Thursday, February 28, 2013

Kepulangan Bala Berbaloi... Berjaya Fitnah Kali Kedua. Setelah Tonton Video Klip Ini Ramai Akan Percaya Rosmah Terlibat Bunuh Altantuya. Saksikanlah...

[Jangan lepaskan peluang tontoni video klip pada penghujung penulisan ini....]

Bekas penyiasat persendirian P. Balasubramaniam (PI Bala) mungkin merasa sedikit hampa apabila sambutan kepulangannya di KLIA tempohari hanya menarik perhatian kira-kira 50 orang pemimpin dan penyokong PKR sahaja, berkali ganda kurang dari jangkaan awalnya.

Ia satu permulaan yang kurang baik sementelah lagi di saat PKR begitu terdesak memerlukan penampilan PI Bala untuk digandingkan dengan penjual karpet, Deepak Jaikishan bagi menjayakan kesinambungan ceritera fiksyen mengenai kematian model Mongolia, Altantuya Shariibuu.

Walaupun begitu, PI Bala masih boleh berbangga kerana kepulangannya tetap juga diberi sambutan ala-ala pemimpin parti, jauh lebih baik berbanding Helmi Malik yang terpaksa menanggung malu sendirian selepas kantoi menggunakan kad pengenalan palsu di Indonesia.

Bagi pembaca yang tidak mengenali siapa Helmi Malik, bolehlah membuat carian di Google mengenai berita dan gambar Exco Kerajaan PKR Selangor, Elizabeth Wong yang terkangkang bersama hutan belukarnya.

Paling penting sekembalinya PI Bala ke tanahair sudah ada kerjaya yang menanti, walaupun bukan lagi sebagai penyiasat persendirian, tapi setidak-tidaknya dengan menjadi penceramah untuk kempen politik PKR tentunya banyak habuan menanti setiap kali selesai berceramah.

Lagi pun inilah masanya untuk PI Bala membalas jasa PKR yang sejak lebih kurang 5 tahun lalu telah menanggung segala kos sara hidupnya di India. Tambahan pula bukan payah mana sangat pun untuk berceramah di depan khalayak, yang penting bijak memutar belit fakta yang diadun dengan temberang nescaya mendapat tepukan gemuruh dari penyokong pembangkang.

Ramai pemimpin PKR tahu gandingan PI Bala dengan Deepak kelak tidak mampu membawa pertambahan sokongan kepada parti itu memandangkan terlampau banyak keraguan umum terhadap kredibiliti kedua-duanya berikutan banyak versi cerita yang bertukar ganti fakta dan fiksyennya.

Ditambah pula dengan kes songlap RM50,000 wang milik Razak baginda yang sepatutnya diserahkan oleh PI Bala kepada Altantuya Shariibuu, lagilah membukit keraguan ramai terhadap apa sahaja kata-kata yang bakal diucapkan oleh PI bala semasa di pentas ceramah atau ketika temu bual dengan media.

Jika PI Bala tidak menggelapkan wang tersebut yang diterimanya di Hotel Malaya, tentunya Altantuya tidak perlu susah-susah datang ke Malaysia untuk menuntut wang dengan Razak Baginda malah tak mustahil kes kematiannya juga tidak berlaku.

Kasihan Altantuya dek kerana wang yang dituntut gagal diperolehnya manakala  disebabkan kesilapan Azilah dan Sirul salah faham dengan arahan Razak Baginda, akhirnya nyawa wanita malang itu berakhir dan mayatnya berkecai diletupkan dengan C4.

PI Bala pula berseronok dengan wang yang disonglap dan tergamak mereka-reka cerita mengikut skrip garapan Anwar Ibrahim dan pemimpin PKR lain melalui Akuan Bersumpah Pertama (SD1) demi habuan tambahan semata-mata untuk mengaitkan kejadian pembunuhan Altantuya dengan Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak.

Apa pun, PI Bala sudah membuktikan dirinya memang kebal dari perasaan malu atau bersalah, selepas SD2 yang menceritakan kebenaran sekaligus membatalkan SD1 yang penuh penipuan, kini PI Bala tiba-tiba kembali semula demi untuk menyambung penipuan SD1 selepas dijanjikan imbuhan baru.

Bimbang didesak kenapa tidak melakukan SD3 atau seterusnya bagi membatalkan SD1, maka kitab Hindu Bhagavad Gita dijadikan sandaran.

PI Bala mungkin bangga kehebatan dalam memutar belit cerita dan mampu pula merekayasa pelbagai versi berbeza, namun berapa ramai yang sanggup terus ditipu olehnya? Ada memang ada, tapi tiba masanya kelak kebenaran hakiki akan menimbus kebatilan. Itu semestinya.


12 comments:

Anonymous said...

..sekoq hindu pariah dog & sekoq lagi munapig aljuburi.. tapi dua dua confirmed pandikutty.. taqbir!..

mawar hitam said...

si bala nie dgn deepak sama je dua2 ekor nie!! tak hbs2 nak mencari publisiti murahan! kalau sapa saja yg menyokong si juburi tu mcm gini lah jadi jawabnya!

Anonymous said...

kalo kapiaq nak caya dgn 2 ekoq kap lam ya nga neh lantak depala...tapi yg ngaku Islam neh..sumpah kapiaq depa kemain caya , tapi sumpah DSN dan DSR dgn nama Allah S.W.T depa xcaya....

Mungkin depa sembah Allah yg sama dgn Kristian x? tu sbb depa lebey percayakan kap lam ya nga 2 ekor tuh...tu la gadai lagi kalimah Allah pada kapiaq..trtutup pintu hati melihat kebenaran...

MIRA EDORA said...

TAK PERLULAH NAK LAYAN 2 EKOR PARIA NIE MMG SAH2 DAH NAMPAK KAKI PUTAR ALAM PUNYA ORG LAGI ADA HATI NAK TUDUH PM KITA.

adik 80 said...

buat apa nak percaya keling paria dua ekor nie dah tentu penipu besar samalah mcm aljuburi itu. tak hbs2 nak dgn agenda jahat mereka utk jatuhkan pm kita ini.

Anonymous said...

sepak je anak keling tu....

Anonymous said...

Cai-cai UMNO & najib Al-duburi makin kecut perut.

Anonymous said...

Ganasnya najib melakukan seks (luar tabi'i) dgn Altantuya

dolmat.. said...

bukti dah ada depan mata kita semua yg rosmah takde di tempat kejadian pada hari altantuya di bunuh, kenapa masih ada lagi fitnah sebegini terhadap rosmah. mmg tak masuk akal langsung.

Anonymous said...

tuduhan anon kata pm sex luar tabi'i tu dah melampau tu...kamu tengok ke?....kalu takat dengar cakap org kafir yg sama gila dng anwar yg gila nak jadi pm...aku rasa sebagai org Islam haram hukumnya...kalu anon tu org islamlah...ugama lain pun aku percaya tak ajar buat tuduhan berat tanpa bukti....sumpah berkanun si bala tu pun berputar2...undang2 tak boleh terima org macam ni....kalu jadi saksi...saksi tidak boleh dipercayaai namanya....dahlah tu degar cakap pula...pembuktian dengar cakap tak boleh diterima.....

Anonymous said...

Si Katak Yamashita ni balik-balik nak pertahankan Jibbon dan Bik Momma.. Kata ahli parlimen bebas, bebaslah.. Yang pi pertahankan sangat dua orang tu kenapa? Ada masyuk ke?

Anonymous said...

Tuduhan terhadap Anwar pun tipu juga sebab nak selamatkan kroni.. Ko memang katak bawah tempurung, tau hal ni dalam Mesia je..

Walhal di luar negara sana, kalau nak jatuhkan mana-mana pemimpin, kaitkan saja dengan scandal seks.. Tu je.. Tak susah pun..

Tu yang rejim Haramjadah laksanakan tu.. Biasaklah Brooooo..

Nak pertahankan Putrajaya sampai ke hari Kiamat kan katanya? Mestilah lakukan apa jua benda haram sekalipun..