SEMINAR ANTARABANGSA AUTISME 2014

SEMINAR ANTARABANGSA AUTISME 2014

Sunday, February 17, 2013

Masya Allah.... Pemimpin PAS Semuanya BODOH Macam Lembu

Anwar Ibrahim akhirnya mengakui bahawa beliau tidak langsung ada rasa hormat terhadap pemimpin-pemimpin PAS.

"Hadi Awang tidak tahu apa-apa!, Nik Aziz hanya ikut apa yang dilakukan PAS," adalah antara perkara yang dikatakan oleh Anwar dalam ucapan beliau kepada 1,500 penyokong PKR ketika menyambut perayaan Tahun Baru Cina di Putera Ballroom Kota Kinabalu, Sabah pada 10 Februari lalu.

Isu yang disentuh diperkatakan oleh Anwar adalah tentang isu Kalimah Allah. Video tersebut kini sudah mula tersebar di blog-blog, Facebook dan juga YouTube.

PKR kini berada dalam keadaan terdesak untuk meraih undi dari rakyat Sabah. Sehingga kini, PKR tidak yakin bahawa mereka akan menang lebih daripada 3 kerusi di Sabah, walaupun mereka percaya bahawa mereka akan meraih 13 daripada 25 kerusi Parlimen.

Dengan hanya RM35 juta yang boleh dibelanjakan untuk meraih undi di 7 kerusi seperti Penampang, Kota Belud, Tuaran, Kota Marudu, Putatan, Libaran dan kemungkinan besar di Tawau, Anwar perlu bekerja keras untuk PKR.

Memandangkan majoriti penduduk Sabah adalah penganut agama Kristian, isu kalimah Allah dikatakan sebagai isu yang boleh membantu Anwar untuk menunjukkan bahawa beliau bersifat terbuka terhadap agama Kristian. Namun, ini boleh mendatangkan masalah kepada Anwar apabila PAS sering mengkritik perbuatan beliau.

Jadi, Anwar sedar bahawa beliau perlu menolak PAS ke belakang, memastikan bahawa penduduk Sabah percaya bahawa PAS tidak mempunyai sebarang nilai di dalam Pakatan Rakyat. Anwar perlu meyakinkan penduduk Sabah bahawa Nik Aziz dan Hadi Awang hanyalah simbol semata-mata dan mereka tidak tahu apa-apa tentang kalimah Allah.

Kami setuju dengan Anwar bahawa Hadi dan Nik Aziz tidak tahu akan Islam dan hampir segalanya. Bagaimanapun, menyatakan bahawa beliau adalah lebih 'Islam' berbanding kedua-dua pemimpin PAS tersebut adalah 'lawak'.

Jika Nik Aziz dan Hadi Awang benar-benar tahu tentang Islam, mereka tidak akan bermain politik - memecah-belah umat Islam dan membantu musuh-musuh Islam. dan jika Anwar adalah lebih baik berbanding mereka, Anwar tidak akan mengadakan hubungan sulit sesuka hati beliau.

Apa yang penting, Anwar tidak akan mengakui bahawa Wolfowitz, salah seorang individu yang memecah-belahkan umat Islam, sebagai sahabat baik beliau.

Persoalannya di sini, apakah agaknya reaksi Hadi Awang dan Nik Aziz terhadap perkara ini? Mungkin mereka akan menidakkan video ini dan berkata bahawa video ini telah di-edit.

Selain itu, terdapat juga kemungkinan di mana penyokong-penyokong akan mempertahankan Anwar dan menuduh UMNO.

Dari situ, Anwar percaya bahawa beliau boleh berkata apa sahaja terhadap pemimpin-pemimpin PAS, kerana beliau percaya bahawa,"Pemimpin-pemimpin PAS tidak guna, dan jika anda berada dalam Pakatan Rakyat, anda boleh katakan apa sahaja tentang mereka, termasuklah yang yang berkaitan dengan Islam, mereka tidak kisah.

Pemimpin-pemimpin PAS tidak kisah jika mereka dilayan seperti sampah, mereka tidak akan melawan, kerana mereka tidak tahu apa-apa dan tidak ada nilai!"

Jika Anwar salah, mengapa kita masih tidak menerima sebarang respon dari Tok Guru dan Tuan Guru..?

11 comments:

Anonymous said...

Buat lah cmne pn. Siarkn lah video cmne pn, selagi ia bertentangan dgn PR....tetap ia dikatakn diedit, superimpose dan lain2. Semua kerja jahat UMNO. Pecayalah....tu sbbnya yg sokong PR mudah sgt2 kena kencing. DAh berkali2 kena kencing pn x sedar2. Even kalau pemimpin mereka buat sex dihadapan org ramai pn....mereka akan kata...itu pelakon yg menyerupai je....tp bkn org sebenar. Superimpose...magic dan sebagainya. Sedih sungguh.

Anonymous said...

ini anjing betul2 celaka la.. rakyat sabah berbilang kaum dan agama selama ini hidup aman damai..dia datang bukan utk bantu tapi mau kasi rosak keamanan..masa dia TPM dulu, dia tidak bantu orang sabah...celaka betul ini anjing...

Anonymous said...

memang manusia celaka dia ni...
senator dari Australia dia bawa masuk..
kenapa jemput orang asing masuk.. kita tentu ingat Timur leste .. Siapa yang menyebakan ia keluar dari Indonesia...
Pak Lebai le sokong manusia penipu cam ni..

Anonymous said...

memang manusia celaka dia ni...
senator dari Australia dia bawa masuk..
kenapa jemput orang asing masuk.. kita tentu ingat Timur leste .. Siapa yang menyebakan ia keluar dari Indonesia...
Pak Lebai le sokong manusia penipu cam ni..

Anonymous said...

Bro, tolong jgn hina lembu boleh dak? Lembu lagi bijak dpd lebai malang Pas tu

Anonymous said...

Saya pernah tinggal di Sabah, hubungan antara kaum di sini 10x lebih baik dari di semenanjung, disini walaupun berbeza fahaman agama tetapi mereka tetap hidup hormat menghormati, mereka tidak pernah menggunakan pangkat dan darjad untuk tunjuk sombong kepada satu sama lain. inilah kenyataannya apa yang saya lihat. Oleh itu saya berharap sahabat2 dari Sabah ..berhati-hatilah dengan Anwar dan segala propagandanya, sayangilah keharmonian yang ada. Anwar sekadar inginkan kuasa dan dia tidak mempunyai apa2 kelayakan pun dari segi ekonomi untuk menjadi pentadbir negara, apa yang menjadi kepakaran bagi Anwar ialah membakar perasaan rakyat supaya memberontak.lagaknya seolah seorang doktor yang bakal merawat luka tetapi hakikat sebenar Anwar hanyalah bomoh temberang yang bermodalkan air kosong sahaja. Orang Sabah tolong jangan jadi bodoh macam orang PR kat Semenanjung..kerana Anwar palu gendang bernyanyi lagu sumbang sahaja..tetapi orang PR dah sanggup bawa anak isteri sama-sama menari, oleh itu ingat Anwar ingat "TIBAI" sama2 kita "tolak insan bernama Anwar Ibrahim" -k.k-

Anonymous said...

Macamla pemimpin Be End tu maksum sangat.. Lagi hanjj lagi adelah aku tengok.. Madafakar betul punya pencacai tahi Najis..

Anonymous said...

Bagi link video tu..tunjuk kan bukti..

Aku Amz said...

Bro, bukak la youtube... Type "ceramah anwar sempena tahun baru cina di sabah" nanti jumpe la klip video tersebut...
Sentedy yer bro... Jgn igt itu sume keje umno k....

Anonymous said...

..once a munapig always a munapig.. itu lah dia gay tua kutok lahanat+musibat anwar ibrahim.. taqbir!..

Anonymous said...

Jangan hina lembu samakan pimpinan pas macam lembu.