Wednesday, February 13, 2013

PAS Perlu Ditolak Kerana Sokong Anwar Ibrahim....!!

Menurut Pengasas Pondok Geting, Abdullah Sa'amah, PAS perlu ditolak kerana menyatakan sokongan padu kepada Anwar Ibrahim yang turut menyokong hasrat DAP meskipun bertentangan dengan keputusan Majlis Syura Ulama PAS.

"Orang seperti Anwar ini kami orang pondok tidak boleh terima kerana terlalu nyata kepada kami satu daripada itu (perjuangan Anwar) adalah membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam," katanya.

Abdullah Sa'amah yang juga Penasihat Minda Pondok berkata, kegagalan PAS mempertahankan Islam terutama penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam tidak boleh dimaafkan sama sekali, malah demi politik para pemimpin PAS seolah-olah jahil agama.

"Membiarkan kalimah Allah digunakan seperti itu berdosa dalam hukum. Maknanya kita mesti mempertahankan kalimah Allah dan akidah orang Islam, dalam pilihan raya umum kita mahu Perdana Menteri dan timbalannya orang Islam maka di sinilah kita berjihad, kita jangan undi PAS.

"Saya bercakap mempertahankan kalimah Allah, saya rujuk empat kitab mazhab, kitab tafsir, kitab fekah dan banyak lagi rujukan. Boleh dikatakan menyeluruh kitab saya rujuk tetapi mereka tuduh saya jahil.

"Kesemua kitab ini menyebut bahawa kalimah Allah tidak boleh disekutukan, tidak boleh digunakan selain untuk agama Islam dan untuk mendaulatkan Islam. Ia adalah kalimah suci jadi kenapa kata saya jahil," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Artikel Penuh - SINI

14 comments:

Anonymous said...

nuarrr x lalu nak menjubo sebulan bebb....

Anonymous said...

kalau kerana ISLAM KALIMAH ALLAH TIDAK BOLIH digunakan olih mereka yang bukan ISLAM tetapi kalau kerana POLITIK bukan saja KALIMAH ALLAH bolih digunakan malah dalam surau dan mesjid pun mereka bolih masok.inilah POLITIK PR.

Anonymous said...

Dari sudut ugam memang tak boleh benarkan kalimah Allah di gunakan oleh penganut ugama lain bagi menamakan tuhan mereka tapi dari sudut politik boleh.Bagi Pas politik lebih tinggi dari ugama,berdasarkan fatwa Nik Aziz. Nik Aziz kata al Quraan semunya politik.

Anonymous said...

demi agama, bangsa dan negara.. tolak pas/pkr/dap

pru ini pasti utk BN/UMNO

Anonymous said...

Kan aku dah cakap, dari dulu lagi Parti2 pembangkang adalah pemimpin yang :
Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki liwat, kaki betina, kaki urut, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki simpan pompuan, kaki hipokrit, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki bermuka-muka, kaki tiada muka, kaki menyamar, kaki rasuah, kaki songlap duit derma rakyat, kaki ugut, kaki himpun, kaki merusuh, kaki provoksasi, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki pluralisme, kaki liberalisme, kaki sosialisme, kaki cauvanis, kaki rasist, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki nepotisme, kaki kronisme, kaki fitnah, Kaki Tikam Belakang, kaki kafir mengkafir, kaki nyanyok, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki aiskrim, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki hipokrit, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki takbur, kaki khawarij, kaki wahhabi, kaki muktazilah, kaki asobiyyah, kaki syiah, kaki maki, kaki pak turut, kaki angguk, kaki hamun, kaki sumbang mahram, kaki suruh murtad, dan akhir sekali kaki sokong Khalimah ALLAH di gunapakai oleh agama lain, dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini. Hang pikir lah sendiri. HARAM….HARAM….HARAM….

B edah Pencacai PR Haram said...

Demi agama dan bangsa, kita tolak Pakatan Haram. Hidup BN! Hidup UMNO! SYukur alhamdulillah dah makin banyak kesedaran dari ahli2 PR sendiri.. Ramai dah ahli depa insaf dan masuk UMNO/BN :)

Anonymous said...

Syukur di atas kesedaran kita semua..marilah kita sesama melayu dan islam berdoa agar kebenaran di pihak kita..insyallah...udah2 la tu pemain dan pengikut politik songsang yg penuh dgn kejahilan dan pendustaan...amin

Anonymous said...

aminnn...

Anonymous said...

Dia peduli apa....kagi kuat menjubo nak lepas tension...

Anonymous said...

Berita Harian Ahad 10 Feb 2013 dimuka surat 10 melapurkan : 'PAS MENGEMIS DANA DAP'. Seorang pemimpin Pas yang enggan namanya disebut dilapurkan berkata parti Pas memerlukan minimum RM15 juta untuk perbelanjaan calonya di kawasan parlimen dan RM7 juta untuk DUN.

Menurutnya lagi, ' PAS terpaksa menjadi fakir meminta wang daripada DAP dan PKR untuk meletakan calonnya bertanding disemua kerusi DUN dan Parlimen di Terengganu, Kelantan, Kedah dan beberapa kerusi di Johor, Pahang, Selangor dan Perlis'.

Jika kenyataan pemimpin PAS itu benar maka terbuktilah sudah bahawa PAS terlalu 'miskin' sehingga terpaksa meminta 'sedekah' dari PKR dan DAP. Maka terbuktilah kata2 'kemiskinan boleh membawa kepada kekufuran'. Pas sanggup menggugurkan perinsip perjuangan untuk menegakan negara Islam, Membenarkan kalimah Allah digunakan dalam bible bahasa melayu, mengiktiraf dan mengangkat PELIWAT sebagai Ketua mereka, Membenarkan kafir masuk ke Masjid dan surau mengikut suka hati mereka, membiarkan DAP menghina Islam semahu mereka dan banyak lagi semata2 untuk mendapatkan dana pilihanraya.

Nampaknya PAS bukan sahaja 'miskin' dari segi wang ringgit malah PAS juga 'miskin' Aqidah sehingga sanggup menggadai maruah menjadi 'pengemis' hanya untuk mendapat kuasa. Justeru seruan yang dibuat oleh Beberapa NGO Islam Kelantan supaya MENOLAK PAS, bukan sahaja patut dilihat dari sudut sokongan PAS kepada Anwar Ibrahim tetapi juga WAJIB dilihat dari sudut KEKUFURAN PAS itu sendiri. Menyokong PAS ertinya menyokong kekufuran PAS. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Kalau tidak masakan Pas boleh berkawan dgn syaitan, boleh dimaki dan boleh mencarut pd seseorg, Manasabahlah kalau pangkah PAs haram jawabnya,,,,betullll disokong penuh,,,BN jugak dulu, kini dan selamanya.

Anonymous said...

Mak lu la anal seks tiap2 malam, tu sebab zikir lu siang malam ialah jubo, chinadoll, liwat.. Tak ada lain.. Kalau lu orang yang semayang, sia-sia ajelah semayang lu tu, madafakar!

Masalah rakyat yang tertekan tak mahu tahu.. Yang tahu ialah membalun tax payer money, balun projek, balun apa yang sempat lah sebelum PRU 13..

Mangkuk hayun punya anak anal seks..

Anonymous said...

Lepas ni dapat lah RM RM RM..

Anonymous said...

rakyat mana yang tertekan cuba lu beritau.