymous said...

Memang Kultus PAS terserlah dgn sifat Munafik, Penfitnah, Perosak Agama Bangsa dan Negara!!

Anonymous said...

UPAH=Undi Pas Adalah Haram

Anonymous said...

ABU=Allah Bersama Umno

Anonymous said...

Berusaha la apa yg patut, anda ada tempoh kurang dari 3 bulan. Nak tambah dosa atau pahala sendiri mo fikir...usaha tanda kejayaan isi buat pemimpin..kuah utk kita. aminn...

Anonymous said...

Haramkan penubuhan PAS. Pemimpin2 mereka telah banyak mengeluarkan fatwa2 songsang yang menyesatkan dan memecah belahkan umat Islam dengan berselindung di sebalik penubuhan parti politik yang di namakan PAS. Namun pada hakikatnya mereka lah yang menyokong dan mempelopori pengunaan Kalimah Allah dalam bible, menyokong dan mengamalkan amanat Haji Hadi yang menyesatkan, mengamalkan pahaman wahhabiah, asobiyyah, khawarij, mukhtazilah, syiah, menyokong rakan sekutunnya yang pro Israel, LGBT, pluralisme, liberalisme, sosialisme, nepotisme, yang juga cauvanis dan rasist. Elok lah di haramkan sama spt kumpulan Al Arqam, Ayah Pin, Samaniah Ibrahim Bonjol dan lain2.

Anonymous said...

Dari aku kecil...baru kenal politik melalui akhbar sejak dri sekolah rendah....bermula sekitar tahun 1980-an sampi sekarang, xpernah aku dgr ada kenyataan pemimpin UMNO, undi UMNO dpt masuk syurga. Yg ade adakah PAS semata2. Dari blog2..bnyk aku baca kenyataan2 yg tidak berasas dari org2 PR. Kenyataan paling bodoh adalah psl peribahsa yg dr.mahathir ucapkn..diterjermahkn jd sokong syaitan. Walhal maksud peribahasa inggeris tu tiada kena mengena langsung dgn syaitan. Nmpk sgt rendahnya ilmu2 org PR. Tukang canang peribahasa tu adalah Harakah. Korang x nmpk lagi ka wahai cai2 PAS. Nk tegakkn amende lagi. Fitnah jdi makanan ruji PAS. Selalu ayat2 fitnah akan dimulakan dgn "dgr khabar". Cuba amati betul2 kt mane2 penulisan dlm Harakah atau blog2 bila nk mulakn fitnah.

Anonymous said...

UMNO xpernah mmbuat kenyataan UNDI UMNO MASOK SYURGA..kalo PAS mmg itulah modal nya...sbb UMNO xpernah mnggunakn dan mnggadaikan agama utk meraih sokongan org ramai...

Islam dlm UMNO bkn utk di jaja tapi di letakkan di tempat yg tinggi utk kite junjung dan jadikan pedoman...biasala dlm ramai2 manusia ada yg mungkar dan engkar dgn ajaran dan suruhan agama, tapi itu bkn bermakna keseluruhan UMNO yg mungkar...

Tapi PAS mnggunakn agama utk meraih sokongan walhal itu cume kulit krn didlm PAS lg byk kemungkaran ahli dan pemimpin yg sgp di sorok demi kejayaan perjuangan PAS yg sbnrnya utk kuasa, wang hengget dan PUTRAJAYA...

Anonymous said...

ABCD= asal bukan cauvinis dap

Anonymous said...

ABCD = Asal Bukan Cina Doll

Anonymous said...

Pimpinan pas dah terikut cara father tokong lge. Kalu dah buat salah boleh buat confession kat mursyidul ampas dan nanti dia boleh cuci kan dosa.

Anonymous said...

UMNO YG BERSAMA MCA YG TERANG2 TENTANG HUKUM HUDUD? BAGAIMANA ?

Anonymous said...

UMNO PRENTAH TRENGGANU KAMPUNG MELAYU SEMUA DIJUAL KPD TOKEY CINA UTK DI HOTEL 5 BTG. YG TINGAL KG.CINA.MELAYU JUAL MELAYU. HIDUP UMNO.

Anonymous said...

SAH LAH BLOG NI BLOG LUCAH.. ASTAGHFIRULLAH.. OTAK UDANG KE HAPE PENULIS BLOG NI? BERTAUBATLAH, BUKAN BER'TAUBUAT'LAH MANGKRUK HAYOON..

Anonymous said...

Blogger MIK peminat porno nombor satu... bloggers UMPORNO kebanyaknnya berperangai sebegini..menjijikkan....tak maluke????? ingatlah2 dosa dan neraka