Thursday, February 28, 2013

Kisah 2 Ekor Ular Sawa....

Setelah hampir lima tahun menyepi kerana melarikan diri ke Chennai India, bekas penyiasat persendirian P Balasubramaniam atau lebih dikenali dengan panggilan PI Bala, tampil buat julung kalinya di sebuah program ceramah pakatan pembangkang anjuran Chegu Bard. Dia sebelum ini telah menarik perhatian masyarakat di negara ini dengan kenyataan bersumpahnya (SD1) pada 1 July 2008.

SD1 antara lainnya cuba untuk mengaitkan Perdana Menteri dan isteri dalam kes pembunuhan bekas model Monggolia Altantuyya. Namun 3 hari selepas itu, Bala sekali lagi menarik perhatian umum, apabila tampil membuat kenyataan bersumpah (SD2) bagi menafikan tuduhan yang dilakukan sebelum ini di dalam SD1 pada 4 Julai 2008.

Sejurus selepas kenyataan tersebut, dia akhirnya ‘hilang’ dari pengetahuan umum serta gagal untuk di kesan, dipercayai telah melarikan diri ke luar negara. Seperti yang telah diduga ketika negara sedang berada di ambang pilihanraya umum, Bala akhirnya muncul semula bersama pimpinan pakatan pembangkang.

Kehadirannya bukan sahaja untuk mengatakan kononnya SD1 adalah benar namun turut mengatakan objektif utamanya adalah untuk memastikan kerajaan BN/Umno tumbang sekaligus meletakkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri.

Ekoran dari itu, maka satu program ceramah telah diadakan oleh Chegu Bard dan konco-konconya di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur Selangor semalam. Namun apa yang peliknya program tersebut hanya mampu mengumpul sekitar 800 – 1000 orang sahaja, walaupun pihak penganjur berhempas pulas mempromosikan program tersebut dan mengangarkan kehadiran sekitar 5 – 10 ribu.

Ia secara tidak langsung membuktikan rakyat secara keseluruhan tidak merasakan pertuduhan Bala mempunyai hujah yang kuat dan boleh dijadikan sebagai sandaran. Maka walaupun pihak penganjur cuba mengumpan masyarakat untuk hadir dengan mengatakan Bala akan membuat pendedahan terbaru, ia tetap gagal menarik perhatian masyarakat.

Tambahan pula tindakannya yang ‘flip flop’ sebelum ini, membuatkan rakyat kembali berfikir dan menilai semula kredibiliti Bala yang jelas meragukan dan mempunyai agenda tersembunyi.

Bala juga ketika ditanya mengenai pendirian beliau mengenai kerajaan, mengatakan sejak dari kecil lagi telah wujud perasaan benci terhadap kerajaan BN/Umno. Dan tanpa berselindung mengatakan dia adalah merupakan antara tenaga pengerak kepada gerakan Hindraf suatu ketika dahulu.

Maka atas sebab itu, Chegu Bard berusaha untuk menyucikan kembali imej Bala dengan mengatakan wujud ancaman sehingga membahayakan nyawa beliau yang telah menyebabkan Bala bertindak mengeluarkan SD2 dan melarikan diri ke luar negara.

Dan ketika seisi pendedahan yang diadakan itu, acapkali juga Chegu Bard terpaksa memainkan peranan dalam menentukan hala tuju percakapan Bala agar dapat dikaitkan dengan pimpinan negara. Dan lebih menghairankan percakapan beliau juga tersekat-sekat dan sering terlupa dengan fakta yang terkandung di dalam SD1. Percakapan Bala pada malam semalam seolah-olah bercakap dengan mengunakan skrip pihak tertentu dan bukannya berdasarkan pengalaman sendiri seperti yang di dakwa.

Sedangkan Bala sebelum ini mendakwa SD1 satu adalah merupakan kenyataan beliau sendiri berdasarkan fakta sebenar sepanjang berkhidmat dengan Razak Baginda. Sekiranya pertuduhan tersebut mempunyai asas dan kebenaran, masakan Bala boleh terlupa ‘poin-point’ penting pertuduhan? Melainkan SD1 adalah merupakan hasil ciptaan dan rekaan semata-mata yang direka khusus untuk merosakkan imej Datuk Seri Najib dan isteri beliau.

Bagi menyelamatkan keadaan, Chegu Bard terpaksa mengunakan alasan, ekoran telah berada dalam tempoh yang lama di luar negara, maka Bala sudah tidak lagi fasih untuk bertutur dalam bahasa Melayu dan Inggeris. Sedangkan isu terlupa fakta dengan tidak fasih bercakap adalah dua fakta yang jauh berbeza.

Dan yang paling mengejutkan, Bala juga secara tidak sengaja mendedahkan bahawa dia telah dibayar oleh Deepak sebanyak RM100 ribu tunai dan diberi sebuah kondomiun di Berjaya Times Square.  Wang tersebut telah dimasukkan ke dalam akaun bini Bala beserta dokumen perjanjian hakmilik kondominium tersebut.

Ia secara tidak langsung membuktikan wujud konspirasi dan jenayah terancang diantara Bala dan Deepak. Dan yang paling penting ialah, Bala gagal megemukan sebarang bukti yang kukuh dalam pertuduhan beliau.

Kesimpulannya isu yang cuba dibawa ini adalah merupakan sandiwara terbaru pakatan pembangkang dalam mempegaruhi rakyat sebagai satu strategi untuk merampas kerajaan. Jenayah terancang ini juga jelas membuktikan terdapatnya dalang sebenar di sebalik sandiwara yang sengaja diada-adakan ini.

21 comments:

Anonymous said...

Apa perasaan Cai-cai UMNO , bila terbongkar Najib Al-duburi melakukan seks luar tabi'i dgn Altantuya

Anonymous said...

Najib takutlah tu..

Anonymous said...

..ni 2 ekoq bkn ular sawa la.. ular lidi aje.. ular sawa yg sekoq lagi tu.. yg menjubur manjang.. luar umno dia berjubur bila ditendang keluar dari umno dia berjubur.. cuma dlm sg buloh je dia berpuasa dari berjubur.. itu la sheikh aljuburi.. munapig numero uno.. taqbir!..

Anonymous said...

Salah kenyataan bersumpah P.I Bala:

-Najib Razak beritahu Abdul Razak Baginda yang dia ada hubungan seks dengan Altantuya dan Altantuya tiada masalah melakukan seks melalui dubur.

*Najib pun satu hal, kalau bernafsu sngat dgn Altantuya, buatlah seks normal. Ni kau buat seks luar tabi'i. ish..ish..
Cai-cai UMNO , kamu boleh bayang tak mcmamana sakitnya Altantuya diperlakukan begitu oleh Najib.
Cai..cai...


Anonymous said...

kau orang tengok sendiri ke DS NAJIB buat kerja jenis tu.

Anonymous said...

Tak payah lah korang nak bercerita macam2 pasal Najib dengan Altantuya. Bak kata Pok Nik, " mengarut je". Tapi gua akui yang porno diantara "Annuar and the Cina Doll" memang real beb. Sebiji rupa dia tu lah. Mane ada orang lain lagi. Hahahaha....

mak chi BN said...

najib yang buat seks luar tabi'i ke atau anuar ibrahim yang buat.cai-cai PR malu nak mengaku nuar yg buat kerja terkutok tu kau kata datok najib.dan satu lagi chegu bahlol kata dia dah tinggalkan malaysia dlm masa lima tahu tu yang bahasa malaysia dia tak fasih.semua itu bohong belaka.kawan aku yang tinggal kat amerika lebih dr 20 tahun masih lagi fasih berbahsa malaysia dan lupa dialek negeri sembilan.

kluangman said...

Tahniah, akhirnya pembangkang dapat balasan bala, amiinn

Anonymous said...

org tua2 kata kalu jumpa ular dng xxxx?....jangan bunuh ular dulu tapi bunuh xxxxx dulu....itu pesan org tua2...mereka sudah terkena....jadilah ia pepatah....biar org pr saja yg percaya itu bala sama gempak...rakyat malaysia yg lain guna akal unt berfikir...

kakbedah said...

sekoq ulaq kat malaysia ni dah lapaq sebab x dapat mkn babi hasil duit haram n sekoq lagi sebab dah kehabisan duit kat india tue... sebab tue la dua2 ekoq nie muncul tiba2 ingat boleh peras ugut dan dapat duit free tp diorang silap yg manusia nie lebih cerdik........

kakbedah said...

kadang2 kesian pun ada gak aq tgk dua ekoq keling paria nie... tiba2 muncul bawa cerita dongeng pastu siap ugut PM dan bini skali tue.... klu ikut aq dah lama aq jentik teloq tapi disebabkan kekafiran dan kejahilan diorang yg terlalu tinggi ditambah plak dgn bauan ketiak babi yg boleh membuatkan sape2 pun muntah kecuali puak fuckatan, x jadi la aq nak jentik..... eee.... geli la.......

Anonymous said...

Najib , saman ajelah Deepak & PI Bala tu , kalau ioa fitnah. Ke takut jika dibicarakan di mahkamah, lagi banyak skandal Najib yang terbongkar? Cai-cai UMNO pun nampak kecut perut sekarang ni. Habislan UMNO & BN dalam PRU -13

Anonymous said...

JAHATNYA ANUAR MAIN BINI ASSMIN YB ICECREAM JAMBAN

Anonymous said...

JAHATNYA ANUAR MAIN BINI ASSMIN YB ICECREAM JAMBAN

Anonymous said...

JAHATNYA ANUAR MAIN BINI ASSMIN YB ICECREAM JAMBAN

Anonymous said...

JAHATNYA ANUAR MAIN BINI ASSMIN YB ICECREAM JAMBAN

Anonymous said...

JAHATNYA ANUAR MAIN BINI ASSMIN YB ICECREAM JAMBAN

Anonymous said...

JAHATNYA ANUAR MAIN BINI ASSMIN YB ICECREAM JAMBAN

Anonymous said...

JAHATNYA ANUAR MAIN BINI ASSMIN YB ICECREAM JAMBAN

Anonymous said...

Jangan lari dari fakta.....siasat Jibbon dulu. Amenok selamat.. itu jawapanya jangan dok corner sini corner sana puak cacai umno..

Anonymous said...

Umno pitam dgn penjelasan PI Bala....kita tunggu.....sapa yg kena??????????